User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Turbo Araçta CAI mi Açık Filtre mi Kazanlı Spor Filtre mi?

  1. #1
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo Araçta CAI mi Açık Filtre mi Kazanlı Spor Filtre mi?

    arkadaşlar benim maserti ghibliyi piste hazırlıyorum, ufak tefek işlerini vardı onları hallettim şimdi sıra artık filtrelerden kurtulmaya geldi, kazanlı filtre ve açık filtre uygulamaları yapılmış benim modellere:





    yukarıda açık ve kazanlı filtre uygulamalarını görebilirsiniz, orijinal hali ise altta:



    geçen gün filtresiz denedim 1 tur, kesinlikle farkediyor ama hararet yükseldi biraz, bunun sebeb sıck hava çekmesi midir? ne tavsiye edersiniz bu 3 sistemden?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #2
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben kendi aracımda acık filtre cai simota dışı kalkanlı olan ve stok filtre kıyaslaması yaptım en performaslı şekli orijinal filtre kutusuna uygun bir performas filtresi alıp takmak.Dynodada denemiştik hatta filtresizde denedim ve filtreden performasalınmıyacagını gördüm bu tabi araçtan araça fark ediyor olabilir.

  3. #3
    boostbomb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    92
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar benim maserti ghibliyi piste hazırlıyorum, ufak tefek işlerini vardı onları hallettim şimdi sıra artık filtrelerden kurtulmaya geldi, kazanlı filtre ve açık filtre uygulamaları yapılmış benim modellere:





    yukarıda açık ve kazanlı filtre uygulamalarını görebilirsiniz, orijinal hali ise altta:



    geçen gün filtresiz denedim 1 tur, kesinlikle farkediyor ama hararet yükseldi biraz, bunun sebeb sıck hava çekmesi midir? ne tavsiye edersiniz bu 3 sistemden?
    turbonun emişi yaptığı yerin üzerinde gelecek şekilde scoop yapıp filtresiz kullanabilirsiniz.

    yada turbonun emişine aluminyum bi boruyla daha serin bi yerden emiş yapmasını sağlaya bilirsiniz.

    eğer filtre olsun diyorsanız. Mantar filtre öneririm hava geçirgenliği yüksek hemde temizzlemesi kolay
    Bugün bizim için 11 Kasım 1938 dir

  4. #4
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    scoop var araçta 2 tane, filtresiz kullanmayı düşünmüyorum... önemli olan soğuk çekmesi o nedenle karbon kazanlı bir filtre daha doğru olacak sanırım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  5. #5
    boostbomb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    92
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    scoop turboya hava akışı sağlıyosa kazanlı yada kazansız bir filtre olması fark etmez. filtre seçerken önemli olan hava geçirgenliği

    filtre sistemi o kadarda performansa etki edeceğini düşünmüyorum genelde filtre olup olmaması emmenin debisini kısıtladığı için fark edior eğer 2000 tl harcarım diyosanız.

    ben yerinizde olsam gaz kelebeğinden önce Water metanol kullanırdım. Hem buz gibi bir emme hem yüksek oktan

    yüksek verim alırsınız. en kral filtre sistemine 5 çeker. %80 methanol %20 su ile en küçük noozle ile bile çözülür.

    nozzle büyüdükçe yanma odalarına kadar yakıtı yeriştirirsiniz
    Bugün bizim için 11 Kasım 1938 dir

  6. #6
    boostbomb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    92
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Basıncınız nedir bu arada
    Bugün bizim için 11 Kasım 1938 dir

  7. #7
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basınç 1,8 peak 1,5 cont...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  8. #8
    boostbomb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    92
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    basınç 1,8 peak 1,5 cont...
    malumunuz 1 barın üzerinde özellikle emme hatıında intercoller kullansak dahi sıkışan hava soğukta çekseniz baya bi ısınacaktır.

    ben aracınıza methanol kiti şiddetle tavsiye ederim. zaten basınçla birlikte çalışacak istediğiniz zaman aç kapada yapabilirsiniz.

    çok fonksiyonlu bişey
    Bugün bizim için 11 Kasım 1938 dir

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi, motor kompatımanı sıcaklığını düşürmek en önemli şey..

    en büyük ısı kaynağı eksoz sistemi.

    İzmirden bir üye var, manifoldların üstüne seramik kaplama işlemi yapıyor, öncelikle önerim o olur.

  10. #10
    boostbomb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    92
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi, motor kompatımanı sıcaklığını düşürmek en önemli şey..

    en büyük ısı kaynağı eksoz sistemi.

    İzmirden bir üye var, manifoldların üstüne seramik kaplama işlemi yapıyor, öncelikle önerim o olur.
    methanol le birlikte egtde düşecek zaten hem daha düşük iat hem düşük egt vaadediyorsa hangi fiyat performans oranında daha mantıklı aynı zamanda araca yakıt basmak istediğinde elinin altında hali hazırda bi kit olmuş olacak
    Bugün bizim için 11 Kasım 1938 dir

  11. #11
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boostbomb Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    methanol le birlikte egtde düşecek zaten hem daha düşük iat hem düşük egt vaadediyorsa hangi fiyat performans oranında daha mantıklı aynı zamanda araca yakıt basmak istediğinde elinin altında hali hazırda bi kit olmuş olacak
    hocam emin ol hali hazırda dediğin her şey elimin altında, sök tak 1 saatimi alır ama ben A diyorum sen bana B yi anlatıyorsun benim derdim hava filtresinden hava emmek geri kalanlarla ilgili sıkıntım yok
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo arabada en önemli şey intercooler. Senin ne emdiğin önemli değil turbodan çıkıp emmeye giden havayı ne kadar soğutabildiğin önemli. Turbo zaten çok sıcak bir alan. Ben megane da log alarak bir sürü şey denedim orjinal intercoolerına aqua mist bile yaptım verim alamadım doğru düzgün. CAI en fazla iat yi 4 derece aşağı düşürüyordu intercooler a kadar. Methanol evet mantıklı ama ben pist kullanımında önermem çok güvenli gelmiyor. Daha önce kötü tecrübeler edinenler de var.
    O yüzden kaliteli bir intercooler alıp custom olarak en doğru yere monte edip devam et.
    IN BOOST WE TRUST

  13. #13
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo arabada en önemli şey intercooler. Senin ne emdiğin önemli değil turbodan çıkıp emmeye giden havayı ne kadar soğutabildiğin önemli. Turbo zaten çok sıcak bir alan. Ben megane da log alarak bir sürü şey denedim orjinal intercoolerına aqua mist bile yaptım verim alamadım doğru düzgün. CAI en fazla iat yi 4 derece aşağı düşürüyordu intercooler a kadar. Methanol evet mantıklı ama ben pist kullanımında önermem çok güvenli gelmiyor. Daha önce kötü tecrübeler edinenler de var.
    O yüzden kaliteli bir intercooler alıp custom olarak en doğru yere monte edip devam et.
    hocam arabada çift intercooler var, daha büyüğü zaten lagı anormal hale getirir...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal intercooler ise yetmeyebilir. Iat kaç derecelerde görebiliyor musun?
    Yok iat önemli değil performans için yapıyorum diyorsan gerek yok. İki tane filtre koy ağızlarınada soğuk yerden gelecek şekilde kalın kauçuk hortum çek aynı işi görür.
    IN BOOST WE TRUST

  15. #15
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açık filtre, durgun halde veya yavaş sürüşte, özellikle kaput altı dar veya dolu olan araçta, belirgin derecede sıcak hava emiyor.
    Ben cai öneririm. Far altından hortumla soğuk hava aldırılabilir. Sanırım intercoolerlarda burada.

  16. #16
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    açık filtre denedim iat acayip arttı.özellikle gazlayıp birden trafige girip dur kalklarda bile sıcaklık kendi kendine artıyordu.şuan orjinal filtre kutusunu takıp hava girişini genişlettim.soguk hava içinde far arkasından kutu girişine boru uzattım.iat 10 derece farketti.bence açık filtre anlamsız.en azından soguk çeken cai derim.

  17. #17
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kutu ici sistemler dogru tasarlandiginda en iyi CAI'den de daha iyi sonuc verir, eger konu performans ise durum bu sekilde.

    Maliyet, uretim kolayligi, ses cikartmasi vs gibi sebeplerden CAI'ler populer olmustur, elmalar armutlar karismasin birbirine.

    P.S Dogru tasarlanmis kutu ici sistem dedigim yukaridaki resimdeki degil mesela
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •