User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: D16a9 sİ soft turbo uygulamasi gÖrÜŞlerİnİz

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    D16a9 sİ soft turbo uygulamasi gÖrÜŞlerİnİz

    Merhaba herkese,

    Aracımın motoru son derece sağlıklı, İzmir'de tanınan iyi bir ustanın elinden çıkma. Yağ pompası orjinal yamada'dır. 15 bin km önce değiştirildi.

    Stock motora fazla zorlamadan 0.4-0.5 bar turbo uygulaması yapmak istiyorum. Yerli ve yabancı forumları baya bir okudum, sizlerinde fikirlerini almak isterim..

    Amacım dediğim gibi az basınçla motoru kırmadan tatlı bir güç elde etmek.

    Ebaydan bolt-on kit olarak komple set getirmeyi düşünüyorum.

    A'dan z'ye tüm ihtiyacım olan malzemeler var.

    alternatif 1: http://www.ebay.com/itm/CIVIC-CRX-DE...hUhXeR&vxp=mtr

    alternatif 2: http://www.ebay.com/itm/REV9-CIVIC-C...ZUo00Y&vxp=mtr

    Gelelim sorularıma:

    1- Araçta p29 beyin var, buna chip mi yapmalıyım yoksa s300 gibi bir ecu mu almalıyım ?
    2- Aracın şanzumanı bu yükü kaldırır mı ?
    3- Debriyajı değiştirmeme gerek var mı?
    4- Klimayı iptal etmek zorunda kalır mıyım ? İzmir sıcağında bu işten vazgeçme sebebi olur benim için
    5- Frenleri güçlendirmem gerekir mi ?
    6- Enjektörleri büyütmem gerekli mi olur ? Evetse kaç cc lik koymalıyım ?
    7- Yağ pompasını modifiye etmeli miyim ?

    Şimdiden teşekkürler herkese..

  2. #2
    hkkcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul/Avcılar/Silivri
    Mesaj
    1.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takipteyim merak ettiğim bir konuydu
    Hakkı Can Eryüzlü...

  3. #3
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    u tarz çin malı kitleri kafandan çıkart.Döküm manifolt alıp Gt25 tarzı 51mm civarı bir turbo ile 0,5 barda kaliteli bir Wastegate ile dıştan turbo takabilirsin.Çin malı turb ile sanayiden çıkamadan başına iş alırsın.Ucuza kaçalım derken eldeki maldan da olursun.S300 yada Neptune yada Aem vs bir ecu ile araca düzgün bir ayar yapıldığında 180-200 hp güçlerde gündelik binebilirsin.Ebaydan o dandik kitleri almak yerine bi manifolt yaptırıp yada döküm manifolda kaliteli orjinal bir turbo ve cooler takmak daha mantıklı.0,5 bar basıp 6500Rpm soft bir şekilde sağlam mekaniklı hondaya hiç birşey olmaz.Ama D16A9 çok kırılgan ve yatak sarmaya meğilli bir makina.Yatakların oem değilse yağ pompanda basınç yükseltmek için modifikasyonlar yoksa sakın yapma derim.

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ebay'dan kit o kadar uygun fiyatlı gelmiyor aslında. Gümrük vergisi ve kargo ücretiyle az sayılmayacak bir rakam çıkıyor. Ordan kit getirme düşüncem esas olarak tüm parçaları tek seferde temin etmek. Çünkü işimden dolayı parça parça toplayacak ne vaktim ne de sabrım var.

    Artı olarak ebayden kit getirip sorun yaşayan oldu mu acaba ?

    Motorun tüm parçaları orjinalleriyle 15.000 km önce toplandı, son derece sağlıklı şu anda. Filtre headers egzoz ile 130 hp dyno verisi var. Yağ pompası da orjinal fakat basınç yükseltmek için ne yapmak lazım en ufak fikrim yok, ustam ile konuşmam lazım.

    Beni esas düşündüren, 0.4-0.5 barlarda bile kol çıkartır mıyım ? Yağlama sorunu yaşayıp yatak sarar mıyım ? Forumda stock motora 0.5 bar basıp binenler vardı, konuyu görüp tavsiyede bulunurlarsa çok sevinirim..

  5. #5

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    12
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende izmirdeyim daha önce turbo si vardı şu an swap yapıyorum elimde malzemeler var ve bir çok konuda da deneyimim var istersen yardımcı olabilirim

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar ben şu an ön araştırma aşamasındayım, parça teklif edenler oluyor, teşekkür ederim hepsine ilgilerinden dolayı fakat önümüzdeki sene yazın düğünüm var. Bu iş kesin kafama yatarsa düğünümden sonra yapacağım. O yüzden parçadan ziyade sorduğum sorulara yardımcı olursanız sevinirim.

    Özetle benim kafama takılan en büyük soru, 0.3-0.5 arası soft bir uygulamada stock motorda sorun yaşar mıyım ?

    Şanzuman bu gücü kaldırır mı ?

    Beyin ve enjektör olarak neyi seçmem gerekli ?

    Frenleri nasıl modlamam lazım ?

    Allah için birisi şunları bir cevaplasın, özel mesaj yerine burdan konuşalım, herkes bilgilerden faydalansın

  7. #7
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    İzmir, Turbo, Honda üçlemesi bir araya gelince ben olsam gidip Emrecan ile görüşürdüm. Honda-Masters yani tek adres..

    https://www.facebook.com/emrecantimurcin?ref=ts&fref=ts

  8. #8

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mustafa birseslide bu konuda size yardımcı olur. seneler önce garajında satmak amaçlı 2 tane ies duruyordu turbolu hani hiç zorlanmadan şak şuk toplar

  9. #9
    halilkarakas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul - esenyurt
    Mesaj
    2.898
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne turbosu yaa b16 koy stock bin daha iyi başına bela mı arıyorsun
    SENSİN.

  10. #10
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. stock motor 0.5 barı cok güzel kaldırıyor beyın ayarı iyi yapıldıgınde ve sen düzgün kullanırsan hiç bir sorun cıkarmıyor.
    2. yağ pompanı bilnçli ellerde modifiye ettirmen gerekli ellenmemiş yağ pompasoo 4.5 bar basıyor modifiyelisi 5 6 bar arasında basıyor.
    3. orjinal beynıne p29 a cip senın için yeterlidir. fazlasına gerek yok.
    4. orjinal enjecktörler 240 cc dir yetersiz kalır 440 cc takman yeterli. aslında beyın ayarını yapan arkadaş sana ne alman gerektiğini söyler.
    5. suan FCC takmışsındır sen güç arttığı için baskı balatan yetmeyecektır. stage 2 3 arası birsey takman gerekli.
    6. frenleri güçlendirmen senın hayatın için önemli bu yuzden frenleri değiştirmen veya iyileştirmen lazım (kalıteli balata veya hava sogutmalı disk takarak)
    7. üzerindeki sanzıman 400 500 hp lere kadar sorunsuz kaldırır.

    tavsiyem sudur.

    Aracın piston kollarını değiştirmenız önemlidir. bu motorun kolları zayiftir 200 hp den sonra kollar yamulur kırılır. masraf ediceksenız bastan güzelce edin sonra basınız agırmasın.

    4 adet kol takın.
    blockgard takın
    kapağının portpolish yapın

    bu şekilde 1 bara kadar saglıklı kullanabilirsiniz yurt dışı forumlarında 1.5 bar basanda vardu bu setupa.
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  11. #11
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabi buna gerekli olan saatleride takmanız lazım
    AFR + yag basınç + yağ sıcaklık + EGT bunlar aracınızda olursa yasayacağınız herhangi bir sorunu daha önceden görebilmenızı saglar.

    bu işi yapmak en kötü 5 6 bın tl ye mal olur fazlasıda olabilir. işçilikler nekadardır bilmıyorum.
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  12. #12
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orj halde kol çıkarmaya yatak sarmaya bu kadar elverişli bir makinanın basınç altında turbo olarak sorunsuz yürümesini beklemeyin. Faturalı b18c sizin ilacınız. D serisi ile ugrasmak bana mantıklı gelmiyor. Hani filtre egzoz beyin falan deseniZ tamam ama turbo falan D serisi hikaye.

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yorumlar için çok teşekker ederim herkese.

    Konusu açıldı aklımdayken b16a swap işini de danışayım.

    Türkiyedeki b16a'lar kazalı araçlardan çıkan motorlar mı ? Yoksa yurt dışından mı geliyor ?

    Kabaca işçilik dahil bana b16a'nın swap maliyeti ne olur ?

    Kendi d16a9 moturu tesisatı ve şanzumanı ortalama kaça satabilirim ? Yada satabilir miyim ?

    Temiz vti'lara 30 lira istiyorlar. Vereceğiniz rakamlara göre böyle birşey de yapabilirim. Hacim de aynı olduğundan motoru da çok rahat ruhsata işletebilirim sanırım.

  14. #14
    dc_crx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MuzaffeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba herkese,

    Aracımın motoru son derece sağlıklı, İzmir'de tanınan iyi bir ustanın elinden çıkma. Yağ pompası orjinal yamada'dır. 15 bin km önce değiştirildi.

    Stock motora fazla zorlamadan 0.4-0.5 bar turbo uygulaması yapmak istiyorum. Yerli ve yabancı forumları baya bir okudum, sizlerinde fikirlerini almak isterim..

    Amacım dediğim gibi az basınçla motoru kırmadan tatlı bir güç elde etmek.

    Ebaydan bolt-on kit olarak komple set getirmeyi düşünüyorum.

    A'dan z'ye tüm ihtiyacım olan malzemeler var.

    alternatif 1: http://www.ebay.com/itm/CIVIC-CRX-DE...hUhXeR&vxp=mtr

    alternatif 2: http://www.ebay.com/itm/REV9-CIVIC-C...ZUo00Y&vxp=mtr

    Gelelim sorularıma:

    1- Araçta p29 beyin var, buna chip mi yapmalıyım yoksa s300 gibi bir ecu mu almalıyım ?
    2- Aracın şanzumanı bu yükü kaldırır mı ?
    3- Debriyajı değiştirmeme gerek var mı?
    4- Klimayı iptal etmek zorunda kalır mıyım ? İzmir sıcağında bu işten vazgeçme sebebi olur benim için
    5- Frenleri güçlendirmem gerekir mi ?
    6- Enjektörleri büyütmem gerekli mi olur ? Evetse kaç cc lik koymalıyım ?
    7- Yağ pompasını modifiye etmeli miyim ?

    Şimdiden teşekkürler herkese..
    1. p29 chip şeklinde kullanılabilir Wideband kesinlikle arabanda bulundur s300 tabi ki her zaman daha elverişli ve müdehale konusundan çok başarılı
    2. şanzımanın bu yükü rahatlıkla kaldırır zaten anladığım kadarıyla max 200hp 'ye kadar yükselteceksinz 0,5-0,6 bar'da
    3. oem f.c.c debriyajlar idare edecektir ama ömür açısından stage debriyajlar kadar dayanacağını düşünmüyorum ama bakıldığında türkiye içerisinde orjinal olarak bir exedy stage 1 debriyaj bile alamıyorsunuz çünkü yok millet mavi kutu exedy stage1 diye satıyor.
    4. tam hatırlayamıyorum arada ki mesafeyi ama borular engel olmayacaktır diye düşünüyorum klima iptal olmasada olur kompresör içinde turboyu custom olarak biraz yerini düzeltmeniz gerekecektir.
    5. oem disklerde ebc balatalar yeterli olur o güçlere göre ama hava kanallı disklerle biraz daha üst hızları güvence altına alırsınz ısınmaması için yazında izmir sıcağında
    6. oem enjektör yeterli oluyor ama limit gibi kalıyor 400cc bir enjektör fazlasıyla işinizi görür
    7. yağ pompasının durumunu açıp bir bakmanızı ve alttan'da yatakları kontrol edip sıfır yataklarla ölçüsüne göre değiştirmenizi tavsiye ederim pompayıda açmışken tabi ki modifiye etseniz iyi olur bir nebzede olsa anlık düşüşleri engelliyor

    konuyu takipte mümkün olduğunca kalacağım kolay gelsin şimdiden.
    Onurcan Korkmaz
    Bemaps Chiptunıng

  15. #15
    ErT_ThM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    ÇoRLu ////////////
    Mesaj
    821
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Stock motora 0.9 basıyordm t3 turbo ile 225hp güç aldım
    D16 şöyledir böyledir diyenleri geç kardeşm 5 yıldır biniyorm sorun yaşamadm sen parça olarak kalite kullanırsan yarı yolda kalmazsın allahın izniyle
    Powered and Map by PowerTune
    D-16 TuRBo
    34 ZZ 5235

  16. #16

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ErT_ThM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Stock motora 0.9 basıyordm t3 turbo ile 225hp güç aldım
    D16 şöyledir böyledir diyenleri geç kardeşm 5 yıldır biniyorm sorun yaşamadm sen parça olarak kalite kullanırsan yarı yolda kalmazsın allahın izniyle
    d16a9 dan bahsediliyor abi d16a4 sorunsuz bir motor zaten 2 Kere yatak sardırdım a9 u ikisinde de sebep yağ pompası cıktı
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  17. #17
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.644
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    D16a9 çöp motor
    swap B16 yap çatır çatır gazla
    ha param çok çöpe atacam diyorsan o başka tabi
    tecrübeyle sabit
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omrasm01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d16a9 dan bahsediliyor abi d16a4 sorunsuz bir motor zaten 2 Kere yatak sardırdım a9 u ikisinde de sebep yağ pompası cıktı
    Yağ pompası orjinal miydi ? Kaç km de yatak sardı ? Kullanım tarzın nasıldı, kesici vs çok zorlar mıydın ?

    Motordan soğuttunuz beni arabayı komple satacam valla

  19. #19
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    face ten CıVıC 92-95 yardımlaşma ve dayanışma klübü takip edebilirsin. D16A9 ile yapılan rolleri birsey olmuyor korkma sadece motoru temız acılmamış km 250 bın kadar önemli degil al sonra rahatına bak.
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •