User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Turbo ile ilgili bir soru

  1. #1
    Vuh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    28
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo ile ilgili bir soru

    İki farklı durum var birinde düz yoldayız 3k rpm'deyiz, birinde de yokuş yukarı 3k rpm'deyiz. İki durumda da rpmler aynı fakat aynı tempoyu tutturmak için harcanan benzin miktarları farklı. Turbonun basıncı ikinci durumda daha fazla olur mu? Yoksa çok fark yaratmayan bir durum mudur bu?

  2. #2

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Vuh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İki farklı durum var birinde düz yoldayız 3k rpm'deyiz, birinde de yokuş yukarı 3k rpm'deyiz. İki durumda da rpmler aynı fakat aynı tempoyu tutturmak için harcanan benzin miktarları farklı. Turbonun basıncı ikinci durumda daha fazla olur mu? Yoksa çok fark yaratmayan bir durum mudur bu?
    Basınca farklılıklae olur fakat 0.5 mi 1.0 bar mı bilemem . Gene yakılan yakıttan ne kadar doldurduguna baglı güzel soru arastırayım detaylı
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  3. #3
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracım vito. elm327 den baktığım kadarıyla turbo basıncı rampada daha fazla oluyor.

  4. #4

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    4.426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2.durumda araca binen yük ve eğimin etkisi ile verdiği tepki değişkenlik gösterebilir. hız sabitleyicisi kullanarak ölçüm yapmak gerek aslında

  5. #5
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hız sabitleyici kullandığımda passat için konuşuyorum anlık yakıt baya artıyordu doğal olarak. bununla beraber büyük ihtimal turboda daha çok basacaktık hızı korumak için

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    4.426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen öyle

  7. #7
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet basınç artar,yük artıyor çünkü. Brake boostun mantığıda aynı zaten.

  8. #8

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yokuş yukarı 3k rpm'i yakalamak için daha fazla gaza basarız daha fazla yakıt ve yük ile tabiki daha fazla olacaktır ancak limit basınç ise tabiki gerekli basınç düşürme ekipmanı devreye girip sabitler, daha fazla yakıt olduğu için daha çok yük biner o ayrı
    ...

  9. #9
    Ers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın yokuş çıkması demek, tekerlekteki sürütünme nin azalması ancak, aracın ağırlığından dolayı sanki aracı önden yokuş aşağı iktirilircesine bir etkisi olur.buda şu demek aynı hızı ve devir bandını yakalamak için daha fazla yakıt gönderilmesi ve hava yakıt karış oranına göre daha fazla aracın hava emmesi gerekir ki , buda turbonun daha fazla basınc basması demektir.
    yalnışta olabilir hava yakıt kısmı tam emin olamadım şimdi bir daha düşününce.

  10. #10
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2. durumda daha fazla yakıt gönderilirki aynı devir yakalansın yakılan fazla yakıtın oluşturduğu gaz egzozdan çıkarken turboyu doldurp daha fazla havanın motora girmesi demek
    kendi aracımda deneyip gözlemlediğim kadarıyla 3000 devirde düz giderken basınç -0,2 bar gibiyken(vakum) aracı rampaya sardıkça sabit gazla devirin düşmesiyle basıncın +0,5-0,6 lara çıktığını gözlemlemiştim
    Alıntı _Burak_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amotisörleri presleticem Allah ne verdiyse + yaylarıda dibine kadar kesicem tek sarım kalacak
    araba 33 cm düşecek
    çıkarken hepinizden helallik alacam
    ordan kınalı otobana basıcam

  11. #11
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbonun basıncı yokuş çıkarken daha fazla olur çünkü motor yüke biner ve turbo dolar ve daha fazla yakıt harcanır

  12. #12
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha fazla yakit harcayacaginiz kesin ancak turbp basinci tamamen aracin basinc kontrol algoritmasi ile alakali birsey, guzel bi basinc kontrolcusu ile her durumda ayni basinci saglayabilirsiniz.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    58
    Şehir
    Alacaatlı-Ankara
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yokuş yukarı çıkarken 3000 devri sabit tutmak için daha fazla gaza basman gerekir o zaman da basınç artar. Tam tersini düşünelim; yokuş aşağı 3000 devir de ayağını gazdan çek, hızını ve devrini korursun (uygun yokuşta) ama vakum da gidersin.

  14. #14
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sabit düz otoban kullanımında 2500devirde 100le giderken 0,2-0,4bar arası oluyor.yokuşa gelince sabit 100 de kalabilmek için biraz daha gaz verince basınç artıyor.

    araca binen yuk durumu ve gaz pedalına basış oranı etkili oluyor bu işte.

  15. #15
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    yakıt/basınç oranından yola çıkarak konuşursak araç yüke bindiği için daha fazla yakıt basar dolayısı ile daha fazla turbo basıncı oluşturur.

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    58
    Şehir
    Alacaatlı-Ankara
    Mesaj
    747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha fazla yakıt bastığı için mi turbo basıncı artar yoksa turbo basıncı arttığı için mi daha fazla yakıt basar?

    Tavuk civciv

  17. #17
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ikisi kısır dönü gibidir aslında araca gaz basınca motora giren hava artar artan hava miktarı karışımı fakirleştirir beyin fakirleşen karışımı yakıtla zenginleştirir ve zenginleşen karışım daha fazla güç ve egzoz gazı oluşturup turboyu daha fazla döndürür dönen turbo motora daha fazla hava yollar... tabi gaza basma miktarı,araç motor gücü,eğimin açısınında bunlara direkt etkisi var
    Alıntı _Burak_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amotisörleri presleticem Allah ne verdiyse + yaylarıda dibine kadar kesicem tek sarım kalacak
    araba 33 cm düşecek
    çıkarken hepinizden helallik alacam
    ordan kınalı otobana basıcam

  18. #18

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüke binen motor daha fazla yakıt yakar egsoz basıncı artar turbo daha dolu basınç daha yüksek olur doğal olarak.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •