User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Modifiye ile yakıt tüketimi düşürme

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Modifiye ile yakıt tüketimi düşürme

    Arkadaşlar daha önce hatırlamadığım bazı motorlarda hafif motor modifikasyonu ile yakıt tüketiminin düşeceğini okumuştum.

    Sorum 2.0 tfsi (A4 200hp quattro) özelinde olacak ama genel bilgi de verilirse öğrenmiş oluruz.

    Daha fazla güç talebim yok ama olursa da problem etmem:) Maksadım sağlıklı bir modifikasyon yolu ile tüketim düşürme.

    Mümkün mü? Hangi tip modifikasyon ile olur? Bedeli ne olur?

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quattro özelliği kullanılmıyorsa aracı önden çekere çevirmek yakıt ekonomisi sağlar.

  3. #3

    Üyelik
    Mar 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quattro sürekli dört çeker olarak sunuluyor sadece benim bildiğim kadarıyla. Yani mercedesteki 4matic gibi değil. En azından benim araçta sürekli 4 çeker. Alırken önden çeker almaktı hedefim ama istediğim gibi birini bulamadım.

    Ama siz sistemi değiştirmekten bahsediyorsunuz sanırım. Şimdi aklıma geldi. O mümkün mü bilmiyorum ama maliyetli bir iş olur heralde?

    Az önce başka bir forumda tekrar okudum modifiye ile sarfiyatın düşeceğini ama başka bir konuda da 2.0 tfsi motorda bunun olamayacağından bahsedilmiş. Bu motorun karakteristiğiyle ilgili bir durum mu acaba? Mesela atmosferiklerde de bu yöndem çok/hiç işe yaramıyormuş.

  4. #4
    brs852 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çeker iptal edilir mi bilmiyorum ama çeker iptal edilirse bir tadı tuzu kalmaz kaldı ki örneğin aracınız 15 litre yakıyorsa bunu sadece bir yazılımla 10 litrelere düşürmek hayal gibi geliyor hava filtresi dp+yazılım ile yaktığından fazlası kadar gider araç bu yakıt sarfiyatı da gözünüze batmaz.

  5. #5
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim uzmanlık alanım tasarruf.
    Eğer aracınıza yazılım yaptırırsanız aracınız potansiyel saklı olan gücü acığa çıkacaktır; fakat performans artınca insanın daha fazla gaza basası geliyor
    Benim bildiğim soft yazılım yapıp aynı şekilde sakin araçlarını sürenlerin yakıtı minimum 1lt/100km düşüyor.
    Birde aracın orjinal jantları ve bijonları ağırsa (bazı bijonlar gerçekten çok ağar) bunları nispeten daha hafif olan jant lastik takımı ile değiştirirseniz yakıtınız illaki düşecektir
    Ama a4 tfsi ların jantları çok ağar değildir bence; birde aracınız benzinli ama dizellerde egsoz sistemi çok fazla kurum bağlayınca gerçekten fazla yakar;turbo benzinlide de bir bilene danışmak lazım bence
    Saygılar

  6. #6
    Canselmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    Alanya-ANTALYA
    Mesaj
    2.059
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En fazla yazılım yaptırabilirsiniz oda 1-2 litre anca oynar , quattro lar sürekli 4 ceker olması dezavantajı ile ekstra fazla yakacaktır.

    İhtiyac halinde ön cekere gecebilse yakıtınız da baya düşerdi.
    Elleme Sekelesin...

  7. #7
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    9.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    59 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazılıma vereceğiniz parayı iyi hesaplayın. Eğer çok km yapmıyor veya araca uzun süre binmeyecekseniz 100 km'de 1-2 litrelik potansiyel düşüşü kaç km'de telafi edecek? Bu da bir kriter.

    Teorik olarak aracın hava emişini ve gaz çıkışını rahatlattığınızda "sabit kullanımda" yakıt tüketiminin düşmesi muhtemel, ama garantisi yok tabii.

  8. #8
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılımlı yakıt düşer ama kullanım etkili

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kullanış şekline bağlı olarak evet belli modifikasyonlarla yakıt tüketimin belli koşullarda düşer. Dur kalk trafikte fark olmaz hatta artar alt devirlerin egzoz ve filtreden dolayı cansızlaşıcağı için kalkarkan daha fazla gaza basacağın için. Normal trafikte ve uzun yolda düşer. Gazladığın zamanda artar. Şöyle düşün spora başlayıp kondüsyon kazanmadan önce maksimum ağırlıkta kaldırabileceğin yükü taşıyabileceğin mesafe x kadarsa sporda fit hale geldikten sonra aynı yükü aynı mesafeye aynı hızda daha az yorularak taşırsın. Tabi bununda bazı dengeleri var. Normal bi adamı çalıştırıp Shaq kadar büyütürsen oturduğu yerde harcayacağı kaloride fazlalaşacaktır. Baktığın zaman Clio 1.2 lerin 1.4 den az yakması gerekir ama hiçbir zaman daha düşük yakmaz. E46 M3 pistte Toyota Priusun maks performansında gittiği zaman Priustan daha az yakıyor. Top Gearda bunun testini yaptılar.
    IN BOOST WE TRUST

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İnnovate wideband bağlayıp, oem oksijen sensoru kandirilarak, closed loop afr si 14.7 yerine 15.5 civarlarina getirilir.

    Böylece hatiri sayılır bir yakıt tasarrufu yapılır.

  11. #11
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnnovate wideband bağlayıp, oem oksijen sensoru kandirilarak, closed loop afr si 14.7 yerine 15.5 civarlarina getirilir.

    Böylece hatiri sayılır bir yakıt tasarrufu yapılır.
    ben bunu ilk defa duydum.
    Burda araç daha mı fakir çalışıyor yani mantığı nedir_? araca zararı var mıdır_? kısa bir bilgilendirme yapabilir misiniz_?
    Saygılar

  12. #12

    Üyelik
    Mar 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazdıklarınızı anladığımı düşünüyorum. (XSi hariç, zazy nin sorularını cevaplarsanız aydınlanırız)

    Yakıt tüketimini sadece chiple düşürmeyi düşünüyorum. Jantlarımdan memnunum zaten onlarla da oynarsam daha çok harcama yaparım sanıyorum. Ayrıca 1-2 aya kadar her ne kadar çok tavsiye edilmese de ve Prins uygulama listesinden kaldırsa da VSI DI kitinin montajını yaptırmayı düşünüyorum. Detaylı araştırdım ve riskleri göze alacağım. Bu kitin takılı olduğu 3 araç sahibiyle istişare ettim vs. Ha bu arada chip tuning ile lpg sisteminin uyumsuzluğu gibi bir durum varsa o da sıkıntı olabilir tabi.

    kelalper haklısınız. tasarruf konusu mantıklı gelirse matematik yapacağım. Soft yazılım fiyatlarından haberim yok. Bilen varsa yazarsa sevinirim.

    Aslında araç fabrikasyon 13,2 lt (ş.içi) den daha az yakıyor şu anda. 11-12 lt civarında kullanıyorum, aracı çok üzmeden. Ama tasarruf tasarruftur.. 1 lt fena bir ekonomi değil. Yüksek kazançlı biri değilim ama araçtan keyif de almak istiyorum. Dizel tercih edebilirsiniz diyenler çıkabilecektir Çıkmazsa sevinirim.

    Aracı eşimle birlikte kullanıyoruz. Ben %30 performanslı kullanırım ama abartılı değil. O tin tin *****. Burda yine bir matemetik çıkıyor ama net rakamlar olmadığı için net sonuç çıkmayacak galiba. Yani onun ve bazen benim sakin kullanımımdan sağladığımız tasarrufu ben performanslı kullanımımla yok edeceksem manası kalmıyor. O halde sanırım vazgeçmem gerekiyor.
    Bizzat yazılım-ekonomi karşılaştırmasını aracıyla test eden varsa onun yorumu daha makbule geçer.

  13. #13
    Canselmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    Alanya-ANTALYA
    Mesaj
    2.059
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla şehir içi 11-12 yakıyorsa 2.0 turbo 4 çeker araç için cok iyi değer. Bunun altına inmek biraz kendinizi kandırmak olur.

    1.6 105 HP benzinli aracım şehir içi 11 litre yakıyor 1150 kg öyle hesap edin.
    Elleme Sekelesin...

  14. #14

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tam yazacaktım baktım XSİ yazmış. AFR'yi fakire (14.7'den daha yüksek seviyelere) çekmezseniz yakıt tasarrufu olmaz. Sonuçta almadan vermek Allah'a mahsus.


    Not: Olurmu öyle şey, yazılımla düşürrük aga diyen varsa nasıl yapacağını söyleyebilir mi?

  15. #15
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.946
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ağırlıklı uzun yolda kullanılan bir aracı örnek alalım.
    Mesela honda civic olsun.
    5cm yay ön tampon eki vs takıldıktan sonra yakıt tüketimi sürtünmeden dolayı düşer mi? Düşerse bu ne kadar fark eder?
    Uzun yol dedim çünkü basık araç şehir içi daha çok dur kalk yaptığı için tüketim artacaktır.

  16. #16

    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul/İzmit
    Mesaj
    319
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şehir içi 11 litre 2.0 turbo için güzel bir değer değil mi ki? 1.6 Clio ile tork konvertörü sağolsun o değerlerde geziyorum ben
    Ekonomi için daha dar tabanlı lastiklere geçiş yapan insanlar var ama ne kadar etki eder ve sürüş konforunu bozmaya değer mi bilmiyorum. En temizi lpg herhalde ama kitin fiyatı yüksekse kendini ne zaman amorti eder hesaplamak lazım.
    '98 Peugeot 106 XS

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ZaZy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bunu ilk defa duydum.
    Burda araç daha mı fakir çalışıyor yani mantığı nedir_? araca zararı var mıdır_? kısa bir bilgilendirme yapabilir misiniz_?
    Saygılar
    Wideband göstergelerde (mesela innovate mtxl), araçların %99 unda bulunan narrowband oksijen sensorun çalışmasını taklit eden sinyal çıkışı var.

    Closed loop calisirken 14.5-15 afr arasında 0-1v arasında dalgalanan voltaji simule edebiliyorsunuz.

    Bunun yerine 15.2-15.7 afr arasında 0-1v çıkış sinyali programlanmıştır, böylece aracın ecusunu kandırarak aslında 15.5 afr ile çalışırken 14.7 afr ile çalıştığını zannetmesini sağlanıyor.

    Araclarimizdaki beyinler,closed loopta afr yi 14.7 sağlayacak şekilde görev yapar, bunu da OEM oksijen sensorun 0-1v sinyali ile yapar.

    Wideband ile gene 0-1v sinyal sağlanıyor ama afr daha fakir artık.

    Böylece daha az yakıt harcanıyor

    15.5 afr sorun yaratacak bir değer degil.

  18. #18

    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul / Kartal
    Mesaj
    127
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soft yazılım tasarrufunuza katkı sağlayacaktır. Ş.içi 8.4 olan ortalamam 7.3e kadar düştü. Hemde ayağımın altında fazladan beygir gücü yatarken.

  19. #19

    Üyelik
    Mar 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Wideband göstergelerde (mesela innovate mtxl), araçların %99 unda bulunan narrowband oksijen sensorun çalışmasını taklit eden sinyal çıkışı var.

    Closed loop calisirken 14.5-15 afr arasında 0-1v arasında dalgalanan voltaji simule edebiliyorsunuz.

    Bunun yerine 15.2-15.7 afr arasında 0-1v çıkış sinyali programlanmıştır, böylece aracın ecusunu kandırarak aslında 15.5 afr ile çalışırken 14.7 afr ile çalıştığını zannetmesini sağlanıyor.

    Araclarimizdaki beyinler,closed loopta afr yi 14.7 sağlayacak şekilde görev yapar, bunu da OEM oksijen sensorun 0-1v sinyali ile yapar.

    Wideband ile gene 0-1v sinyal sağlanıyor ama afr daha fakir artık.

    Böylece daha az yakıt harcanıyor

    15.5 afr sorun yaratacak bir değer degil.
    Herhangi bir dezavantajı yok mu araca bu değer değişikliğinin, yani afr neden default olarak 15.5'e ayarlı değil? Bir algılama değişikliği yapılıyor anladığım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •