Suanda zaten metin ustanin yaptigi sistemden var aracta major beyin ile karburatorden yakit veriykrum turbo emisinden verirsen blow off u sok demistiler ben emisten vermedigim icin sökmedim :)
Printable View
Emme manifoldu beyin tesisat işçilik fiyatı mı ?
Kardeşim maşallah ya imrenerek takip ediyorum senı.Arabanı komple baştan yaptın. Seni örnek alıp tofaş turbolıcam hele seninki bi düzene binsin
Vakum otomatikli distribütörler manifold vakumunu referans alarak çalışır senin sistemde turbo bağlı olduğu için bir devirden sonra manifold içi basınç görmeye başlıyor bu durumda distribütör avansı nasıl ayarlasın ? Sana o hortumu sök diyenler işi bilmiyor sen o şekilde sağlıklı bir ateşleme yaptıramassın motora avans vurmayacak şekilde ayarlarsın araban yürümez ne kadar turbo olursa olsun.
Eski tip distribütörlerden kullan onlar vakum dyaframlı değil en ucuz yollu bu şekilde geçersin bunun önüne.Motorun sağlıklı ve verimli çalışabilmesi için statk ve dinamik avansa ihtiyacı var bu iki kavramı araştırıp ne olduğunu öğrendin mi ? Bunlar önemli.
Ayrıca yine söylüyorum o beyin ile bu işin olacağını sanmıyorum çok daha sorunsuz bir aracını nasıl binebileceğini yazıyorum sana blos karbüratör eski tip distribütör.
Aracının yüksek süratlerde yürümemesinin nedeni hem avans hemde hava yakıt karışımı düzensizliği.
Hararet ne durumda bu arada.Benim aracimda ayni motordan turbolu ve piston larda aynı. Distribütör aynı sizin aractakinden ancak lpg beyni tartarini.Beyin içerden oynandı.Süratle ilgili sıkıntı yok ibre sona kadar sıkıntısız geliyor.
Tek sorun hararet ve conta kısa sürede yanıyor.
Distribitoru degisme sansim var fakat 124 turbolayan arif abi vakumu cikariinca eski tip distribitor ile ayni mantik calisir sadecd vakum iptal olur dediginden degismedim oda oyle yurutmus oyle soyledi ama olmazsa degisirim.
Conta konusuna gelince celik conta 3lu bakir radyator 70 lik musur bos termostat var ama sadece bayir gidince biraz hararet oluyor
1.4.6. Avans Mekanizmaları
Mekanik avans mekanizmasında; ağırlıklar, geri getirme yayları, tabla ve pimler
bulunur. Kama dönüş yönünde kontrollü bir hareket verir. Vakum avans mekanizmasında
vakum pompası, yay ve pimler bulunur. Distribütör dönüş yönünün aksine hareket vererek
avansı oluşturur.
1.4.6.1. Mekanik Avans
Mekanik avans, motorun devir sayısına bağlı olan avans ihtiyacını karşılar. Bu
düzenek devir sayısı arttıkça distribütör kamını, dönüş yönünde çevirerek kam köşesinin
platin fiberine daha erken değmesini sağlar. Bu işin sağlanması için genellikle distribütör
tablası altına, bazı modeller de ise distribütör mili ucuna gelecek şekilde, avans ağırlıkları
yerleştirilir. Avans ağırlıkları devir sayısına bağlı olarak merkezkaç kuvvet etkisiyle açılarak
distribütör kamına ek hareket verirler. Devir sayısı arttığında ağırlıklar yayların kuvvetini
yenerek daha çok açılır, devir sayısı azaldığında ise yaylar ağırlıkların tekrar kapanmasını
sağlar. Ağırlıkların bu şekilde açılıp kapanmalarının distribütör kamına verdiği hareketle
motorun avans ihtiyacı karşılanır.
http://i.hizliresim.com/QQRz9V.jpg
http://i.hizliresim.com/pERNrm.jpg
Yardımcı vakum avans mekanizması
Diyaframın bir yüzü vakum odası ile, distribütöre bakan yüzü açık hava ile
irtibatlandırılır. Diyafram yayı, diyaframı motor çalışmadığı ya da rölantide çalıştığı zaman
sıfır avans durumunda tutar.
Vakum odası, bir boru ile karbüratör boğazında gaz kelebeğinin hemen üzerinde
bulunan bir delik ile irtibatlıdır. Gaz pedalına biraz basıldığında gaz kelebeği kısmen açılır.
Gaz kelebeğinin az açılmasıyla manifold vakumu avans deliğinden vakum odasını etkisi
altına alır. Vakum tarafından çekilen diyafram, kendisini iten yayın baskısını yenerek
vakumlu tarafa hareket eder. Diyaframın hareketi, diyafram kolu yardımıyla platin tablasını
distribütör mili dönüş yönünün aksine çevirir. Platin fiberi de tablanın dönüş miktarı kadar
kama yaklaşarak kontakların daha önce açılmasını sağlar. Böylece ek avans verilmiş olur.
Gaz kelebeği açıldıkça diyaframı etkileyen vakum miktarında azalma olur. Vakumda
azalma durumuna göre diyafram yayı da diyaframı ilk durumuna doğru iter. Gaz kelebeği ¾
açıklık durumuna eriştiğinde diyafram tamamen eski durumuna gelerek vakum avans miktarı
sıfıra iner. Yüksek devirlerdeki gerekli avans, mekanik avans tarafından temin edilir.
Tam vakumlu avans mekanizması
Tam vakumlu avans tertibatlarında, motorun ihtiyacı olan ateşleme avansının tamamı
karbüratör boğazında oluşan vakum yardımıyla sağlanır. Ayrıca mekanik avans ağırlıkları
bulunmaz. Tam vakumlu avans tertibatında normal vakum avans düzenine ilave olarak
ventüriye açılan ikinci bir vakum kanalı ile bir de vakum düzenleyici supap bulunur. Vakum
düzenleyici supap, gaz kelebeğinin kısmi açıklık durumunda ventüri vakum kanalını
kapatarak gaz kelebeği üzerinde oluşan vakumun, avans diyaframını etkisi altına almasını
sağlar. Tam gaz durumlarında karbüratör boğazındaki vakum azalacağı için gaz kelebeği
kanalını tıkayarak ventüride meydana gelen yüksek değerdeki vakumun diyaframa
ulaşmasını temin eder. Sonuç olarak; motorun devrine göre karbüratörde, gaz kelebeğinin
üzerinde ve venturi de oluşan vakum, distribütördeki vakum diyaframını etkileyerek aynen
yardımcı vakum avans düzeni gibi çalışıp gerekli ateşleme avansını temin eder.
KAYNAK
Evet bende arastirmistim benim kullandigim yardimci vakumlu avans ondada soyledigine gore alt devirde is goruyor sadece ust devirde vakum kayboldugundan mekanik avans devreye giriyor @0M42, abim sen sanirim tam vakumlu avans ile karistirdin
Hayır karıştırmadım ben mekanik avans sisteminden bahsediyorum zaten.
E tamam abi ben okuduguma gore bendeki distribitor vakum yardimli distribitor degilmi yani alt devirde vakumdan yararlaniyor belirli devirden sonra devreden cikiyor devreden cikinca mekanik sistem devam etmiyor mu yanlismi anladim okudugumdan ?
Bu arada 750 kmh oldu yağda hic kararma eksilme yok sanirim contamiz skntili yeni bi celik conta siparisi verecem contayi degisecem su eksiltiyor cnku bayirdada hararet cikiyor biraz.
Araç şuanda aşırı hantal video çektim 2.vites 30 ile deneme yaptım bi önceki sekman eritmeden onceki halinde 2 katı daha seriydi araç hemen 160 170lere çıkıyordu şuanda hantal neden olabilir ? Avans ayarındanmıdır suanki ayar normalinden biraz yüksek
https://www.youtube.com/watch?v=CxK0GkdZxc4
şu an arabanın neden yürümediğini söylemek ancak falcılık olur sana sayfalardır fikir veren var ama sen bunların hangisini yaptın? şimdi AFR en kaç? EGT kaç? basınç kaç? bunları bilmeden video ile nasıl bir cevap bekliyorsun ki?
Basinc 0.8 afr egt saati yok benim sordugum avans ayari normalinden fazla olursa performansta ne gibi degisim olur
Kardeş tamam afr egten yok ama en azından herhangi bir lpgcide ölçüm yaptırıp CO, CO2 ,HC ,O2 ve Lambda değerlerinin rolenti ve yüksek devirdeki ölçüm sonuçlarını yazarsan bir çok soruna daha kolay cevap verilebilr.
Tamam olctureyim biraz arastirdimda egt saatleri 20 30 dolar egsoza dis actirip sensoru takiliyor sensorde saate baglaniyor sanirim. Ama afr saatini nasil yapariz bilmiyorum karaduzen araca nasil uygulanir ?
egt ile aynı şekilde bağlanıyor aracın karadüzen olması fark etmez
tamam da senin olayın avanstan mı acaba önce bunu tespit etmek gerekmiyor mu? aracına yeterli yakıt geliyor mu bilemiyoruz ki? belki araç çok fakir? 1.000 km sona motor kıracaksın ya da çok zengin piston eriteceksin, EGT çok yüksekse hiç soğumuyor aracın vs vs... sadece avansa takıldın sayfalardır, body buildinge başladın gittin salona, üzerinde daha ağırlık miktarı yazayan haltere giriştin kalkmayınca da 'halter neden kalkmıyor?' diye sormana benzedi kusura bakma, emin ol bir çok kişi sana yardım etmek istiyor ama net bilgiler veremediğinden yorum yazmıyor...
Tamam o zaman ben saatleri alayim madem aliexpressten alsam gumruk sorunu cikarmi acaba? Bide afr icin almam gerekenlerin fotosunu atabilirmisiniz?
Selamlar, aracimda hararet sorunu yasiyorum hararet bayir gidince veya arabayi uzun yolda biraz devirli kullaninca hemen 95 100 dereceye kadar geliyor dusuk devir gidince sabit 85-90 acaba egsozdan cikis rahat olmadigindan veya avanstan olabilir mi ? Cunku ust devirler ölü biraz lpgyi acip denedim ust devir yine ölü aracta suan 51 duz boru orta iptal son stock susturucu var ve rolantide bile baya tazikli hava atiyor son susturucuya 51 veya 60 lik slincerli egsoz taksak yararinimi goruruz zararinimi ?
Bu arada ust kapak contasini yeni degistim royal marka on arka yuzu celik olanlardan taktik radyator yeni 3 sira bakir bos termostat 70 lik musur var araca antifiriz koysak harareti birazda olsa onlermi ?
Fakir karisim yuksek hararete sebebiyet verir
Bende oyle dusumup lpgyi actim ama hizlanma ayni hararette fakir karisim degil sanirim cunku bayirlarda dusuk devirlerdede yapiyor
Avansı biraz düşürdüm hararet sorunu düzeldi.Fakat son hız yine eskisi gibi değil m40 pistondanmı kaynaklanıyor anlamadım çünkü herşey aynı sadece pistonlar m40 olarak takıldı ve 10-40 değilde 20-50 lpg kullanıyorum başka fark yok.Avansı düşürünce biraz daha arttı son hızı yine düşük 130 140larda motor bırak beni gaza basma der gibi ses cıkarıyor bende bırakıyorum.
bu dediğin olay pistondan yağdan vs kaynaklanmaz, bariz bir şekilde AFR fakir, belli yerden sonra da hiç yakıt yetişmiyor... taktın avansa ama olay avans değil ki, avans sonuçtur, senin başka sorunların var... bu arada sente vs sıkıntı olmadığını düşünerek yazıyorum...
Tamam lpg ayarini acip deneyeyim birde
2.500km gunceli simdilik sorun yok sadece aracta lpg kokusu oluyo ve 120 den sonra ivmelenmiyor eski tip distribitor ve bobinle deneyecem suanki distribitorun vakumunh kullanamadigmdan avans sabit kalabilir diye soylemistiler bakalim.
Ustte lpg yetismiyor dediniz fakat piston degismeden oncedr ayni lpg sistemi vardi ve lpg kisikken bile ivmelenme acayip iyiydi pistondan sonra tek fark eskiden distribitorun vakumunu karburatore giriyodum simdi girmiyorum tehlikelo olur diye
Benim aracimda da aynı piston var .distribütör Vakumlu ve karburatore bağlı lpg ile kullanıyorum ve son hıza kadar sorunsuz ulaşıyorum.aracimda öksürme tiksirma avans vurma yok. Tek sorun hararet ve conta yakma.yakıt tüketimi makul seviyede.ancak kaputu açtığımda hararet yüzüme vuruyor.suan turbo arızalaninca soktum ve turbosuz kullanıyorum. Durum aynı. Buraya yazan arkadaslar iyi niyetli bir şekilde yardimci olmaya çalışıyorlar. Forumda illaki turbolu tofaş kullanan ve sorun yaşamayan illaki vardır. Bizim gözümden kaçan ufacık birsey var muhtemelen ve bu yüzden sıkıntılı araclarimiz.Allah kolaylik ve sabır versin.
kolay gelsin forumdaki arkadaşların yardımlarıyla bende turbo tofaş yaptım yarın akşama sistemin videosunu koyarım siteye inşallah major falan kullanmadım blos normal atiker beyin turbo intercooler standar distiribitör vakum yardımcılı fakat içerisinde mekanik avans ayrlayıcı sistemde var ben vakumu iptal ettim senin sorunun avans+afr nin fakir olması sen öncelikle arabanın yakıt sistemini blos a çevir hava filtresi olarak ne kullanıyorsun ben honda hava filtresi kullanıyorum bir afr göstergesi temin et major beyinde taksan blos ta taksan afr göstergesi şart anlık görmen lazım blow off kullan kullanmazsan arbayı sıkıştırdıktan sonra aniden ayağını gazdan çekince ya turboyu kesersin yada hortumları cooler ı patlatırsın.avansı ayarla(biraz geciktir)yada sıkıştırman düşükse avansı normal ayarla arabanın üst devirlerde hantallaşıp gitmemesi avansın çok ilerde olması devir artınca mekanik sistem avansı ileri alıyor arabada çok ileri alınan avanstan dolayı gitmiyor(yanlış hatırlamıyorsam) hararet bendede var 3 sıra süper falan kesmiyor basıncı 0.5-0.6bardan yukarı çıkma ısınma azalır vuruntunun sebebi de aşırı basınç gibi sanki birde motor yağını 20w50 deöişsin yanlış okumadıysam 15w40 turbo dizel mobil koy ben bu şekilde sorunsuz kullanıyorum kolay gelsin
Sorunum hava yakit karisimi olsaydi lpg ayarini nerdeyse her sekilde denedim ondan degil cunku pistondan oncede ayni sekilde kendim ayar yapiyodum lpgyi o zaman arac cok seri bi sekilde ibreyi ceviriyodu ben distribitor vakum hortumunu karburatore baglayip bi gazliym bakalim ne olacak skistirmam dusuktur sanirim piston bloktan 1 2 mm assagida ve kendinden yanma odali m40 pistonu var hararet sorununu avansi biraz dusurunce cozduk sayilir.
aracın gitmesi afr nin normal olduğunu %100 kanıtlamaz ama etkendir.elle yaptığın ayarın ki bende elle ayar yapıyorum doğru ayar olduğu söylenemez wideband veya en kötü ihtimal hava yakıt karışımını gösteren bir gösterge ile bütün devir bandlarında ve farklı yük ve yol koşullarında aracın afr sinin ne durmda olduğunu kontrol etmen hatta kontrol altına alman lazım
ben kendi aracımda max 165km/h hız yaptım sorun hiç yoktu. fakat haftasonu 5 kişi varken arabada içinde 3 kişi olan tipo nun 2.vitese düştüğü yokuşta 2.viteste 5.500 rpm ve 0.8 bar basınç 100 derece hararet ile arabaya yüklenince takır tukur vurmaya başladı hemen 3 ledim ses yok yani düz yolda sabit gazla falan filan hertürlü hava yakıt avans hepsi yerli yerinde olmalı yoksa takırtı başlıyor normalde bu kadar devri çok nadir çevirtirim
şimdi bunları şunun için yazıyorum;
para-emek harcayıp araba yapıyoruz hepimiz kırıldımı hepsi havaya gidiyor kimsenin emeğide parasıda boşa gitmesin diye yazıyorum kolay gelsin.
bana bu forumda bu konuda çok kişinin yardımı dokundu onların sayesinde motoru kırmadım herkese teşekkür ediyorum
Anliyorum wideband 700 kusur o yuzden suanda imkan yok ama ben yinede soyluyorum auanda aracin 120den sonra hantallasmasi lpgden degil gibi neyse aklimda birkac sebep var onlari bakip bilgilendiririm. Sizde wideband veya baska bi afr saati mevcut mu peki?
wideband yoksa garajın kapılarını kapat arabayı çalıştır kokuya ve gözlerin yaşarmasına göre ayar yaparsın :D :D :D
işin şakası tabi modifiye paralı iştir gerekirse arabayı kullanma aylarca wideband al :icon_tup:
hediye kabul edilir c(:
Hararet sorunun devam ediyorsa tofas icin üretilen radyatorlerin dışında daha büyük bir radyator kullanmayı denesen daha mantıklı olur gibi geliyor bana.Bende radyatör ü değiştirecek en kisa zamanda.
Hararet sorunum sadece sürekli bayır yukarı gidince oluyor 100-110 derece başka olmuyo ama duruma göre belki radyatörüde değişirim
https://www.youtube.com/watch?v=dB8gWd8t8Bs
Sanayii stres günceli.
:) Bu turbo konusunda yardımcı olan herkese teşekkür ediyorum.En büyük hayallerimden biriydi turbo tofaş sürmek ve gerçekleşti :) yaklaşık 2 aydır araçta ufak tefek ayar sorunları dışında bi sorun çıkmadı.Turbo milinde boşluk oluştu sadece ve pervaneleri zarar gördü ama halen daha basınç geliyor sorun yok kışın turboyu söküp yazın daha dolu şekilde toplamayı düşünüyorum :)
Hocam ne masraf yaptın 3 aşağı 5 yukarı şeytan gıdıklıyo benide 94 Doğan S var bende