User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Basınç kaçağı turboyu yorar mı yada zarar verir mi ?

  1. #1
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Basınç kaçağı turboyu yorar mı yada zarar verir mi ?

    Tam göremiyorum ama ya coolera giren yada çıkan hortumlardan biri delinmiş.Sakin kullandığım zaman sıkıntı yok gibi az kaçırdığı için ses duymuyorum yada ama gaza yüklenince yüklü arabalardaki gibi emiş sesine benzer bırakıncada blow a benzer ses çıkıyor

    Soruma gelicek olursak basınç kaçtığı için araba az basınç okuyup turbo fazla basmaya çalışıyomudur
    bide bırakınca gelen ses gelirken turboya bi zarar verme olasılığı varmıdır. Bayram öncesi uğraşcak vaktim yok böyle kullanıyorum mecbur gerçi yapabilirsem coolerı iptal edip orjinal turbo hortumunu takmayı denicem şimdilik

  2. #2
    Gokmen Erbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo dedigimiz sey devreye girebilen veya fazla basinc basmaya calisabilen bir yapisi olan bir mekanizma degil. tamamen pasiftir, kendi calismaz egzoz gazinin basinciyla motor tarafindan zorla calistirilir. bunu bir bilelim önce. kacak kucukse kisa vadede birsey olmaz. yuksek basinc gec olusur sistemde sadece. kacak buyukse yakit fazla kalacagindan duman ve performans dusmesi gozlemleyebilirsiniz.

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kacaktan dolayı, turbo cok daha yüksek donus hızlarına ulasir.

    Buda ömrünün azalması demektir.

  4. #4
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gokmen Erbas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo dedigimiz sey devreye girebilen veya fazla basinc basmaya calisabilen bir yapisi olan bir mekanizma degil. tamamen pasiftir, kendi calismaz egzoz gazinin basinciyla motor tarafindan zorla calistirilir. bunu bir bilelim önce. kacak kucukse kisa vadede birsey olmaz. yuksek basinc gec olusur sistemde sadece. kacak buyukse yakit fazla kalacagindan duman ve performans dusmesi gozlemleyebilirsiniz.

    Verdiğin bilgiler için teşekkurler abi ama turbonun nasil calistigini biliyorum sorduğum şuydu atiyorum 1 bar a ulaşmak için 40 bin devirle donuyorsa nirnalde kaçak oldugu zaman 1 bar icin 50 bin devir doner mi kendini zorlarmiydi. kacak buyuktu performans zaten yerle birdi

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kacaktan dolayı, turbo cok daha yüksek donus hızlarına ulasir.

    Buda ömrünün azalması demektir.
    Bende oyle tahmim etmistim abi. Ya herro ya merro mantigiyla gittim bitane hortum aldim benzeyen dedim ya soker yenisini takarim yada oldugu yerde birakirim tamponu sokmeden baya ugrastirdi neyse taktim 1 2 yaptim.kelepceden atti bidaha taktim bidaha atti boruyu komple soktum kaynakcida punto attirdim tsktim.kelepceyibsiktim maltepeden tuzlaya kadar ara ara dip gaz yaptim sorun yok gibi performansida kendine geldi mutluyum

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hadi geçmiş olsun. Turbo araçlarda olabiliyor sorunlar böyle.

    Arkadaşın 1.5 dci Nissan kaşkayında, intercoolerdan motora giren lastik hortum çatlamış, araba hem uçak sesi çıkartıyor, hem gitmiyor hemde arıza ışığı yakıyordu.

    Oda uyarilardan sonra arabayı çekiciyle servise gönderim yeniletti parçayı.

  6. #6
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hadi geçmiş olsun. Turbo araçlarda olabiliyor sorunlar böyle.

    Arkadaşın 1.5 dci Nissan kaşkayında, intercoolerdan motora giren lastik hortum çatlamış, araba hem uçak sesi çıkartıyor, hem gitmiyor hemde arıza ışığı yakıyordu.

    Oda uyarilardan sonra arabayı çekiciyle servise gönderim yeniletti parçayı.
    Sağol abi teşekkür ederim. Benim cooler orjinal olmadığı için şarj dinamosuna değiyodu zaten hortum. yer yok adam gibi aldığım hortumda göz kararıydı şansıma uydu şimdi hortumla şarz dinamosu arasına sünger koydum ama ne kadar işe yarar zamanla görcez. Bende arıza yakmadı hiç

  7. #7
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    1.981
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yukarda yazılanlara ek olarak basınç kaçağı olursa turbo yağ vermeye başlar yani eksoz palinde bi güç var bu güce karşılık emme palindede basınçla oluşan bu güç eşit olması lazimki turbo mili aşırı zorlanmasın buna örnek verecek olursak arabayla 2 teker üstünde gitme gibi bişey oluyor sen düşün teker bilyalarına nasıl bi yük oluştuğunu aynı şey turbo içinde geçerli
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  8. #8
    kazım2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cebine zarar ve motor içi kurum olur
    EVOLUTION X

  9. #9
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.496
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence dedigin gibi bir durum varsa.

    1) arac daha fazla yakicsktir.
    2) turbo o devir bandindaki basinci yakalamak icin daha uzun sure calisacaktir. Belkide yakalayamadigi icin surekli yuksek rpm donebilir

  10. #10
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yorumları şimdi fark ettim kusura bakmayın konuyu açtığım gün sorunu çözdüm zaten konuyuda halledemezsem öyle kullanabilirmiyim acaba diye açmıştımda kullanılmazmış zaten zararlı olucağını tahmin etmiştim o yüzden turbom sağlam sıkıntım yok şimdilik ama 1.5 dci 65 lik turbosu 170 binde 70 bin civarıdırda yazılım var değiştirmek için para biriktirmeye başliyim 200 e yaklaşmadan değişmek sağlıklı olur

  11. #11
    aykutsafakyaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul - İzmir
    Mesaj
    2.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Coolerin var derdin var bak bizde cooler yok kafa rahat hahahaha
    Alıntı mrbars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İçinde yaşamak zorunda kalmasak, gayet komik ülke aslında.

  12. #12
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dpf varsa anında dolar

  13. #13
    aykutsafakyaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul - İzmir
    Mesaj
    2.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkunoa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dpf varsa anında dolar
    Euro 3 motor dpf yok
    Alıntı mrbars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İçinde yaşamak zorunda kalmasak, gayet komik ülke aslında.

  14. #14
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aykutsafakyaman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Coolerin var derdin var bak bizde cooler yok kafa rahat hahahaha

    hahaha daha öncede bi klima hortumunu patlatmıştı ama 3 sene oldu iyi bile dayandı bakalım benim yaptığım ne kadar dayancak

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •