User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: GTB2060VKLR için DownPipe ölçüleri

  1. #1
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    GTB2060VKLR için DownPipe ölçüleri

    Merhaba,

    Egzoz manifoldu ve DownPipe için işlere başlayacağımda downpipe için tavsiyeniz var mı. Benim düşündüğüm bazı ölçüler vardı. Onlara göre çizdim mesela

    Ayrıca Turbonun dıştan ölçüleri şu şekilde

    44.86mm - Downpipe Başlangıcı
    39.6mm - Egzoz manifoldu girişi

    51,20mm - MAF'tan sonra hava girişi
    42.52mm - Intercooler'a çıkış

    45mm'den 60mm Çapa büyüten bir parça ile başladım. 60mm ilerledim. Sonrasında 60mm X 1.5 boru ile aşağıya indim. 60'tan 63.5mm'ye büyüdüm 15mm içinde ve kalanını 63.5x1.5 boru ile devam ettim tüm ezgog boyunca.


  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çıkıştan itibaren 60 mm devam etme ile 63 e büyümesinin farkı var mı?

    Emme manifoldundaki detaylı çalışmanıza istinaden soruyorum bunu

  3. #3
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vallaha ne diyeyim şu anda sürekli takip ettiğim 147 JS JTD arkadaşın ölçülerini aldım ben. Ona göre sizinlen paylaştım. Bence 63.5mm tamamen devam etmek daha basit yapacaktır işi. 60mm olmasını düşünmek sadece çok küçük miktarda backpressure katmak olabilir ama 60-63.5 arasında ne kadar oynar bilemedim. Emme manifoldu mesela 46mm den 72mm büyüdü, ki müthiş bir artış olacak

  4. #4
    aliergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İst/ Çengelköy
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teorik olarak mantıklı fakat pratikte sizi daha az uğraştırıp aynı işi yapıcak ölçüler var. Anladığım kadarıyla flanştan 60mm ölçüye kadar olan kısım talaş alarak kütükten yapılıcaktı. ama gerek yok.

    Turbonun çıkış kısmı 45mm diye direk o ölçüden başlamayın. Flanşın içini 51mm çapta işleyip aşağıdaki fotoğraftaki gibi redüksiyonla 60mm büyütüp o şekilde devam edebilirsiniz. Egzozcular 51mm i 60mm e kadar açabiliyorlar yada hazır reduksiyonlarda var dediğim gibi.


    flanş kısmının teknik çiziminde vida yerlerinin et kalınlığı daha ince gibi görüyorum öyle birşey olmasa daha iyi olur.


    Bu işlenerek yapılmış fakat şekil itibariyle en yakını olduğu için koydum. Siz en az 12mm sacdan lazerde flanş kısmını kestirip üzerine yaptığınız redüksiyonu kaynatıcaksınız. Kaynatırken dönme olabileceğini düşünerek işlem sonrasında downpipe a devam etmeden önce frezede 1-2mm arası alınıp tam düz yüzey elde edip kaçak ihtimalini en aza indirgeyip kullanabilirsiniz.

    63.5 mm boruya gelince piyasada bulması biraz zor ve/veya pahalı olabilir. 60mm paslanmaz temini çok daha kolay olucaktır diye düşünüyorum.

    Son olarak 2260 lı 1.9 dizel aracımda ben downpipedan itibaren 76mm kullanıyorum. Benim tavsiyem minimum 70mm olucaktır.

    Edit: 63.5mm paslanmaz dirsek sanıyorum piyasada yok.
    Ali's Detailing Garage / Erenköy

  5. #5
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Redüksiyonları işlemeden de yapabilirdim ama akışı bilemediğim için basitçene bu şekilde çizdim. Peki et kalınlığına ne dersiniz? 12mm flanş kolay. İşlemek de - kaynak ta kolay.

  6. #6
    aliergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İst/ Çengelköy
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre2blue Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Redüksiyonları işlemeden de yapabilirdim ama akışı bilemediğim için basitçene bu şekilde çizdim. Peki et kalınlığına ne dersiniz? 12mm flanş kolay. İşlemek de - kaynak ta kolay.
    Borular için konuşuyorsak 1.5mm egzoz sıcaklığı için ince kalabilir. Benim borularım sanıyorum 2.5mm di. Bu konuda egzozcuların tecrübesinden faydalanmak daha iyi olucaktır.

    Birde downpipe ı çizime göre değilde araba üzerinde yapmak daha sağlıklı olacaktır. Çizilerek üretilenin araba üzerinde sağa sola değme çarpma ihtimali var.
    Ali's Detailing Garage / Erenköy

  7. #7
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tabiki ben sadece 60mm ve 63mm olayını anlatmak için yaptım. Motoru araca koymadan daha birşeye elmem, bilgileri toplamam lazım. Tunerim şu anda almanyada 15 gün sonra gelecek. Bende o arada ne bulursam onları topluyorum.

  8. #8
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    PS : Manifold için et kalınlığını 3.5mm vermişti 147 JS JTD arkadaşım sizlerde durum nedir?

  9. #9
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada Turbonun orninal manifoldunu ve Turbonun yerini buldum Mersedes motoru üzerinde.
    Sizce Manifoldu kenardan bu şekilde çıkarayım mı? Sonradan 180 derece dönerek turboya girsin. Yoksa ortadan birleştirme bir manifold mu yapayım. Açıkcası turboyu kesmek istemiyorum. Görüyorum orjinal manifolda kaynak yapılmış birsürü TDI kitler var ama Turkiyede kesip hakkıylan kaynaklayacak biri varmı?


  10. #10
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz daha resim koyayım


  11. #11
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok mu fikri olan?

  12. #12
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manifold tasarimindan elde etmek istediginiz şey nedir ? Erken spool mu ?

  13. #13
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayır Turbonun girişi biraz ters. Turbo egzoz çıkışı ve girişi aynı yöne bakıyor. Dışarıda turboyu kesip oraya başka parça kaynatan var ama ben pek güvenmiyorum bu işe. Bende orjinali gibi bir manifold koysam neler olabilir diyorum.



  14. #14
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aliergun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    63.5 mm boruya gelince piyasada bulması biraz zor ve/veya pahalı olabilir. 60mm paslanmaz temini çok daha kolay olucaktır diye düşünüyorum.

    Son olarak 2260 lı 1.9 dizel aracımda ben downpipedan itibaren 76mm kullanıyorum. Benim tavsiyem minimum 70mm olucaktır.

    Edit: 63.5mm paslanmaz dirsek sanıyorum piyasada yok.

    Haklısınız. Artık manifold ve downpipe işlemleri başlıyor.

    Elimde Bu bilgiler var.

    Sanırım 73.03 olarak dış ölçü alıp ya 5mm et kalınlığıylan ineceğim. Yada 3mm et kalınlığıylan downpipe için. Sonrasında da 2.11 e inceltirim. Tavsiye verebilir misiniz?

    50 2" Ø 60,3 Ø 60,33 1,65 2,77 3,91 5,54 5,54 11,07
    65 21/2" Ø 76,1 Ø 73,03 2,11 3,05 5,16 7,01 7,01 14,02

  15. #15
    aliergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İst/ Çengelköy
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre2blue Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısınız. Artık manifold ve downpipe işlemleri başlıyor.

    Elimde Bu bilgiler var.

    Sanırım 73.03 olarak dış ölçü alıp ya 5mm et kalınlığıylan ineceğim. Yada 3mm et kalınlığıylan downpipe için. Sonrasında da 2.11 e inceltirim. Tavsiye verebilir misiniz?

    50 2" Ø 60,3 Ø 60,33 1,65 2,77 3,91 5,54 5,54 11,07
    65 21/2" Ø 76,1 Ø 73,03 2,11 3,05 5,16 7,01 7,01 14,02
    Downpipe için 5mm et kalınlığı çok fazla. bittiğinde gülle kadar ağır olucaktır. Kendi arabamda 76mm olduğunu söylemiştim et kalınlığı 2.5mm diye hatırlıyorum. Manifolddaki Borular belki 5mmdi tam hatırlayamıyorum. Çektiğim 1-2 fotoğrafı örnek olması açısından ekliyim.

    Manifold kollektoru ve et kalınlıkları (manifold 48mm)


    Downpipe tan geriye bağlantı flanşı ve et kalınlıkları (76mm)



    Edit: Hâla 60mm başlayıpo şekilde sona kadar gitmesinin yetersiz olucağını düşünüyorum. Bence 70mm e büyüme konusunda bi çalışma yapsanız daha iyi olabilir.
    Ali's Detailing Garage / Erenköy

  16. #16
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler.

    Bu turbonun su giriş çıkışlarını nerden alabilirim. Mesela EGR soğutucu iptal, ona bağlayapım dedim. Kalorifer ile seri bağlı olduğu için vazgeçtim. Kalorifer açılmadığı zaman su dolaşımını engeller diye. Yağ soğutucu sanki işimi görecek gibi. Ona bağlamayı düşünüyorum seri olarak. Debiyi engellemekten korkuyorum. Sizler nasıl yapıyorsunuz ?

  17. #17
    aliergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İst/ Çengelköy
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre2blue Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler.

    Bu turbonun su giriş çıkışlarını nerden alabilirim. Mesela EGR soğutucu iptal, ona bağlayapım dedim. Kalorifer ile seri bağlı olduğu için vazgeçtim. Kalorifer açılmadığı zaman su dolaşımını engeller diye. Yağ soğutucu sanki işimi görecek gibi. Ona bağlamayı düşünüyorum seri olarak. Debiyi engellemekten korkuyorum. Sizler nasıl yapıyorsunuz ?
    Önceki arabamdaki corsadaki gt17 de su soğutma girişi vardı ama kullanmıyordum. ibizada kullandığım gt22 de su girişi mevcut değil.
    Ali's Detailing Garage / Erenköy

  18. #18
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    V-Band Set satan yer var mı istanbulda veya Türkiyede

    bunu buldum ama Gerisini bulamadım daha www.ideal-clamps.com

  19. #19
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güncelleme - İdeal Kelepçe şu anda Paslanmaz çelik olarak 10 Adet kelepçe üretiyor. 70lik borular için. V-Band olacak. fiyata bakacağız son ne olacak. 10 gün içinde. Ayrıca Manifold için boruları aldım 48.3mm X 3mm 1-1/2" oluyor.
    Lazer kesim'den yarın elimde olacak manifold flanşı ve kaynatma için bekleyeceğim normal işim iyice artmaya başladı. Bu arada boş durmuyor ve bir iki manifold tasarımı yaptım yorumlarınız benim için herzaman önemli. bir göz atın isterim. İlk ikisi normal 90 derece ile yaptım. Elimde olanlar ile. Diğer ikisi daha kısa olması açısından iyi benim için. Kısa 90 derece dönerek yaptım Turbo girişini.


Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •