Valla malbule geçer :)
Printable View
lag sorunu genellıkle borulardan dolayı oluyor, tabı kı aşırı buyuk bır ıntercoolerda lag yapar ama asıl etken boru çapları ve boruların uzunluğu..
sadece ıntercooler ıle bıraz gecıkme olur ama ustune normal bır yazılım yapılırsa ne gecıkme olur nede yetersızlık..
tam hatırlamıyorum ama C2 zamanı baya araştırma yapmıştım dık 3.5 lt olan ıntercooler'ın 200 hp'lere kadar kullanıldığını duymuştum..
amaç lımıtlerı zorlamadan gunluk kullanımda max guç almaksa stock ıntercooler tam aradığınız şey..
ozan sızın araçlarda turbo motorun arkasında ve normal bır dızel araca gore borular çok uzun zaten 1.5 dcı'lar da turbo hep geç gelır dıkkat ettıysen..
+ ıntercooler boruları tam motor bloğunun ustunden geçtığı ıçın doğal olarak soğuk havada soğukluk kaybı yaşanıyor..
senın aracın motor fotosu var mı abı? benım aracta kı gıbı yerı varsa eğer hem dık hem gırış çıkışı aynı olan ıntercoolerı alman lazım + bıde turbo nerde kalıyor yanı borular ne kadar uzayacak acaba..
eğer panelde ıntercooler yerı yoksa multıjetlerde kı gıbı yatay radyatorun onune gırış çıkışı farklı ıntercooler alman gerekecek..
mesela aynı model C2 ve 207 dık ıntercooler kullanırken fıesta yatay ıntercooler kullanıyor, hem lag çok oluyor hemde aracta ıntercooler yoksa sonradan takarken ıntercooler ve boru masrafı çok oluyor.. :)
C3 ıntercoolerını berke oto'dan valeo marka 260tl'ye almıştım + 2 alt 1 ust olarak takozu var 3/5 lıralık bışey onlarıda alın derım yoksa ıntercooler boruları motorla butunleşeceğı ıçın salınımı ıçerı yansıtacaktır..
ben savaş ustada ıntercoolera krom boru yaptırıp, soğuttuğumuz hava turboya gıderken tekrar motor ıçınde ısınmasın dıye dp'yı sardırdığım egzoz sargısı ıle sardırmıştım..
panelınızde yerınız yoksa ıstesenızde dık takamazsanız, o zaman mecbur gırış çıkış farklı yatay ıntercooler takacaksınız..
bıde ıntercoolerın geldığı yerın hemen onu ne durumda? yanı tamponda radyator onunde kapalı parcanız varsa onu açmanız ıyı olur..
aslında ıntercooler yuksek vıteste, ortanın ustu hızlarda aracın cepheden hava akışı alabıldığı durumlarda ve ust devırlerde olumlu etkı yapar sadece..
2000 devır altı ve şehır ıçı kullanım ıçın kayda değer bır etkısı yoktur..
bu yuzdendır kı B segmentı fıesta, clıo, 206 vs gıbı şehır ıçı kullanım ıçın tasarlanmış arabalara IC konmaz..
VALEO INTERCOOLER ve TAKOZLAR..
http://i419.photobucket.com/albums/p...ruk_VTEC/1.png
HAVA GIRIŞINI ARTTIRMAK IÇIN RADYATORUN ONUNDE KI PLASTIĞI SOKMUŞTUM..
http://i419.photobucket.com/albums/p..._VTEC/2_53.jpg
INTERCOOLER MONTAJI..
http://i419.photobucket.com/albums/p..._VTEC/3_53.jpg
http://i419.photobucket.com/albums/p..._VTEC/4_49.jpg
INTERCOOLER BORULARI..
http://i419.photobucket.com/albums/p...ruk_VTEC/6.png
ŞIMDI KI ARACIM OLAN 1.3 MULTIJET INTERCOOLERI..
http://i419.photobucket.com/albums/p..._VTEC/5_48.jpg
Tam aradığım cevabı buldum. 200hp :)
Benim arabanın motor fotosu yok ama şu aşağıdaki linkteki ile birebir aynı.
Yeniden Yonlendirme Bildirimi
Intercooler yeri panelde direk yeri yoktur belki ama panelin yarısı boş plastik. Benim aklımda şöför tarafı radyatör yanına yerleştirmek var. Turbo Ozan'ın arabadkai gibi arkada kaldığı için dik IC daha çok işime geliyor. Sebebi de 40-50 cm'de olsa kısalan borular.
Senin fotoda paylaştığın coolerın girişleri düz olanı düşüyorum. Açılısı benim arabaya pek uygun değil.
Amaç günlük kullanımda hızlıcana bir arabaya sahip olmak. Roll vs. kovalamayacağım. Bana göre gazlanacak araba benzinli olmalı :)
bir tane 406hdi incele derim.
boru dizilimi cooler duruşuna ve yerine daha iyi karar verirsin.
9680356780 Intercooler PEUGEOT Expert Case (G9) 2.0 HDI 120 88 kW 120 hp | eBay
şimdi bu resim beni biraz kuşkulandırdı.
yukarda gördügümüz 2 boru biri hava filtresi digeri coolerdan emmeye giriş.turbodan coolera giriş alttan oluyor.o zaman 1.6hdi coolerı işimize yaramaz.
haa biri coolera giriş,digeri çıkış diyorsanız.hava filtresi nerde???
buda 2.0hdi 110hp http://img24.otofotki.pl/obrazki/bz4...DWQW-(new).jpg
paylaştığım linktede 406hdi cooler giriş çıkışı belli.
benim aracımdada turbo arkada ve turbodan coolera giriş altta.coolerdan emmeye giriş üste.o yuzden yer sıkıntısıda varsa 1.6hdi giriş çıkışı aynı tarafta olan cooler olmaz.
olmaz deyip kestirip atmıyayım.olurda tampon altına yan koyarsın.borular gene biri alttan biri üsten gelir tampon arkasında birleşir.aynı 207thp ye takılan cooler gibi.tabi ufak versiyonu olur.ama emmeye giden boru fuzuli uzun olur.
bence alttan giriş üsten çıkış olan cooler en mantıklısı lag da daha az olur.
buyuk ıhtımal panelde yerı vardır abı dıkkatlı bak, gerçı olmasada sorun değıl o boşluğa her turlu duzgun IC montajı yapılır..
sızde panelın şofor onunu boş bırakmışlar, zaten turboda hemen aynı hızada arkada kalıyor mis..
dedığınız gıbı benım IC'nın gırış çıkışlarının duz olanından lazım sıze, eskı aracıma gore borularınız daha kıvrımsız ve daha duz olacak Ozan'da borular bıraz daha karışık.. :)
valla abı aracın nadır araclardan, emın ol gıdışı baya hızlanacak keşke C2'yı 1.6 110'luk getırselerdı ben ona da razıydım.. :)
atmosferık benzınlılerden sonra turbo dızeller benım daha çok hoşuma gıttı, ufak tefek oynamalarla hem guç alınıyor hemde aynı zamanda gunluk kullanımda ekonomı yapılabılıyor..
kabataslak IC'lı bı 1.6 turbo dızel araca 1500/2000 lıra cıvarı DP ve yazılım yapılarak neredeyse yarısı kadar guç alınabılınıyor ama atmosferık benzınlı bı 1.6 aracta 2000 tl'ye hıç bırşey yapılmıyor..
ben dızel araclardan çok memnunum kısmetse hacım buyutmek ıstıyorum o zaman herşey çok daha keyıflı olacak ınş.. :)
Bugün enine boyuna baktık. klima+su radyatörüden dolayı olsa gerek tampon demirine olan mesafe araya cooler girecek kadar değil maalesef.
Dik cooler içinde panelde yer yok. panelde yolcu tarafındaki röle kutusu iptal edilip yapılır belki ama hem borulaması ters hemde O kadar ıslak bir bölgede hazır su geçirmeyen bir yerdelerken ellemek istemedim.
Sonuç: tampon ızgara sökülüp az dışa çıkacak yatay dikdörtgen düz bir cooler olacak
:) çok güzel bilgiler cooler tamam birde bunu düşünmelisin turbo basıncın kaçken kaç olacak turboun haritasıvarmı nerde over speed oluyor nerde ne kadar bacın basınca ısınıyor cooler takmakla işin bittiğini düşünmüyorum :)
inceama geniş coolarlar var onlarıtercih edebilirsin
güzel konu teşekkürler
Selamlar,
Mesajını maalesef yeni gördüm. AÇıkçası turbo haritası yok. Fe-Ka mevcut turboyu 1749'a çevirdi. Belki 1749 haritası bakılabilir. Dediğin gibi takmakla bitmiyor ama roll kovalamayacağımdan çok ince hesaplara da dalmadım açıkçası.
Custom yaptırdım cooler'ı. Aracın sağını solunu kesmeden 4.5 lt çıkartabildik. Tercihimi alçak ama kalın bir coolerdan yana kullandım.
Güncel bir kare paylaşayım madem.
http://i.hizliresim.com/X0GXm6.jpg
peki beyler basınç düşüklüğü ne anlama geliyor ? Mesela bende Alta intercooler var specs de şöyle belirtmiş
Pressure Drop ALTA 1.5psi vs OEM 2.0psi
http://i.hizliresim.com/vbGj8A.jpg
Yani oem de daha düşük basınç , alta intercooler da daha yüksek basınç mı oluyor ?
2 litre ve k03 hybrit le 170 hp ler çok çok kolay ve safe olur. Ama tavsiyem 3.5 litre bi cooler kesinlikle degil.. 7 litre civari bir cooler da lag da olmaz,soğutma da 3.5 a gore cook farkli olacaktir. 1.6tdi da 3.5 lt cooler varken 180 190 hp lerde sanki tek sıkımlık kurşunum var gibi hissediyordum, şuan 10.2 lt intercooler ile bile minik bi miktar lag var ama muthis sogutuyor..
Klima vs. iptal edip, su radyatörü değiştirerek 7 litre civarı cooler takabilirdik ama o denli derin girmek istemedim. Şu an 4,5 litre. Tek sıkımlık mermi değil ama tabi ki daha büyük cooler daha iyi olurdu. Şu anda dediğin güçlerde geziyorum.
Abi selamlar,
Cooler'ı custom yaptırdım.
Tüm borulama, cooler montaj, dp ve egzoz işlerini Fidex Performance (Ahmet Fidan) yaptı.
Turbo hybrid işini Maslak Fe-Ka turbo yaptı.
Elektrik işleri (aküyü bagaja alma vs.) Ahmet'in aracılığı ile tanımadığım bir ustaya
yazılımıda Gazihan'dan rica ettim
Şu an 170hp, 400+ nm tork ile dumansız, dertsiz tasasız geziyorum Allah'a şükür
tanıyor muyum bu birilerini? :)
55BY707 Dyno 2.0hdi dw10 - YouTube