selamlar,
aklıma takılan önemli bir konu daha var atlamışım konuyu açarken,
aracımda yan sanayi ürünü kumandalı egsoz mevcut eski sahibi tarafından takılmış ve şu anda bu sistem çalışmıyor yani açılıp kapanmıyor. egsozcuya götürdüğümde "yarı açık" şekilde takılıp kaldığını söyledi ancak söküp inceleme fırsatı bulamadık. egsozun açılıp kapanmamasından sebep içerde biriken kurum vs gibi maddeler böyle bir "yığılma" problemine neden olabilir mi? bu hafta son susturucuyu komple orjinale çevirmeyi planlıyorum.
çalıştığım yerden izin alma sıkıntısı yaşadığım için aracı tavsiye ettiğiniz ustalara teslim etme fırsatını bir türlü bulamadım.
yetkili servis iş yerime yakın olduğu için oraya bırakıyorum aracı sürekli olarak.
son durum şu şekilde;
bilgisayara bağladığımızda araç "yakıt basıncı çok düşük, yakıt hattında elektrik arızası" tarzında bir arıza veriyor. fakat durum şu ki o bölge daha önce onarıldı ve araç bir süreliğine düzeldi.. servisin söylediği sürekli aynı yerden hata veriyorsa "beyin arızası" olabilir. ancak bunu test edebilecek imkanları yok o nedenle doğuş oto esenyurt ya da maslak'a gitmemi öneriyorlar onlar başka bir araç bulup beyin testi yaparlar diye. lakin ben sorunun beyinden kaynaklandığını düşünmüyorum.. yakıt hattının iyice kontrol edilmesini talep ettim.
benzer bir arıza yaşayan oldu mu yahut fikri olan var mı?
Serviste aracın yazılımı güncellendimi hiç ?
birçok kez bu sorunla karşılaştım, hepsini de çözdüm. genelde yakıt pompalarından sorun cıkıyor. HPFP nin sensörüde bu sorunu yaratabiliyor siz değişti diyorsunuz ikiside sıfır olarak. Maslakta gümüşok servise gitmenizi öneririm izmirde olsanız yardımcı olurdum. Sorun muhtemelen ya rail hattında yada pompalardan birinde çıkıcak. Enjektör az da olsa ihtimalli
Aynı problemi octavia RS te yaşadım.Bilgisayarda HPFP düşük yakıt basıncı veriyordu.HPFP pompa, HPFP sensörü, yakıt filtresi değişti; düzelmedi. Özellikle HPFP-yüksek basınç pompası değiştiğinde düzeldi, 5-10 km sonra yime başladı.
Sonunda yabancı forumlarda uzun araştırmalarım sunucu ecu dahil değiştirmelere rağmen yine düzelmediğini ama bir kullanıcının bazı vag tfsi motorlarda HPFP üçlü elektirik soketinde problem olduğunu ve özellikle üst devirlerde kesiklik yaparak benzin yetiştiremediğini yazdığını okudum.
Kendim bir oto elektrikçiden aynı soketi buldum ve değiştirdim.Anında düzeldi ve 1 yılı geçti hiç yapmadı.
aracta ki yazılım orjinal hale geldi anladığım kadarıyla güncellemeden sonra gelmediyse yazılım duruyorsa yazılım yapan firma ile bi görüşseniz derim anlaşılan araç korumaya alıyor kendini bi yerde aşırı yakıt gönderiyor da olabilir az da geliyor olabilir bunlarda sıkıntı yoksa elektriksel yönelmeye bakmak lazım
bi güncelleme yapalım,
iş yoğunluğu sebebi ile aracı esenyurt doğuş'a bırakabildim.
yakıt hortumunun üzerindeki valf bozulmuş. valf tek başına değişmediği için hortum ile beraber değiştirdiler. araç düzeldi
burada tecrübelerini ve desteğini esirgemeyen herkese teşekkür ederim
Kendi aracım çözülmüş gibi sevindim. Yeni araba almış gibi olmuştur şimdi, hayırlı olsun.
Çözümü paylaştığınız için de teşekkürler
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)