Hayırlı olsun, o aracın 0-200 u 35-36 sn, 100-200 46 sn . ise 0-200 ü 53-54 sn. olmalı, mümkün değil.
Printable View
Hayırlı olsun, o aracın 0-200 u 35-36 sn, 100-200 46 sn . ise 0-200 ü 53-54 sn. olmalı, mümkün değil.
Rahmi şimdi okuyabildim konuyu foruma bayadır girmiyorum . Hatta dün yıkamada 4 yolda ersin ile denk geldik onla da orda konuştuk. Öncelikle hayırlısı olsun nacizane fikrim her aşçının güzel yaptığı yemekler vardır ustalaşmış olduğu , ölçeğini nereye ne katacağını iyi bildiği... Sonra tatsız oldu tutsuz oldu yağı eksik kaldı olayları yaşamamak için alanında iyi olan aşçı tercih etmeliydin. Umarım sıkıntı yaşamazsınız ve maddiyat olarak seni sıkacak şeyler ile karşılaşmazsın. Bahsedilen saniye şaka gibi yani bişey diyemiyorum ...
Arkadaşlar 150 HP Seat Leon 1.4 TSI DSG 0 eğimde tek kişi 43 Saniye çikiyor. Sureler gayet olağan, siz sanirim eksi eğimde alinan sürelere aliştiginiz için size bu kadar yuksek geliyor sureler :)
Bahsedilen araç ile mito nun turbolar farklı ağırlıklar farklı bunların hepsinin etken olduğunu bir yazılımcı olarak sen bizlerden daha iyi bilirsin kardeşim. 150 act deki çıkan td025LbR turbo ile qv ve 500 abarth turbosu ( gt1446) arasındaki farkları göz önünde bulundurduğunda zaten az çok anlayabiliyoruz. İnşallah istediğiniz sonuçları alırsınız rahmi de arkadaşım zora girmesini istemediğim için bu şekilde yorum yapıyorum. Hayırlısı olsun inşallah istediğinizi elde edersiniz.
Benim bu kadrani aldigim yer egim -0.6 tek basima aldigim sure olarak 16sndi suan hybrtle 15 aldim full takili bu arada 1446 ortalama 17 civari almasi lazim
Arkadaşlar,
Daha işin başındayız. Aldığımız ölçüm stock yazılımla olan ölçümdür ve sadece bir referanstır. İş bitti dediğimiz gün birebir aynı koşullarda bir daha ölçüm alıp, gelişme miktarını görebilmek için bir referans aldık, o kadar. Yoksa aracın gerçek hızlanması bu değil, bunu açıkladım da.
Sizlerden bir süreliğine vakit istiyorum, işi bitirelim sonra konuşalım. Şimdilik ne beni ne de Utku'yu sıkıntıya sokacak yorumlardan kaçınırsanız çok sevinirim.
Custom donanım stok yazılımla alınmış süreyi kıstas olarak görmemek gerek. Kolay gelsin Rahmi hocam. Bitince baya keyifli olur.
Merakla beklediğim konu,umarım güzelce sonuçlanır sonuçları bekliyor olacağım
stock 46sn ise skıntı yok.
Arabanın fabrika verileriyle yol verileri arasında 20 sn.den fazla fark var yani.
Parçaları takıp stok ecuyla bastıysanız turbo sensör tanımlanmış değerin üzerinde okuduğu zaman ecu motoru korumaya almak için kısmıştır. Öyle olduysa stok motor stok ecudan daha kötü süre almak kaçınılmaz
Bu durumda öncesi sonrası şeklinde kıyaslama da yapılamaz
son durum nedir ? bir güncelleme varmıdır ?
2 haftadır belki de 50 tane harita denendikten sonra, yazılım hemen hemen oturdu ve hafta sonu deneme amaçlı yazılımlı şekilde arabayı kullandım.
Gelinen son noktada, araca büyük enjektör şart olduğunu gördük, enjektörlerin siparişini verdik ama henüz teslim alamadığımızdan takamadık. O sebeple çok aşırı dip gaz yapmadan, gözüm devamlı afr'de olacak şekilde arabayı hafta sonu kullandım.
Genel olarak bastığımız basınçlar 3000 de 1.7 bar, 4000de 1.5 bar, 5000de 1.2 bar, 6000de 0.9 bar seviyelerinde idi. Özellikle düşük ve orta banttaki devirlerde araba çok çok etkileyiciydi. Yaklaşık olarak 350nm ve 200hp lik bir setup olmuştu yani. Henüz enjektörleri değiştirmediğimizden bu hali ile süre almadık. Ama sona yakın bir setup ile yol dyno su yapmıştık, o sebeple tahmini tork ve güç bilgisini söyleyebiliyorum.
Fakat, başlıca 2 adet mekanik eksiklik, beni tüm bu setup işinden geri adım atmaya zorladı. İlki kavrama. Daha önce hiç sıkıntı yapmayan kavrama, güncel tork seviyesine dayanamıyor ve 3000 devir civarı kaçırma yapmaya başlamıştı. Diğer sorun ise iat. 6,5lt'lik oem intercooler yetersiz kalıyor ve devamlı gazlamada iat'nin eski setup a göre en az 10C üstüne çıkmasına sebep oluyordu. Gazlama esnasında egt, yağ ve su sıcaklığı normal seviyelerde kalmasına rağmen, ekstra iş yapan turbonun kendi ısınmasından dolayı iat artıyordu.
Benim de yaratmaya çalıştığım setup günlük ve pist kullanımı uygun, dayanımlı bir araç olduğundan, maalesef aracın mevcut durumu, 200hp mertebesinde bir yazılım için yeterli olmadı. Eğer sadece roll odaklı bir hedefim olsaydı, bu setup da yeterli (kavrama değişmesi şartı ile) denilebilirdi ama benim amacım kesinlikle bu değil.
Geldiğimiz noktada, 3 farklı alternatif vardı.
İlki, cooler büyütmek (veya met takmak) ve bronz balataya geçmek.
İkincisi bir tık kısılmış bir yazılım yapmak.
Üçüncüsü ise 180hp güç vaad eden magneti marelli box ile yola devam etmek.
İlk alternatif için maddi ve manevi yorulduğum için o kadar detayı bugün için baştan başlamaya gözüm yemedi.
İkinci ve üçüncü alternatifler ise beredeyse aynı sonuca çıkmaktaydı. Çünkü box'ın bastığı basınçtan yola çıkarsak, yazılıma göre kıyaslarsak, box neredeyse her devirde 0.2 bar daha az basınç basmaktaydı.
Durum böyle olunca, stock yazılıma dönüp box ile devam etmek bugün için benim adıma en doğru karar olarak gözüktü.
RSA ekibi de sağolsunlar, bu noktada kararıma saygı duydular. Günün sonunda araç yazılımını stock bıraktığımız için kendileri, bunca zamandır yaptığımız işler için her hangi bir ücret talep etmediler. Bu noktada da kendilerinin göstermiş oldukları esnaflık örneğinden dolayı buradan da teşekkür ederim.
3 ay veya 5 ay veya 1 yıl sonra, kocaman bir coolerı tampon altına sıkıştırıp, bir de bronz balata yapıp tekrar aynı yola çıkar mıyım, bilmiyorum.
Ama bugün için, performans / dayanıklılık olarak zaten memnun olduğum yazılım, yani box setup'ı ile yola devam edeceğim
Belki bazıları için hayal kırıklığı yaratmış olabilirim, lütfen affola.
Ama bugün için sadece arabamın keyfini çıkarmak istiyorum.
Herkese sağlıcakla.
Not: bu süre içerisinde edindiğim deneyimin yanı sıra, bir afr, bir de turbo basınç sensörü de edinmiş oldum, güzel oldu :D
https://i.hizliresim.com/lqavYE.png
Rahmi bu kadar yaptın, vazgeçilir mi bu saatten sonra. Benim araba Özgün abinin dynoda 212HP çıkmıştı, torku hatırlamıyorum ama debriyajım kaçırmıyordu. Stok debriyaj 30K kmde falandı. Belki debriyaj değiştirsen kurtarır, şuanki balatan eskidir, o yüzden kaçırıyordur. İat ne kadar yüksek. Mitonun önünde sende biliyorsun büyük bir boşluk yok, daha büyük ic takmak çok zor iş. Bence balata değtirip dene derim.
rahmi selam;
box ile bi verim alacağını hiç düşünmüyorum,1446 yerine vl36 yada 38 orjinal turbondan yürüseydin eski setubunda kullanabilirdin resmen hayel kırıklığı oldu bende :)
üzdü :/
Rahmi bence derin bi soluk alıp bu çalışmayı sonuçlandırmalısın, bu emeğin sonucu mutluluk olmalı. elinde büyük bi potansiyel var, 2 gün sonra ah vah etmektense bir nefesle yola devam et bence
Hayirlisi olsun rahmi bunun ustunde argesini uzun yillar yapmis tecrube kazanmis yunanlar var bunlarin onerilerini goze alarak devam edilebilirdi. Yurt disinda 1446 turbo yazilimlari mevcuttu utku bunu alip ustunden yuruseydi daha iyi birşeyler cikardi diye dusunuyorum. Zamaninda boyle bir yolu kullanarak yazan oldu bende onun yazilimiyla yuruyorum suan ama artik yazmiyor.
Hayırlı olsun kardeşim en başta söylediğim gibi kötülüğünü istemeyip maddi ve manevi olarak cümlelerim hep bu yöndeydi önceki sayfada yorumlarımda olduğu gibi. Zamanına ve emeğine yazık oldu. Box ile kullanacaksan ne gerek vardı gt14 ve 6.5 cooler nasıl yetmedi onuda anlamadım. Stock tjet Punto 3.5 lt cooler ve orjinal vl37 turbo ile nasıl verim alınıyor. vs vs çok şey yazmak istemiyorum , Arka sayfada söylediğim cümlelerin hepsine katılıyorum. Herkes her yemeği güzel yapamıyor. Her yemeğin yağı tuzu farklı olup el lezzeti de başka oluyor. Bence okadar parca toparladın ettin hakkını vermeli o araba :) Biliyorsun destek için her zaman burdayım.
Jetali ark.hic motor icine girmeden buyuk turbo ile250 hp aldigini..sorunsuz bindiklerini okumustum ..sizin projenizde injektor neden yetrsiz kaldi..bilgilendirirseniz zevkle okuma ya devam edicem..8
Arkadaşlar, yapılan iyi niyetli, destek olmak amaçlı yorumlar için teşekkürler.
Ama bir önceki sayfada uzun uzun neden vazgeçtiğimi anlattım. Buna rağmen sanki ben başka şeyler demişim gibi konuyu yazılıma çekmeye çalışanlara lafım:
İşi bugün için tamamlamamamın sebebi kesinlikle yazılım değildir. RSA ekibinin büyük emeği var, adamlar softunu da yazdı, hardını da yazdı. Araba her türlü yürüdü. Tekrardan kendilerine emekleri için teşekkür ediyorum, adamların emeğine lütfen biraz saygı.
Tekrar vurgulayayım, sıkıntı benim kafamdaki hedef ile arabada mevcut setupının uyuşmaması !!!
Arabada yapılacak olan 2 iyleştirme ile yine projeye devam edebilirim. Ama bugün için maddi manevi devam etmem mümkün değil.
Adam hem pistte gazlayabileceğim hem de günlük kullanabileceğim stabil sorunsuz bir araç istiyorum, bu sebeple mekanik iyileştirme yapmadan kullanamam demiş, bunun için de vakit ve nakit sıkıntım var demiş, hala anlamayanlar var.
İstanbul parka şu verimli arabaları bir çıkartalım bakalım 1 seans dayanabileceklermi... Rolling gazcılığı ile pist kullanımını kıyaslamasın kimse burada.
e tamamda 1446 ile günlükte'de pistte'de kullabiliyosun mekanik iyileştirme yapmadan.
z16let opc enjektörleriyle 200 hp oluyosun zaten çok rahat.
kesmesse 1.4 na eksantirikleri ile 210 civarı çok rahat oluyorsun isteğe bağlı
Buradaki herkes güncel harita ile pist setup araçlarının arasındaki farkları biliyor ztn. Bizim demek istediğimiz denediği firmayı kötülemek değil doğru arabayı doğru kişilerin yazmasaydı.
Haklısınız, yazılımla debriyajı kaçırttırmayan yazılımcının ellerinden öpülür.
Enjektör değişiyor, 300 HP lerde bile OEM kavrama şanzıman kullaniliyor. Buna pist kullanımlarıda dahil.Sorun bizde sirkülasyonu fazla olan , yürütülmeye çalışılan araçlar olmadığı için fazla ARGE yok.Beyin içinde zor diyorlar. 11-12 yıldır Türkiye'de olan bir motor, dünyada sayısız örnekleri var ama bizde maalesef yürüyen bir elin parmaklarını geçmiyor.Benim bildiğim forged harcanan çok, birde bilmediklerimiz.
Rahminin aracının debriyajının şu anda bu yükü kaldıramadığını, zamanla oluşan yıpranma ve eskimeden dolayı, ancak bu süre zarfında vakit ve nakit ile alakalı zamanı olmadığı için debr,yajını değiştirmeye daha doğrusu YENİLEME müsait olmadığını anlamanız için ne kadar yazmam gerekicek acaba. Sanki adam yazılımlı mito debriyaj kaçırıyor demiş. Adam kendi arabası özelinde yazıyor bunu neden anlamak istemiyorsunuz veya başka yerlere çekiyorsunuz?
Burda ne rsa'nın yaptığı işe yada rahmiye bi saygısızlık olduğunu görmedikki,rsa ücret bile talep etmemiş,rahmi'yide severim sayarım kaliteli çocuktur.
şöyle bi şeyde geçmiyor değil madem neden 1446,vl38nin bulmasının zor olduğunu biliyoruz,onun yerine vl36 tercih edilseydi ne vakit nede zaman kaybolurdu
Murat hocam,
VL36 konusunda VL38 ile aynı aileden olduğunu biliyorum ama direkt uyma / uymama konusunda çok bir bilgim yok. GT1446 konusunda kaynak bol ve önü de açık bir turbo. O sebeple GT1446'yı tercih ettim.
Sonuçta olay turbodan bağımsız, wastegate basıyor, sensörler okuyor, beyin neyi istiyorsa, manifolda onu gönderiyor. Ben de VL38'i söküp, GT1446'yı taktığımda doğrusu stock yazılım ile sağlıklı çalışmayacağı yönünde benim de kuşkularım vardı. ama ne zaman ki mekanik işi tamamladım, sağlıklı çalıştığını gördüm.
O noktada yazılıma girmem aslında şart değildi. Ama bu yola girdik, önümüze bir fırsat çıktı dedim ve o konuya da el attım. ama günün sonunda, tam olarak istediğim sonucu elde etmedim.
Kaldı ki, turbom ilk arıza yaptığında, ben aslında stock turbo olan VL38'den de çok aradım. Sök tak şeklinde 1 kerede işi bitirmek istedim. Çünkü arabanın mevcut halinden gerçekten memnundum. Dediğim gibi ısınmaya ve benim için makul bir performansı olan bir arabaydı.
Bugün için mevcut setupıma nokta koyuyorum. Ama ben kendimi de tanıyorum, burada bırakmam ben bu işi bırakamam, kaşıntım tutar yani :)
Ama gel gelelim özellikle zaman konusu beni çok zorluyor. Full time çalışan çocuklu bir aile babası olarak, her akşam ayar için otobana çıkmak, her hafta sonunu sanayide geçirmenin bana maalesef yan etkileri oluyor :) Özellikle yaz aylarının yaklaştığı bugünlerde.
Velhasıl kelam, sizleri hayal kırıklığına uğrattığımın farkındayıma ama bugün için elden gelen başka bir şey yok.
İnş, yaz sonrasında çift cooler'lı bir MiTo ile karşınıza tekrar çıkarım, Utku'nun da desteğiyle bu işi hakkıyla noktalarız.
rahmi selam;
tabiki dediklerine katılıyorum,bundan yana sıkıntımız yok.senin içine sindiyse bize laf düşmez,vl 36-37-38 sadece emme tarafları farklı egzozlar aynı.biliyorsun 1446 bende aldım,ancak takasladığımız üründe benim tarafta sıkıntı çıkınca birazcık ertelemek durumunda kaldım,maddiyat tabiki önemli.
misal 1446 ve vl36 arasında yaklaşık 1000 lira gibi rakam yukarı atıyor 1446 ancak aralarında 20 hp civarı fark oluyor değermi değmezmi mevzuları dönmüyor değil bendede.
hayırlısı olsun diyorum,ilerleyen dönemde illaki güzel şeylere imza atılır.
sanayide rahoylada konustuk, otobana cikalim roll yapalım sonra 15dk dakika araba sogutalim kafasinda bir arac hic istemedi raho (onun gozu bnm 105 jtdm giumdaydi :o), ona korfezde 30 tur atip sonra ustune izmir e geri donecek, hafta ici mesaisinde uras pasa tasimacilik yapacak sorunsuz az yakan arac lasım. Bu sartlarda da bu kadar guce arabaya uymuyor maalesef. yazilimin kisilmasi lazim e madem yazilim kisilacak onun verdiginin belki biraz azi bile olsa box zaten verecek bu sefer butceyi zorlamanin manasi yok. o yuzden adami zorlamanin manasi yok, yazilim yap, sonra debrj yap, sonra araba isininca meth yap vs vs is baya uzayacak mevcut sartlarda kisik yazilimdansa boxla da gayet guzel isler cıkaracak.
ins yaz sonunda kaputu keseriz rahat rahat hava alir mitocuk
Selamlar,
Basıncın açılması durumunda sadece benim araç için değil, tüm büyük turbolu t-jet'ler enjektör istiyor. Turbo çünkü gerçekten bolca hava basabiliyor, enjektörün çalışma duty cycle'ı 25-26 ms'lere çıkıyor, bu değer stock halind 21ms civarında. Bu durumda da stock enjektörler yetersiz kalıyor. Genellikle Opel'in opc enjektörü bu noktada doğru adres oluyor.
En doğru kararı vermişsin, enjektör diye başlar sonu gelmez o işin, burdan sonrası için artık sabır, vakit ve nakit lazım. Gündelik kullanımdan çıkar artık araba. Ben bu tür olumsuz yorumlarda bulunan kişilerin pist kullanımından son derece uzak olduklarını düşünüyorum. Pistte standart arabayı yürütmenin masrafı bile can yakıyor, özel setup araba harbi zor iş. Sen hepimize göre işçilikte kat kat daha rahat etmene rağmen korkuyosan iş gayet normal. Methanol çok mantıklı işte ama hem pahalı hem de sürekli methanol temini zor iş.
dolar olmuş 6 tl, evi barklı çoluk çocuk sahibi bir araç sahibi için hele ki bu ortamda piyasada ucu açık bir projeye girişmek ciddi bir olay haline geldi... herşeyin hayırlısı, piyasa açık olsa kazancımız yükselse dolar 2.5 lira olsa böyle mi olurdu...
basınç açıldığında iat ne oluyordu en fazla.okadar korkulucak kadar yükseliyormuydu.
tabi yazın birde izmir sıcağında baya-baya artar o iat bunuda göz önünde bulundurmak lazım.keşke kat.ı komple iptal etseydin.
yinede eline kesene bereket rahmi :) en iyisini sen bilirsin.
Maalesef konuyu çok güzel özetledin abi. Buna rağmen bugün ikinci coolerı tamponun neresine ve nasıl takarım konusunu zihnimde planlandırıp, araç üstünde ölçü almaktan da geri kalamadım :D
Açık yazılım ile iat ortam +20C yi geçiyordu. Hani ilk gazladığımda bir tık düşüyor ama hemen sonrasında yükselmeye başlıyor. Yani top speed denerken, aracın son viteste bu sebepten dolayı boğulduğunu çok net hissettim açık yazılım ile. Box ile ise daha düşük basınç olmasına karşın, iat 10c kadar daha düşük ve bu da 200+ hızdaki gidişte net hissettiriyor kendisini.
Catless dp konusunda belki haklı olabilirsin, sonuçta denemeden net konuşamam. Ama kurcalamayı düşünmediğim bir bölge doğrusu orası
Arabanın özelinde konuşuyoruz. Sonuçta set-up tamamlanmış. 155 HP. lik bu motorun 180 HP.lik seri üretimi de var. Farkları turbo, enjektör, sensörler ve yazılım.Bunlar tamam ve üstüne extralar yapılmış , tek eksik iyi bir yazılım. Arabanın kavrama bu güçlerde sıkıntı çıkarıyorsa değişmesi yararınıza olur. T-jet lerde geç kalınan kavrama değişimi volanında bitmesine sebep olabiliyor. Bu çok daha yüksek masraf demek. Ne pistte nede rolde sıkıntı yapmamalı.
Sağolasın abi yorum için.
Denriyjın siparişini verdim zaten. 180hp lik box setupı ile kaçırma falan yok ama yine de bu hafta içinde değiştireceğim baskı balata ve debriyaj rulmanını.
Yazılım konusunda ise belki de ben aç gözlü davrandım, 200hp hedefe koşalımı da ben dedim. biraz daha yumuşak bir yazılım ile belki box ın bir tık üstü ayarda sorunsuz binilebilir gibi.
Ama kafamda bir kaç şey var, onları netleştireyim önce, sonrasında bu konuyu sakin kafayla illa ki tekrar ele alırız.
Hayırlısı olur inşallah, geç olsun sağlıklı olsun.