User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
27 sonuçtan 20 ile 27 arası

Konu: N13 Sallantı Problemi

  1. #20

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    239
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı livaneli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Duman testi yapılmalı, illaki bir yerden hava alıyor. Sübap kapağı havalandırması (pcv)ye dikkat. Hem valfin kendisinde hem külbütör kapağında o-ring olması lazım.
    Duman testi yaptık hiç bi yerden çıkmadı. Yani bilmiyorum 20 bin önce değiştim külbütör kapağını komple. Bi kaç yerde pcv valfi patlaksa motor yağ dolum kapağını açınca çalışması değişir denilmiş. Onuda denedim kapağı açınca değişiklik olmuyor

  2. #21
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun tat kaçıran bir durum. Ben şahsen O2 Sensörü olduğunu düşünüyorum. Bu MAF'ı ve okuduğu değeri yanıltabilir. Openloop ve closedloop sırasında okuduğu değerlerden dolayı bir döngüde titreşime (vuruntu vb sebebi ile) sebep olurken diğer döngüde olmuyor.

  3. #22

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    239
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun tat kaçıran bir durum. Ben şahsen O2 Sensörü olduğunu düşünüyorum. Bu MAF'ı ve okuduğu değeri yanıltabilir. Openloop ve closedloop sırasında okuduğu değerlerden dolayı bir döngüde titreşime (vuruntu vb sebebi ile) sebep olurken diğer döngüde olmuyor.
    Bende öyle sensör kaynaklı bi durum olduğunu düşünüyorum. İş dolasıyla şuan bulunduğum yerde düzgün anlayan bi yer yok, maalesef iş başa düştü. Bundan ötürü kendim çözmeye çalışıyorum. Bimmerlink programına sahibim aracın bütün sensör değerlerini okuyabiliyorum. Hangisinin sebep olduğunu en net hangi değerlerle öğrenebilirim ?

  4. #23
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende öyle sensör kaynaklı bi durum olduğunu düşünüyorum. İş dolasıyla şuan bulunduğum yerde düzgün anlayan bi yer yok, maalesef iş başa düştü. Bundan ötürü kendim çözmeye çalışıyorum. Bimmerlink programına sahibim aracın bütün sensör değerlerini okuyabiliyorum. Hangisinin sebep olduğunu en net hangi değerlerle öğrenebilirim ?
    Zaten bir hata var ise titreşimli çalışma anında P0030 - P0130 - P0036 hataları (DME 12A701 - 12AF08) alabilirsiniz. Sensör load değerini düşük okuduğu sırada beyin fazla yakıtı kompanse edebilmek için araca daha fazla hava almasını emrediyor. Sizin rolantide 8 birim hafa almanız gerekirken 20 birim çektiğinizi görmenizi buna bağlıyorum.

    Aşağıda N13 için O2 sensörünün test edilebilmesi için gerekli prosedürün açıklandığı videoyu bırakayım. Eğer siz ben hallederim derseniz kendiniz test edebilirsiniz. Edemem derseniz ustanız halledebilecektir. Ki yağ yakan bir araç. 145 bin km ince ince yağ buharlı egsoz gazına maruz kaldığını düşünürsek olası.

    Hiç testle falan uğraşmayayım derseniz; yan sanayi O2 sensörü üç gün sonra daha başka sorunlara sebep olabiliyor o yüzden tavsiye etmiyorum. Orijinali de maliyet olarak çok yüksek. Gözden çıkarmak istemeyeceğiniz bir rakam olabilir. Ezbere değişmek cebinizi üzer. O yüzden cihazla değerlere ve sensöre bakıp aksiyon almanız en sağlıklısı olacaktır. Ancak dediğim gibi hata tespiti net ise orijinal tavsiye ederim.

    Link
    https://www.youtube.com/watch?v=-iXhnV0VO5M

    Ek olarak şunu da eklemek isterim (şahsi kanaatimdir) inşallah ve inşallah olmaz ancak denediklerinize vs. bakarak MAF ve o2 sensörü değil ise yavaştan sente, kapak, sibop vs. olarak ilerleyebilir konu. Bunu da not düşmüş olalım. Ancak enseyi karartmadan evvel yukarıyı bir deneyin derim.

  5. #24

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    239
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaten bir hata var ise titreşimli çalışma anında P0030 - P0130 - P0036 hataları (DME 12A701 - 12AF08) alabilirsiniz. Sensör load değerini düşük okuduğu sırada beyin fazla yakıtı kompanse edebilmek için araca daha fazla hava almasını emrediyor. Sizin rolantide 8 birim hafa almanız gerekirken 20 birim çektiğinizi görmenizi buna bağlıyorum.

    Aşağıda N13 için O2 sensörünün test edilebilmesi için gerekli prosedürün açıklandığı videoyu bırakayım. Eğer siz ben hallederim derseniz kendiniz test edebilirsiniz. Edemem derseniz ustanız halledebilecektir. Ki yağ yakan bir araç. 145 bin km ince ince yağ buharlı egsoz gazına maruz kaldığını düşünürsek olası.

    Hiç testle falan uğraşmayayım derseniz; yan sanayi O2 sensörü üç gün sonra daha başka sorunlara sebep olabiliyor o yüzden tavsiye etmiyorum. Orijinali de maliyet olarak çok yüksek. Gözden çıkarmak istemeyeceğiniz bir rakam olabilir. Ezbere değişmek cebinizi üzer. O yüzden cihazla değerlere ve sensöre bakıp aksiyon almanız en sağlıklısı olacaktır. Ancak dediğim gibi hata tespiti net ise orijinal tavsiye ederim.

    Link
    https://www.youtube.com/watch?v=-iXhnV0VO5M

    Ek olarak şunu da eklemek isterim (şahsi kanaatimdir) inşallah ve inşallah olmaz ancak denediklerinize vs. bakarak MAF ve o2 sensörü değil ise yavaştan sente, kapak, sibop vs. olarak ilerleyebilir konu. Bunu da not düşmüş olalım. Ancak enseyi karartmadan evvel yukarıyı bir deneyin derim.
    Çok teşekkür ederim açıklamanız için. İlk mesajda bahsettiğim gibi araca komple motor yaptırdım. Piston segman yataklar subaplar hepsi değişti. Arıza koduda düşmüyor hiç bir şekilde. Rolanti sallanması hariç hiç bir problemim yok. Motor yapıldığından dolayı yağ eksiltmede yaşamıyorum. Fakat yaptırmadan önce 4000km de 1 litre kadar yağ tüketimi oluyordu. Maf sensörünü uygun temizleme spreyiyle temizledim değişiklik olmadı. Aparat temin edip oksijen sensörünüde temizleyip videodaki gibi uygun testi gerçekleştireceğim. Sağolun

  6. #25
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim açıklamanız için. İlk mesajda bahsettiğim gibi araca komple motor yaptırdım. Piston segman yataklar subaplar hepsi değişti. Arıza koduda düşmüyor hiç bir şekilde. Rolanti sallanması hariç hiç bir problemim yok. Motor yapıldığından dolayı yağ eksiltmede yaşamıyorum. Fakat yaptırmadan önce 4000km de 1 litre kadar yağ tüketimi oluyordu. Maf sensörünü uygun temizleme spreyiyle temizledim değişiklik olmadı. Aparat temin edip oksijen sensörünüde temizleyip videodaki gibi uygun testi gerçekleştireceğim. Sağolun
    Rica ederim estağfurullah. İşe yararsa ne mutlu.

    Hatta sonradan da aklıma geldi bulunduğum bölgede usta yok vs. dediğiniz için o2 sensöründen önce size daha kolay bir önerim daha olacak, bir n13'te yapabileceğiniz en ucuz en basit ve en önemli değişikliklerden birisi; internetten f30 mavi röle arızası, yakıt rölesi arızası... vs. yazıp bir kaç video izler misiniz? Sizin yaşadığınız titreşim sorunu bu şekilde ilerleyen bir sorun mu? Eğer benzer bir durumsa 15 dakikada takribi bin TL'ye alet edevat olmadan bu işten kurtulabilirsiniz. Değil ise o2 sensörüne odaklanarak devam edersiniz.

  7. #26

    Üyelik
    Jun 2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    239
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rica ederim estağfurullah. İşe yararsa ne mutlu.

    Hatta sonradan da aklıma geldi bulunduğum bölgede usta yok vs. dediğiniz için o2 sensöründen önce size daha kolay bir önerim daha olacak, bir n13'te yapabileceğiniz en ucuz en basit ve en önemli değişikliklerden birisi; internetten f30 mavi röle arızası, yakıt rölesi arızası... vs. yazıp bir kaç video izler misiniz? Sizin yaşadığınız titreşim sorunu bu şekilde ilerleyen bir sorun mu? Eğer benzer bir durumsa 15 dakikada takribi bin TL'ye alet edevat olmadan bu işten kurtulabilirsiniz. Değil ise o2 sensörüne odaklanarak devam edersiniz.
    İlk yaptığım işlem role değişimiydi onu belirtmeyi unutmuşum hocam. Orjinal parçayla değiştirdim. Bi değişiklik olmadı. Mavi role problemi öğrendiğim kadarıyla ilk çalıştırmada daha çok etki ediyor.

  8. #27

    Üyelik
    Jan 2013
    Şehir
    1635
    Mesaj
    901
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kapak yapılırken subabların bastığı yüzükleri değiştimi ? bana kalırsa kapak problemi

    silindir başı değerleri ne durumda bakabildinizmi ?
    Linea 1.6MJet

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •