User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: 1.2 D-TC Zengin Karışım Sorunu

  1. #1

    Üyelik
    Aug 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Hatay
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation 1.2 D-TC Zengin Karışım Sorunu

    Merhaba arkadaşlar yazmadıgım yer kalmadı gitmediğim reno ve nissan özel servisi kalmadı kimse bulamıyor aracım 82 binde subap eritti üst kapak siboplar revize edildi triger degişti sorun burdan sonra başladı aracım 2016 juke 1.2 Tc (reno motor bildiginiz gibi) araç stft ve ltft degerleri -30 -60 arası yani zengin karışımda geziyor araç tekliyor 4 cü göz tekleme algılandı hatası veriyor enjektör degişti bobin degişti map sensörü degişti defalarca buji degişti sorun çözülmedi kompresör testi yaptırdım bütün gözler 10 bar 130psi çıkıyor chatgpt ve google de araştırmalarıma göre map basıncı rolantide 30 ile45 kpsa olması lazımış ama bizim araçta manifold basıncı 100 kpsa dan aşşagı düşmüyor sensör denedik yine aynı lütfen başına gelen varsa yardımlarınızı rica ediyorum teşekkürler
    Konu rexetce31 tarafından (Dün Saat 06:04 ) değiştirilmiştir.

  2. #2

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.086
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kompresyon 10 psi değil 10 bar olmasın? Doğru yazdıysanız sorununuz belli.

  3. #3

    Üyelik
    Aug 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Hatay
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam kompresör test cihazını biliyorsunuz demi 10 bar in karşılı 120 130 psi civarına denk geliyor yukarda 10 bar yazacagıma psi cinsinden yazmışım yani kompresör sağlam demek istemiştim
    Konu rexetce31 tarafından (Dün Saat 06:05 ) değiştirilmiştir.

  4. #4

    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Bursa-Dubai
    Mesaj
    1.455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mekanik olarak her şey sıfır ve sağlamsa tesisata/kablolara baktırmak mantıklı, sensör sağlam olabilir hattı bozuk olabilir gibi gibi.

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.189
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sente atlamış yada yanlış sente ile triger kayışı takılmış olabilir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6

    Üyelik
    Aug 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Hatay
    Mesaj
    52
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende senten diyorum ama tamirci ısrarla sentesi doğru diyor geç çalışma yok rolantide dalgalanma yok yarım marşta çalışıyor gaz verip bıraktıktan sonra arabanın yakıtı sürekli artmaya devam ediyor

  7. #7
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yüksek basınç pompası var gibi görüyorum o motorda ama emin olamadım. Acaba onu mu kontrol etseniz?

    Hiç bir şekilde sorunu tespit edemesem, ben olsam lpg bağlatırdım araca. En azından aynı şeyi lpg olunca da yapıyor mu onu anlardım

    Ekleme: R53 cooper S'te emme manifoldundan gelip yakıt hattına bağlanan bir basınç hortumu var. Sizin araçta da benzer bir hortum olabilir, bence tüm küçük ince hortumları tek tek kontrol edin.

  8. #8
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lambda sensörü ?

    N57 motora sahip BMW aracın, özellikle rolantide ve sabit giderken tekleme sorunu vardı. Dip gazda hiçbir sıkıntı yoktu. Zengin karışım nedeni ile arıza yakıp teklemeye başlıyordu.

    Yetkili serviste lambda sensörü, bobinler, bujiler , enjektörler değiştirildi. Tüm bu değişikliklere rağmen arabanın zengin karışım nedeni ile arıza yakması, bir sürü arıza kodu verip rolantide ve sabit giderken ki teklemeleri düzelmedi.

    Özel servis doğru lamda sensörünü değiştirdi sorun düzeldi.
    ^^ Insallah ; Masallah ile maneviyatiniz gelisir , guzellesir. Arabani gelistirmek guzellestirmek istiyorsan , para harcamalisin. ^^

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •