SubieGuy Nickli Üyeden Alıntı
Beyler, dayanamayacagim, herkes cok guzel fikir paylasiyor, ama konu biraz kaymis durumda. Orjinal konu intercooler borulari idi. Burada aluminium boru mu , krom mu, kaynak mi mandrel bukum mu derken konu bir sekilde egsoz manifoldlarina geldi.
Su anda atla deveyi karsilastirdiginizin farkindasiniz sanirim. Egsoz manifoldunun malzemesi, karsilastigi sicaklik ve genlesmesi ile intercooler borulari arasinda daglar kadar fark var.
F1'in manifoldlari kaynakla yapmasinin sebebi, kullanilan sert malzemenin (titanyum ve stainless steel) o kompleks sekillerde mandrel ile donulemeyeceginden dolayi.
Intercooler icin aluminium cok daha iyi bir secim, cunku isi sogurumu ve degisimi inox, paslanmaz, krom vs celige gore cok daha basarili. Hava ile isi degisimi iyi olacak ki, borudan da bir miktar isi verebileceksin. Cezasi da, kaput alti sicakliktan etkilenmesi, bunun icin de gerekli yerlerini izole edeceksin.
Hava akiminda mumkun oldugu kadar sert donuslerden, keskin kenarlardan uzak duracaksin. Donusler yumusak, ve mumkun oldugu kadar genis capli olacak. Duz bir boruyu konik konik kesip kaynaklama, akis icin iyi degil, ve birkac Psi kaybettirir. Ama gerekli yerlerde hazir dirsekler kullanip, gerekli yerde duz boru ile kaynaklamak, iyi yapildigi zaman mandrel bukum kadar iyi olur.
Benim 2 kurusluk fikrim budur. Konuyu zevkle takip ediyorum...