O kalınlıkta contayı nasıl yanmadan tutacaksın? Er yada geç patlar çatlar..
Decompression plate yoksa neden altına sıvı conta tepesine conta koyacaksınki?
Printable View
O kalınlıkta contayı nasıl yanmadan tutacaksın? Er yada geç patlar çatlar..
Decompression plate yoksa neden altına sıvı conta tepesine conta koyacaksınki?
altına sıvı contada koymuyorum. bakır spreyi ile üstünden geçiyorum contanın sadece.
üreten firmalar var.
http://www.cometic.com/sportcompact.aspx
buradan araştırabilirsin.
şu an minikslerin aracında 3mm kalınlığında cometic conta var. ver patlama çatlama yapmıyor.
Asıl cometic yok ortada. Ben yorumumu yapmışım ve demişimki ben kendi arabam olsa çelik decompresyon plate kestirirdim demişim (mesaj 106) oda demişki nasıl hesaplanıyor (mesaj 107) bende hesaplamışım. Hadi bu arkadaş bilmiyor en azından ustası bu çelik contanın altına üstüne bişi koyalım der. birtafafına kendi contası gelecek ki bu kapak tarafı blok tafaında da hem sızdırmazlık hemde dayanımı sağlamak için özel sıvı conta kullanılacak ki kapak sıkıldıktan sonra 1 gün yağ konmayacak marş basılmayacak akşam sık sabah ne yaparsan yap gibi.
Bak bahsettiğimiz decompression plate bu;
http://www.fordist.com/mertol/mondi/sc/decomplate.jpg
Hımmm.. Demekki araya hiç bir şey koymayacağız? ( hiç birşey derken oem hariç )Motoru komple açtırıp herşey sağlıklı ise tekrar toplayıp, bolt-on tubo ile max 0,5 barlarda 210 - 225whp civarında güvenlik içinde kullanacağız? bu doğrumudur peki?
merruse,
ikimizde farklı şeylerden bahsetmişiz konunun başından beri takip ediyorum.
senin hesap doğru matematiksel olarak fakat arkadaşın sorusu başka. dekompresyon plate vs kullanılmıyor hondada. cometic firması çeşitli kalınlıklarda contalar üretmekte. orjinal conta sökülüp yerine konuluyor.
benim hesabımda, orjinal conta yerine 1.23mm conta kullanılırsa sıkıştırma ne olur idi.
senin hesabında 1.23mm kalınlığında dekompression plate kullanılırsa sıkıştırma ne olur idi.
karmaşa bundan ibaret.
http://www.prostreetonline.com/a/hon...ead-gasket.asp
bu linkte b serisinde kullanılan cometic contaların çeşitli kalınlıkta olanlar mevcut.
Kimin arabasında ne var ben bilemem açıkcası. Başkasının arabası içinde ne referans veririm ne de yorum yaparım. Ama şahsen ben kendi arabama direk çelik contayı koyup kapağı kapatmam. He kapatan vardır, olabilir. Ben yapmam.. Dünyanın geri kalan kısmında da yapana pek rastlamadım açıkcası.
Alıntı:
Decompression Plate:
In the interest of the weight of the wallet, compression ratio was going to be dealt with by using a decompression plate - the 'proper' way is obviously to use forged pistons with a suitable compression height, but at £4-500 a set that wasn't an option until we'd proved the plate wouldn't work. We'd got a plan for the plate anyway, so there's a good chance it would be OK...
The plan was to seal the laser cut steel plate to the top of the block, firmly located on the head-alignment dowels. A single normal head gasket would seal the plate to the head. This way the plate would expand with the block whilst unable to move around freely due to the dowels, and the head and head gasket would be able to move and function as intended - using a gasket both sides of the plate was going to be asking for trouble.
http://www.rsrich.force9.co.uk/zetec-turbo/plate.jpg
Benim size dediğim sistem (B.Aktepe farklı bir contadan bahsediyormuş) de sıralaman şu şekilde olacak:
-Kapak
-Kendi contası
-Decompresion Plate (1,23mm)
-Sıvı conta
-Blok
Sıkıştırmanda 9.0:1 olacak
Bu noktadan sonra ne basarsınız ne basmazsınız, kırarsınız kırmazsınız, o istediğinizle doğru orantılı.
Ben Kemal'in mesajının üzerine bina edildiği için direk kompresyon düşürücü plaka üzerinden yürüdüm ve hesap yaptım.
İyide varsa bile bence kalın conta falan almaya gerek yok. Laserle kesim yapan herhangibir CNC tezgahında istediğiniz kalınlıktaki decomp plate i 15 liraya kestirebiliyorken kıytırık bir contaya daha kalın diye 90-100 dolar verilmez. Yok geldi gelmedi doğru geldi yanlış geldi gümrükte takıldı aman geçti falan filan bir sürü dert.
Honda da dekompresyon plate kullanılmıyor yaygın bir uygulama değil yapan görmedim.
sıkıştırma oranını düşürmek için cometic marka conta kullanılmaktadır çeşitli kalınlıkta olanları mevcuttur. 88-89-90 ve devamındaki postlardan bakarsan soru cometic kalın conta ile sıkıştırma oranıdır.
benim dediğim sistemde sadece orjinal conta sökülüp yerine kalın conta kullanılmaktadır.
b162 motorda cometic 1.23mm conta ile sıkıştırma oranı 9.7 olucaktır.
b16a2 motorda 1.23mm kalınlığında dekompresyon plate yaptırıp koyarsan sıkıştırman 9.1:1 olucaktır.
Motoru zaten açtığınızda kapak contasını yenileyeceksiniz. Kapatmadan önce kendinize autocadte çizim yapabilen bir makine mühendisi yada teknikeri falan bulun, size autocad te OEM contayı baz alarak çizsin, o çizimle lazer kesim yapabilen bir CNC atolyesine gidin, iki saat sonra elinizde decompression plateiniz hazır olur. İstediğiniz kalınlıkta da işlerler. Ben daha dün kestirdim kendi arabam için ve 15 liraya mal oldu.
94 model bir arabada kapağı açıp işçilik ve sarf mazlemesi parası bile verseniz ıvır zıvırları ile bin lirayı rahat bulur maliyet. 15 liralık bir plaka için açtığınız gibi kapatmanın bir anlamı yok bence. "bence"
Hondaların motorunun diğerlerinden ne farkı var?
Diyelimki conta felan koymadık? Komp oranlarıda stok kaldı, bu durumda turbo uygulaması yapılmazmı, stok motora? yani 0,5 bar dahi mi basılamaz? max 0,4 barmı basılır ? örneğin?
eğer cevap evet ise; bu durumda yani stok komp + 0,4 bar ne kadar güç getirir, arkadaşlar bunu şunun için soruyorum; ya turbo sistemini eli yüzü düzgün bileşenlerden oluşturacağım, yada motoru, ikisini aynı anda yükseltmem şu anki maddi durumum için mümkün değil.
hangi turboyla 0.4 basican oda var :)
Bu biraz işin riskini arttırmak olmazmı. Tek yapılacak şey daha kalın conta kullanmak. Comet gibi bir marka kendini kanıtlamış ve comp. decomp. çelik contalarını üretiyor.
Canlı örnekleri var sadce 200 usd lik conta ile sorunsuz km ler yapıyorlar.
Ben bile 1 senedir ki hemen hemen her haftasonu yarışa çıktım Buddy Club çelik conta kullanıyorum. Orjinal conta .8 veya .9 olmalı benim arabama taktığım buddy club onta .5 mm ne hararet ne vuruntu nede 95 97 100 oktan benzin farkından sorun yaşadım. Şuan race header yerine orjinal haeder kullanıyorum ve ortada son susturucu var bu sebepten çok fazla sıkıştırmıyorum freeflow gibi değiliz sonuçta.
Lafın kısası Hondada çelik conta hazırda kanıtlanmış var iken 4-5 bileşenden oluşan bir decomp. sistemi tercih edilmemeli.
Edit= Kapağımda veya motorda herhangi bir taşlama işlemi olmadı. 135K km orjinal 15K km dir ince contalı şimdi yine oem conta ile turbo işlemi yapacağım. 9:0.1 cr piston ve kol ile.
Bu turboyu kullanabilirmiyim? Dizel diyor ama.. maaliyeti 480$
Super Drag EMUSA WH1C & HX40W Turbo Charger
DESCRIPTION
41.80 mm Inlet Diameter
2.5" Compressor Outlet Diameter
3" V Band Exhaust Side
T3 Divided Entry Exhaust Inlet
Journal Bearing - Wet Float Type
T3 Flange
Oil Lub/Cool
800 HP Capable
Compressor Wheel
70 lb/min Air Flow
Ind: 47.90 mm
Exd: 81 mm
Trim: 33
Turbiner Wheel
Ind: 70.10 mm
Exd: 60 mm