;) 10 krkter
Printable View
turbo parçalarında tanıdık bi abi var o ayarlayacak intercooler ve boruları imaalatı yapan bi arkadaşta var oda oradan ucuza gelecek tek sıkıntım motor içi parçaları nerden bulacam ne bulacam ne kullanacam neler yapmam gerekli hiç bi bilgim yok bu işte yeniyim daha şuan araçta sadece 0rta susturucudan sonra 51lik ve çakma otto tipi eksoz var kat iptal açık hava filtresi el yapımı cai sadece bu kadar motorda chip desem maliyetine göre fiat motorlarında aşırı güç vermiyor degmez yanii atmosferik tatmin etmeyecegi için ona verecegim parayı turbo işlemine harcarım diye düşünüyorum araç degişikligi yapamam ama belki kazalı bi marea blup hlx üstüne swap yapmak olabilir gibime geliyor bu aracı hiç satmak istemiyorum....
yabancı sitelerde araştırıcaksın ben herseyi fitfreakten arastırıyorum valla :D brezilya sitelerini öneriririm adamlar baya ugrasıyorlar marealarla
alfa q4 yada lancia delta nın pistonu yada punto gt nin felan muhtemeln bunlardan biri senin arabaya uyucaktır koluyla beraber yine ii bi debriyaj lazım olucak cooler headers felan bunlar basit olanlar beyin wideband ve enj lazım olucak ama nerden bakarsan bak ii bişi için 6000 gibi bi rakamdan aşağı bulmaz
allahın izniyle bu işin altında kalkacagım ya öyle ya böyle yapacagım bu arabayı sizlerinde yardımları tecrübeleri ve desteklerinizle inş olacak herşey için çok tşk ederim şu öss sitresini atıp kendimi bu işe verecegim yazın umarım emegin karşılıgını verir marea swap konusuna gelince arabayı satıp hlx almaktansa swap yaparım çünkü satamam bu aracı bendeki yeri çok ama çok farklı belki ileride allah nasip ederde iyi bi işim ve gelirim olursa ozamanki duruma göre belki satarım allah hepimizin yardımcısı olsun herkeze ayrı ayrı tşk ederim çok yardımcı oldunuz banaa bu konuda ...
KKK K03s Turbo ( S ler nadir, ama K03 çok bulunuyor fiyatlarıda uygun)
Custom Intercooler (Orjinalden turbo bir arabanınkini almak en akıllıcası, verimleri gayet yüksek)
MAP Sensor
WideBand (AEM iyidir, bolda bulunuyor)
Enjektörler
Piggyback (AEM FIC ;))
Egzoz Manifoldu (araban için hazır yoksa, log tipi yaptır, gayet ucuz)
Down Pipe + Turbo sonrası egzoz
Benzin Pompası + Fuel Pressure Regulator
Oil cooler (Şart değil, ama olsa iyi olur)
BOV
Bu benim listem, benim için şu andan sonra bunları toplamak yaklaşık 3000-3500 liraya mal olucak. Ancak şu var ben Yaylarımı amortisörlerimi frenlerimi gergilerimi debriyajımı aldım. Alt yapı hazır durumda, seninde aynını yapmanı öneriyorum. İlk olarakta FIC Wideband vs almanı öneririm herhangi bir durumda elden çıkarması da kolay olucaktır.
Tahminen Stock motorda, kompressyonu düşürmeden 0,6-0,7 barda 160-170 hp alabilirsin. Son olarak, hayal kurmak gerçekten çok zevkli ama ilk işin gidip kompressyon testi ve yatakların kontrolü olsun, motorun durumunu gör sağlıklıysa çeyizini toplamaya başla derim.
Benden bu gecelik bu kadar, yardımcı olabildiysem ne mutlu,
takipteyim :D
sonradan turbolama işlemlerinde AS950 kamyon intercoolerını kullanan baya insan var. aklında bulunsun..
bu iki parçayı almaktansa 200 300 tl daha verip megasquirt almak daha mantıklı hem standalone hem daha çok özelliği mevcut lunch control boost control 3 farklı map distribütörü iptal edip bobinli ateşleme gibi pek çok özelliği mevcut bence ii araştırın bikere alın
hepinize çok tşk ederim sayenizde bilgi sahibi oluyorum ve şuana dek bi çok yanlışımın farkına vardım :)
MAP ı fazladan yazmış zaten. FIC ın kendi MAP sensörü var.
evet olmasaydı napardık heee bu arada unutmadan sürekli benim postlarımdaki (sana göre eksik ve hatalarımı düzelttiğin için teşekkürler her üyenin böle birine ihtiyacı war
mapı war yada yok belki 10 bar basıcak adam extradan map sensörüne ihtiyaç duyuyo sonuçta ms le uğraşmış biri olarak sen fic alırmısın :soru:
Valla sürekli senin postlarını düzeltmek gibi bir niyetim falan yok. Hatta farkında bile değilim. Ben genelde cevap yazarken kime yazdığıma falan çok dikkat etmem açıkcası. Dolayısı ile emin ol sana özel birşey yapıyor falan değilim. Herhangi bir nedenden yada yazdığım birşeyden dolayı alındıysanda kusura bakma.. Emin ol kişisel değil.
MS in üzerindeki yanlış hatırlamıyorsam 3.5 bar MAP olması lazım. E o da 2.5 bar boost a kadar işini görecek demektir. Fiat motoruna 2 bar basmak için ciddi bir setup lazım, eğer öyle bir niyet varsa zaten MS ile de uğraşmayıp profesyonel bir standalone almak gerekir.
Ben MS ile uğraştım, hala uğraşıyorum, ama şu an arabamda FIC kullanıyorum. :)
Yok yaw ne sakıncası olacak. Arabada ESP, TCS, Cruise control cart curt var. Standalone a geçsem bile gaz kelebeğini gene arabanın kendi ECU suna kontrol ettirmem gerekecekti. E madem kendi ECU su duracak o zaman standalone a gerek yok mantığı ile FIC takmıştım. Birazda macera arıyordum galiba.. Yakın zamanda standalone takacağım.. Zaman bulunca tabi..
Olur öyle boşver..
Ben ilk aracimda Cruise oldugundan dolayi MS'i paralel olarak bagladim ve bir sorun yasamadim. Aracimin (MX5 92 model 1.6 us edition) ecusu max 330cc ye kadar enjektorleri desteklediginden piggyback yada standalone ihtiyacim vardi ve 700$ a PNP (tam anlami ile PNP) MS bulunca drek aldim. Ve suanda kullandigim MS te paralel olarak. Yani bir anlamda piggyback olarak kullaniyorum. Bence bu paralara alinabilecek en iyi piggyback yada Standalone secegi megasquirt.
Cruise control gaz kelebeğinden kontrol edildiği için sorun değil. Daha doğrusu telli tip araçlarda gaz kelebeğini kontrol ederek hız sabitlendiği için o kadar dert değil. Ama mondeo Drive By wire. MS de taksam başka birşeyde takmış olsam gaz kelebeğini arabanın kendi ECU suna bırakmış olacağım. Standalone için kasmaya gerek yok mantığı ile hareket etmiştim ama benim araba cins. 4 silindir V gibi çalışıyor ve toplamda 4 tane o2 sensörü var. Onlar bireaz uğraştırıyor beni. Eğer sorun çözülmezse MS e geçeceğim zaten. Gerekli hazırlıklara başladım bile..
mareanın 2.0 20v li turbo olan versiyonundaki orjinal turboyu kullanabilirsin. ülkemizde yok die biliyorum brezilyanın turbo mareası türkiyenin vti gibi bişi çok uğraşıolar orada :)