User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: D14A1 için önerileriniz?

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    D14A1 için önerileriniz?

    Merhaba arkadaşlar,
    D14A1 motor kod numaralı 91 model honda civic hb ef kasa aracım var
    ilk adımımız enjeksiyona çevirmek olacak bunun için ies emme manifoldunu enjektörlerini
    ve megasquard beyin kullancaz. devamında üzerine turbo yapmayı düşünüyorum.
    motorumun iç kısmını 3 ay önce yeniden yaptırdık komple revize edildi
    revize edilirken pm3k piston sekman ince çelik conta ve kapak port polish yapıldı.
    benim için neler yapabilecegim konusunda neler kullanmam gerektigi konusunda fikirler vermenizi rica ediyorum.
    tşkler

  2. #2
    cery - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    2.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bildiğim kadarıyla turbo arabalarda sıkıştırma düşüktür. ince conta yerine en azından orijinal contaya geçmen faydalı olur
    Clio 2001 1.4 RXT Sold
    Volvo C70 2.3 T5 Sold

  3. #3
    qwertynord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul-Bahçeşehir
    Mesaj
    339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ pompanı revize edebilirsin etmediysen sıfır oem ürün çok çok iyi olur. hatta sıfır pompanın üstünede bi kaç işlem yapıp geliştirilebiliyo. Kollar turbo işin içine girince oldukça zayıf kalıcak hedeflediğin güçleri bilemiyorum ama yinede daha sağlam bişeyler kullanman gerekicektir genelde bu durum zaten böyledir seninde bildiğin gibi. Turbo olarakta bu motorda kullananlardan bilgi almak en doğrusu ama volvo çıkmacısından alınan bi t4 turbosu güzel olabilir??? yazıldığı gibi ince contada pek saglıklı olmuycaktır turbo uygulamasında ayrıca vtec kapakta düşünebilirsin bence çok güzel olur tabi herşeyden önce maliyet önemli eyer buda sorun değilse kesinlikle enjeksiyonluya çevirdilkten sonra bide vtec kapak koyabilirsin

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet zaten turboya başlayacagımız zaman conta kesinlikle degişecek ies contası takmayı düşünüyorum
    yag pompası revizesi veya degişimi benimde aklımda var. o en önemli noktalardan birisi
    benim düşüncem kısmet olursa başlangıc olarak 7-8 psi basmak devamında maddi durumu
    iyileştirdikce gücü artırmak. benim merak ettgim bi nokta var
    orjinal kollar 7-8 psi kadar oluşacak gücü kaldırmazmı ?

    bide ebay da hazır kitler var mesala bunların eksigi varmı ? saatler harici ?

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/D-Ser...Q5fAccessories

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  6. #6
    metinalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıştırma şuan kaç moruk?

  7. #7
    nicomedia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    597
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    428 dolar shipping ohaa
    B18c specR swap eg

  8. #8

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı metinalan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıkıştırma şuan kaç moruk?
    ölçmek lazım kanka ?

  9. #9
    qwertynord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul-Bahçeşehir
    Mesaj
    339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorun iyi durumdaysa 7,8 psi ların sorun olucagınjı zannetmem tabi kompresyon oranları olsun motor içi olsun ki yeni revize edilmiş bi sorun olmaz bunların kontrol edilmesi gerekilir tam bilmiyorum ama sizin motora d16a9 pistonu kolu uyuyormu eyer olursa kafa rahat olur? he birde o basınçların üstüne çıkmayı pek düşünmeyin komple motora girmeden gömlekler yanlış hatırlamıyosam 0.6 0.7 bardan sonra çatlayabiliyo öyle burda çakılan gömleklerinde çare oldugunu görmedim tek çare marka lara yönelmek darton gibi.

  10. #10
    qwertynord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul-Bahçeşehir
    Mesaj
    339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hazır kitlerde öle resimde göründüğü gibi olmuyo diyo alışveriş yapan arkadaşlar örneğin manifold borular dayanıksız zayıf oluyo diye duydum turbolar çin işi çıkabilir genel i böyle değil tabiki kaliteli kit lerde mevcut. ama 600 dolara o kadar parça ne biliyim pek iç açıcı gelmiyo bana

  11. #11
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ebay kitlerini alacaginiza parayi okuyan birine burs olarak verin daha mantikli
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  12. #12
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    inejksiyone çevir lpg tak benzin yakmasın en güzeli

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    inejksiyone çevir lpg tak benzin yakmasın en güzeli
    yarın aynen öle olacak
    sonrasında devm edecegiz işallah.

    ebaydaki kitlerden alıp hiç kullanan varmı acaba aramızda? yani fotolarda falan
    çok teferuatlı gözüküyor beni biraz cezbetmedi degil?

    d16 nın kolları uzun gelebilir tam emin degilim
    bildigim kadarıyla d14 lerin kolları biraz daha kısa kesin bilgisi olanlar paylaırsa sevinirim

  14. #14
    lumpenst
    Misafir
    1.4 blokları 1.5 ile aynıdır bu sebeple aftermarket gömlek çakma opsiyonu bulunmaz. fakat 1.4lerin R/S (kol uzunluğuna strok) oranı 1.75 olduğu için gömleğe 1.5 ve 1.6'daki kadar yük bindirmez ama kollar 1.5 ve 1.6 dakinden daha incedir. d14lerin kolları d16 kollarından 1mm daha uzundur fakat kol yatak çapları farklıdır bu sebeple uymaz.

    Standart motor d14z2'ye 0.6 0.7 bar basınçta yaklaşık 4 sene sorunsuz kullandım. Daha yüksek basınçta piston segman yuvalarının problem çıkarma ihtimali yüksek olduğu için denemedim.

    Bu arada d14a1'lerin egzantrikleri, 96-00 yılları arası civiclerden bulunan d14a4 d14z2 gibi motorlardakinden farklıdır. d14a1 deki egzantriğin lifti daha az durationı daha uzundur. Bu sebeple turboya geçince 96-00 civic'lerin egzantriği veya başka bir egzantrik takarsan daha iyi sonuç alabilirsin.

    Aracı enjektörlüye çevirmek için 1.6ies yada euro civic 1.6 manifold swapı yapılabilir bütün malzemeleriyle.

    Turbo olarak küçük bir t3 yada t25 turbo tavsiye ederim. Daha büyük turbolar çok geç dolacaktır. Benim standart motorda t3 .42 .48 turbom 4500 civarı full boost görüyordu.

  15. #15
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi yürek tüketiyor o d14 en güzeli b16 yada b18 turbo

  16. #16
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen bi N/A tadına var da turboyu sonra düşün ebay kitlerini unut kanka onlar boşa para hepsini yeniden alıyosun bozuldukça sıkıştırman 10.5 falan gayet yerinde yani ama ilerede rahat durmazsan stroker + internal mümkün biliyosun
    ECUTECH İstanbul

  17. #17

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işallah N/A nın tadına varalımda kanka dedigin gibi ondan sonra turbo

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •