User Tag List

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
105 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Rover 220 Turbo

  1. #77
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aşırı besleme makinede gücü uygun sıkıştırmayla yakıtla basınçla alırsın yukarıda okudum ama sanki basınçla olmuyor gibi şeyler anladım, düşük hacimle güç çıkarmak yüksek basınç ister kompresör haritasında zaten direk yüksek PRlardan başlarsın hacim arttıkça PR düşer aynı güç istediğinde

    niye 7lt ls1le 10 12 psi bastığında 1100 1200whp alırken 3lt 2jzde bunu almak için aynı turboyla 36 37 psi basıyorsun? o turbodan gücü hangi koşullarda çıkaracağın belli sadece denklemde katsayıları değiştiriyorsun değiştirdiğin dinamikler değişkenler sana neyi nasıl yapman gerektiğini söylüyor zaten
    körler sağırlar

  2. #78

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şurda ktılmıyorum sadece diğer kısımlar doğru ama debi arttığında aynı basınçta ciddi farklı güçler alabilirz tabi abartı turbolar örnekler düşünerek söylüyorum bunu 2lt gt25 ile 2lt gt45 aynı basınçta farklı güçler üretecektir
    1.5 barda ne kadar farkedebilir ki? %50 farkedebilir mi mesela?

    burda basınç önemli diye düşünüyorum, gt 25 in verimsiz olduğu bi basınçta gt45 le karşılaştırırsan güç farkı çok olur tabi

  3. #79

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediğim gibi tartışma saçma sabalak yerlere gidiyor. Sana haksızsın demiyorum tabiki haklısın sıkıştırma ve basınçla güç artar ama daha fazla basınç basmak için sıkıştırmayı düşürmek lazım aksi takdirde gümler makina.. 1.5 basınçla standart bir 2000 motorda en fazla alıcağın 400 beygirdir AMA SADECE BASINÇLA GÜÇ ALINMIYOR ARKADAŞIM anlatmak istediğim ve tartışmanın başlangıcı bu şekilde ...
    aslında başlangıç noktası 1.5 bar basınçta 600 hp güç alınamayacağıydı.. ki hala iddialıyım, sende zaten en son post ta demişsin ki "1.5 basınçla standart bir 2000 motorda en fazla alıcağın 400 beygirdir" diye.. dolayısıyla benim mesajlarda fazla, saçma sabalak, anlamsız hiç birşey yok..

    sadece basınçla güç alınır demedim dememde, post larımda bunları tekrar tekrar yazdım zaten..

    bu arada gereksiz bi gerilim olduysa ben kendi adıma özür dilerim..

  4. #80
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7 yıldır 220 kullanıcısıyım. Aracı garaja çekip kendime 2011 Lancer almak istedim ama Lancer'ı garaja çektim. 0 km araç yatıyor çünkü 220 den aldığım keyfi vermiyor. 220 nin motor bloğu hondalar gibi aliminyum değildir dökümdür ve genişlik olarak k20 den 10 cm daha geniştir. İki silindirin arasında 2 cm mesafe var anlıycağın çok sağlam. Bu Bloğa daha zarar veren adam görmedim, Kapağa gelince araç harareti sevmiyor çelik contada varsa kapak çatlıyor, alıcağın aracın üst kapağında çürük olmaması çok önemli 15 yıllık kapak antifirizsiz kullanılmışsa ilk hararette kapak çatlatır. Virajlarda çok iyidir gözü kapalı istediğin viraja gir 7 yıldır daha araca spin attıramadım. Parça konusunda ;
    220 COUPE - Otomotiv Yedek Para, Saab Yedek Para, Alfa Romeo Yedek Para, Rover Yedek Para, Volvo Yedek Para, Jaguar Yedek Para, Porsche Yedek Para, Mini Cooper Yedek Para, Land Rover Yedek Para..
    fiyatları bir incele bence doğan fiyatına sürekli değişen parçalar.... Ayrıca mesela az önce yağ müşürü siparişi verdim Ebaydan kargo dahil 14 tl ye geliyor. ebay.co.uk onuda bir incele...
    Açık açık söylemek gerekirse alıcağın araba çok önemli 220 var 220 var açık konuşuyum ben aracımı çok ucuza almıştım ama değiştirmediğim yeri kalmadı saymaya yazmaya kalksam okuması bile saatler alır 20-25 milyar para harcadım.
    350 beygir için ;
    1- Piston
    2- Standalone Beyin
    3- Pompa
    4- Enjektör
    5- Regulator
    6- Turbo
    7- Eksoz Manifoldu
    8- İntercooler büyütmesi
    9- Eksoz
    10- Radyatör
    11- Wastegate (ext)
    gerekir , ama zaten bunları değiştirmişken kollarıda değiştirip 1.5 barda 600 beygir yapabilirsin aracı ...

    Bu senin itiraz ettiğin cevabım değişen parçalara bakarmısın ... Yani sadece basınç arttırmıyoruz, aklına ne gelirse değişiyor.

  5. #81
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 barda ne kadar farkedebilir ki? %50 farkedebilir mi mesela?

    burda basınç önemli diye düşünüyorum, gt 25 in verimsiz olduğu bi basınçta gt45 le karşılaştırırsan güç farkı çok olur tabi

    hangi turboda mesela ? yani şöyle diyim örnek olarak yaklaşık 18 19psida 66 67 mm bir turbo ile 3lt motorda 600whpler alınabilirken 80mm turbo ile bunu 14 15psida almak mümkün hatta daha fazlasını, aynı basınçlarda yaklaşık 800whp verbilir 80mm bir turbo

    gt25 ile gt45 i 1 bar olarak düşündüm tabi gt25 1 barda verimlidir muhtemelen ama asıl gt45 1 barda düşük hacimde gerçekten verimsiz kalacaktır
    körler sağırlar

  6. #82
    PriSOneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıştırma olayını bahsetmişsinizde biraz bizim rover 220 turbolar için sadece wössnerr firması forged üretiyor ve sıkıştırma 8.0 orjinalindede 8.5 varmı bana aracım için 8.5 sıkıştırmalı forged bulacak kimse hemen alayim ? yanlış anlaşılmasın forged siparişi verdik bir firmaya 30 gün oldu halen gelecek...

    edit : Stroke: 89
    Displacement: 1994 ccm
    Wossner Comp. Ratio: 8.0:1
    OE Comp. Ratio: 8.5:1
    Piston Weight(grams ): 326
    85mm lazım

  7. #83
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PriSOneR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıkıştırma olayını bahsetmişsinizde biraz bizim rover 220 turbolar için sadece wössnerr firması forged üretiyor ve sıkıştırma 8.0 orjinalindede 8.5 varmı bana aracım için 8.5 sıkıştırmalı forged bulacak kimse hemen alayim ? yanlış anlaşılmasın forged siparişi verdik bir firmaya 30 gün oldu halen gelecek...


    custom üretilir herhangi bir firma üretir sorun olmaz örnek gönderilir yada çizim gönderilir set olarak üretip gönderirler pistonu eğer acele iş yoksa genelde 3 4 hafta süre ile üretim yapılır je cp arias ross wiseco vs vs hepsi yapar istediğin sıkıştırmada büyüklükte çeşitte ve özellikte
    körler sağırlar

  8. #84

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hangi turboda mesela ? yani şöyle diyim örnek olarak yaklaşık 18 19psida 66 67 mm bir turbo ile 3lt motorda 600whpler alınabilirken 80mm turbo ile bunu 14 15psida almak mümkün hatta daha fazlasını, aynı basınçlarda yaklaşık 800whp verbilir 80mm bir turbo

    gt25 ile gt45 i 1 bar olarak düşündüm tabi gt25 1 barda verimlidir muhtemelen ama asıl gt45 1 barda düşük hacimde gerçekten verimsiz kalacaktır
    evet işte püf noktayı söyledin, yani düşük hacimde turboyu büyütsek dahi bu gücün artacağını işaret etmeyebiliyor.. Tam terside olabilir, küçük kapasiteli, büyük kapasiteliye göre örneğin 1.5 barda daha verimsiz çalışabilir bu seferde güc düşük olur tabi ama bu fark uçurum olmaz diye düşünüyorum..

    3 lt de o basınçta 600 whp için, ya sıkıştırma yüksektir, ya da devir normaline göre yükselmiştir diye düşünüyorum, yanlış mıyım?

    mesela miniks in k20 yi düşünelim, 2.0 litre, yüksek sıkıştırma, 1 bar da dahi çıkan güçler ortada.. neden 1. sıkıştırma yüksek, 2. motor zaten stock 9000 çeviren bi motor..

    Bu motoru rover 220 nin düşük sıkıştırmalı ve az devir çeviren motoruyla kıyaslayamayız elbette..

  9. #85
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet işte püf noktayı söyledin, yani düşük hacimde turboyu büyütsek dahi bu gücün artacağını işaret etmeyebiliyor.. Tam terside olabilir, küçük kapasiteli, büyük kapasiteliye göre örneğin 1.5 barda daha verimsiz çalışabilir bu seferde güc düşük olur tabi ama bu fark uçurum olmaz diye düşünüyorum..

    3 lt de o basınçta 600 whp için, ya sıkıştırma yüksektir, ya da devir normaline göre yükselmiştir diye düşünüyorum, yanlış mıyım?

    mesela miniks in k20 yi düşünelim, 2.0 litre, yüksek sıkıştırma, 1 bar da dahi çıkan güçler ortada.. neden 1. sıkıştırma yüksek, 2. motor zaten stock 9000 çeviren bi motor..

    Bu motoru rover 220 nin düşük sıkıştırmalı ve az devir çeviren motoruyla kıyaslayamayız elbette..
    3ltdeki örnek aynı motor aynı egzantrik vs sadece manifolddtan turbo sökülüp yapılan bir dynoydu aynı gün alınan sonuçlardı


    genel olarak turbo büyüdğünde aynı basınçta eğer turbo kombinasyonu kötü değilse güç artar tabi çok uçuk kaçık atıyorm 1 barlarda verimsiz çalışacaksa belki sorun olabilir ama sanmıyorum


    k20 evet öyle sıkıştırma yüksek atmosferik olarak alınabilecek verim zaten yüksek üzerine turbo koyulduğunda dahada iyi sonuçlar alınabiliyor k20 atmosferik olarak alınabilecek verimde gerçekten iyi bir noktada birazda onun için başarılı atmosferik olarak tasarlanıp gerekn çoğu şey yapıldığı için
    körler sağırlar

  10. #86

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu senin itiraz ettiğin cevabım değişen parçalara bakarmısın ... Yani sadece basınç arttırmıyoruz, aklına ne gelirse değişiyor.
    abi deseydinki

    1. üst kapağı komple elden geçiricez: port büyütme + yüksek devire uygun egzantrikler kullanacağız
    2. krankı ve kollarıda yüksek devire uygun olarak değiştireceğiz..
    3. kullanacağımız pistonlar da normal sıkıştırmasından çook yüksek olacak
    4. kullanacağımız yakıtta birazcık yüksek oktanlı olacak

    o zaman 1.5 bar da o kadar yüksek güçlere çıkılırdı..

    ama sen o listeyle bunları kastetmiyorsun..

  11. #87
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi deseydinki

    1. üst kapağı komple elden geçiricez: port büyütme + yüksek devire uygun egzantrikler kullanacağız
    2. krankı ve kollarıda yüksek devire uygun olarak değiştireceğiz..
    3. kullanacağımız pistonlar da normal sıkıştırmasından çook yüksek olacak
    4. kullanacağımız yakıtta birazcık yüksek oktanlı olacak

    o zaman 1.5 bar da o kadar yüksek güçlere çıkılırdı..

    ama sen o listeyle bunları kastetmiyorsun..


    valla 1.5 barda öyle güç çıkarmak ne bilym ben daha görmedim yunanistanda rahatsız biri var titanyum krank vs yaptırdı cnc blok cnc kapak 2lt makine 11 12 sıkıştırması var titanyum egzantrikleri falan var o verim olarak gerçekten zaten yüksek n/a olarak 400hpye yakın çıkaran bir motor o bile o güçleri maalesef çıkarması o basınçlarda güç
    körler sağırlar

  12. #88

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3ltdeki örnek aynı motor aynı egzantrik vs sadece manifolddtan turbo sökülüp yapılan bir dynoydu aynı gün alınan sonuçlardı


    genel olarak turbo büyüdğünde aynı basınçta eğer turbo kombinasyonu kötü değilse güç artar tabi çok uçuk kaçık atıyorm 1 barlarda verimsiz çalışacaksa belki sorun olabilir ama sanmıyorum


    k20 evet öyle sıkıştırma yüksek atmosferik olarak alınabilecek verim zaten yüksek üzerine turbo koyulduğunda dahada iyi sonuçlar alınabiliyor k20 atmosferik olarak alınabilecek verimde gerçekten iyi bir noktada birazda onun için başarılı atmosferik olarak tasarlanıp gerekn çoğu şey yapıldığı için
    ama o 3 lt motor standart olmaması lazım o zaman yau? yanılıyormuyum? yoksa iki turbo arasında fark olmasına itiraz yok..

  13. #89
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama o 3 lt motor standart olmaması lazım o zaman yau? yanılıyormuyum? yoksa iki turbo arasında fark olmasına itiraz yok..

    standart derken tabi egzantrik var üstünde yani kapasitesi iki turbodada o basınçlarda kısıtlama olmadan çalışacak şekilde 8:5 sıkıştırma 272 duration egzantrik vs vs
    körler sağırlar

  14. #90
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi deseydinki

    1. üst kapağı komple elden geçiricez: port büyütme + yüksek devire uygun egzantrikler kullanacağız
    2. krankı ve kollarıda yüksek devire uygun olarak değiştireceğiz..
    3. kullanacağımız pistonlar da normal sıkıştırmasından çook yüksek olacak
    4. kullanacağımız yakıtta birazcık yüksek oktanlı olacak

    o zaman 1.5 bar da o kadar yüksek güçlere çıkılırdı..

    ama sen o listeyle bunları kastetmiyorsun..
    Görmeden bişey söylemek mümkün değil ama bencede 600hp o liste ile çok zor.Eğer o liste 600hp verseydi kimse Ferrari,Porshe veya Skyline almazdı galiba..

  15. #91
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.7 barda 200 beygir olan araç 1.5 barda nasıl 600 beygir çıkartabilir??
    Bencede bu mümkün değil.En fazla 420hp bunu geçemez.

  16. #92
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    350 beygir 1 barda çıkartıyorum ...
    800 beygir 2 barda çıkaran arkadaşın telefonunu ve mail adresini verebilirim (Ingiltere de)
    Arkadaşlar unuttuğunuz bişey var Ferrari o kadar cc felan diyorsunuz fakat ne kadar güç o kadar motor ömrü ben motoru 70-80 bin kmlik yaptırdım. Bazıları 20000 km gidecek motor yapıyolar, Fabrikadan 0 600 beygir çıkan araba en az 100000-150000 km gidecek arabadır ...

    1000 beygirin üzerindeki Supralar neden ilginç gelmiyorda 600 beygir T16 garip geliyor ?

    Sonuçta soğutma,sıkıştırma Turbo basıncı, benzin basıncı ve oktanı ne kadar çok olursa o kadar güç ve o derece az km demek ...

  17. #93

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    350 beygir 1 barda çıkartıyorum ...
    std motorla mı? normal bildiğimiz benzinle? nos olmadan?

  18. #94

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vkarayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1000 beygirin üzerindeki Supralar neden ilginç gelmiyorda 600 beygir T16 garip geliyor ?
    supralar 3 lt motor var abi.. bi de 1000 hp geçen supra 1.5 barda değildir.. ben olmazı senin yazdığın liste için dedim.. tekrar belirteyim..

    2 lt den 1.5 barda 600 hp güç olası ama std veya std a yakın rover 220t motorundan çıkmaz..

  19. #95
    vkarayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standart motordan kasıt nedir ?
    Motorda bişeyler var ama standart T16 motorunun das 1.2 bar bastığını düşünürsen evet standart motorlada alabiliyosun bu gücü ...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •