160lık olanın fotografı varmı böyle?
Printable View
160lık olanın fotografı varmı böyle?
ama motor suyu ile Coolerın suyunun alakası yokki ayrı şeyler hava sıcakken işe yarayabilir normal seyirlerde ciddd düşümler sağlıyor Mesela 10 km lik bir yol gidiyorsun ısınmıyor çok fazla fakat dur kalk trafikte evet ısınıyor denemede işinize yarar :D kısa kullanımlarda yaramaz kanaaatindeyim
ben cooler sıvısını sogutan radyatöre müşür yeri yaptım su ısısını takip edecegim eger gerek görürsem fan ile sogutma veya başka birşey ile sağlayacagım
Bir fan yardımı ile dur-kalk yaparken kullanılabilir ısınmaması için suyun.
@audilover teşekkürler fotograf için.
Rica ederim isterseniz komple self study pdf lerini nete yukledim oradan 122 lik ve 160 lik motorlarin ayri ayri calisma presibleri ve diger detaylari inceleyebilirsiniz.
http://rapidshare.com/files/441132328/selfstudy.rar
water 2 air anca drag aracinda, elle buz besleme haznesi filan yapildigi zaman ise yarar, gerisi icin duzgun bir air 2 air intercooler cok daha uygun.
Su dondurdugunuz sistemlerde suyu sogutmak icin ne kullanirsaniz kullanin, ya motorun gucunden calacak ya da araciniza ekstra agirlik yukleyecek ve once siviyi sogutup sonra soguttugunuz siviyla havayi sogutmaya calistiginiz icin iki kere termodinamik kayip yasayacaksiniz.
Ha neden water 2 air intercoolerlar var o zaman derseniz, stabilite daha yuksek, isi degisimleri cok daha yumusak bir karakterde oluyor, bunun yaninda yaz kis fark etmeden IAT istenilen sicaklikta tutulabilir keza suyu sogutma sisteminin suyu ne kadar sogutacagini degistirmek kolay ve aerodinamik olarak kazanimlari mevcut keza aracin onune ruzgara direk carpan bir intercooler kullanmak zorunda kalmiyorsunuz vs vs...
Herkes water 2 air daha verimli diye dusunuyor, eger sadece havayi soguttugumuz denklemin son halkasina bakarsaniz evet haklisiniz water 2 air daha verimlidir air 2 air'den, ama biride cikip demiyor ki o su nasil soguyor...
http://i39.tinypic.com/2v2f8xw.jpg
Bizde standard olarak vardır. Basit olarak motorun soğutma sistemine bağlı çalışır. Group A rally arabalarında kullanılmış demekki verimliği var fakat WRC rally arabalarında sökülmüş.