akdeniz Nickli Üyeden Alıntı
slm kardeş bu adı bahis geçen fiestaya bile nos uygulayan kişi benim. bugün bir c180 şu gğzel beyaz atlardan bitane yedim daha poşetleri üzerinde yanındaki bayana hava atmak isteyen birisiydi :D kendiside anlamadı nasıl olduğunu. doğrusu ben bile şaşırdım. dellendi araba artık mersedes diye gurunamı yediremedi nedir? :)
benim araçta 1.6 dizel 30hp koyuyor sanki. nosta tam bu kadar koyuyor diyemezsin. tüpün basıncı yüksekken daha çok nos basar basınç azaldıkça tüpün bastığı nos ta azalır. yani tüp doluyken 40hp boşalırkende 20 hplere kadar düşebilir. ancak çok nos basmak çok güç anlamında değildir çünkü yakıt olmadan güç olmuyor bu ikisi dengeli oldumu en verimli güç alınıyor. o yüzden ıslak tavsiye ediliyor. belki fazla nos basıp(100lük meme) 15 hp de alabilirsin, belki az basıp (50lik meme) 30hp de alabilirsin. durumu anlatabildimmi? tamam nos bas ama belli noktadan sonra meme ebatı büyütürsen yakıt yetersizliğinden ters tepki yapabilir. yine güç alırsın ama normal memede 30 hp alacana büyün memede tam tersine 20 hpye alabilirsin.
benzinli araçlarda nos biraz riskli. dizellerde daha garanti bana göre. çünkü nosu bastın hadi ayarı fazla kaçırdın! eve yayan dönersin. çünkü benzinlide nosa bastın motor soğuyor doğal olarak - derecede hava gönderion motora. sonra bujiler ısısını kaybeder. bujileri istop ettirip pistonları çalıştırmaya devam ettinmi piston zorlanır aşınır yani. ancak dizelde buji yok. yakıt zaten sıkışma ile yanıyor. sen yeterki ayağını gazdan çekme motora gaz gittiği sürece istop etse bile araç yine çalışır. artı dizellerde turbo var. yani aracın donanımı zaten daha fazla sıkıştırmaya basınca yönelik yapılmış. ben daha çok benzinlide turbo araçlara tavsiye ederim. ancak 2000 motor üstü benzinlidede pek risk olacağını zannetmiyorum.
gelelim senin araca. senin araca vectra gt zannedersem 2.5 motor. yani nosu rahatlıkla takabilirsin. mesela zex kitini takarsan 250hp ye kadar sorunsuz güç alabilirsin zannedersem.
nos markanın memeleri ile nekadar güç alıyorsun bilemem. birde her markanın memeleri aynı olsa bile verdiği güç başka oluyor internette bununla ilgili şeyler var.
marka olarak kesinlikle zex tavsiye ederim. 2 hortumla ve bikaç saat işçilikle hemen ıslak kite çevrilebiliyor. ve kendi ayarını kendi yapıyor. biryere gidipte bir program ayarı falan yaptırmana gerek yok. ayrıca ne kadar gaza basarsan okadar nos gönderiyor. tabi ben gaz pedalının altına switch koydurdum. tam gazdan sonra nosu tam açıyor. normal kullanılmış bir kit bulursan hiç sıfırını almana gerek yok. kullanacağın 2 düğme okadar. kiti bir kere taktınmı daha dolumdan doluma elini sürecen o yüzden sıfıra pek gerek yok.
takması etmesi basit sadece hortum nerden geçecek elektriği nerden bağlayacam sigorta bağlayimmi gibi durumlar var okadar. benim takmam 4 saat sürdü elektrikçi ile birlikte.
ilk kullanımda kesinlikle sadece üst devirlerde bir bas çek. kesinlikle underground da gibi basılı tutma. underground oyun olmasa bile, basılı tuttuğun araba toyota supra, gtr vs. senin araç gariban kalır bunların yanında. 1. viteste kullanma. 5. viteste son sürat için kullanma. motor deviri 8000de bitiyorsa 5500-6000 devirden önce nosa basma. ilk denemende 6500 devirde bir iki bas çek yap. mousa tıklar gibi! aynı akşam 2. kere nosu kullanacaksan 30dk motoru dinlendir. 3. kez basma. nosa basmadan önce motoru biraz yüksek devirde kullan motorun ısısını artır.
bir arkadaş 106 gti ethanolmudur methanol ümüdür nedir ondan taktı bişey olmadı. diğer arkadaş 1.6 corolla benzine taktı 6-7 tüp bitirdi bişey olmadı, diğer arkadaş impreazzaya taktı bişey olmadı, honda 2000 motora taktı bişey olmadı, diğer arkadaşta 1.6 turbo megana taktı ilk basışta motoru yedi.