AFR - fuel press - water temp - boost - egt - oil press - oil temp laguna
AFR - boost - egt - oil press - oil temp nissan
AFR - vacuum - water temp - oil temp - oil press honda :):):)
Printable View
AFR - fuel press - water temp - boost - egt - oil press - oil temp laguna
AFR - boost - egt - oil press - oil temp nissan
AFR - vacuum - water temp - oil temp - oil press honda :):):)
Peki turbo arabada Egt'nin en iyi yerleşim yeri neresidir?
Turbomun eksoz salyongozu tarafı eksoz manifoldu ile birleşik ve bu nedenle sensör için delik açılırken metal parçalarının turboya zarar vermesinden korkuyorum.
Eksoz salyangozunun çıkışına downpipe'a egt sensörü koymanın ne gibi bir sakıncası olur?
hiç bir sakıncası olmaz sadece 50 ila 100 derce eksik okursunuz bunuda siz hesaplıyarak ona göre hareket etmelkisiniz :)
collectore koymak içinse turboyu falan sökmeniz lazım
Açıklamaya çalışan, bilgilerini aktaran herkeze BÜYÜK BİR ALKIŞ. Özellikle minikse!!!
Bir soru daha ekleyeyim hemen.
AFR nin yakıttan, hava sıcaklığından, yükseklikten çok etkilendiği söyleniyor. Ozaman target map olarak wideband kullanabilen bir piggy-back kullanmak, motoru ziyan etmemek ve uzun ömür için en mantıklı çözümdür diyebilir miyiz?
Iyi ellerde tune edildiyse Evet diyebilirriz :)
cem abi ztn sen demiyomuydun zengin çalıştırıyorum benim nevini diye ?
atmosferik arac için 14.0 afr altı zengin demektir
13.0 altı baya zengin
12.0 altı cok zengin demektir
14 üstü cok iyi gider arac ama piston kenarlarından yuvarlama ihtimaliniz yüksek
15 ve üzeri gazlarken makinayı kırarsınız demek :)
Levo benzin otomatiği arızalı iken 15.7 afr ve 15 derece avansla kullandım .
Şuanki değerlerim fabrika değerlerinde sayılır disbirütördeki ufak sorun nedeyle değerler pek stabil değil,12.0 ve 12.5 çok zengin olunca merak ettim nasıl oluyor diye.
EGT : piston gaz sıcaklığı
Wideband : Benzin hava karışım ölçmeğe yarıyan Sensor
fakir kırar evet ama çeşit çeşit kırmak var
1- leanden pistoın un kendi sıcaklığı arttığı için eteklerden şişme yapip etekleri ve gömlekleri param parça etmesi
2- buji patlamasından dolayı olağan hasarlar piston subab turbo vs vs (herzaman fakirden dolayı patlamaz)
3- LEandan dolayı Detenasyon ile segman segman kanalı vb. gibi şeyleri kırmak
Zengin de ise zarar şudur hadddinden fazla zenginse pistonu benzinle yıkarsınız gereksiz basıncı yakabiliceğinden fazlasını doldurduğunuz için segmanlara güç biner zararlıdır 1 diyeride pistonu benzinle yıkaddığınız için kropaj(sanırım doğru yazdım) yaptırarak pistona zarar verirsiniz.
soğukluk sıcaklık olayına gelince BÜTÜN beyinlerde (orjinal yada Standalone) Correctionlar yani düzeltmeler vardır barometric basınca içeri giren sıcaklığa Su sıcaklığına göre değişimler gösterir eğerki hava sıcak ve içeri giren havanız 40 derece ise ona göre kısar yada açar Standalonelarda Daha kapsamlıdır bunları yaparsanız bir sorun olmaz mesela bu konuda 2003-2005 subarular 2008 subarular (yeni version ssm3 beyinler) aşırı şekilde hasssastır bir çok şeyi corrrectiona göre yapar avansını bile correctionlara göe yaparlar ondan dolayı piggy back ile müdahale etsende atıyorum 12.5 sa corrrection lar sayesinde Beyin 12.5 a kada rçekmeye çalışır zenginse yada fakirse LEarning yapar kısacası ondan dolayı stock arabalarda çok dert olmaz hafif modifiyelilerdede Ama orjinal beyini söküp atıp Aem Motec hydra vb. gibi markalar taktığınızda size kalmış olarak değerler verirsiniz dersinizki kardeşim ben yarışa giriorum çekme bişi ben ne dediysem onu yap o da paşa paşa uyar:)
Beyinler O2 sensorler tarafından en hızlı bilgi alarak işlemler yaparlar genelde bu işler ekonomik yönler içindir beyinlerin %99u, %80 throttle dan sonra devreden çıkarlar O2 Sensor den bilgi almayı keserler. doal olarak beyindeki mapinizi ve corrrectionlar sayesinde yürümeye başlar ondan dolayı feedback çok işinize yaramayacaktır :)
EGT : arabalara egsozt ve emme sistemlerine göre bu değerler mapping yaparken değişir ideal eGt 800 ~850 yi kesinlikle aşmamalıdır benim kanımcabu arabadan araya takıldığı yerlderden takıldığı yerlere göre değişirr. bu faktörlere Backpressure oranıda çok önemlidir
Wideband : her araba fakiri her araba zengini sewer diye bir konu yoktur s2k zenginden nefret eder ama k24 zengini çok sewer Ewo çok zenginden nefret eder f430zengini çok sewer tamamiyle mappinginize bağlı mapping yaptırırken değerlerin neolması gerektiğini sorunuz :)
tabiki şöyle litaratüre bağzı değerler vardır Atmosferik ve aşırı besleme araçlar için bütün atmosferikler 14 te yürümez bütün turbolar 12 de yürümez demek istediğim bu
peki havadaki soğuma değerlerde ne kadar etkili olur örneğin intercooler a nos spray edenler var yada abartıp başka bi şekilde dışarsı 38 derece diyelim bir şekilde -60 derecelere falan düşürülürse oranda nasıl bir değişiklik gerekir tahminen?
correctionlar bu işe yarıyor yanma çok daha kaliteli oluyor -60 a gelemez intercoolerin üstüne bastıığın nos la intake temo le ama ona göre benzin ve avans verebilirsin yada çekebilirsin o işi dediğim gibi corrrectionlar hallediyor