eyw cidden saol.. bu arada sen paşaoglunda mısın ? nebiliim bi gelsem bi ara yuzyuze görüşse etsek, cunku ben bu işi artık ciddi ciddi düşünüyorum.
Printable View
eyw cidden saol.. bu arada sen paşaoglunda mısın ? nebiliim bi gelsem bi ara yuzyuze görüşse etsek, cunku ben bu işi artık ciddi ciddi düşünüyorum.
gelip sawaşla konuşabiilrsin o dahaçok yardımcı olur sana o konularda :) bende oralardayım gel beklerim :)
ya ben bu konuyu nasil gormemisim yaw :D
Hem NA hem SC hem Turbo yapmis bir S2000 sahibi olarak umarim sorularini deneyimli biri olarak cevaplayabilirim.
Eger cok para harcamak istemiyorsan SC.
Eger sorunsuz kit i takiyim bidaha da arkama bakmiyim diosan SC
Eger arabandan zevk almak istiyosan TURBO!!
Eger SC takarim sonra ufak kasnak ile gucu arttiririm diyosan sakin SC alma direk Turbo al sebebini assagida aciklicam.
Supercharger:
Vortech ve Comptech arasinda kiyas yapmak gerekirse, Vortech daha iyi. Stock psi 8 demis bi arkadas, yanlis. 7psi geliyor. Stock enjektor ve beyin ile kullanabiliyosun. Araban motorda 350-360 hp olur. Buda lastikte 300whp ye denk gelir. Nasil gider diye merak ediyosan M3 leri C5 Corvette leri rahat gecersin. Eger kasnagi degistiririm sonradan diyosan sakin yapma cunku enjektorleri ve beyin i degistirmen gerekir. O zamanda SC nin bir anlami kalmaz o kadar para harcican bari turbo yap. Ben bu hatayi yaptim 11psi da 355whp yapti araba. Motorda yaklasik 420hp idi.
Turbo:
Turbo aldigin zaman kesinlikle enjektorler ve beyin degismek zorunda. Conta takmak zorunda diilsin eger 7-8 psi da kullanirim diyosan. Ama 10+ psi yaparsan conta gerekli. Cometic ve inlinePRO conta yapiyor, inlinePRO tavsiye ederim. Turbo Kit olarak da alabilirsin, custom da yapabilirsin (benim gibi). Kit daha rahat olur ama. Butcen $8000 gibi ise inlinePRO, $10.000-$11.000 ise Full Race kit i al. Turbo olarak kesinlikle GT30R. Cok ideal boyutta bi turbo ve 3200RPM de spool etmeye basliyor. Turbo ile 7psi da gene 370hp (310whp) falan yaparsin. turbo da SC kadar sorunsuz olabilir eger yuksek hp beklemiyosan arabadan. Tabi Ozgun un sihirli parmaklari da burda devreye giriyor.
S2000 lerde SC Centrifigural oldugu icin gucu kayistan aliyor. yani stock 7psi yapiyor Vortech ama 7psi i 9000RPM de yapiyor. Oteki taraftan turbo da 4500 de en gec 7psi a gelmis olursun.
Ister SC ister Turbo, debriyaj in degismesi lazim. Stock debriyaj yetersiz kalicak.
Bence Pasaoglu na git bi konus Ozgun un dedigi gibi. Burda soru sorarak ne kadar olsa tam sorularinin cevabini alamayabilirsin.
basindan beri batikan yazsin diye okuyordum son mesaj seninkiymis:)
GT30R. Cok ideal boyutta bi turbo ve 3200RPM de spool etmeye basliyor demişsin
cok güzelbence ...
Bir aralar ben de SC mi yoksa Turbo mu ikilemi arasında kalmıştım. Uzun süren araçtırmalarımın sonucunda SC kullananların büyük kısmının bir süre sonra gücü yetersiz bulması ve SC upgrade yapmalarına imkan vermediği için Turboya geçtiklerini gördüm. (Boşuna yapılan masraf, işçilik parası vsvs) Bu yüzden ben de Turboyu seçtim. (araç vtec bu arada)
Var diye yazıldı zaten postları okursan göreceksin.
mutluay zaten 240 hp otoban haric vsa devreye girmedigi yer yok 350-400 üstü biraz kullanma sorunu yaratır (en azından kendi açımdan) ve sorunsuz 300 civarı bence çok güzel, bi hardtop fiyatına m3'le başa baş kalmak cayman s geçmek iyi bişey.
geçen yolda cayman s denk geldi ne o ne ben cesaret edemedik etrafta stock s2k olmadıgı için cesaret edemedi sanırım :D
m3 u bolt on lar la da gecebilirsin, 300 iyi demisin ama SC ile 350 lere geliceksin. ama 300hp atmosferik yapmak onceden de dedigim gibi SC den daha pahaliya gelir. 440hp olup ta sarmayanlar var istanbul da (bitek 1 de sariyo) dedigim gibi, onemli olan lastik. ben 550 lerdeyim 1 de bile sarmiyorum ayni lastiklerle.
şunları okuduktan sonra cidden insanın s2000 alası geliyor ya...
tabiki turbo:)
arkadaşım öncelikle şunuda aklının bir köşesine yazıver Turbo da yapsan Sc de yapsan
NA da yapsan ayda bir kaç günün mecbur sanayide gecicek
tatlı sorunlar yaşıyacaksın
birbirimizi kandırmayalım :):)
önceden hiçbir arabama mod. yaptırmamıştım en son bi ara a3 1.8T aldım ona hava filtresi, cadde tipi dereceli, chip, egsoz, dump valve, n75 gibi şeyler taktırdım ve 6-7 ay hiç bi sorunum olmadan 10-15.000 km civarı kullandım (mod. yapıldıgında araba 100.000 km.deydi)
aslında sanayiyi çok seviyorum :D hatta çok zevk alıyorum ama evlendikten sonra zaman ayırmak çok zor oluyor.;)
bırakın sarsın yav yoksa nası drift yapılcak:)
murat snede drifte alıştın hee kendini kaptırma olm biz öncen cekerciyiz lem:)