sorular için çok teşşekürler :D
Printable View
sorular için çok teşşekürler :D
Komple gireyim dersen 5.000ytl'yle kurtulman biraz zor :) Yaptın durmak için komple fren kiti alabilirsin o da 1000-1500$ civarı tutabilir marka ve modele göre, turbo=hedeflenen güç ve aracın karakterine bağlıdır kişiye göre değişir bu seçim, intercooler ve borular direkt kit olarak alınabilir, yol tutması için coilover + yapılacak spec'e,güce uygun jant+lastik takımı alınmalı, yağ pompası ve enjektörler gene istenilen güce göre alınır, 500hp b serisi bir motor yapılacaksa örneğin 880cc enjektör güzel olurken 220-250hp için 370cc fazlasıyla yetebilir, yağ pompası araca uygun spor bir model seçilir... Tune dahil bu tür komple girdin mi alacağın parçaların kalitesine ve hedeflenen güce göre 10-12binytl'den başlar bir setup, 25-40 arasına kadar çıkar hatta daha da fazla, dediğim gibi önemli olan hedeflenen güç,spec ;)
evdeki hesap çarşıya hiç bir zaman uymaz zaten evet işi detaylı düşünürsek maddi miktar çok çıkıyor
d serisi diyelim 200 250 vivarı diyelim tune hariç bütün malzemelri ortalama ?????
açıkcası fiyatlar olarak özellikle şuanki fiyatlar hakkında hiçbir fikrim yok yanlış yönlendirmek istemem :) ama 200-250 d serisi bir 1.6 ies turbolamıştı bir arkadaşım daha önce yazdığım gibi orj. fren sistemi kullanıyordu, koni amortisör+yay vardı güzel güzel kullandı, böyle bir setupın maliyeti 5-6.000ytl civarındadır tahmin ediyorum...
BEYLER 4 sayfadır biz boşa yhazıyorus bakın ucuz etin yahnisi güzelolmazz baqin burda 3-4 milyara araba yapaprsınız deyip insanları yanıltmayın kimderse ucuza maaal ederim yanılır açık sölemek gerekirse baqin herşey parfa demek özel yatak
BEYLER 4 sayfadır biz boşa yhazıyorus bakın ucuz etin yahnisi güzelolmazz baqin burda 3-4 milyara araba yapaprsınız deyip insanları yanıltmayın kimderse ucuza maaal ederim yanılır açık sölemek gerekirse baqin herşey parfa demek özel yatak özelyağ pompası özelıvır zıvır bunların hepsi para gömlek o bu şu ondan dolayı heycanlanmayın sonucu hüsran olur 1000 dolardan kaçarken 5000 dolarllık olmayın ben söleyeyim
Ben de stock motora 6-7 milyar diye başladım, en az 10 kere liste güncelledim, bir vtec parasını geçti şu an. Satılan turbo kitler buz dağının sadece 1/3 'ü gerek miktar gerek fiyat olarak.
Zamanın bolsa bence hiç acele etme d16 turboluycaksan.Herşeyin kalitelisini kullanmaya çalış ucuz parçalar ve yöntemlerle basma.Piston,kol,gömlek seçimini ona göre yap piston kol yapmadn basma sonra içinde " aman basmayım kırar mı? " korkusu olmasın.Paranı biriktir hiç acele etme.Ucuza kaçma hiç bişeyde.Sonra zırt pırt manifoldum çatlıyorda demeyesin ;) Öreneğini çok yakın bir arkadaşım yaptı çünki.Şimdiden kolay gelsin başarılar.
evet ii bir karar vermem gerekiyordu ve verdim zamana bağlı kaliteli bir şekilde parçalarımıtoplıcam kısmet ne zaman biter garaja gireriz bilmiyorum ama herkesle paylaşıcam yardımınızı isticem çok saolun
galiba benim sorum yanlış anlasılmış benkalkıp yarın yapmayacım sadece biligi amaçlı sordum özel derken gömlekten bahsetmişşsin özgün abi heralde demek istedigim bi araç yaptınmı liste hazırlıysun tamam bunun contsası tornacısı rekteiyecisi haortumu kelepcesi ıvır zıvır geçer evdekihesap hiç bi zman carsıya uymaz onun bilincindeyim
zc için hangi firmalar güvenilir yatak üretio?
ya birisi BaMBaM'ı ve TURBOCİVİC'i çağırsa ya şuraya anlatsınlar eğrisi doğrusu nedir :D
kesinlikle doğru bir karar bri bize yardımcı olsunnnnn:D markalar hakkında bilgi isteriz isteriz
eyrisi doğrusu yok :) konuşulan civic Si motoruda sizin düşündüğünüz d16 deil extradan :) civic 1.6ies in emre resmini koysunda serce parmağınız kadar ince kolu olan arabaya naaptınızı düşünün
Konunun Başından Bu yana Pek Çok mesaj Geçmiş Arkadaşlar
Konu ile ilgili Ufak bi kaç tavsiyede benden size , Söz Konusu B18 Turbo olduğundan yazma gereksinimi duydum Türkiyenin İlk Turbo İntegrasının Sahibi Olarak yani.
Bunu söylememdeki amaçta reklam değil, tecrübeyle baki olan şeyleri söyleyeceğimdendir..:cool:
Öncelikle Oz'un dediklerine Katılıyorum, kesinlikle ucuza kaçmayalım ve 4-5 milyara bitirirsiniz gibi laflar konuşmayalım, o işin o kadar extrası çıkar ki şaşkınlıkla bakarsınız sadece duruma..Kaliteli Malzemeler Kullanılmaya özen gösterin mümkün mertebe.
Ve Muhtemel kafanızda tasarladığınız bütçe ne ise, onun 1000-2000 YTL Fazlasını kafanızda hesap edin sürekli.
SAFC Konusunada Gerek yok bence, neden derseniz Si beynine yazılım ile müdehale edilebiliyor, gereksiz bir maliyet olur bence.
Debriyaj Konusuda Kesinlik gerektiren bir parça. olmazsa olmaz diye tabir edilebilecek seviyede önemlilik taşıyor. zira sıkıştırırsanız yüksek devirlerde yani turbonuz dolu dolu üflerken , kaçırmaya başlarsınız :)
Bu arada değinmeden geçemiycem B18 Turbo, Yüklü type-r ın telaffuzuna ,yani yüklü kelimesinin içerdiği setuplara bağlı olmakla birlikte hondata lı bir K20 nin yanından 0,5 le geçebiliyor ;)
yazdıklarımın tümü acısıyla tatlısıyla başta da söylediğim gibi tecrübeyle bakidir.
duyum yada varsayım değil gerçeklerin kendisidir :)
Saygılar..:heyoo:
yazılım olayı saçma bence zart zurt basınc acıp kısacaksın. yazın olacak kışın olacak boyna yazılım mı yaptıracaksın veya yeni spec yapacaksın büyük turbo, enjektör falan olmadı bidaha yazdır.
Yazılım olayı neden sacma olsun sen 20 psi icin arabayı ayarlayınca tekrar 20 psi ve altı degerler icin ayar yapmana gerek yok ki, zaten basıncı ayarladıgın max. degerin uzerinde acmadıgın surece sorun olmaz. Bi kere en fazla kac psi kullanacaksan ona gore ayar yaparsın sonra dusuk basınclarda kulllanırsın.
valla cok yakıyo yakmasa dedigin gibi gezilir de. entemizi masraf 1 kere yapacan sonra benzin parasıyla aradaki farkı kapamıcan yani...