aracıma 63lük dp yaptırdm güsel bi ses ve performns için nsıl devm etmeliyim ve geri basınç gerklimi??
aracıma 63lük dp yaptırdm güsel bi ses ve performns için nsıl devm etmeliyim ve geri basınç gerklimi??
turbo araçlarda back pressure istenmeyen bir durumdur. turbodan sonra egzos sistemi mümkün mertebe free flow olmalı. Sistemde hiç susturucu olmasa daha iyi aslında ama gürültüye tahammülünüz yoksa hks, remus vb gibi bir son susturucu kullanabilirsiniz.
dostum cutout konusundada oldukça endişelenmişsin ama turbo araç için böyle birşeye ihtiyaç yok free flow sistem en iyisi
RACE WERKS
1 2 psi lık bi back pressure hiç olmamasından daha ii olur senin aracında.i hiç bp olmaması olayı stock makinalar için geçerli bi husus değil..
utku selamoğlu
ufak turbolu araçlar özellikle twinscrollular üstlerde basınc tutmakta biraz zorlanıyorlar. RC free flowu sevmiyor
aslında evet best exhaust no exhaust mantığı doğru gibi gelir insanlara ama neden ?
bunun nedeni zaten turbodan önce manifold ile turbo arasındaki oluşan yüksek basınctır bugün hepimiz 1 30R turboyu 10 psi basarak kullanmayız bacın yükseldikce turbo ile kapak arasındaki sıkıştırma cidddi sewiyelere çıkar ki normalde şu sekilde yapılmalı exhaust ikisi arasındaki basıncı ölçerek ( turbo ve manifold & exhaust ve turbo)
standart bir arabaya basınc bile basmadan o işi yaparsanız komple düz boruişini + değil - alırsınız işinize yaramaz
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Benim dynoma bakabilirsiniz, asiri besleme konusunda.
51 lik sistem ile 76 lik sistem arasinda 0.5 hp fark var.
Cunku turbom hacmim hepsi az, sistemdeki bottleneck egzoz degil turbonun kendisi zaten, ozgun avansi birazcik acabiliriz demisti o kadar.
Tabi egt de dusus de var 50 derece gibi
Built to fall....
Peki Sciroccolarda sc ve turbo var free flow mu daha iyi olur yoksa 76lık eksoz ilemı beslesek daha iyi olur?
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
beyler benim cat back 63 lük sonda remus var ayrıca 70 lik downpipe yaptırdım. yani orj ebat neyse aynı o şekilde ,sadece 2. kat yerinde duruyor. ve suanki hali ile yazılımlı rc ile yürüyorum kafa kafaya gidiyoruz ( sadece yazılım var ) hem sorunusuz hemde susturucuyu takıncada baya sesi kesiyor uzun yola çok rahat gidilir. Merak ettğimi husus bi yerde okudugum bi yazı ile alakalı .2 katın olması gaz sıcaklığını yuksekttıği için daha hızlı bir akış sağladığı yönde bu haliyle belirli devirlerde turbo back egzozdan daha avantajlı gibi. Suan hissettiklerim soyliim alt devirler gayet güzel ustlerdede eskiye nazaran baya baya rahatlama söz konusu. standart rc ilede 3-4 boy fark oluyo 5. vitese kadar. sizce 2. katıda iptal edip yazılımdan önce turbo back yapsak daha mı iyi olur. bana cok fark etmeyecek gibi geliyor susturucu sesi kesmiyor turboback yapınca. sureklıde kullanıdğım bir araç oldugundan karar veremedim.
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)