User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: downpipe yapılmış turbo arçta geri basınç gereklimi??

  1. #1
    mustafa_yaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    downpipe yapılmış turbo arçta geri basınç gereklimi??

    aracıma 63lük dp yaptırdm güsel bi ses ve performns için nsıl devm etmeliyim ve geri basınç gerklimi??

  2. #2
    KVB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İzmir / TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo araçlarda back pressure istenmeyen bir durumdur. turbodan sonra egzos sistemi mümkün mertebe free flow olmalı. Sistemde hiç susturucu olmasa daha iyi aslında ama gürültüye tahammülünüz yoksa hks, remus vb gibi bir son susturucu kullanabilirsiniz.

  3. #3
    GOKTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo arabada en iyi egsoz olmayan egsozdur......

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum cutout konusundada oldukça endişelenmişsin ama turbo araç için böyle birşeye ihtiyaç yok free flow sistem en iyisi
    RACE WERKS

  5. #5
    mustafa_yaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    borular 63lük remusum var 51lik birde ottom var 63lük hangisini kymamı tavsiye edersinz peki?

  6. #6
    GOKTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mustafa_yaman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    borular 63lük remusum var 51lik birde ottom var 63lük hangisini kymamı tavsiye edersinz peki?
    mustafa bi sistem oturtamadık senin rc ye remusla ottoyu sat git bi hks al tak cut out uda neden begenmedin anlayamadık,polislede uğrasıcaksın egsozla boşu boşuna...

  7. #7
    mustafa_yaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi zten c.tesi günleri kullanıyorm bi tek o gündede denk gelirsek polise yuh artık bana

  8. #8
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 2 psi lık bi back pressure hiç olmamasından daha ii olur senin aracında.i hiç bp olmaması olayı stock makinalar için geçerli bi husus değil..
    utku selamoğlu

  9. #9
    mustafa_yaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cai yazılım ve 63 mm dp araçta

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkuselamoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 2 psi lık bi back pressure hiç olmamasından daha ii olur senin aracında.i hiç bp olmaması olayı stock makinalar için geçerli bi husus değil..
    benim aracımda downpipe+egzoz yokken son süratım daha yüksekti.bununla alakalı olabilirmi acaba? araç 1.4 tsi singlecharger mhtd025 turbosu var.

  11. #11
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ufak turbolu araçlar özellikle twinscrollular üstlerde basınc tutmakta biraz zorlanıyorlar. RC free flowu sevmiyor

  12. #12
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında evet best exhaust no exhaust mantığı doğru gibi gelir insanlara ama neden ?

    bunun nedeni zaten turbodan önce manifold ile turbo arasındaki oluşan yüksek basınctır bugün hepimiz 1 30R turboyu 10 psi basarak kullanmayız bacın yükseldikce turbo ile kapak arasındaki sıkıştırma cidddi sewiyelere çıkar ki normalde şu sekilde yapılmalı exhaust ikisi arasındaki basıncı ölçerek ( turbo ve manifold & exhaust ve turbo)


    standart bir arabaya basınc bile basmadan o işi yaparsanız komple düz boruişini + değil - alırsınız işinize yaramaz
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  13. #13
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ufak turbolu araçlar özellikle twinscrollular üstlerde basınc tutmakta biraz zorlanıyorlar. RC free flowu sevmiyor
    aslında alakası yo basıncı yükseltirsen hepsi freee flow u sewer ama günümüzdeki araçlarınhepsi PID şekilde basıncı kontrol ediyor ondan dolayı basıncı asen yükseltmeden exhaust u acarak yükseltemiyorsun
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  14. #14
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Benim dynoma bakabilirsiniz, asiri besleme konusunda.
    51 lik sistem ile 76 lik sistem arasinda 0.5 hp fark var.

    Cunku turbom hacmim hepsi az, sistemdeki bottleneck egzoz degil turbonun kendisi zaten, ozgun avansi birazcik acabiliriz demisti o kadar.

    Tabi egt de dusus de var 50 derece gibi
    Built to fall....

  15. #15

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    06
    Mesaj
    5.495
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki Sciroccolarda sc ve turbo var free flow mu daha iyi olur yoksa 76lık eksoz ilemı beslesek daha iyi olur?
    " Kontrolsuz güç gerçek güçtür. "

    https://www.instagram.com/alpataktv/

  16. #16
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alp1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki Sciroccolarda sc ve turbo var free flow mu daha iyi olur yoksa 76lık eksoz ilemı beslesek daha iyi olur?
    76 bence çok fazl ben olsam komple 63 zorlardım MAx70
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #17
    BlackEmperor
    Misafir
    beyler benim cat back 63 lük sonda remus var ayrıca 70 lik downpipe yaptırdım. yani orj ebat neyse aynı o şekilde ,sadece 2. kat yerinde duruyor. ve suanki hali ile yazılımlı rc ile yürüyorum kafa kafaya gidiyoruz ( sadece yazılım var ) hem sorunusuz hemde susturucuyu takıncada baya sesi kesiyor uzun yola çok rahat gidilir. Merak ettğimi husus bi yerde okudugum bi yazı ile alakalı .2 katın olması gaz sıcaklığını yuksekttıği için daha hızlı bir akış sağladığı yönde bu haliyle belirli devirlerde turbo back egzozdan daha avantajlı gibi. Suan hissettiklerim soyliim alt devirler gayet güzel ustlerdede eskiye nazaran baya baya rahatlama söz konusu. standart rc ilede 3-4 boy fark oluyo 5. vitese kadar. sizce 2. katıda iptal edip yazılımdan önce turbo back yapsak daha mı iyi olur. bana cok fark etmeyecek gibi geliyor susturucu sesi kesmiyor turboback yapınca. sureklıde kullanıdğım bir araç oldugundan karar veremedim.

  18. #18

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    06
    Mesaj
    5.495
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    76 bence çok fazl ben olsam komple 63 zorlardım MAx70
    teşekkürler , şimdi bi cok kişi orta susturucuyu iptal edip orjinal son susturucu ile kullanıyo bu sıkıntı yaratırmı ? son susturucuya kadar 63lük cekilse sorun yaratırmı yada böyle soruyım?


    qtec düşünülse neresi daha uygun olur bide?
    " Kontrolsuz güç gerçek güçtür. "

    https://www.instagram.com/alpataktv/

  19. #19
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alp1903 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkürler , şimdi bi cok kişi orta susturucuyu iptal edip orjinal son susturucu ile kullanıyo bu sıkıntı yaratırmı ? son susturucuya kadar 63lük cekilse sorun yaratırmı yada böyle soruyım?


    qtec düşünülse neresi daha uygun olur bide?
    qtec düşünme derim bulabilirsen Golf 5 Susturucusu ile komple egsoztzunu takabilirsin Gti olanın
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •