User Tag List

Toplam 14 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 14 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Nissan Primera GT P11 SR20DE Soğuk hava girişi [ Atmosferik Turbo :) ]

  1. #1
    buraqGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29.Temmuz.2016
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Nissan Primera GT P11 SR20DE Soğuk hava girişi [ Atmosferik Turbo :) ]

    Öncelikle selamlar herkese.
    Çoktandır aklımda olan ve türlü gereksiz bahanelerle erteleyip durduğum soğuk hava girişini sonunda yapmaya karar verdim.

    Gırgırına "İLK ATMOSFERİK TURBO" (!) gerçekte ise "HAVA YOLU" adını verdiğim projemin tüm tasarım, imalat ve montajını da kendim üstlendim.
    Öncelikle yer kazanmak açısından aküyü bagaja taşıdım. Yaklaşık üç haftadır herhangi bir sıkıntı çıkarmadı.





    Tasarım ve üretimin ardından montaj için aracı iki takoz üzerine çıkarmak yeterli oldu.



    Sonuçlar bana göre şöyle:

    Sağlamlık: Dört dörtlük. Ses, gıcırdama, tıkırtı vs. yok.





    Görsellik: Boya işçiliğim biraz kötüymüş Hem her şeyi kendim yapmak istediğim için, hem de daha fazla bekleyip zaman kaybetmek istemediğim için elektrostatik boyaya vermedim, fırça ile bir kat antipas ve üzerine yağlı boya şeklinde boyadım.



    Verimlilik: Daha çok yol yapamadım ve şu anki yorumum fena olmadığı yönünde. Öyle çok mucizevi değil.. Yakıt değişmedi. Tepkilerinde rahatlama var. İvmelenme daha belirgin... Hiçbir işe yaramadı denmez tabi ama hedef turbo olunca cold air intake de bi yere kadar
    Bu arada fotoğraflarda fazla görülemeyen bir kelebek sistemi var.



    Kutunun sağ tarafına, basit bir menteşe mantığıyla yaptım. Gelen fazla havanın (örneğin aşırı hızlarda) basıncıyla açılıyor ve sürekli hava sirkülasyonu sağlıyor. Böylece içeri giren fazla hava kutuda birikmek/bekleyerek ısınmak yerine tahliye olacak ve kutuya sürekli soğuk hava beslenecek. Ayrıca araca karşı baskı da oluşmayacak. Durgun trafikte ise hava basıncı olmadığı için kapalı konumda duruyor. Böylece filtre sadece aşağıdaki soğuk havayı çekiyor.

    Bu işe girmemin asıl nedeni daha fazla soğuk hava ve güçtü. Bunun yanında aracım gereğinden biraz fazla yakıyordu. Ama yanlış anlaşılma olmasın sakın, esas derdim gereksiz yakıt fazlalığı değil gereksiz güç kaybıydı.

    Kıymetli yorum ve tavsiyelerinizi beklerim.

  2. #2
    buraqGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29.Temmuz.2016
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ..........

  3. #3
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30.Kasım.2013
    Yaş
    41
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    2,015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dostum kusuruma bakma ne yaptıgını tam anlıyamadım.
    açık filtreye kutu yapıp dışardan soguk havamı sevketmeye çalışıyorsun.
    gücünü gerçekten alan bir fikirle savaşamazsınız

  4. #4
    buraqGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29.Temmuz.2016
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dostum kusuruma bakma ne yaptıgını tam anlıyamadım.
    açık filtreye kutu yapıp dışardan soguk havamı sevketmeye çalışıyorsun.
    aynen. bu arada açık hava filtrem yıllardır var; ama sıcak havada çalışıyordu.

  5. #5
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30.Kasım.2013
    Yaş
    41
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    2,015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    inş.faydasını görürsün.
    gücünü gerçekten alan bir fikirle savaşamazsınız

  6. #6
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26.Ocak.2013
    Yaş
    29
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    857
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayaller turbo hayatlar cai
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  7. #7
    buraqGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29.Temmuz.2016
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı meganes Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayaller turbo hayatlar cai
    aynen öyle

  8. #8
    Ertekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01.Aralık.2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Çorlu
    Mesaj
    1,840
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güle güle kullan. Kendin yapman daha da güzel. Performans beklentini karşılar umarım

  9. #9
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30.Kasım.2013
    Yaş
    41
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    2,015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben oem kutusunun soguk hava girişini genişletiyorum ve önünü açıyorum.filtrem std.karton her 5000de degişirim.
    gücünü gerçekten alan bir fikirle savaşamazsınız

  10. #10
    Ucanadamyoktur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26.Nisan.2016
    Yaş
    22
    Şehir
    Eskişehir-İzmir
    Mesaj
    65
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güle güle kullanın mutlaka faydası olur fakat küçük bir kutu yapılacağına ve yol o kadar uzatılacağına daha kısa yol yapsaydınız daha büyük fayda görürdünüz diye düşünüyorum. O kutu biraz büyütüp ardından far bölgesinden girecek olan havayı engellememenizi öneririm şu anda sizin yaptığınız kutu filtre sadece içindeki açık filtre ama kutu filtreye çevirdiğiniz için açık filtre amacından sapmış oluyor biraz. motorlar filtre arasına bir duvar çekerek filtrenin önünü açarak daha fazla fayda sağlayabileceğiniz kanısındayım. Ama işçiliğiniz harika olmuş elinize sağlık güzel olmuş

  11. #11
    CRX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28.Mayıs.2011
    Yaş
    29
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2,046
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kutu kısmı bana ufak geldi, aynı mantıkla emmeden gelen plastik boruyu metal yapıp izole etseniz, borunun uc kısmını da motordan ayıran basit bir araya metal levha tarzı bişey koysanız daha etkili olurdu, emeğinize sağlık
    CAN CEYLAN

  12. #12
    buraqGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29.Temmuz.2016
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ucanadamyoktur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güle güle kullanın mutlaka faydası olur fakat küçük bir kutu yapılacağına ve yol o kadar uzatılacağına daha kısa yol yapsaydınız daha büyük fayda görürdünüz diye düşünüyorum. O kutu biraz büyütüp ardından far bölgesinden girecek olan havayı engellememenizi öneririm şu anda sizin yaptığınız kutu filtre sadece içindeki açık filtre ama kutu filtreye çevirdiğiniz için açık filtre amacından sapmış oluyor biraz. motorlar filtre arasına bir duvar çekerek filtrenin önünü açarak daha fazla fayda sağlayabileceğiniz kanısındayım. Ama işçiliğiniz harika olmuş elinize sağlık güzel olmuş
    Daha kestirme bir yol bulamadım kutuyu da geniş yapmadım ki içeride fazladan hava kalmasın, sadece filtrenin kullanacağı kadar soğuk hava bulunsun.

  13. #13
    Ucanadamyoktur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26.Nisan.2016
    Yaş
    22
    Şehir
    Eskişehir-İzmir
    Mesaj
    65
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı buraqGT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha kestirme bir yol bulamadım kutuyu da geniş yapmadım ki içeride fazladan hava kalmasın, sadece filtrenin kullanacağı kadar soğuk hava bulunsun.
    Anladım olsun uğraşmışsınız o kadar. Yorumlarınızı bekliyorum benimde cai yapma düşüncem mevcut tepkileri merak ediyorum açıkçası

  14. #14
    buraqGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29.Temmuz.2016
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ucanadamyoktur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladım olsun uğraşmışsınız o kadar. Yorumlarınızı bekliyorum benimde cai yapma düşüncem mevcut tepkileri merak ediyorum açıkçası
    Yakıtta beklediğim tarzda bir iyileşme yapmadı açıkçası. Hatta en az %5 gibi artış oldu. Şehir dışı 10.1lt olan tüketimim 10.7ye yükseldi (170-180km hızlarda) ve hep aynı. Ama şöyle enteresan bi güzelliği oldu, daha önce şehir içi 13-14lt.lere çıkan tüketim şu an 11.0lt.ye düştü. Yani bence kaydadeğer bi faydası var. Ve şehir dışı yüksek hızlarda artan yakıt, bana göre performansta da artış demek... Ayrıca motorun özellikle sıkıştırma anlarındaki tepkileri şu an daha iyi. Bizim Nissanlar sıcağı pek sevmez, fark edilir bi atiklik oldu yani. Hantallığı bi hayli azaldı... Gerisi de turbo artık
    Konu buraqGT tarafından (07.Ocak.2017 Saat 22:50 ) değiştirilmiştir.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •