Arkadaşlar k4m motor kodlu cliı 1.6 16v olarakta geçer RS emme manifoldunu uygulanabilirmi yada buna uygun bir emme nasıl yapılabilir YARDIM!
Arkadaşlar k4m motor kodlu cliı 1.6 16v olarakta geçer RS emme manifoldunu uygulanabilirmi yada buna uygun bir emme nasıl yapılabilir YARDIM!
Onun yerine custom çalışma yapmak daha akılcı olur.
Önden ok gibi arkadan b.k gibi
RS Gaz kelebeği'nin 1-2 dokunuşla ciddi etki ettiğini biliyorum.ama manifold olarak SS takanlar var.fark ediyor
Golf MKVII 1.6 Tdi
RS emme manifoldunu k4m ye oturtmak için bobin sisteminin felan biraz değişme4si gerekiyor. Runnerları k4m de olan pipo bobinlerden dolayı oturmuyor çünkü.. Zamanında denemiştik. astarı yüzünden pahalıya gelecek bir işlem, bir rs emme manifoldu bulup bunla ugraşana kadar arkadaşların fotografını eklediği şekilde kısacık kolları olan custom birşey yaptırabilirsiniz, ki rs manifoldundan alacağınızdan cok daha fazla verimi olacaktır diye düşünüyorum
Evet dbilasin emme sine baktim daha once arastirirken ama rakkam olarak ucuk geldi bende dokum ama orjinal birsey arayisina girdim nede olsa.twingo rs de de ayni motor var ve emmeden heardersa kadar modifiyeli 133hp veriyor yani uyum sagliyan varsa onceligim o cunku cikma bulmak yenisini almaktan hem uygun hemde kolay
zor işlem.yapılamazmı yapılır ama astarı yüzünü geçer.beygirler yetmiyosa model değiştirmek daha mantıklı.ama serüven arıyosan o ayrı tabi.
clio sport (1.6 16 valf) için yapılacak en iyi çalışma
1) CAİ (AEM,HKS,SİMOTA)(gaz kelebeği önü kazan iptal)
2) KOMPLE DÜZ BORU (MAX 51 ODA ORTADA TÜP SUSUTURUCU VARSA, İDEALİ 48 LİK)
3) GÜZEL Bİ SON (OTTO SPEC)
4) EN SON GÜZEL Bİ YAZILIMLA DESTEKLENEBİLİR.
En temiz yapılacak işlemler bunlar, gerisi boşa para sacmak olur kanısındayım....
K-TEC RACİNG
(RENAULT TUNİNG SPECİALİSTS)
anladığım kadarıyla sende de k4m var kat iptali yaptın mı ve farkını gördünmü orta susturucuyu iptal etmeden ve ettiysen içinimi boşalttın susturucumu taktınBu arada bu araçta ısrar ve deneme sebebim az öncede dedim biraz farklılık ve üstündeki kısa şanzımanı değerlendirmek
simota cai mevcut![]()
evet benimde aklıma takıldı ama aynı söylediğini gözümle gördüğüm için kat dahil susturucuya kadar 51 çekilmiş bir k4m in bence sıkıştırma sevdiğini düşünürsek performans yerine kayıp olduğunu gördüm.kat iptali varmı ve headerstan başlayarak kat varmı yokmu kaçlık boru orta ve arka susturucu olayını anlatır ve performansta kazanç varmı yokmu söylerseniz soru işaretleride kalkar![]()
Clio 1.6 16v aracıma uyguladıklarım gayetde faydasını gordum hemde cok...
-- RS Headers
-- Emme manifoldları ve kelebek port polish
-- 51' komple duz boru
-- Chip tuning
-- K&N Cai
-- Shortshifter
http://www.techturkey.com/forum/foto...9-db-clio.html
evet kardeşim aynı araçtan bende kullanıyorum.ve araçla ilgili o kadar çok araştırma yaptım ve yorum aldımki.daha önce k4m üzerinde çalışmış arkadaşlardan aldığım bilgiler doğrultusunda yazdım sana o cümlelerimi.ben aracıma bu yaz yapmayı düşünüyorum bahsettiğin komple egzos manifoltunda bulunan üçgen flanştan başlayarak, kat iptal olacak, orta susturucu iptal olacak,yerine spor tip tüp orta susturucu koymayı planlıyorum, sonada otto spec.tabi bu şekildeki bir çalışmada 51 lik boru kullanılması uygun.ama spor orta koydurmak istemiyorsan.boru çapını 48 yapmanda fayda var çünkü hem ortasız hem 51 lik yaparsan alt devirlerindeki intaharı çok acı yaşayabilirsin.
sana araştırmalarımda açmış olduğum konunun linkini vereyim.
http://www.techturkey.com/forum/gene...fikasyonu.html
senin simota cai nasıl bilmiyorum ama;aşağıda ilk yaptığım filtre çalışması ve en alttaki linkte iynn-rs arkadaşımızın yapmış olduğu kutuya benzer bi kutulama yaptım son halinde.
http://www.techturkey.com/forum/atmo...ygulamasi.html
http://www.techturkey.com/forum/do-i...re-kutusu.html
army ideal boru derken, seninde bildigin gibi araç sıkıştırmayı seven bi motora sahip. benim orda demek istediğim. eğer 51 lik komple manifolttan sona dümdüz boru çekerse, alt devirlerine intahar ettireceği idi.ama 51 lik çekerken ortaya spor tip, tüp orta susturucu koyarsa araç alt devirlerde sıkıştırmayı kaybetmemiş olur.
yazdıklarım bi çok clio sport ve clio rs kullanıcısı tarafından edindiğim bilgiler ışığındadır.
K-TEC RACİNG
(RENAULT TUNİNG SPECİALİSTS)
İntihar falan etmez 2 boru arasında 3 mm var çok bişe farketmez ki bende var yekpare 51lik orjinaline göre alt illaki düştü ama gebermiş durumda değil.
Ayrıca üst mesajlarında şöyle demişsin;
Ama ben bunların üstüne emme-kebelek portpolish ve clio172 headers da ekledim.Gayet faydasını gördüm boşa para saçmamış oldum.slcksrn'de yapmış o da memnun.Yanlış kanıdasın.1) CAİ (AEM,HKS,SİMOTA)(gaz kelebeği önü kazan iptal)
2) KOMPLE DÜZ BORU (MAX 51 ODA ORTADA TÜP SUSUTURUCU VARSA, İDEALİ 48 LİK)
3) GÜZEL Bİ SON (OTTO SPEC)
4) EN SON GÜZEL Bİ YAZILIMLA DESTEKLENEBİLİR.
En temiz yapılacak işlemler bunlar, gerisi boşa para sacmak olur kanısındayım....
Önden ok gibi arkadan b.k gibi
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)