User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.6 Fairway - Atmosferik besleme yardım

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.6 Fairway - Atmosferik besleme yardım

    Nasipse 1 aya yakın bi süre içinde arkadaşımla ortak bi fairway alacağız.

    Kafamızda yürütmek var; şu an için atmosferik düşünüyoruz. İlerde belki turbolayabiliriz. (yürütmekden kastımız zevk versin, bastıkmı koparsın bizi tatmin etsin yeter vti 106 bu gibi hızlı araçlara kafa tutacak değiliz, onlarla yürütmek istesek 106 alırız )

    Headersi filtresi egzantiriği illaki olacak bunların dışında ne gibi eklemeler yapabiliriz ?

  2. #2
    d16y4
    Misafir
    madem almamışsınız daha harcayacagınız parayı üstüne koyup daha hızlı birşeyler alsanız daha mantıklı degılmı ?

  3. #3
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vericen sıkıştırmayı...45 webeleri dikicen... zangır zangır...
    Benzincilerden fazla uzaklaşmadan gürültü yapacaksınız.

    Tabi bahsettiğiniz ve önerilmesini istediğiniz parçaları bulur ve adapte ettirebilirseniz.

    Yazık performance...
    Bence LPG takıp yere basıp gezmek en doğrusu olur

  4. #4
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fairwayların blok ile 106 ların aynı die biliyorum onu bi araştırın eğer öyle ise çok değişik şeyler yapılır

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d16y4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    madem almamışsınız daha harcayacagınız parayı üstüne koyup daha hızlı birşeyler alsanız daha mantıklı degılmı ?
    İyi birşey almasınıda biliyoruz ama zevk meselesi


    Alıntı CGR328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fairwayların blok ile 106 ların aynı die biliyorum onu bi araştırın eğer öyle ise çok değişik şeyler yapılır
    bunu bi araştırayım.

  6. #6
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alacağınız araçtaki motor günümüz renault motorlarının hiçbirine benzememekte, dolayısıyla da şu motordan şu parçayı alayım, üst kapağı değiştireyim, emmeyi değiştireyim gibi bir şansınız yok. Hiç egzantrik vs. uğraşmadan ufak bir turbo uygulaması 0.4-0.5 bar ile 120-130 hp güç alınabilir. Buda kasanın verdiği hafiflik ile orjinal 106 gti ile yürümenizi sağlar, gayette keyifli olur. Hatta karbüratör ile uğraşmak problem olursa turbo emişinde lpg verirsiniz hemde ekonomik olur. İnşallah temiz sorunsuz bir araç bulursunuz.

  7. #7
    melih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    İsT.
    Mesaj
    2.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi turbo bi coller bitti gitti yok böle dünya

    ya r9 karburatörleri başlı başına sorundur ayarını bile tuturmak zor kaldıki bide turbo diyosunuz
    ya hiç yapma yada adam gibi malzemeler kullanarak yapman daha mantıklı.

    sulu gömlek piston capını büyütmen zor öle ince conta falan bulamazsın kapak taşlatmak daha basit custom dereceli egzantirikler var onlar da biraz pahallı weber bulabilirsen tak ama ayarını tuturman sorunlu yanı kısacı yaparsın ama marsaf olur zamanı cok çalar

    emek verirsin uğraşırsın tatmin etmez üzülürsün oda var

    bence ef civic alıp enjeksiyonlaya cevirip ufak bi turbo ile denesen daha keyif alırısın sadece bi alternatif buda

  8. #8
    Tuncay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL-SISLI
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yap kardeşim yap
    .

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vericen sıkıştırmayı...45 webeleri dikicen... zangır zangır...
    Benzincilerden fazla uzaklaşmadan gürültü yapacaksınız.

    Tabi bahsettiğiniz ve önerilmesini istediğiniz parçaları bulur ve adapte ettirebilirseniz.

    Yazık performance...
    Bence LPG takıp yere basıp gezmek en doğrusu olur
    Dereceli egzantrik olmadan o söylediklerinden kayda değer bir verim alınmaz.

    Ayrıca karburatörlü motorda turbo hep sıkıntı.Her ne kadar tubo karburatörünü temin etsenizde..
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    ::ZaFeR:: - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    3.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında imkan olsa swapla f4r 'ı devam : )

  11. #11
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    okadar uğraşacağınıza temiz tak çalıştır şeklinde 2500 tl ye f7p verelim 1,8 16v stoc 140 hp

    r19 16s lerin makinası port polish yazılım egzos 160 civarı çıkartan bir makine
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında bizim kafamızda olan ve Trabzon şartlarında yapabileceğimiz şeyler şunlar,

    Headers+düz boru, karbüratör ayarı (meme büyütme), hava filtresi, bujiler, kapak taşlama, pistonları büyütmek, baskı balata, egzantirik temin edebilirsek egzantirik vs vs vs.. daha çok sıkıştırma sağlayabileceğimiz şeyler..

    öyle 140-150 hplere çıksın istemiyoruz.. sadece bize zevk versin bastıkmı gitsin boş bi fairway olmasın istiyoruz..

  13. #13
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    okadar uğraşacağınıza temiz tak çalıştır şeklinde 2500 tl ye f7p verelim 1,8 16v stoc 140 hp

    r19 16s lerin makinası port polish yazılım egzos 160 civarı çıkartan bir makine
    Alıntı SerhatA. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında bizim kafamızda olan ve Trabzon şartlarında yapabileceğimiz şeyler şunlar,

    Headers+düz boru, karbüratör ayarı (meme büyütme), hava filtresi, bujiler, kapak taşlama, pistonları büyütmek, baskı balata, egzantirik temin edebilirsek egzantirik vs vs vs.. daha çok sıkıştırma sağlayabileceğimiz şeyler..

    öyle 140-150 hplere çıksın istemiyoruz.. sadece bize zevk versin bastıkmı gitsin boş bi fairway olmasın istiyoruz..
    Üstteki yazılan motor swaplama çok mantıklı
    F7P motorunu takarsan Fairway kıyamet gibi olur
    Ben olsam direk swap yapardım
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  14. #14

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstteki yazılan motor swaplama çok mantıklı
    F7P motorunu takarsan Fairway kıyamet gibi olur
    Ben olsam direk swap yapardım
    ne kadara mal olur ?

  15. #15
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2500 TL motor için denmiş
    1500 TL de işletmesine gider legal olmasını istersen
    1000 liraya yakında ıvır -zıvır - usta masrafına gider diye tahmin ediyorum
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  16. #16
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer ciddi alıcıysanız motor için bişeyler yapabilirim motor benim yakın arkadaşımın garajında yatıyor

    biz bu motoru flash a taktık bir ara bildiğin sapık bişey olmuştu ki motor standart

    bu arada öle işletmek zorundada değilsin biz işletmeden 1 sene kadar kullandık
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  17. #17
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SerhatA. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında bizim kafamızda olan ve Trabzon şartlarında yapabileceğimiz şeyler şunlar,

    Headers+düz boru, karbüratör ayarı (meme büyütme), hava filtresi, bujiler, kapak taşlama, pistonları büyütmek, baskı balata, egzantirik temin edebilirsek egzantirik vs vs vs.. daha çok sıkıştırma sağlayabileceğimiz şeyler..

    öyle 140-150 hplere çıksın istemiyoruz.. sadece bize zevk versin bastıkmı gitsin boş bi fairway olmasın istiyoruz..
    valla kardeşim zaten karbüratörlü araçla uğraşmak sabır ve kabarık bir cüzdan ister işin gerçeği hem yapabileceklerinde hem maliyetli hemde zahmetli işler hemde yaptığın emeklere karşı çok fazla bir getirisi olmaz

    zaten renault grurubu araçlardan solex karbüratör vardır ve bu karbüratörün parçasıda ustasıda ne yazıkki pek yoktur he solex yerine tofaş karbüratörde takarsın ben 1-2 tane renault gördüm tofaş karbüratörlü

    sen şimdi karbüratör ayarına aşa yukar 50-60 tl versen
    hava filitresi ortalama 35-40 lira
    bujiler tahmini 25-30 lira
    kapak açılıp taşlanıcak onada tahmini 150 civarı gider
    egzantrik bula bilmene bağlı 300-350 de ona derler
    headers egzost desen onada ortalama 200 civarı

    e bunun yanında inciği boncuğu aşa yukarı 1000 liraya mal olacak sana ki karböratöründe nekadar ayar tutacağı ve sarfettiği yakıtıda cabası

    illa bendeki motoru al demiyorum sana ama bendeki f7p full enjeksiyon bir motor hem daha az yakıt yakarsın hemde daha performanslı bir aracın olur kendi motorunuda koyarsın bir köşeye 2 senede 1 vizeye giderken takarsın üstüne olur biter
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  18. #18

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    3.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla kardeşim zaten karbüratörlü araçla uğraşmak sabır ve kabarık bir cüzdan ister işin gerçeği hem yapabileceklerinde hem maliyetli hemde zahmetli işler hemde yaptığın emeklere karşı çok fazla bir getirisi olmaz

    zaten renault grurubu araçlardan solex karbüratör vardır ve bu karbüratörün parçasıda ustasıda ne yazıkki pek yoktur he solex yerine tofaş karbüratörde takarsın ben 1-2 tane renault gördüm tofaş karbüratörlü

    sen şimdi karbüratör ayarına aşa yukar 50-60 tl versen
    hava filitresi ortalama 35-40 lira
    bujiler tahmini 25-30 lira
    kapak açılıp taşlanıcak onada tahmini 150 civarı gider
    egzantrik bula bilmene bağlı 300-350 de ona derler
    headers egzost desen onada ortalama 200 civarı

    e bunun yanında inciği boncuğu aşa yukarı 1000 liraya mal olacak sana ki karböratöründe nekadar ayar tutacağı ve sarfettiği yakıtıda cabası

    illa bendeki motoru al demiyorum sana ama bendeki f7p full enjeksiyon bir motor hem daha az yakıt yakarsın hemde daha performanslı bir aracın olur kendi motorunuda koyarsın bir köşeye 2 senede 1 vizeye giderken takarsın üstüne olur biter
    ya biz öyle hanlı şanlı bi gitme istemiyoruz öyle bişe arasaydık daha iyi bi araba alırdık... sadece orjinal fairway motoruyla uğraşmak istiyoruz olmaksa swap yaparız

    bilgileriniz için tşkler.. olurda swap yapmaya karar verirsek size ulaşırım

  19. #19
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozmn yapabileceğin şeyler şu şekilde

    ilk önce o solexd denen lanet karbüratörden kurtuluyorsun tofaş yada muadili bir karbüratör takıyorsun wber drt32 olabilir slx karbüratörüydü yanlış hatırlamıyorsam

    daha sonra o salak karbüratör kebini atıyorsun onun yerine bir custom bir kep yapıyorsun ucuna bir açık hava filitresiyle birlikte soğuk hava alıcak şekilde monte ediyorsun

    güzel bir egzost sistemi komple olmak kaydıyla

    güzel bir sibop ayarı

    eğer bunlarda seni tatmin etmez ise motor içine girmek gerekir
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •