User Tag List

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
100 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Şahin Karbüratör Max Performans

  1. #77

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konuya Çağrı el atarsa net cevap verebilir.Profesör'ü oldu Tofaş'ların.
    Biz Lpg'de 40 kuruş yakıyorduk.Benzinde 75-80 kuruş civarı yakıyordu.Turbo&Lpg power iyidir güzeldir
    Coğrafya kaderdir

  2. #78
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu yeni gördüm aslında benim yazıları bir araya toplasak güzel şeyler çıkabilir ortaya ama burdan ufak tefek bildiklerim aktarıyım

    eski motoru ele alırsak ;
    eski motorun önü kapalıdır atmosferikde alabileceğiniz şeyler sınırlı çünkü modifiye parçası yok hep custom yapıyoruz konya malı egzantrik var ama ben tavsiye etmiyorum tam olarak lifti lobu derecesi ne bilmiyorum hiçde kullanmadım tabiki ufak tefek şeylerle güzel gıdıklamalar oluyo headers , 51 lik düz boru , 1300 kapak , lpg iptali büyük karburator memesi ve güzel bi avans ayarı orjınal bujileri ile güzel sonuçlar çıkıyo haaa dersenizki granada karburatoru yada başka bişeyin parçasları ile tofaş canlanıyo felan filan ama ayar tutturmak meseledir lpg iptal dedim nie iptal ? bi kere mikser içeri giren havayı kısıyo ve kuru yakıt veriyo bu - değerlere sürüklüyo araçları ve son olarak eski tip motor egzantrıklerı fabrıkasyon 6500dd fazla devir çevirmeyin güç kaybı yaşarsınız fabrik o egzantrikle en fazla o devirde sabitlemiş gerisi performans kaybıdır fazla devir güç demek değildir oem parçalarla


    s motoru ele alalım (sohc 8v)

    94 sonrasında çıkan tofaşlarda 1.4 ve 1.6 olarak 2 motor war ikiside aynı piston çapları farkı var bu motorlara bilinen bi yanlış var uno hobbylerde ve tipo mpi larda çıkan egzantrikler dereceli diye bilinir fakat kam boyu yuksekliği derece değildir bunun lobu ,tepe zamanlaması, valf zamanlaması ve klirensi wardır yani aklında o egzantrik olanlar boşuna para vermesinler taktıgınız egzantrikden bi farkı yokdur ayrıca dereceli hiç değildir her neyse egzantrik yay şapka almak isteyenler dbilas ,kentcams ,catcams ve colombo barianiden uno turbo ,punto gt yada fiat sohc 8v 1.4 -1.6 egzantriklerini turbo yada atmosferik olarak sipariş verebilirler tabi bu egzantriklere göre kapakda yaptırmak lazım pistonu wössner dan yada her hangi bi forged piston firmasından ölçüleri yollayıp yaptırabilirsiniz ama ilk başlangıçda orjınal pistonlarla arabanızı yürütün neyse çok karıştı bu motora neler yapılabilir ondan bahsediyim

    4lü weber manıfoldu ve kiti satılıyo ondan alınabilinir yada custom yapılabilinir
    yukardada dediğim gibi turbo atmo seçeneğine göre tercih yapınız 272 dereceden 324 dereceye kadar seçenekler mevcut
    headers türkiyede yapılanlar güzel ama sadece yüzeyini taşlatmadan takmayın
    timing ayarı isterseniz ayarlı kasnağı mevcut
    stroker kit isteyenlere 1.4 ü 1. 6 ya 1.6 yı 1.8 e çıkarabilir
    marea liberty krankı ufak işlemler ve balans alındıkdan sonra takılıyo 8 ağırlıklı
    itb kiti de mevcut fakat parçalar ingiletere italya macaristan ve amerika ağırlıklı olarak var ve biraz tuzlu yani ciddi paralar harcamaka gerekiyo bunlar haricinde elektrik tesisatı ecu yada karburatorluler için iyi bi ayar
    yani kısacası hedefinizi belirleyin bütçenizi ayarlayın yazmadığım onlarca şey var kafanızı karıştırmak istemedim kabacası bu 2 motorda çok dayanıklı s motor biraz daha verimli orjınal devr
    6800dd yukarıya çıkmaya gerek yok ve subap ayarı ile yakıtı ve gidişi ciddi değişen bi motordur aklınızda olsun ,,,,, ayrıca 99 üstü tek nokta enjektorluler sadece katalıtık iptali onun yerine küçük bi susturucu ve son susturucu iptali ile benzinde hem çok güzel bi ses hemde gidişinde ciddi düzelmeler oldugunu görür ilk moda başlayanlar o şekilde başlamasını tavsiye ederim

    takıldıgınız şeylerde pm atın yada buraya yazın ben gördükce cewaplamaya çalışırım biraz karışık oldu kusura bakmayın iyi geceler ..

  3. #79
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayarın yapılabildiğini varsayarsak,
    1- sohc olan motora egzantriği tr da nerden alabiliriz kaç paradır
    2- çift boğazlı tek karbüratör mü çift karbüratör mü öneriyorsun?
    3- üst kapak, 94 sonrası için, 1,6 için hangi arabanın üst kapağı uyuyor, kaç paradır?
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  4. #80
    K0213 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cagri'nin anlattigi ve kafa karistirmsn die anlatmadigi bircok sey mumkun ama bence odenecek bedel beklentilerinixi karsilmyablr! :?
    Fiat's Are Faster Than You Think!

  5. #81
    halilakgunn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    50
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VteC_MaNiaC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şahin 93 model 1.4 kapak alıp portlayıp bi egzantirip bide granada 2.8 karbüratör mü koyuyoruz şimdi ?
    93 model dediğine göre sanırım fındık motor senin şahin. 1.4 seçimin yanlış. kapağı değiştirmene gerek yok. düzgün bi kapakçı bulup subap yay + port yap granada karbüratör seçimi doğrudur ama sadece eksantrikle beslersen istedğin performansı alamazsın beygir gücü yükselir ama tork alamazsın.bunu için eksantrikden vazgeç şöyle 8 balta 5 strong bi krank bul isterden temin edebilirim,eksantrikden çok çok iyi olur ama strongu arttırdığın zaman pistonun belli bi seviye bloktan yukarıda kalır bunuda biel kolundan ayarlatman lazım buda motor yenilemecinin mahareti.

  6. #82
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilakgunn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    93 model dediğine göre sanırım fındık motor senin şahin. 1.4 seçimin yanlış. kapağı değiştirmene gerek yok. düzgün bi kapakçı bulup subap yay + port yap granada karbüratör seçimi doğrudur ama sadece eksantrikle beslersen istedğin performansı alamazsın beygir gücü yükselir ama tork alamazsın.bunu için eksantrikden vazgeç şöyle 8 balta 5 strong bi krank bul isterden temin edebilirim,eksantrikden çok çok iyi olur ama strongu arttırdığın zaman pistonun belli bi seviye bloktan yukarıda kalır bunuda biel kolundan ayarlatman lazım buda motor yenilemecinin mahareti.
    yok ya 1.4 kapağı 1,6 ya takmaktan bahsediyorduk.

    hangi kapaktır adı nedir? kaç paradır onları araştırıyoruz.
    çift karburatöre de cesaret edip kimse cevap vermedi
    kapağın içine 1 tane egzantrik lazımmış o kaç paradır hangi egzantriktir? (egzantrikle beraber yaylar da değişecek mi??)

    yani üst kapak, egzantrik, karbüratör
    4lü ve egzos.

    ucuz bir setup değil mi_?
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  7. #83
    halilakgunn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    50
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok ya 1.4 kapağı 1,6 ya takmaktan bahsediyorduk.

    hangi kapaktır adı nedir? kaç paradır onları araştırıyoruz.
    çift karburatöre de cesaret edip kimse cevap vermedi
    kapağın içine 1 tane egzantrik lazımmış o kaç paradır hangi egzantriktir? (egzantrikle beraber yaylar da değişecek mi??)

    yani üst kapak, egzantrik, karbüratör
    4lü ve egzos.

    ucuz bir setup değil mi_?
    ne ucuz nede pahalı eksantrikle beraber evet yaylarda değişecek sana istersen senin isteğini setupa göre bi fiyat söyleyeyim çünkü aynı motor tipinden bendede var. dereceli eksantrik a4 tipi 316 derece (pist tipi diyede geçer) sıfır fiyatı 1000 lira ikinci el 700 civarıdır,üst kapak modifiyesi (port/yay/subap hepsi dahil) 300-350 lira dörtlü eksoz 250 tl kopmle karbüratör 200-250 civarı sana toplma 2250 civarı bi fiyat söyleyebilirim ustalık ücretini koymadım.

  8. #84

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilakgunn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne ucuz nede pahalı eksantrikle beraber evet yaylarda değişecek sana istersen senin isteğini setupa göre bi fiyat söyleyeyim çünkü aynı motor tipinden bendede var. dereceli eksantrik a4 tipi 316 derece (pist tipi diyede geçer) sıfır fiyatı 1000 lira ikinci el 700 civarıdır,üst kapak modifiyesi (port/yay/subap hepsi dahil) 300-350 lira dörtlü eksoz 250 tl kopmle karbüratör 200-250 civarı sana toplma 2250 civarı bi fiyat söyleyebilirim ustalık ücretini koymadım.
    Yukarıda söylenen 2250 tl nin vereceği güç max 110 hp, Tek nokta enjeksiyonluya power mod beyin,çıtır turbo,piston,bronz(çakılmış) balata,lpg de bağlanınca eğlenceli makina olur 120 hp rahat görülebilir
    Coğrafya kaderdir

  9. #85
    K0213 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cift karb. dediginiz yatik 4bogazli weberlerdense 1500liraya kdr tokyo var! bide kolay bulunmuyo!

    onun karicinde maksat 110 120 HP guclerse eger, satin sahinlerinizi TC motorlu mirafiori alin ztn standart 1.6TC 98HP! ugrasmayin yani bu gucleri elde etmek icin
    Fiat's Are Faster Than You Think!

  10. #86
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tiponun sedicivalviole morou takılır mı şahine ?

  11. #87
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Takılır tabiki takılmaz diye bir şey yok paraya ve ustalığa bakar her şey.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #88
    evolander - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    470
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.techturkey.com/forum/modi...arburator.html

    4 buğaz karb. var istersen hemde full revize edildi sıkıntısız...

  13. #89
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabanın depoyu dolduruyosun, bursaya geliyosun, sağır orhana gidiyosun, orhan abi bana agresif bir kuş yap diyosun, iskenderini yiyip istanbula geri dönüyosun, 15-20 gün sonra orhan abi seni arıyo gel bitti diyo, alıyosun arabanı dükkandan cıkmaya calısırken yanyan sokağı bitiriyosun, bu olmuş usta diyosun, güle güle kullanıyosun
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  14. #90
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orhan abi kaça yapıon da diyor muyuz yoksa senden mi ??
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  15. #91
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orhan abi kaça yapıon da diyor muyuz yoksa senden mi ??
    ahhhah orhan abi hakkını vererek yapar, hakkınıda ister..
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  16. #92
    TigeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    4.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VteC_MaNiaC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslana yem olmayalım sonra die sordum zaten
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orhan abi kaça yapıon da diyor muyuz yoksa senden mi ??
    şimdi standart şahine 1.6 motora 1.4 kapağı takınca+4lü manifold ve 51lik düz boru yakıtta değişme ne olur güçte ne olur yani sonuçlar ne olur biri açıklasa ya
    Alıntı Ludacris Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw yaris arabasi al hem en cok silindir onda var

  17. #93
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.880
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece yeni tip yani ( s - sl - slx ) motorlara uygulayabilirsin onu. Sonuç güzel olur ama 5-10 hp için bu kadar masrafa gerek yok
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

  18. #94
    TigeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    4.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 131mirafiori Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadece yeni tip yani ( s - sl - slx ) motorlara uygulayabilirsin onu. Sonuç güzel olur ama 5-10 hp için bu kadar masrafa gerek yok
    ne kadar tutar ki? bide yakıtta ne kadar artış olur?
    Alıntı Ludacris Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw yaris arabasi al hem en cok silindir onda var

  19. #95
    TOLGACANSAHIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Tokat
    Mesaj
    250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı K0213 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapgi bulursinuz ama taslama kurtarirmi bilmem, askere gelmeden once bos kapagi 800 liraya aldim, elimizdeki parcalarla doldurup taktik.

    ayrica alttan egzantrikli bi motoru uste cevirecegiz ve tofaslarda benzin pompasini egzantrik mili ustundeki bi valf harekete gecirir. alttaki egzantrigi cikartinca pompa mili bulmak lazim iste bu biraz zor! dis pompayla halledilebolir ama yine maliyet arttiracaktir!

    ayrica doch a cevirirken daha bir kac islem daha gerekiyor yani o masrafa karsin alinan guc tatminkar degil!
    yanlış hatırlamıyorsam 94-94 senesine kadar sanayi ağzıyla pij motora kadar tofaş grubunda ortadan egzantirikli motor kullanıldı daha sonra tempra-tipolarda kullanılan 1.6 ve 1.4 tek nokta enjeksiyonlu motor konuldu galiba veya bu tarz bi kombinasyon yapıldı.

    Sormak istediğim ; Neden sohc blok tercih etmiyorsunuz doch motora çevirmek için üst kapak sadece ortadan egzantirikli motorlaramı uyuyor?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •