Bu konuya Çağrı el atarsa net cevap verebilir.Profesör'ü oldu Tofaş'ların.
Biz Lpg'de 40 kuruş yakıyorduk.Benzinde 75-80 kuruş civarı yakıyordu.Turbo&Lpg power iyidir güzeldir![]()
Bu konuya Çağrı el atarsa net cevap verebilir.Profesör'ü oldu Tofaş'ların.
Biz Lpg'de 40 kuruş yakıyorduk.Benzinde 75-80 kuruş civarı yakıyordu.Turbo&Lpg power iyidir güzeldir![]()
Coğrafya kaderdir
konuyu yeni gördüm aslında benim yazıları bir araya toplasak güzel şeyler çıkabilir ortaya ama burdan ufak tefek bildiklerim aktarıyım
eski motoru ele alırsak ;
eski motorun önü kapalıdır atmosferikde alabileceğiniz şeyler sınırlı çünkü modifiye parçası yok hep custom yapıyoruz konya malı egzantrik var ama ben tavsiye etmiyorum tam olarak lifti lobu derecesi ne bilmiyorum hiçde kullanmadım tabiki ufak tefek şeylerle güzel gıdıklamalar oluyo headers , 51 lik düz boru , 1300 kapak , lpg iptali büyük karburator memesi ve güzel bi avans ayarı orjınal bujileri ile güzel sonuçlar çıkıyo haaa dersenizki granada karburatoru yada başka bişeyin parçasları ile tofaş canlanıyo felan filan ama ayar tutturmak meseledir lpg iptal dedim nie iptal ? bi kere mikser içeri giren havayı kısıyo ve kuru yakıt veriyo bu - değerlere sürüklüyo araçları ve son olarak eski tip motor egzantrıklerı fabrıkasyon 6500dd fazla devir çevirmeyin güç kaybı yaşarsınız fabrik o egzantrikle en fazla o devirde sabitlemiş gerisi performans kaybıdır fazla devir güç demek değildir oem parçalarla
s motoru ele alalım (sohc 8v)
94 sonrasında çıkan tofaşlarda 1.4 ve 1.6 olarak 2 motor war ikiside aynı piston çapları farkı var bu motorlara bilinen bi yanlış var uno hobbylerde ve tipo mpi larda çıkan egzantrikler dereceli diye bilinir fakat kam boyu yuksekliği derece değildir bunun lobu ,tepe zamanlaması, valf zamanlaması ve klirensi wardır yani aklında o egzantrik olanlar boşuna para vermesinler taktıgınız egzantrikden bi farkı yokdur ayrıca dereceli hiç değildir her neyse egzantrik yay şapka almak isteyenler dbilas ,kentcams ,catcams ve colombo barianiden uno turbo ,punto gt yada fiat sohc 8v 1.4 -1.6 egzantriklerini turbo yada atmosferik olarak sipariş verebilirler tabi bu egzantriklere göre kapakda yaptırmak lazım pistonu wössner dan yada her hangi bi forged piston firmasından ölçüleri yollayıp yaptırabilirsiniz ama ilk başlangıçda orjınal pistonlarla arabanızı yürütün neyse çok karıştı bu motora neler yapılabilir ondan bahsediyim
4lü weber manıfoldu ve kiti satılıyo ondan alınabilinir yada custom yapılabilinir
yukardada dediğim gibi turbo atmo seçeneğine göre tercih yapınız 272 dereceden 324 dereceye kadar seçenekler mevcut
headers türkiyede yapılanlar güzel ama sadece yüzeyini taşlatmadan takmayın
timing ayarı isterseniz ayarlı kasnağı mevcut
stroker kit isteyenlere 1.4 ü 1. 6 ya 1.6 yı 1.8 e çıkarabilir
marea liberty krankı ufak işlemler ve balans alındıkdan sonra takılıyo 8 ağırlıklı
itb kiti de mevcut fakat parçalar ingiletere italya macaristan ve amerika ağırlıklı olarak var ve biraz tuzlu yani ciddi paralar harcamaka gerekiyo bunlar haricinde elektrik tesisatı ecu yada karburatorluler için iyi bi ayar
yani kısacası hedefinizi belirleyin bütçenizi ayarlayın yazmadığım onlarca şey var kafanızı karıştırmak istemedim kabacası bu 2 motorda çok dayanıklı s motor biraz daha verimli orjınal devr
6800dd yukarıya çıkmaya gerek yok ve subap ayarı ile yakıtı ve gidişi ciddi değişen bi motordur aklınızda olsun ,,,,, ayrıca 99 üstü tek nokta enjektorluler sadece katalıtık iptali onun yerine küçük bi susturucu ve son susturucu iptali ile benzinde hem çok güzel bi ses hemde gidişinde ciddi düzelmeler oldugunu görür ilk moda başlayanlar o şekilde başlamasını tavsiye ederim
takıldıgınız şeylerde pm atın yada buraya yazın ben gördükce cewaplamaya çalışırım biraz karışık oldu kusura bakmayın iyi geceler ..![]()
ayarın yapılabildiğini varsayarsak,
1- sohc olan motora egzantriği tr da nerden alabiliriz kaç paradır
2- çift boğazlı tek karbüratör mü çift karbüratör mü öneriyorsun?
3- üst kapak, 94 sonrası için, 1,6 için hangi arabanın üst kapağı uyuyor, kaç paradır?
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
cagri'nin anlattigi ve kafa karistirmsn die anlatmadigi bircok sey mumkun ama bence odenecek bedel beklentilerinixi karsilmyablr! :?
Fiat's Are Faster Than You Think!
93 model dediğine göre sanırım fındık motor senin şahin. 1.4 seçimin yanlış. kapağı değiştirmene gerek yok. düzgün bi kapakçı bulup subap yay + port yap granada karbüratör seçimi doğrudur ama sadece eksantrikle beslersen istedğin performansı alamazsın beygir gücü yükselir ama tork alamazsın.bunu için eksantrikden vazgeç şöyle 8 balta 5 strong bi krank bul isterden temin edebilirim,eksantrikden çok çok iyi olur ama strongu arttırdığın zaman pistonun belli bi seviye bloktan yukarıda kalır bunuda biel kolundan ayarlatman lazım buda motor yenilemecinin mahareti.
yok ya 1.4 kapağı 1,6 ya takmaktan bahsediyorduk.
hangi kapaktır adı nedir? kaç paradır onları araştırıyoruz.
çift karburatöre de cesaret edip kimse cevap vermedi
kapağın içine 1 tane egzantrik lazımmış o kaç paradır hangi egzantriktir? (egzantrikle beraber yaylar da değişecek mi??)
yani üst kapak, egzantrik, karbüratör
4lü ve egzos.
ucuz bir setup değil mi_?
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
ne ucuz nede pahalı eksantrikle beraber evet yaylarda değişecek sana istersen senin isteğini setupa göre bi fiyat söyleyeyim çünkü aynı motor tipinden bendede var. dereceli eksantrik a4 tipi 316 derece (pist tipi diyede geçer) sıfır fiyatı 1000 lira ikinci el 700 civarıdır,üst kapak modifiyesi (port/yay/subap hepsi dahil) 300-350 lira dörtlü eksoz 250 tl kopmle karbüratör 200-250 civarı sana toplma 2250 civarı bi fiyat söyleyebilirim ustalık ücretini koymadım.
cift karb. dediginiz yatik 4bogazli weberlerdense 1500liraya kdr tokyo var! bide kolay bulunmuyo!
onun karicinde maksat 110 120 HP guclerse eger, satin sahinlerinizi TC motorlu mirafiori alin ztn standart 1.6TC 98HP! ugrasmayin yani bu gucleri elde etmek icin![]()
Fiat's Are Faster Than You Think!
Takılır tabiki takılmaz diye bir şey yok paraya ve ustalığa bakar her şey.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
http://www.techturkey.com/forum/modi...arburator.html
4 buğaz karb. var istersen hemde full revize edildi sıkıntısız...
Arabanın depoyu dolduruyosun, bursaya geliyosun, sağır orhana gidiyosun, orhan abi bana agresif bir kuş yap diyosun, iskenderini yiyip istanbula geri dönüyosun, 15-20 gün sonra orhan abi seni arıyo gel bitti diyo, alıyosun arabanı dükkandan cıkmaya calısırken yanyan sokağı bitiriyosun, bu olmuş usta diyosun, güle güle kullanıyosun![]()
orhan abi kaça yapıon da diyor muyuz yoksa senden mi??
--
her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...
yanlış hatırlamıyorsam 94-94 senesine kadar sanayi ağzıyla pij motora kadar tofaş grubunda ortadan egzantirikli motor kullanıldı daha sonra tempra-tipolarda kullanılan 1.6 ve 1.4 tek nokta enjeksiyonlu motor konuldu galiba veya bu tarz bi kombinasyon yapıldı.
Sormak istediğim ; Neden sohc blok tercih etmiyorsunuz doch motora çevirmek için üst kapak sadece ortadan egzantirikli motorlaramı uyuyor?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)