map sensörünü değiştirdikten sonra bilgisayara bağlayıp işlem yapmak gerekiyor mu
Printable View
map sensörünü değiştirdikten sonra bilgisayara bağlayıp işlem yapmak gerekiyor mu
arkadaşlar map sensörünü değiştirdim ama sorun devam ediyor.acaba beyin resetlemeyi mi yapamadım.yardımcı olabilecek var mı?
beyin resetleme olayından olduğunu zannetmiyorum map sensörünün adaptasyon olayı var mı servise sor istersen gerektiriyorsa adaptasyon yapın bu sadece bir tahmin
Motoru ilk çalıştırmanda gaza bastığın sürece 5-10 saniye motor ikaz lambası yanıyor mu?
Rölanti sensöründen olmadığı kesin map sensörünü de denedim diyorsun, bu problemi genelde ısı sensörleriyle map sensöründen yapar sen bu parçaları sıfır ve orijinalleriyle mi değiştirdin ?
iki tane ısı sensörü var ikisi de mi değişti hangisini değiştirdin
Bir önerim daha olacak.
Ateşleme bobinini söküp, ucundaki lastiklerde yada bobinini kendisinde çatlak var mı diye kontrol edebilirmisin?
Benim 106 nın bobinin de çatlak vardı, özellikle nemli gecelerin sabahlarında (arabanın üzerinde çiğ olur) çalışırken zorlanma yaşıyordum ve düşük devirlerde tam gaz durumunda motor tekleme yapıyordu.
Benim durumda sanırım nem bu çatlağa girip, ateşlemeye şase yaptırıyordu, motor ısınınca nem buharlaşıp gidiyor ve nispeten problemler ortadan kalkıyordu.
yeşil olan termostatın oralardaki beyne bağlı, otomatik jikle fonksiyonunu kontrol eder, mavi olan ve üst kapağın yan hizasında bulunan ise göstergedeki su harareti göstergesi içindir (hem ışık yakar, hem göstergeyi çalıştırır)
mavi olanın motor problemi ile ilgisi yoktur.
gaza basınca çalışıyor olmasında yola çıkaran rölanti kontrol valfini de map sensöründe olduğu gibi diğer araçla değiştirip deneyebilirsin? Krank sensörü problemli olsa, gaza bassanda çalışmaz diye düşünüyorum.
Hazır sökmüşken balata spreyi sıkıp çok hafifçe bezle silerek temizle, ben temizlik yaparken içine balata spreyi giren rölanti kontrol valfini içinden sprey çıksın diye salladım rölanti valfi bozuldu :)
Tekrarlıyorum,ben rölanti valfini yeni taktığımda adaptasyonu düzgün yapamamışım, sabahları çalışırken zorlanıyordu ve rölanti yüksekte kalıyordu
Rölanti valfinin adaptasyonunu tekrar yapınca sorun kalmadı, problemsiz marş basıyor şu anda
ben hala map sensürü ile alakalı oldugun düşünüyorum..map sensörünün soketi oksit yapmış olabilir ve geçirmiyordur?
daha dün arkadaşımın aracı aynı arızayı yaptı..mapı değiştik olmadı meğersem soketin içi oksit yappmış o yüzden yapıyormuş..oksiti temizledik zımba gibi oldu..birde ona baktır.
rolanti motorunun fişi,ni ustam çıkarmıştı.böyle kullan dedi.onunla alakalı olabilir mi.
bujilerden yada benz,n pompasından olablimi.fikir yürütüyorum ama tps sensöründen de yapabilir mi
Sorun hala çözülemedi mi ?
Sanayi kenarlarında düşünüceğinize gidin bi OBD2 cihazı olan servis e illa yetkili olması şart değil arıza kayıtlarına baksın :) Ne derdiniz hemen söylesinler :D
ben de çok merak ettim şimdi problemin kaynağını bende de benzer bir problem vardı arıza lambası yakıyordu 10 saniye boyunca fakat serviste bilgisayara bağlayınca çıkmıyordu hata..
rölanti valfını değiştirmiştim sorun düzelmemişti, hatta halen çok soğuk havalarda yapıyor aynı şeyi. hararet sensörü, oksijen sensörü, rölanti valfı, bobin hatta akü bile değişti.. ama sonuç alamadım.
Bende arabayı çalıştırınca gaz vermezsem stop ediyor, gaz verince de 5-10 saniye sonra diyelim ki 2000 devirde sabit tuttuğumda ayağımı aniden devir 3000'e fırlıyor aracın sesi düzeliyor, arıza lambası sönüyor, araç normale dönüyor..
yabanci forumlara tekrar bir göz atalım bakalım.
Bir zamanlar Haynes Manual bulmuştum netten şimdi kaybettim ama gaz kelebeğini incelerken reheating olayı vardı şemada Reheating nedir diye merak ederken yabancı sitelerde araştırmaya başladım,
soğuk havalarda gaz kelebeğini ısıtan Reheating Probe denen bir parça var gaz kelebeğinin üzerinde, havanın ısısını ölçüp, eğer hava soğuksa bu parça devreye giriyor ve gaz kelebeğini ısıtıyor.
http://www.106parts.com/websiteimage...res/19201G.jpg
yani bu parça veya havanın sıcaklığını ölçen sensöre de baktırmanı öneririm.
sorun bu zımbırtıya çalış emrini yollayan hava ısısı ölçen bir sensör var ondan da kaynaklanıyor olabilir fakat ben egsozla bu zımbırtı arasındaki alakayi anlamadim bu gaz kelebeğinde dökümün üzerindeki bir oyuğun içinde duruyor.
PEUGEOT 106 GTI 1.6 HATCHBACK AIR TEMPERATURE SENSOR | eBay
bu zımbırtıyı harekete geçiren parça da bu..
fiyatı da uygun gibi, bunu da deneyin, geriye pek seçenek kalmadı sorun bundan kaynaklı olabilir.
sorunun çözüldü mü?
dün rölanti devirdeki ufak bi dalgalanma nedeniyle rölanti motorunun fişini çektim, sonra yerine takmayı unutup eve çıktım..
sabah işe gitmek için çalıştırdım aynı bahsettiğin gibi
ilk marşta çalışmama
rölanti 400-500 devirlerde sallantılı
yola çıkıp işe yollandım motor ısınınca herşey güllük gülistan rölanti ip gibi 800 devirde sabit..
akşam işten çıkarken fişi takıp çalıştırdım, problemsiz çalıştı motor.
senin sorunun rölanti motoru olduğuna eminim, yenilersen problemin ortadan kalkar.