User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Atmosferik Boxer Güçlendirme ?

  1. #1
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Atmosferik Boxer Güçlendirme ?

    Arabanın tipi hoşuma gittiğinden vazgeçmek istemiyorum ancak gücü şu an için biraz düşük geliyor bana.Motor swaplamayı düşündüm ama astarı yüzünü geçecek gibi duruyor ve yasal işler ile uğraşamayacağım için bu fikirden vazgeçtim.

    Araba 91' subaru legacy 1.8 karbüratörlü motor var.Şu an düz boru haricinde tamamen stock motor.Fabrika çıkışı 115 hp yazıyor şu an kaç hp bilmiyorum.Karbüratör pislendiğinden dolayı benzinde çalıştıramıyorum aklımdaki proje yüzünden karbüratörüde yaptırmıyorum.Yeni daha büyük bir karbüratör düşünüyorum yurtdışında bu motoru turbolayan adamın projesine baktığımda Karbüratör Brosol 28.30 adında bir karbüratör kullandığını gördüm.Sensör filan olmadığından açık hava filtresi takmayı ve egzozda bir kaç değişlik daha yapmayı düşünüyorum.Motor açılacak filan derseniz direk forged malzemeler ile toplarım yada arabayı bırakırım şimdilik gittiği yere kadar biraz daha hızlı gitsin diye uğraşıyorum

    Bu şekilde ufak tefek oynamalarla 150 hp civarına yaklaşabilirmiyim ?

  2. #2
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaba düzen enjeksiyon+turbo+lpg. Öncelikle enjeksiyon işine girişmen daha iyi olur düşüncesindeyim.

  3. #3
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaba düzen enjeksiyon+turbo+lpg. Öncelikle enjeksiyon işine girişmen daha iyi olur düşüncesindeyim.
    bu dediğiniz 150 hp civarları için biraz fazla değilmi ?

  4. #4
    TurboJDM
    Misafir
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu dediğiniz 150 hp civarları için biraz fazla değilmi ?
    zaten 0.5 barda 150 hp alırsınız günlük kullanımda sıkıntıda yaşamazsınız dediği gibi enjeksiyon işine girişin beyin olarakta Megasquirt kullanın forumda karbüratörlüden enjeksiyonluya çevrilmiş bi tane mk1 yada mk2 golf vardı onu icleyebilirsiniz.

  5. #5
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu dediğiniz 150 hp civarları için biraz fazla değilmi ?
    115 hp'den 150hpye diyorsunuz. Bu kadar yıldan sonra 115hp değil şuan 110hp bile veremez belki o motor. Yaklaşık 40 hplik artış içinde atmosferik uygulamalar çok yorar, üstelik çok bulunan uğraşılan bir motorda değil sanırım. Yoksa bende netten görüyorum bazı araçlarda her emmeye birer adet karbüratör takıp yakıt canavarları ortaya çıkaranları. O tip araçlarıda günlük kullanmak mümkün görünmüyor.
    Bu sebeplerden dedim enj., turbo diye. Hatta enjeksiyona geçip güzel bir ayarla bile çok farkedeceğini düşünüyorum.

  6. #6
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgiler için teşekkürler.anladığım kadarıyla vti gti motoru gibi rahat hareket edemiyoruz bu motorlarda.benzinde çalıştırıp öyle deneyim belki biraz daha tatmin eder beni.peki 14" janttan 16" janta çıkarsam hantallaşırmı araç ?

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Enjeksiyon sistemi kurup stok motora turbo uygulayıp 0.5 - 0.6 bar da 160 - 170 hp alırsınız bence.Karburatör ile uğraşmak çok mantıksız.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    legacy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    66
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgiler için teşekkürler.anladığım kadarıyla vti gti motoru gibi rahat hareket edemiyoruz bu motorlarda.benzinde çalıştırıp öyle deneyim belki biraz daha tatmin eder beni.peki 14" janttan 16" janta çıkarsam hantallaşırmı araç ?

    Jantın ağırlığı önemli burada Burak. Şu an sen sac jant kullanıyorsun muhakkak olacak hantallık. Ben 15 oemlerden 17 ye geçince araba lastik genişlediği için hantallaştı. Onuda anlamak zor oldu hafif jant takarsan sorun olmaz.

  9. #9
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyon sistemi kurup stok motora turbo uygulayıp 0.5 - 0.6 bar da 160 - 170 hp alırsınız bence.Karburatör ile uğraşmak çok mantıksız.
    bu riske girilirmi bilmiyorum biraz daha araştırmak lazım turbo uygulaması için zaten çoğu malzemeyi güçlendirmek gerekiyor.

    Alıntı legacy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Jantın ağırlığı önemli burada Burak. Şu an sen sac jant kullanıyorsun muhakkak olacak hantallık. Ben 15 oemlerden 17 ye geçince araba lastik genişlediği için hantallaştı. Onuda anlamak zor oldu hafif jant takarsan sorun olmaz.
    bende 14 oemlerden 16 gc8 jantına geçiş düşünüyorum ağırlığı nasıldır acaba ? sırf ağırlık yönünden zararı varsa başka şekilde kapatırım o fazlalığı

  10. #10
    legacy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    66
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu riske girilirmi bilmiyorum biraz daha araştırmak lazım turbo uygulaması için zaten çoğu malzemeyi güçlendirmek gerekiyor.



    bende 14 oemlerden 16 gc8 jantına geçiş düşünüyorum ağırlığı nasıldır acaba ? sırf ağırlık yönünden zararı varsa başka şekilde kapatırım o fazlalığı
    Tane hesabı olarak 5-6 kg ağırlaşabilir emin değilim Onuda camlara film çektirip stepne ve arka koltukları sökerek kapatırsın bu kadar ince düşünmeye gerek yok bence arabalar 150 hp altında. tak gitsin. ben düşündüm mü

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyon sistemi kurup stok motora turbo uygulayıp 0.5 - 0.6 bar da 160 - 170 hp alırsınız bence.Karburatör ile uğraşmak çok mantıksız.
    Ayynen katılıyorum. karbüratör mü kaldı artık yahu.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •