OMTech Nickli Üyeden Alıntı
Herkesin deneyimleri farklıdır diye düşünüyorum. Oturup çarpar çırpar hesaplarsınız sonra götürür arabaya takarsınız araba alt devirde ölür biter. Olmaz diyeceğiniz sistemde çekişi arttırır. Tecrübe edinene kadar deneyip yanılmayı daha faydalı görüyorum ben. Zira headersten kaç cm sonraya koyalım diyemeyeceğiniz parçalarda var. Gereken santimetrede şasede bi çıkıntı olur yine uzatmak kısaltmak zorunda kalırsınız. Ha ama bilimin faydalarından da yararlanmak lazım. Ben sadece kendi naçisane hesabım olan basit formülü sunmak isterim. Doğrudur yanlıştır orasını tartışabiliriz ama genelde boru çapı için;
Aracın Motor Modifiyeleri sonrası gücü / Aracın standart Gücü = X katsayısı * aracın Stock boru çapı
şeklinde ölçerim.
Örnek olarak Volvo S60 2.0t ; 230hp / 180hp = 1.27 x 60 = 76.6
Sonuçta 76lık boru kullandık ve ciddi performans sağladık.