User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Egzost Sistemi Hakkında

  1. #1
    mikahakinen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Egzost Sistemi Hakkında

    Motor içi standart olan bir aracaçtan egzost sistemi modifikasyonu ile verim almak için gereken dizilim nasıldır.

    örneğin : orjinal egzost manifoldu 4-1 olan araca 4-2-1 uygulandığında headers bitiminden orta susturucu arası mesafe .. cm olmalıdır ..cm çapta susturucu kallanılmalıdır gibi.

    ya da

    teknik olarak bir "Back pressure" hesabı var mıdır?


  2. #2
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cm hesapları vardı ama hatırlamıyorum.illaki bilen biri çıkacaktır.takipteyim güzel konu.

  3. #3
    mikahakinen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu hakkında bilgi sahibi olan birileri bizi aydınlatırsa sevinirm

  4. #4
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkesin deneyimleri farklıdır diye düşünüyorum. Oturup çarpar çırpar hesaplarsınız sonra götürür arabaya takarsınız araba alt devirde ölür biter. Olmaz diyeceğiniz sistemde çekişi arttırır. Tecrübe edinene kadar deneyip yanılmayı daha faydalı görüyorum ben. Zira headersten kaç cm sonraya koyalım diyemeyeceğiniz parçalarda var. Gereken santimetrede şasede bi çıkıntı olur yine uzatmak kısaltmak zorunda kalırsınız. Ha ama bilimin faydalarından da yararlanmak lazım. Ben sadece kendi naçisane hesabım olan basit formülü sunmak isterim. Doğrudur yanlıştır orasını tartışabiliriz ama genelde boru çapı için;

    Aracın Motor Modifiyeleri sonrası gücü / Aracın standart Gücü = X katsayısı * aracın Stock boru çapı

    şeklinde ölçerim.

    Örnek olarak Volvo S60 2.0t ; 230hp / 180hp = 1.27 x 60 = 76.6

    Sonuçta 76lık boru kullandık ve ciddi performans sağladık.

  5. #5
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracin motor hacmi nedir ? Olculer bu dogrultuda daha rahat cikabilir 4-1 headers takarsan oemden buyuk olarak aracda tamamen ust devire yonelmis olursun en basta 4-2-1 olursa altlar daha derli toplu olur oemde headerstan sonra aracin durumuna bagli olarak 50 cm kadar boruya orta tup susturucu onerebimirim birde en sona spor son olursa verimli olacaktir

  6. #6
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkesin deneyimleri farklıdır diye düşünüyorum. Oturup çarpar çırpar hesaplarsınız sonra götürür arabaya takarsınız araba alt devirde ölür biter. Olmaz diyeceğiniz sistemde çekişi arttırır. Tecrübe edinene kadar deneyip yanılmayı daha faydalı görüyorum ben. Zira headersten kaç cm sonraya koyalım diyemeyeceğiniz parçalarda var. Gereken santimetrede şasede bi çıkıntı olur yine uzatmak kısaltmak zorunda kalırsınız. Ha ama bilimin faydalarından da yararlanmak lazım. Ben sadece kendi naçisane hesabım olan basit formülü sunmak isterim. Doğrudur yanlıştır orasını tartışabiliriz ama genelde boru çapı için;

    Aracın Motor Modifiyeleri sonrası gücü / Aracın standart Gücü = X katsayısı * aracın Stock boru çapı

    şeklinde ölçerim.

    Örnek olarak Volvo S60 2.0t ; 230hp / 180hp = 1.27 x 60 = 76.6

    Sonuçta 76lık boru kullandık ve ciddi performans sağladık.
    güzel paylaşım

  7. #7
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı emre_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracin motor hacmi nedir ? Olculer bu dogrultuda daha rahat cikabilir 4-1 headers takarsan oemden buyuk olarak aracda tamamen ust devire yonelmis olursun en basta 4-2-1 olursa altlar daha derli toplu olur oemde headerstan sonra aracin durumuna bagli olarak 50 cm kadar boruya orta tup susturucu onerebimirim birde en sona spor son olursa verimli olacaktir
    en dogrusu bu sekıldedırr bendekı sıtem ıle aynı
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  8. #8
    mikahakinen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracin motor hacmi nedir ? Olculer bu dogrultuda daha rahat cikabilir 4-1 headers takarsan oemden buyuk olarak aracda tamamen ust devire yonelmis olursun en basta 4-2-1 olursa altlar daha derli toplu olur oemde headerstan sonra aracin durumuna bagli olarak 50 cm kadar boruya orta tup susturucu onerebimirim birde en sona spor son olursa verimli olacaktir
    Motor hacmi 1.6 orjinal egzost manifoldu döküm 4-1 şimdi uygulanan 4-2-1 headers 51 potsuz boru sonda orjinal kullandım ama hoşuma gitmedi. Amacım ilk etapta sesin olabildiğince az olması malumane memurlar yüzünden

  9. #9
    mikahakinen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkesin deneyimleri farklıdır diye düşünüyorum. Oturup çarpar çırpar hesaplarsınız sonra götürür arabaya takarsınız araba alt devirde ölür biter. Olmaz diyeceğiniz sistemde çekişi arttırır. Tecrübe edinene kadar deneyip yanılmayı daha faydalı görüyorum ben. Zira headersten kaç cm sonraya koyalım diyemeyeceğiniz parçalarda var. Gereken santimetrede şasede bi çıkıntı olur yine uzatmak kısaltmak zorunda kalırsınız. Ha ama bilimin faydalarından da yararlanmak lazım. Ben sadece kendi naçisane hesabım olan basit formülü sunmak isterim. Doğrudur yanlıştır orasını tartışabiliriz ama genelde boru çapı için;

    Aracın Motor Modifiyeleri sonrası gücü / Aracın standart Gücü = X katsayısı * aracın Stock boru çapı

    şeklinde ölçerim.

    Örnek olarak Volvo S60 2.0t ; 230hp / 180hp = 1.27 x 60 = 76.6

    Sonuçta 76lık boru kullandık ve ciddi performans sağladık.

    bilgilendirmen için teşekkürler abicim ama motor içi stok

  10. #10
    d16y4
    Misafir
    motor içi stocksa hiç boru çaplarıyla ve susturuclarla oynama headersı tak oyle bırak

  11. #11
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor içi stock sa aslında benim yaptığım gibide olabilir. oem ara borular kalır üstündeki kat ve orta sökülür . düzgün kaliteli tüp orta susturucu takılır sonada free flow'u iyi ve slient tarzı bi egzoz takılabilir.+ olarakta headersla eğlenceli olur kanısındayım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •