User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: 1.6 16v MK4 Pasific için başka ne yapılabilir?

  1. #1
    s1nanozk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/Muğla
    Mesaj
    104
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.6 16v MK4 Pasific için başka ne yapılabilir?

    Arkadaşlar herkese selamlar, herkes özellikle egsoz hakkında konular açmış bir de ben sizlere danışmak istedim. Alıştığımdan mıdır bilmem, aracım zamanla yavaşlamış ya da aynı gidiyor gibime geliyor. Tamam uçsun kaçsın için araç değiştirip turbolu bir araca geçmek gerek ama başka bişeyler daha yapabilir miyim ya da bişeyleri yanlış mı kullanıyorum; esas amacım fikir almak. Atmosferik olduğu için pek de yapılacak fazla bişey yok. Bakımlarını vs. aksatmadan yaptırırım. Araçta filtre-egsoz ve buji olarak bişeyler yaptım. K&N kutu içi filtre var, ngk iridyum buji kullanıyorum, yakın bir zamanda kırmızı bobinler de elime geçerse onları da takıcam. Esas sormak istediğim şey egsoz sistemi hakkında... Katalitik duruyor, ortada 60 lık spor susturucu sonda da supersprint egsozum var. Benim danışmak istediğim nokta acaba ara borular mu geniş? Yani orjinali tam olarak nedir bilmiyorum ama sanırım 60 lık. Alt devirlerden biraz şikayetim var esasen, kataliği iptal ettirmek gelmiyor içimden; bir yandan da içi dağılmış olabilir mi diyorum, kafam karışık işin aslı

  2. #2

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egzoz alt devırlerı öldürmüş büyük ihtimalle orjinal sisteme dönersen daha iyi olur abi.

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    türkiye/eskişehir
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Filtre

    Alıntı s1nanozk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese selamlar, herkes özellikle egsoz hakkında konular açmış bir de ben sizlere danışmak istedim. Alıştığımdan mıdır bilmem, aracım zamanla yavaşlamış ya da aynı gidiyor gibime geliyor. Tamam uçsun kaçsın için araç değiştirip turbolu bir araca geçmek gerek ama başka bişeyler daha yapabilir miyim ya da bişeyleri yanlış mı kullanıyorum; esas amacım fikir almak. Atmosferik olduğu için pek de yapılacak fazla bişey yok. Bakımlarını vs. aksatmadan yaptırırım. Araçta filtre-egsoz ve buji olarak bişeyler yaptım. K&N kutu içi filtre var, ngk iridyum buji kullanıyorum, yakın bir zamanda kırmızı bobinler de elime geçerse onları da takıcam. Esas sormak istediğim şey egsoz sistemi hakkında... Katalitik duruyor, ortada 60 lık spor susturucu sonda da supersprint egsozum var. Benim danışmak istediğim nokta acaba ara borular mu geniş? Yani orjinali tam olarak nedir bilmiyorum ama sanırım 60 lık. Alt devirlerden biraz şikayetim var esasen, kataliği iptal ettirmek gelmiyor içimden; bir yandan da içi dağılmış olabilir mi diyorum, kafam karışık işin aslı
    Merhaba aracınızı konularını gördüm aracınız gayet güzel olmuş. Araca bence 60lık düz boru çap olarak büyük bence 49 veya 51 daha iyi olur diye düşünüyorum.
    Aynı araçtan bende de var ben açık hava filtresi yapmayı düşündüm fakat incelediğimde üst hava filtre kapağını açınca çok farklı bir sistem var çözemedik 😀
    2 3 yere hava girişi var siz böyle biriey yapmak istedinz mi olabilir mi yapılırsa nasıl olur?

  4. #4
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kat.ı sök 51lik düz boru son oem.hafiften rahatlar araç.

    kat ı sökmeden ne bekliyorsun ki???

  5. #5
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    katı söküp sökmemekte değil olay 60 lık atmosferik 1.6 için çok fazla değer..

    1.8 t nin orj boruları bile 60 lık değilken hele.

    42-48 mm falandır orjinali, 51mm üzerine çıkmamanı öneririm. alt devirlerini o toparlar zaten. aracında şuan backpressure kaybı fazla olduğu için alt devirlerin iyice ölü durumda.

  6. #6
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kat.ı söküp 60lık boru yapsa tabiki backpressure kaybı çok fazla olur.ama kat durdugu için ve kat.ın sonrası 60 devam ettigi için çok etkilemez bence.


    kat yerine 51lik orta susturucu sona kadar 51 boru son oem en iisi bence

  7. #7
    s1nanozk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/Muğla
    Mesaj
    104
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hepinize değerli fikirleriniz için teşekkür ederim. Şimdi şöyle ki açıkçası tam bir ölçüm yapmadım boru çapı ile alakalı, ancak ortaya aldığım spor susturucu 60 lıktı ve de taktığımızda çok az genişti. Heralde orjinal boru çapı 58 falandır. Neyse 51 lik boru bende düşünüyorum aslında, kat ı da çekindim bir an söktürmeye, zehirli gazdı, muayneden geçemiyor gibi konularından dolayı o yüzden elletmedim. Kat ı çıkartırsam komple 51 lik boru ve arada yine spor susturucu ve sonda supersprinti bırakırım muhtemelen. Ya da sona sebring in vw racing egsozu var elimde onu kullanabilirim. Boru çapının genişlediğinde altların düştüğünü biliyorum ancak düşürmede kaçlık olacağı konusunda pek bir bilgim yok açıkçası. Mesela tam kaç mm olmalı vs. diye. Hondacılar 51liği çok kullanıyor mesela gördüğüm kadarıyla ama vw de çekincede kaldım
    Tufan kardeşim bu arada hava filtresi ile alakalı olarak bu motorda hava filtresi üst plastik kapağın içinde bulunuyor, açık hava takmayı(hatta cai) ben de düşündüm ama ya üst kapağı koymayacaksın, ya da kesicen biçicen. O şekil örnek gördüm bikaç tane, fotoğraf bulursam koyarım. Ben uğrşamadım o şekil, K&N kutu içi alıp taktım, bir senedir falan kullanıyorum şimdilik...

  8. #8
    s1nanozk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/Muğla
    Mesaj
    104
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tufan_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba aracınızı konularını gördüm aracınız gayet güzel olmuş. Araca bence 60lık düz boru çap olarak büyük bence 49 veya 51 daha iyi olur diye düşünüyorum.
    Aynı araçtan bende de var ben açık hava filtresi yapmayı düşündüm fakat incelediğimde üst hava filtre kapağını açınca çok farklı bir sistem var çözemedik ��
    2 3 yere hava girişi var siz böyle biriey yapmak istedinz mi olabilir mi yapılırsa nasıl olur?
    http://uk-mkivs.net/topic/97660-how-...-engine-cover/
    Bak burada eleman yapmış mesela kesip biçip, belki böyle bişey yapılabilir, yalnız araya bir de ufak sünger-filtre gibi bişey takmış o nedir anlamadım.

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    türkiye/eskişehir
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı s1nanozk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://uk-mkivs.net/topic/97660-how-...-engine-cover/
    Bak burada eleman yapmış mesela kesip biçip, belki böyle bişey yapılabilir, yalnız araya bir de ufak sünger-filtre gibi bişey takmış o nedir anlamadım.
    evet gayet güzel hoş olmuş ama sünger felen nedir nasıl yapılr o ayrı konu bakalım

  10. #10
    UmutBuran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O sünger Krank (havanlandırması) hava filtresi olarak görev yapsın diye koymuş

  11. #11
    s1nanozk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/Muğla
    Mesaj
    104
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet galiba stok üst plastik panelin sol tarafında bir hortum girişi daha var sanırım onun için o sünger de. Ancak cai sistemlerde demin bahsettiğimiz süngerin olduğu hortum, cai nin ana borusu üzerinde yer var ona takılıyor di mi?


    Bu iki işaretli yere takılıyor di mi aynı hortum?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •