User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 106 xs gti a dönüşüm

  1. #1
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    106 xs gti a dönüşüm

    arkadaşlar yurtdısnda 106 rallye modellerini 8v (tu5jp2) 16v (tu5jp4) e cevıren cok kısı gordum 106 da ıyı anlayalan arkadaşların yorumlarını beklıyorum zira bende motor mekanık ustasım duyum degıl kesın bılgıler ıstyorum lütfen sat gti al tarzı seyler söylemyın neler lazım olablilir silindir kapagı elektrık tesısatı ve ecu dısında kayıs gergısı bende 1 tane gti da 2 adet yorumları beklıyorum

  2. #2
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yurt dışında genellikle komple motor değiştiriyorlar. Sebebi şu sen 16v kapak takınca sıkıştırman baya baya düşecek performans almak yerine kaybedebilirsin. Ve 8v kolları çok ince. He ama diyorsanki elimde Tu5 bloklu bir araba var ben bunu yükleyeceğim. O yüzden sana 16v silindir kapağı, emme ve egzoz manifoldu cart curt şeylerin dışında 1 takım forged piston ile makinayı tamamlayabilirsin. Kollarıda GTI kol ile değiştirirsin yada onlarıda forged alırsın. Ayrıca yağ dönüş kanallarını felanda kontrol etmen lazım. Tam hatırlamıyorum ama onlarada işlem gerekebilir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #3
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tesekkür ederim 8 v için de forget piston buldum 8 v olarak yuklemeye karar versem daha sağlıklı olarabılırmı sence ? bırde 8 v ayarlı tımıng kasnakları var 8 e tımıng olayına kafam yatmıyo pek ?

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8v içinde forged piston var tabiki yükleyebilirsin ama öncelikle şuna karar ver. Beklentin ve hedefin nedir. Bu hedefine ulaşmak için ayırabileceğin bütçe nedir. Senin 8v motorun fabrika çıkışı 98 hp olanı bile var. Sen eğer 120 hp bana yeterli diyorsan aracını 120 hp yapabilirsin maliyette çok uçmadan. Ama daha yüksekte ise gözün 140-150 hp ye kadar çıkman mümkün ama maliyeti ucuz değil.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 2500 tl ayrıablırım belkı 3 bın

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sat gti al demiycem,

    motor içine girmeden 0.4 - 0.5 bar turbo ile çok daha keyifle binersin.

    motor içi piston dahi değiştirip 120 hp güce ulaşmaktansa motora bulaşmadan 130-140 hp hemde turbo, çok keyifli olacaktır.

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HAK-AN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 2500 tl ayrıablırım belkı 3 bın
    Harcayacağın 3000 liradan beklentin nedir onuda yaz ben sana olurunu olmazını söyliyim.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock motora 0,5 turbo dıyosun mm pekı yazılım ne kullanıcaz veya enjektör degışmek gerekırmı

  9. #9
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Harcayacağın 3000 liradan beklentin nedir onuda yaz ben sana olurunu olmazını söyliyim.
    140 hp yeterlı olur

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    140 için en az 6 bin lira gerekiyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozaman arkdaşın dedgı gıbı turbo mu dusunsek ?

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor sağlığına güveniyorsan eğer turbo düşünebilirsin. Wideband ve basit bir ms2 beyin felan dahil sanırım 5 bin lira seviyesine gelir ve 140 hp yi yakalarsın. Ama dahada önemlisi torkun atmosferik 140 hp ye göre çok çok daha fazla olur.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor kondiyonum iyi 113,000 de orj emsallerıne göre çok hızlı bi xs peki turbonun basıncını 0,5 bar a nasıl ayarıycam onu pek anlamıyrm ?

  14. #14
    eser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    4.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo sana gelmez Hakanim atmosferikte devam
    Alıntı diyadin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kanka fotoyla alakası yok,araba canlı bakınca sıfır gibi.2012 model 106 gti

  15. #15
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo sana gelmez Hakanim atmosferikte devam
    denesdık bı abı kırarmıyız dersın ?

  16. #16
    eser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    4.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HAK-AN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    denesdık bı abı kırarmıyız dersın ?
    Gonul isterki zevkle bin ama turbo sana bana gelmez zahmetli yok alttan basma yok cok sikistirma yok istop etme yok dur kalka girme biz 1-2 sikan adamlariz bize pek gelmez cok kirariz
    Alıntı diyadin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kanka fotoyla alakası yok,araba canlı bakınca sıfır gibi.2012 model 106 gti

  17. #17
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozman ya gti makinesi alıcam yada gti son karar

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeşim özel mesaj atmışsın, ama şu an işteyim rahat konuşamayız, hem burayada yazayım söyleceklerimi forum da bilgi paylaşımı esastır..

    turbo uygulamasında en kritik mevzu yakıt ve ateşleme ayarları..

    bunun için piggyback denen sıralı sistem LPG beyni mantığında , aracın mevcut beyni ile birlikte çalışan elektronik aletler var uygun maliyetli, bu alet ile hem yakıt hemde ateşleme ayarlarını değiştirebielceksin.

    mesela

    aem fic
    greddy emanage

    gibi türkiyede ikinci el bulunabilecek aletler iş görecektir.

    turbo işin içine girip güç arttığından mevcut enjektörler yetmeyecektir, burda 1 takım enjektör alınması gerekir, ama uçuk birşeye gerek yok 4 tane gti enjektörü 0.5 bar a yetecektir fazlasıyla.

    piggyback aleti ve 4 enjektörü araca taktıktan sonra elektronik kısmı halletmiş oluyorsun.

    Geri kalan kısım mekanik.

    turbo yu motora bağlamak için eksoz manifoldu ve turbo sonrası egzoz boruları aracına göre imal edilecek + hava emiş - intercooler - gaz kelebeği arasında borular araca göre imal edilecek.

    Ana hatlarıyla turbo sistemi budur.

    sana örnek olması açısından aşağıdaki konuyu okumanı tavsiye ederim, aynı motorlu araç:

    http://www.techturkey.com/forum/proj...axo-turbo.html

  19. #19
    ulasoztas1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.546
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eski xs'imle bende çok uğraşmıştım çok zevkli alettir. GTİ ın gölgesinde kalması beni daha da hırslandırıyordu. Gelelim asıl mevzuya üst kapağı değiştirmeyi bende düşünmüştüm ama ustam vazgeçirmişti astarı yüzünü geçer diye.. xs'in orjinal pistonları çukurdur onları düz pistonlar ile değiştirebilirsin sıkıştırmayı arttırmak için.
    Ben kendi aracımda; gti piston, düz boru egzoz, yazılım, 14/60 mahruti, kapak taşlama ile gayet güzel sonuçlar almıştım.
    Akhisar draglarında 0-400mt yi 16sn de alıyordum (bence iyi bir rakam).

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •