User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Atmosferik araca turbo uygulamak Garrett

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Atmosferik araca turbo uygulamak Garrett

    Arkadaşlar turbo konusunda yardımcı olabilir misiniz Garrett GT1548 modeli bu turbo 1.6 motor atmosferik araca uygulanabilir mi ?

    özellikleri bu



    bu turbo için motorun başka parçalarını değiştirmeye gerek var mıdır, uygulansa iyi bir fark olur mu ?


    Yorumlar için teşekkürler

  2. #2
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.062
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    resimde 100 -200 hp güce kadar diyo ama sonradan yapılmış bi turbo sistemi için küçük bence ama illa bunu taksam diyosan olur neden olmasın ayrıca küçük motorlar için die belirtmiş.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  3. #3

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turboman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    resimde 100 -200 hp güce kadar diyo ama sonradan yapılmış bi turbo sistemi için küçük bence ama illa bunu taksam diyosan olur neden olmasın ayrıca küçük motorlar için die belirtmiş.
    Yorum için teşekkürler

    1.6 araç için 100-200 hp arası iyi bence sonuçta wrx sti vs değil

    Bu turbo için motorun genellemesinde başka parçaları değiştirmeye gerek var mıdır peki ?

  4. #4
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O turboyu 1.6 sahine bile taksaniz 2000 devirde full boost yaptirirsiniz gt22 veya gt25 den daha ufak turbolar size extra egt olarak geri dönücektir daha büyük turbo bakmani daha faydali olur

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O turboyu 1.6 sahine bile taksaniz 2000 devirde full boost yaptirirsiniz gt22 veya gt25 den daha ufak turbolar size extra egt olarak geri dönücektir daha büyük turbo bakmani daha faydali olur
    Yorum için teşekkürler

    Daha büyük turbo daha iyi tabi ama ben pistonu değiştir şunu bunu değiştir profesyonel şekilde değil 100-200 hp arası mesela 0-100 12 sn olan aracı 9-8 sn düşürmek amaçlı sormuştum sonuçta 1.6 motor için olacak konu hakkında çok bilgi sahibi değilim dediğim şekilde bir mod için hangi model turbo alınmalı garrettin

  6. #6

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.022
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı atilla_88 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yorum için teşekkürler

    Daha büyük turbo daha iyi tabi ama ben pistonu değiştir şunu bunu değiştir profesyonel şekilde değil 100-200 hp arası mesela 0-100 12 sn olan aracı 9-8 sn düşürmek amaçlı sormuştum sonuçta 1.6 motor için olacak konu hakkında çok bilgi sahibi değilim dediğim şekilde bir mod için hangi model turbo alınmalı garrettin
    Yazıldığı gibi bu turbo 1.6 dizel bir araca bile küçük gelir, daha büyük bir turbo ve düşük basınç ile güzel sonuçlar elde edilir ancak turbo uygulamaları düşünüldüğü kadar kolay değildir, araca uygun manifold vs. yakıt sistemi ve kontrol ünitesi çok önemlidir..
    ...

  7. #7

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazıldığı gibi bu turbo 1.6 dizel bir araca bile küçük gelir, daha büyük bir turbo ve düşük basınç ile güzel sonuçlar elde edilir ancak turbo uygulamaları düşünüldüğü kadar kolay değildir, araca uygun manifold vs. yakıt sistemi ve kontrol ünitesi çok önemlidir..
    GT2056



    o zaman şu turboyu göstereyim sanırım bu daha iyi olur mesela bu modeli alırsak 1.6 motora uyguladığımızda başka hangi parçalar değiştirilmesi gerekir ?

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O turboyu atmosferik bir araca takmak için baya bir parça gerekiyor. Önce turbo manifoldu. Sonra intercooler. Ve bu turbodan intercoolera oradan gaz kelebeğine gidecek borulamalar silikon hortumlar kelepçeler. Aracın artan benzin ihtiyacı için büyük benzin enjektörleri. Ve aracına mutlaka bir beyin takılması en kötü piggyback modülü bağlanması lazım (tavsiye etmiyorum). Bunun için enjektör ve ateşleme tesisatlarında işlemler gerekicek. Bazı sensörlerin tesisatlarıda aynı şekilde modifiye edilecek. Blow-Off, Wideband, gibi ıvır zıvırları yazmıyorum bile. Eğer bahsettiğin araç Cruize ise günlük binilen bir araç demektir bu. Yolda bırakmasın seni diye gerekli gereksiz bir sürü gösterge sensör alman bir çok oem parçayı değiştirmen gerekebilir. Min 10 bin TL'yi gözden çıkartıyorsan başla bu işe. Belki 7-8 e biter (!) ama sen min 10 bin TL olarak düşün.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O turboyu atmosferik bir araca takmak için baya bir parça gerekiyor. Önce turbo manifoldu. Sonra intercooler. Ve bu turbodan intercoolera oradan gaz kelebeğine gidecek borulamalar silikon hortumlar kelepçeler. Aracın artan benzin ihtiyacı için büyük benzin enjektörleri. Ve aracına mutlaka bir beyin takılması en kötü piggyback modülü bağlanması lazım (tavsiye etmiyorum). Bunun için enjektör ve ateşleme tesisatlarında işlemler gerekicek. Bazı sensörlerin tesisatlarıda aynı şekilde modifiye edilecek. Blow-Off, Wideband, gibi ıvır zıvırları yazmıyorum bile. Eğer bahsettiğin araç Cruize ise günlük binilen bir araç demektir bu. Yolda bırakmasın seni diye gerekli gereksiz bir sürü gösterge sensör alman bir çok oem parçayı değiştirmen gerekebilir. Min 10 bin TL'yi gözden çıkartıyorsan başla bu işe. Belki 7-8 e biter (!) ama sen min 10 bin TL olarak düşün.
    Anladım baya geniş çapta uğraştırıyor o zaman peki hiç parça değişikliği yapmaya gerek kalmadan kullanılacak turbo yok mudur mesela ilk mesajımdaki turbo.

  10. #10
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    İST
    Mesaj
    3.025
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam sen bence once bır atmosferik motor / aşırı beslemelı motor vs ıyıce araştır. ne farkları var? calısma prensıplerı felan bır bak,ogren sonra ınsanlardan tavsıye ıste. sadece turbo nasıl takılacak allah askına.

  11. #11
    Karakuş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Eskişehir - İstanbul
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Parça değişikliği yapılmadan turbolamak imkansız. Bence siz daha hızlı araba alın-bakın, boşuna zaman-nakit-emek harcamayın.
    Real Cars, Real Roads.

  12. #12

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim benim merak ettiğim atmosferik araçta turbo uyguladığımızda parça değiştirmemiz gerekiyormu diye sormuştum soruyu uzatarak sordum, ama ne yapılmasını gerektiğini öğrendim teşekkür ederim.

  13. #13
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atmosferik aracı turbolarken, turbo maliyeti emin ol devede kulak kalır...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #14
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlla piston vs degistirmeden motor kapali sekilde turbo takilir sikinti yok, söyle biside aklina gelmesin kucük turbo takarsam bisi degistirmem kocaman turbo takarsam herseyi bastan yapmak gerekir gibi bir mantikda yok sadece limitlerinizi cok düsürmelisiniz yani stock motordan 1000hp alinmaz.

    Profesyonelce yapilacak bir sistemde ufak turboda büyük turboda taksan komple baştan aşağı sistem dizilir hee sen 200 hp lik bir araba yapicaksindir gider eagle kol alirsin piggyback alirsin yok daha güclü bir arac yapmak istersin ozaman manley alirsin aemin veya halltech in en gelismis olan ecusunu alirsin bu tamamen arac sahibinin keyfine ve cüzdanina kalmistir.

    Ayni sekilde senin aracina gelirsek resmini koydugun turbolardan az daha büyügünü ve minimum montaj icin gerekli parcalari kullanarak aracina turbo takabilirsin ama bu standart araba gibi binerim gazlarim anlamina gelmez, belli limitler dahilinde stock motor turbolanabilir ama nekadar az parca alirsaniz sonradan iki hatta üc kere tekrar tekrar masraf edebilirsin nereye kadar dayanir nerde kol cikar kimse garanti veremez

  15. #15
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atmosferik bir araca direk turbo salgangozu takınca araba turbo olmaz, bunun yanında destekçi ve yardımcı bir çok parça degişimi gerekir ( özellikle atmosferikten, turbolanacaksa ).
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İST-KARTAL
    Mesaj
    349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten aşırı besleme bölümündede yazıyo asgari gerekli parçalar yinede yazım aracının doldurabilecegi turbo intercooler blow enjektör beyin turbo manifoldu borular bikaç aklıma gelmeyen sey daha ... sıkıştırmayı düşürüp az bi basınçla 0.4 0.5 gibi pek bişey olmaz gibime geliyo daha bilgili arkadaşlar yazarlar zaten
    REDBULL GSİ
    CORSA B TÜRKİYE

  17. #17
    muratGT643 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye/ Ankara
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeşim bende yakında atmosferik arabamı yüklemeyi düşünüyorum bi senedır bos zamanlarımda araştırmalar yaptım, aracın ne bilmiyorum ama supercharger sana daha az maliyetli olur ki sonuçta stock motora 0.3 0.4 ten fazla basamıcaksın, danışmak istersen pm den yazabilirsin numaramı atarım konuşur bi harita çizeriz gibi geliyor
    GRUP TEKEL

    İNŞAAT MÜHENDİSLİK VE MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİ. KONUT, UNIVERSİTE, OKUL VE HASTAHANE İNŞAATLARI, KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJELENDİRME

  18. #18

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkesin yorumuna saygı duyuyorum, kendi tecrübelerim şu yönde.


    1) bir araç için atmosferik yapıdan turbo'ya geçmek çok son derece pahalıda olabilir, uçuk şekilde basit ,kolay ve ucuzda.

    öncellikle bilmeniz gerekenler:


    a) araç kaç binde ve kaç yaşında, (genelde yaşı ve km si olan araçların motor kompresyonları düşüşecektir o sebeble buji yerinden çıkartılarak ve krank döndürülerek bir motor sağlık testi/kompresyon testi yapılmalı ve öncellikle o motor turbolamak için halen sağlıklı bir motormu bilinmeli)

    b) motorunuzun sıkıştırma oranı bilinmeli, 12 sıkıştırmalı atmosferik motorda var, 8.5 sıkıştırmalı atmosferikte, turbo araçlar genelde direk enjeksiyon olmadığı sürece en fazla 10 sıkıştırmaya kadar problemler,zorluklar çıkartmadan çalışırlar ek sıkıştırmada hem verim düşer,hem ısı yükselir hem müdaleler pahalı olur.


    c) takılacak turbo ile ani torque dalgalanmaları olacaktır (özellikle küçük turbo ile) ve bunu şanzımanınızın kaldırıp kaldıramayacağı, baskı balatanızın kaldırıp kaldırılamayacağı öğrenilmeli

    d) diğer arkadaşında belirtiği gibi yakıt enjeksiyonunuzun sınırları öğrenilmeli atmosferik halde enjektörün 240hpyyi kaldırabilecek fabrika enjektörleride var kimi atmosferik araçta , kimisinde 120hpde var o sebeble sizdeki kaç hpye kadar destekliyor, artırmak gerek olacakmı bilmek lazım.


    yerinizde olsam öncellikle aracınızı internetde araştırırdım, turbo takan olmuşmu, neler yapmak zorunda kalmış, ne gibi zorluklar çıkmış vs diye.

    size şöyle örnek verim kötü örneğin marka modelini belirtmim kimse üzülmesin ama ben 30bin tl kadar (11,000usd) kadar para harcayıp 2000km gidemeyen ve motoru iflas edende gördüm.


    240,000kmde honda civic D16ya turbo takıp bunu ebayden aldığı 800usd lik komple kit ile yapıp aracı extra bir 4 sene / 80000km yapanda.


    takmak istediğiniz araç marka/model, motor hacim,hp neydi araç kaç km belirtebilirmisiniz?

  19. #19
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    atmosferik aracı turbolarken, turbo maliyeti emin ol devede kulak kalır...
    aynen turbo satın almak işin en kolayı. Sadece turboyla olmuyor.
    asıl diğer değişmesi gereken dolu parça var
    ve en önemlisi cepte para ne kadar? + bu işi kim yapacak sorusu var.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •