User Tag List

Toplam 16 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 16 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: PALIO 1.6 16v stop etme problemi ?

  1. #1
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18.Temmuz.2011
    Yaş
    27
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2,805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    PALIO 1.6 16v stop etme problemi ?

    Araba 99 model 1.6 palio, atiker tüp var üzerinde.

    *Benzinde gazda fark etmiyor stop ediyor.

    Özellikle araç sıcakken yapıyor. Soğukken problem yok.
    Gaz kelebeğini temizlettim dedi arkadaş ama nerede kime temizlettiği hakkında fikrim yok. Stop ettiği zaman tekrar çalıştırsan da boşa attığın anda bir süre stop etmeye devam ediyor. Bir süre geçince kendiliğinden düzeliyor.

    Neden yapar neye dikkat edelim başına daha önce gelen var mı ?

  2. #2
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03.Mart.2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Paliolardaki kronik bir arıza bu.Stop etme ,rolanti dalgalanması vs. gaz kelebek sensorune gelen akımla alakalı bir sorun oldugunu soyliyorlardı. Genelde gaz kelebeğini değiştirirler ama fiyatı biraz yuksek olması lazım orjinal parçanın.. Bi cok arabada bu gaz kelebegi sorunu oluyor.Temizletmek işe yaramıyor genelde.Rolanti dalgalanmasında potanstiyo metreye gelen şase kablosuna ek kablo ile güclendiriyorlardı olmadı bide öyle denemek lazım belki işe yarayabilir.
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  3. #3
    Can's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10.Nisan.2010
    Yaş
    29
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,922
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor sıcaklık sensorunu degıstır
    powered by:
    Can's


  4. #4
    kesici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Kasım.2015
    Yaş
    28
    Şehir
    İst
    Mesaj
    1,260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 16v stilo sahibiydim ben eskiden, aynı sorun bendede olmuştu, ilk olarak kelebeği temizlettir hatta kendin yapabilirsen daha bir hoş olur.
    Eğer geçmez ise kelebeği değiştir, bende birtürlü geçmemişti bende satmıştım arabayı, daha sonrada nissan maxima ile tanıştım sanada öneririm

  5. #5
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18.Temmuz.2011
    Yaş
    27
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2,805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hay maksimana sokayim yetti ama

  6. #6

    Üyelik
    08.Ekim.2013
    Yaş
    26
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    368
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kesici Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 16v stilo sahibiydim ben eskiden, aynı sorun bendede olmuştu, ilk olarak kelebeği temizlettir hatta kendin yapabilirsen daha bir hoş olur.
    Eğer geçmez ise kelebeği değiştir, bende birtürlü geçmemişti bende satmıştım arabayı, daha sonrada nissan maxima ile tanıştım sanada öneririm
    arabayı satcan da piyasayı mı yükseltmeye çalışıosun anlamadım eğer öyleyse ben de bi maxima ayalım beraber çalışalım

  7. #7
    Vuh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Nisan.2015
    Yaş
    21
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    193
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lan ahahaha ciddi ciddi okuyordum yine maxima'cı gelmiş sesli güldüm
    Farklı bir sorun ama belki işinize yarar aynı araç soğukta şak diye marş alırken motor ısınınca çok geç alıyordu. Marşı benzinle yapmasından dolayı LPG'ye hiç baktırmamıştı arkadaş, geçen hafta konuştuk gaz beyni ve yardımcı elemanları (ısı müşürü filan bir iki şey saydı) değişmiş sorun ortadan kalkmış. Soğukta yapmayıp sıcakta yapınca sizinki de öyle aklıma geldi, aklınızda olsun..

  8. #8
    AyrtonSenna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03.Haziran.2014
    Yaş
    24
    Şehir
    İstanbul-Maltepe
    Mesaj
    1,738
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla arabada ne problem var diye girdim fakat doğukan kusura bakmasın şimdiden @kesiciye sinirlendiği tarafta kahkaha attım
    2013 FORD FİESTA 1.4 TİTANİUM X

  9. #9
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12.Eylül.2009
    Yaş
    29
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2,076
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Can's Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor sıcaklık sensorunu degıstır
    +
    Düzelmezse şöyle devam edebilirsiniz:

    "Bu arıza genellikle gaz kelebek potansiyometresine gelen şase direncinin yüksek olmasından kaynaklanmaktadır.
    Öncelikle gaz kelebek potansiyometresinin tesisat soketinden şaseleme (siyah renkli) kablosunun direnç değerini hem akünün – (negative) kutup başından hem de motor üzerinden ölçmek gerekir.
    İkinci aşamada gereken ise, motor şaselemesinin motor ile akünün – (negative) kutup başından ölçülmesi.
    Üçüncü aşamada ise EKU gövdesinin üzerinden motor ile akünün – (negative) kutup başından ölçülmesi
    Görülen değer tümünde (multimetrenin iç direnci hariç) 0.5 ohm dan düşük olmalıdır.
    Şayet yüksek bir miktar görülürse tesisat kontol edilip, direnç miktarı istenen seviyeye getirilmelidir.
    Daha sonra bilgisayar ile gaz kelebek potansiyometresinin değerleri kontrol edilerek arızalı olup olmadığı tespit edilebilir.
    Eğer arızalı ise (gaz kelebek potansiyometresi değiştirilebilir bir yedek parçadır) değiştirilir.
    Gaz kelebek potansiyometresinin şaselemesinin 0,5 ohm dan yüksek olması halinde arızanın giderilmesi mümkün değildir.
    Ani değer değiştirecek şekilde bozulan lambda, mutlak basınç, hava ısı, su ısı ve debimetre sensörü arızaları da rölantide küçük oranlarla devir değişikliğine sebep olabilir.
    Şayet şaseleme doğru ve sistemde başkaca bir arıza görülmediği halde devir gezinmesi giderilemiyorsa, stepper motor arızalıdır.
    Stepper motorun arızası iki halde oluyor.
    En çok karşılaştığımız ise kirlenmesinden dolayı hareketli nüvenin kısmen sıkışması.
    Bir kez temizlenirse çoğunlukla kısa süre normalleşiyor.
    İkinci kez temizlenenlerin arasında çalışan çok az.
    İkinci arıza ise stepper motorun kendisinin bozulması.
    Değiştirmekten başka çare maalesef yok.
    Step A motorlarda stepper motor değiştirilebilir.
    Ancak stepper motor, Step B motorlarda demonte edilmeyecek şekilde tasarlanarak üretildiğinden dolayı, arızayı gidermek için kelebek gövdesi zorunlu olarak komple değiştiriliyor. "





    Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.

  10. #10
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18.Temmuz.2011
    Yaş
    27
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2,805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AyrtonSenna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla arabada ne problem var diye girdim fakat doğukan kusura bakmasın şimdiden @kesiciye sinirlendiği tarafta kahkaha attım
    Kardeşim yetti ya makşima makşima

    Hepsini iletiyorum arkadaşa teşekkürler.

  11. #11
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03.Mart.2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 16v motorlar candır ama bi arıza cıkardımı saç baş yoldurabilir. yaklaşık olarak 2 seneye yakındır 99 model palio var ama arızaları sayesinde herbir cacığını öğrendim sayılır.Yaşı gereği sensörler artık arıza cıkarmaya başlıcaktır buda normal zaten ama genelde rolanti motoru - potansiyo metre - ısı müşürü - gaz kelebeği ki ciddi kronik arıza paliolarda vs. şanjumanda 3. dişli cırlar durur sert davranırsan hani derlerya ciğerini bilirim diye aynen öyle oldum bu palio sayesinde satıcam dedim kaç kere ama inadına palio hala etrafımdaki cok bilen insanlara inat ( tokat manyagı olan yüksek model arabası olan arkadaşlara inat ) Ben 1 sene ayağı gazdan cekince deli gibi silkelemesi ile uğraştım bu keratanın 123414213 kere cihaza bağladılar herşey normal cıktı en sonunda kapak açalım dediler dedim ne diyorsunuz... Ama ne hikmetse her cihaza bağlanmasında hız-km sensörü hata veriyordu herkez bunlarda telli sistem var dijital okumaz km yi o yüzden önemli değil dediysede en sonunda dayanamadım dedim bu zıkkımı koydularsa vardır mühendislerin bi bildiği madem dijital okumuyor bu zıkkım neden var! Deyip,gittim aradım taradım (5-6 parcacı gezdim bide öyle kolayda bulunmuyor üstüne bide fiat servisi ile kavga ettim temin etmiyorlarmış vs.) buldum neyse tamirci söktü parçayı bi taktı şanzuman üzerinde içinden km teli geciyor hatta. Ulan hayat normale döndü ne silkeme ne bişi bağladık cihaza zart hatada yok ohh be dedim.. Amma dolmuşum be ne dicektim neler anlattım... neler cektim ben bu paliodan be..

    Valla sana tavisyem ısı müşürünü orjinali ile değiştir 1.6 lardaki sarıdır sakın mavisini alma 1.4 lerinki mavi parcacılar bazen mavide gazlayabiliyor.Bu ısı müşürü bazen cidden büyük sıkıntılar yaratabiliyor bu araçlara. büyük ihtimalle steper motorda sıkıntı olabilir senin.Valla oysada orjinalini nasıl bulursun allah yardımcın olsun.Piyasadaki magnetti marelli yazanlar bile çin malı.Bide potansiyo metre var ama ondan olsa dicem arada gaz yemesinde vs bi sıkıntı olması lazım.ıkına sıkına gitme kasılıp birden fırlama vs. yada düşün devirde hafiften bi silkeleme. gaz kelebeği temizletirsen pisliği neyim almış olursun ama bizim araçlarda kelebek adaptasyonu yok öyle cihaz bağlayıp. Eğer etrafında bu motordan olan bi araç varsa eşinde dostunda ve sağlıklıysa potansiyo metre ile rolanti motoru kolay sökülebilir parçalar olmadı söküp bi deneme yanılma yapabilirsin. sadece potansiyo metre 1.6larda terstir diğer araçlara göre ona dikkat et sökerken bakarsın pozisyonunana..

    220T arkadaşın dediği(bende demiştim) yöntem büyük ihtimal sadece devir gezinmesi olayında oluyor. ibre yukarı aşşağı dalgalanma yaparsa bu yöntem ile gideriyorlar büyük ihtimal ama seninkisi direk stop etme olduğu icin(eski notlarada baktım) senin sorununu cözeceğini pek sanmıyorum..

    Allah kolaylık versin hani parçaları değiştirsem desen bu seferde orjinallerini bulmak icin uğraşıyorsun.Yani palio'n varsaki helekide 1.6 ise hep bi uğraş içindesin
    Başka takıldığın sormak istediğin bişiler olursa pm ile olmadı ulaşırsın elimden geldiğince yardımcı olurum.. Bizde anamızın karnından öğrenerek cıkmadık, s.kile s.kile öğrendik işte
    Ama inadına palio hala
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  12. #12
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18.Temmuz.2011
    Yaş
    27
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2,805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hahahaha Ne dertliymişsin abi. Arkadaşa söyleyeyim de satsın en temizi.

  13. #13
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03.Mart.2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla stres bana koymaz macera arıyorum derse eyvallah sıkıntı yok bulaştınmı sarar bu araba.Ama bahtına bi arıza cıkarır vs. ise canda yakar.İşin kötü yanı çoğu ustada anlamıyor bu fiatın cift egzantirik motorlarından.Cogu aaaa uuu bunlar sorunlu zaten der ugrasmaz demicemde yapamadıkları beceremedikleri icin ugrasmıyormuş süsü verirler...
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  14. #14

    Üyelik
    03.Kasım.2016
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [QUOTE=Satanael;7990749]1.6 16v motorlar candır ama bi arıza cıkardımı saç baş yoldurabilir. yaklaşık olarak 2 seneye yakındır 99 model palio var ama arızaları sayesinde herbir cacığını öğrendim sayılır.Yaşı gereği sensörler artık arıza cıkarmaya başlıcaktır buda normal zaten ama genelde rolanti motoru - potansiyo metre - ısı müşürü - gaz kelebeği ki ciddi kronik arıza paliolarda vs. şanjumanda 3. dişli cırlar durur sert davranırsan hani derlerya ciğerini bilirim diye aynen öyle oldum bu palio sayesinde satıcam dedim kaç kere ama inadına palio hala etrafımdaki cok bilen insanlara inat ( tokat manyagı olan yüksek model arabası olan arkadaşlara inat ) Ben 1 sene ayağı gazdan cekince deli gibi silkelemesi ile uğraştım bu keratanın 123414213 kere cihaza bağladılar herşey normal cıktı en sonunda kapak açalım dediler dedim ne diyorsunuz... Ama ne hikmetse her cihaza bağlanmasında hız-km sensörü hata veriyordu herkez bunlarda telli sistem var dijital okumaz km yi o yüzden önemli değil dediysede en sonunda dayanamadım dedim bu zıkkımı koydularsa vardır mühendislerin bi bildiği madem dijital okumuyor bu zıkkım neden var! Deyip,gittim aradım taradım (5-6 parcacı gezdim bide öyle kolayda bulunmuyor üstüne bide fiat servisi ile kavga ettim temin etmiyorlarmış vs.) buldum neyse tamirci söktü parçayı bi taktı şanzuman üzerinde içinden km teli geciyor hatta. Ulan hayat normale döndü ne silkeme ne bişi bağladık cihaza zart hatada yok ohh be dedim.. Amma dolmuşum be ne dicektim neler anlattım... neler cektim ben bu paliodan be..

    satanael arkadaşa teşkkür ediyorum bu tavsiye sayesinde sorunumu çözdüm..
    bende stop etme sorunu yaşıyordum rolantiye düşerken bazen stop ediyor bazen etmeden kurtarıyordu iki defa bilgisayara bağlattım
    ikisindede hız sensörü arızası gösterdi ustalara söyledim bişey olmaz sadece kilometreyi yanlış gösterir dediler bujiler kabloları bobin değişti kelebek temizliği yapıldı adaptasyon yapıldı düzelmedi bu yazıyı okuyunca hız sensörünü değiştirmeye karar verdim tavsiye üzerine bir ustaya gittim konuyu anlattım rolanti valfindendir dedi ben israr ettim hız sensörünü değiştirelim diye tamam dedi değiştirmeye kalktığında soketin takılı olmadığını boşta olduğunu gördü yerine taktı ve araba normale döndü artık stop etmiyor hatta sabahları bile daha kolay calışıyor arızalı olsaydıda aynı sorunu yapacaktı demekki aklınızda bulunsun..

  15. #15
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Şubat.2014
    Yaş
    29
    Şehir
    09
    Mesaj
    635
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fiat 1.6 16v araç sahibi olarak buraya bir rezerve bırakayım
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  16. #16

    Üyelik
    20.Şubat.2018
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    1
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 220T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +
    Düzelmezse şöyle devam edebilirsiniz:

    "Bu arıza genellikle gaz kelebek potansiyometresine gelen şase direncinin yüksek olmasından kaynaklanmaktadır.
    Öncelikle gaz kelebek potansiyometresinin tesisat soketinden şaseleme (siyah renkli) kablosunun direnç değerini hem akünün – (negative) kutup başından hem de motor üzerinden ölçmek gerekir.
    İkinci aşamada gereken ise, motor şaselemesinin motor ile akünün – (negative) kutup başından ölçülmesi.
    Üçüncü aşamada ise EKU gövdesinin üzerinden motor ile akünün – (negative) kutup başından ölçülmesi
    Görülen değer tümünde (multimetrenin iç direnci hariç) 0.5 ohm dan düşük olmalıdır.
    Şayet yüksek bir miktar görülürse tesisat kontol edilip, direnç miktarı istenen seviyeye getirilmelidir.
    Daha sonra bilgisayar ile gaz kelebek potansiyometresinin değerleri kontrol edilerek arızalı olup olmadığı tespit edilebilir.
    Eğer arızalı ise (gaz kelebek potansiyometresi değiştirilebilir bir yedek parçadır) değiştirilir.
    Gaz kelebek potansiyometresinin şaselemesinin 0,5 ohm dan yüksek olması halinde arızanın giderilmesi mümkün değildir.
    Ani değer değiştirecek şekilde bozulan lambda, mutlak basınç, hava ısı, su ısı ve debimetre sensörü arızaları da rölantide küçük oranlarla devir değişikliğine sebep olabilir.
    Şayet şaseleme doğru ve sistemde başkaca bir arıza görülmediği halde devir gezinmesi giderilemiyorsa, stepper motor arızalıdır.
    Stepper motorun arızası iki halde oluyor.
    En çok karşılaştığımız ise kirlenmesinden dolayı hareketli nüvenin kısmen sıkışması.
    Bir kez temizlenirse çoğunlukla kısa süre normalleşiyor.
    İkinci kez temizlenenlerin arasında çalışan çok az.
    İkinci arıza ise stepper motorun kendisinin bozulması.
    Değiştirmekten başka çare maalesef yok.
    Step A motorlarda stepper motor değiştirilebilir.
    Ancak stepper motor, Step B motorlarda demonte edilmeyecek şekilde tasarlanarak üretildiğinden dolayı, arızayı gidermek için kelebek gövdesi zorunlu olarak komple değiştiriliyor. "





    Aynı Sorun bende de var nasıl yapabilirim yardımcı olabilir misiniz?

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •