User Tag List

Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan BirinciBirinci 12
Toplam 30 adet sonuctan sayfa basi 20 ile 30 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: K24A3 Accord Rölantide Dalgalanma

  1. #20
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Ekim.2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3,597
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vtec 2 kasaların yazlık ve kışlık supap ayarına girmesi gerekiyor. Bence k24 vtecimizin de sorunu bu olabilir.
    Muhteşem ustalarımızın tespitlerine benziyor yazlık ve kışlık he
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.

  2. #21
    300E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Ekim.2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rölanti dalgalanmasının başlıca nedeni vakum kaçağıdır tabir yerindeyse iğne ucu kadar bir yerden vakum kaçağı olsa dalgalanma yapar ayrıca sıcak motorda daha çok yapar.
    Aynen ısındıkça artıyor hocam.
    - 2017 Peugeot 508 Allure 1.6 BlueHDI
    - 2004 CL9 ACCORD K24
    - 2016 5F LEON 1.2 TSI

  3. #22
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03.Eylül.2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,495
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhteşem ustalarımızın tespitlerine benziyor yazlık ve kışlık he
    Bilemiyorum Honda’dan anlıyorsan sen söyle;

    ama bir yerlerde rakamları da yazıyordu kışın emme tarafı şu kadar, eksoz tarafı bu kadar olarak ayarlanmalı yazın ise şöyle olmalı gibisinden.

    Zamanında subap ayarı yapılmış bir vtec 2 nin emsallerine göre daha sağlıklı yürüdüğünü de gördüm.

  4. #23
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04.Kasım.2009
    Yaş
    29
    Şehir
    Maple Syrup Land
    Mesaj
    4,929
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilemiyorum Honda’dan anlıyorsan sen söyle;

    ama bir yerlerde rakamları da yazıyordu kışın emme tarafı şu kadar, eksoz tarafı bu kadar olarak ayarlanmalı yazın ise şöyle olmalı gibisinden.

    Zamanında subap ayarı yapılmış bir vtec 2 nin emsallerine göre daha sağlıklı yürüdüğünü de gördüm.
    Yaz kış subap ayarı yoktur. Günlük insan gibi kullanılan araçta 6 ayda 100 bin km yapmıyorsanız subap ayarı gerekmez. Eğer gerekiyorsa problemi başka yerde aramak lazım.
    Alim ile eyle ülfet, alırsın mertebe
    Cahil ile etme sohbet, dönersin merkebe

  5. #24
    300E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Ekim.2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba arkadaşlar, problemin kaynağını bulduk, dün subap ayarı ve gaz kelebeği adaptasyonu yapıldı ama fayda etmedi, aracın hava yakıt karışımı çok dengesizdi, kimi zaman aşırı zengin, kimi zaman aşırı fakire kaçıyordu rölantide, problemin ön oksijen sensöründen kaynaklı olduğunu tespit ettik, 2016 da aracı alır almaz arıza ışığı yakıyo diye denso marka marka alıp taktırmıştım, sanırım çakma mal verdiler bize, başka araçtan sensör söküp denedik oldu, şimdi sensörün fişi çekik gayet stabil rölanti, şimdi oksijen sensörü alacağım ama 1550 TL fiyatı var, bakalım nasıl yapacağız.

    Birde benim araça 2 tane oksijen sensörü var, motora yakın olan arızalanmış, sensör alana kadar böyle kullansam ne gibi bir problem oluşur araçta?
    - 2017 Peugeot 508 Allure 1.6 BlueHDI
    - 2004 CL9 ACCORD K24
    - 2016 5F LEON 1.2 TSI

  6. #25
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04.Kasım.2009
    Yaş
    29
    Şehir
    Maple Syrup Land
    Mesaj
    4,929
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 300E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, problemin kaynağını bulduk, dün subap ayarı ve gaz kelebeği adaptasyonu yapıldı ama fayda etmedi, aracın hava yakıt karışımı çok dengesizdi, kimi zaman aşırı zengin, kimi zaman aşırı fakire kaçıyordu rölantide, problemin ön oksijen sensöründen kaynaklı olduğunu tespit ettik, 2016 da aracı alır almaz arıza ışığı yakıyo diye denso marka marka alıp taktırmıştım, sanırım çakma mal verdiler bize, başka araçtan sensör söküp denedik oldu, şimdi sensörün fişi çekik gayet stabil rölanti, şimdi oksijen sensörü alacağım ama 1550 TL fiyatı var, bakalım nasıl yapacağız.

    Birde benim araça 2 tane oksijen sensörü var, motora yakın olan arızalanmış, sensör alana kadar böyle kullansam ne gibi bir problem oluşur araçta?
    Araç sensörden okumayacağı için open loopta gezer. Yakıt biraz artabilir.

    Bunun dışında Denso'nun O2 sensörleri iyidir, problem olmaması lazım. Genelde günlük kullanılan araçlarda 150 bin km den sonra verimsiz çalışmaya başlıyor arıza lambası yakmasa da. Araç yağ yakıyor mu?

    Bu arada Honda'da Denso kullanıyor. Bayiden alıp fazla para vermeye gerek yok.
    Alim ile eyle ülfet, alırsın mertebe
    Cahil ile etme sohbet, dönersin merkebe

  7. #26
    300E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Ekim.2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç sensörden okumayacağı için open loopta gezer. Yakıt biraz artabilir.

    Bunun dışında Denso'nun O2 sensörleri iyidir, problem olmaması lazım. Genelde günlük kullanılan araçlarda 150 bin km den sonra verimsiz çalışmaya başlıyor arıza lambası yakmasa da. Araç yağ yakıyor mu?

    Bu arada Honda'da Denso kullanıyor. Bayiden alıp fazla para vermeye gerek yok.
    Üzerinde denso var, aldığımızda taktırmıştım Ankarada bir parçacıdan almıştım 350 TL ye, onu taktığımızdan beri araç sapıtıyordu, çakma falan olma ihtimali var mı acaba, şimdi arıza tespiti için gittiğimiz usta ille orjinal olması lazım dedi bana biraz mantıksız geldi ama, birde oksijen sensörünün girdiği yerde flanş var 6-7 cm uzunluğunda sensör onun için giriyor, önceki arıza ışığını söndürmek için veya kat arızalı olduğu için takılmış olabilir dedi usta.

    Yanda bakıma gelen başka accordun sensörü takılıp denendi bizim araca o şekilde tespit edilip teşhis koyuldu, bu arada benim araba 2 ayda bir falan oksijen sensöründen arıza lambası yakıyordu ama sadece yavaş çalışıyor hatası alıyordum, acaba oradaki flanştan dolayı olabilir mi? Yani oradaki flanş mı aracı şaşırtıyordu, yoksa cidden sensör mü problemli, çünkü araca 26 bin km dir biniyoruz ve 26 bin km dir bu problem var, alır almaz arıza lambası yakıyo diye değiştirtmiştik sensörü.
    - 2017 Peugeot 508 Allure 1.6 BlueHDI
    - 2004 CL9 ACCORD K24
    - 2016 5F LEON 1.2 TSI

  8. #27
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04.Kasım.2009
    Yaş
    29
    Şehir
    Maple Syrup Land
    Mesaj
    4,929
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Flanş birinci sensörün girdiği yerde mi? Yoksa ikinci sensörün olduğu yerde mi var?

    Eğer birinci sensöre takmışlarsa flanştan ötürü olma ihtimali yüksek. Normalde flanş olmaması lazım birinci sensörde.

    Genelde flanş ikinci sensöre (emisyonu kontrol eden) takılır katalitik söküldüyse arıza lambası yakmaması için. Onun arıza lambası yakması aracın gidişini etkilememesi lazım eğer katalitik gerçekten tıkanmamışsa.

    Bir de doğru parçayı aldığınızdan emin olun bazen parçacılar elinden mal çıksın diye yanlış parçayı verebiliyor. Denso'nun web sitesinden parça numarasına bakmak lazım almadan önce.
    Konu Dou tarafından (22.Mart.2018 Saat 17:39 ) değiştirilmiştir.
    Alim ile eyle ülfet, alırsın mertebe
    Cahil ile etme sohbet, dönersin merkebe

  9. #28
    300E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Ekim.2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Flanş birinci sensörün girdiği yerde mi? Yoksa ikinci sensörün olduğu yerde mi var?

    Eğer birinci sensöre takmışlarsa flanştan ötürü olma ihtimali yüksek. Normalde flanş olmaması lazım birinci sensörde.

    Genelde flanş ikinci sensöre (emisyonu kontrol eden) takılır katalitik söküldüyse arıza lambası yakmaması için. Onun arıza lambası yakması aracın gidişini etkilememesi lazım eğer katalitik gerçekten tıkanmamışsa.

    Bir de doğru parçayı aldığınızdan emin olun bazen parçacılar elinden mal çıksın diye yanlış parçayı verebiliyor. Denso'nun web sitesinden parça numarasına bakmak lazım almadan önce.
    Birinci sensörün girdiği yerde var hocam motora yakın olan sensörde, ikinci sensörde var mı hiç dikkat etmedim, sensörü aldığımızda takan lavukta hiç uyarmadı bizi valla, 26 bin km arabaya keyifsiz keyifsin bindik hep, ben bi densonun sitesine de bakayım ne verecek. Aracın gidişinde bir problem göremiyorum bu arada, 231 hp CLK 320 vs ile falan denk gidiyorum, 2.0 accordlara 3-5 boy fark atıyorum, Yakıtımda uygun 12-13 litrelerde geziyordum şehir içi LPG.
    - 2017 Peugeot 508 Allure 1.6 BlueHDI
    - 2004 CL9 ACCORD K24
    - 2016 5F LEON 1.2 TSI

  10. #29
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04.Kasım.2009
    Yaş
    29
    Şehir
    Maple Syrup Land
    Mesaj
    4,929
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok ilginçmiş, genelde 1. sensöre koyulmaz flanş. Fotoğraf var mı peki?

    Bence sensör almadan önce o flanşı mutlaka sökün.

    Birinci sensör çalışmadığı zaman gidişini etkilemez zaten araç gazlarken de sensörden değil beyindeki değerleri okur. Sakin kullanımda sensörden okur.
    Alim ile eyle ülfet, alırsın mertebe
    Cahil ile etme sohbet, dönersin merkebe

  11. #30
    300E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Ekim.2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok ilginçmiş, genelde 1. sensöre koyulmaz flanş. Fotoğraf var mı peki?

    Bence sensör almadan önce o flanşı mutlaka sökün.

    Birinci sensör çalışmadığı zaman gidişini etkilemez zaten araç gazlarken de sensörden değil beyindeki değerleri okur. Sakin kullanımda sensörden okur.
    Fotoğraf yok ama arabayı kaldırınca çekerim abi, zaten sıkıntımda rölantide vardı, arabanın gidişinde bir problem yok, rölantide arabayı bi fakire çekiyo bi zengine, öyle olunca da rölanti 400 lere kadar düşüyo, sonra arabayı zengine çekiyo rölantiyi yükseltiyo, sonra tekrar fakire çekip düşürüyo, üstündeki sensör arabayı şaşırtıyor, bozuk mu yoksa flanş yüzünden mi şaşırtıyor sensör bilemedim, usta yanda bakıma gelen K20 motorlu accordun sensörü denedi araç sabit çalıştı sensör de bozuk sanırım ama flanşın da etkisi büyük sanırım.

    Performans ve yakıt olarak memnunum araçtan, tek sıkıntım rölantide beklerken stop edecek dereceye gelene kadar yavaşca devir düşüp tekrar artmasıydı.
    - 2017 Peugeot 508 Allure 1.6 BlueHDI
    - 2004 CL9 ACCORD K24
    - 2016 5F LEON 1.2 TSI

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •