volan sürücü ve yolcuları yaralamış? Voltran olmasın o?
volanı taşlamak iyi olur çünkü zamanla üstü camlaşıyor ve eski balata üstünde yer yapmış oluyor.sadece üstünü temizlemek amaçlı çok faydalı olur birde üstüne sıfır balata takarsan 10numara olur...
Ben baskı balata değiştirirken, volantın önünden 0,3mm arkasından 0,2mm taşlattırdım. Tartıya çıkarmadık ama farkedilir derecede hafiflettik. Yeni debriyajdanmıdır bilmiyorum ama ilk kullandığımda motor çok daha iyi devir çeviriyor ve daha iyi gidiyordu. Zaten motor tork fakiri olduğundan ben bir kayıp hissedemedim =)))
916 V6 Turbo
bu tork düşmesini bi acıklasanıza ben anlayamadım
arac specleri aynı gibi ts de volan var mor da yok örnek olarak
![]()
pistonla volan arasında direk bağlantı vardır motorla ilgili bazı hesaplamalarda da volanın atalet momentinin pistona etkidiğini biliyorum yani custom tip uygulamayla volanın taşlatılması sağlıklı olmaz kranklarında balanslanmasında olduğu gibi volanın da balanslanması çok önemlidir ama çeşitli hesaplamalara ve argeye sahip firmaların sunduğu volanlar çok daha sağlıklıdır hafif volan hızlanma ve rolling sırasında farkettirecektir son hız konusunda sağlıklı birşey söleyemiyeceğim ama eğer motor yüksek rpm çeviren ve silindir hacmi olarak düşükse örnk=vtı tork düşmeyebilir ancak yüksek hacim ve düşük rpm dönen motorlarda torkun düşeceğini düşünüyorum
asırı hafıfletılmıs orneklerde yuksek hızda tork dusebılır, momentumu korumak zorlasır 4kg gıbı bişiy takarsan, yuksek hızda yakıt tuketımınde artar, ama onun dısında her turlu hafıfletme fayda saglar tabıkı..
206 gtı ın hafıftı mesela, gerek yok o kdr oynamaya ama alınca pay ıllakı vardır, gıder 1.5 2 kg herhalde o da asagı vıteslerde gaztepkısını ve cevıklıgı artırır..
bıde cevresınden alındıgı ıcın volanın daha cok etkılıoluyor..
e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic
yanlış bilmiyorsam 13 kg falan standartlar hafifler ise 5-7 kg arası.. tabi bu aralık çok farklı olabiliyor.
dezavantajı ise devrin hemen bitmesi ve yüksek süratlere çıkmadaki zorlanma. hatta birisi hafif volan bir çıkarsa diz altını biçip gider diye birşey demişti. ne kadar doğru bilmem.
Tork düşmese bile ataleti düşeceğinden son hıza ulaşmak zorlaşır yada son hız bir miktar düşebilir bence. Birde kim demiş satılmıyor hafif volan diye. Hemde caponlar yapmış. Shortshift bile yapmışlar
Orjinal sitesi.
http://www.redpoint.co.jp/topics/20060621093216.html
İngilizce çevirisi
http://translate.google.com/translat...&sl=auto&tl=en
Şimdi 3 kilo çok büyük bir fark değil belki ama %50 daha hafif diye bakınca belki gaz tepkisi iyileşebilir. Bende sırf bunu almak ile almamak arasındaki karara varamadığımdam debriyaj değişmem gerekmesine rağmen beklemedeyim.Original lightweight flywheel for 6.7 km: 3.8 kg is about 3 km was successful diet. 2-liter engine, you get to 206, to experience the world a more high?
Quikshift için de
http://translate.google.com/translat...&sl=auto&tl=en
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
oo 6.7ymıs oynamaya gerk yok, o zmn.. hele 3.8 lık yenı volan hıc alınmaz devır delı gıbı duser onda![]()
bıde yarı yarıya dıye degerlendırlmez o schumıcımatılan agırlık 3 kg ıste ben 5.2 attım hayvan gıbı farkettı..
hafıfledıkce anlaşılması zorlasır..
e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic
kaçpara şumi bu quick shift olm aslında o kolay lan o parça sökülüosa sanayidede kesip biçip yaparlar resimdeki gibi
ucuz bişise ver siparişi sarsınlar hemen japonyadan![]()
Team PAŞAOĞLU
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)