Merhaba Arkadaslar.. Bu sayfalari inceledigimde genelde görsel modifiye ekipmanlarini goruyorum.. Ben mekanikci oldugumdan ve butun zamanimi mekanik modifiyeler uzerine gecirdigimden.. benim ilanlarim hep motor sanzuman uzerine olacaktir JJ
Benim cok uzun yillara dayanan deneyimlerimden sonra sunu kabul ediyorum ki hacmin yerini hicbir sey tutamaz.. Makinem guclu demek istiyorsaniz.. Ya turbo koyacaksiniz yada motor hacmini buyuteceksiniz.. Cunki eksantrik mili ve chip tuningden alinan sınırli beygirler bile daha ust devirlerde alinabiliyor.. Ve gercek beygirler malesef sadece dinamometrede ortaya cikiyor.. Gercek beygir torklu guc demektir.. Ornegin 106 GTI motoru 6600 rpm de118 bhp cikar.. 260 derece eksantrik mili ve chip tuning ile bu guc 7500 rpmde 130bhp seviyelerine gelir ama alt devirlerdeki guc aynidir.. Ama 106 GTI makinesini hic kapak ile oynamadan makinenin granki veya pistonu ile 1760 cc yaparsaniz bu sefer 130 bhp 6600 rpm de gelir ve cok yuksek torka sahip olur.. YANI KISACA SU.. 6600 rpm de alinan 130 bhp ile 7500 rpm de alinan 130 bhp arasinda cok buyuk farklar vardir..
Ilk olarak kendi arabam olan 205 mi16 makinesi icin yaptirdigim fakat tamamen XU kodlu motorlar icin universal olan krank mili.. Peugeot un butun 1,9 ve 2,0 makineleri icin universal oldu.. Yani 306 GTI.. 306 S16.. 306 XSI.. 406 SV.. 406SRI.. 206 GTI .. 206 RC.. 309 GTI.. 309 GTI-16.. 405 SRI.. 405 MI-16.. 205 GTI.. gibi peugeot un XU koduyla baslayan tum motorlara oluyor ve bu makinelerin iclerinde calisabilecek en uzun strok olan 95 mm ve 8 kanatli olarak kalibi ozel yapildi..
Fabrikasyon olarak 306 GTI.. 306 S16.. 306 XSI.. 406 SV.. 406SRI.. motorlari XU10J kodludur ve krank milleri ise 4 kanatli ve 86 mm strokludur.. 206 GTI .. 309 GTI.. 205 GTI.. 405 SRI.. motorlari XU9J2 kodludur ve krank milleri ise 4 kanatli ve 88 mm strokludur.. 206 RC.. 309 GTI-16.. 405 MI-16.. motorlari XU9J4 kodludur ve krank milleri ise 8 kanatli ve 88 mm strokludur.. VE EN ONEMLISI XU serisi motorlarin tamaminin ana ve kol yatak caplari.. kasnak ve volant baglanti noktalari.. tamamen aynidir YANI XU serisi motorlarin krank milleri bir birlerine cuk diye oturur..
Ben ingilterede bulunan cok ozel bir Krank imalat firmasina XU9 ve XU10 serisi motorlar icin hem sekiz kanatli hem en uzun strok olan 95 mm stroklu bir krank mili kalibi cikarttirdim.. Ve bu kaliba cok ozel bir yaris makinesi dokumu olan sfero celik dokum yaptirdim.. Ilk etapta 4 tane yaptirdim.. Benim bu firmada calisan turk arkadaslarim var.. Ve bu firma turkiyede draglara katilan defalarca sampiyon olmus ismini veremiyecegim 2 firmaya ozel imalat krank milleri yapiyorlar.. Burada arkadaslarim oldugundan.. cok ucuz maliyetler ile kalibi yaptirdim.. yine resmen maliyetine yakin fiyatlar ile 4 adet sfero dokum yapilip islendi.. BUNU PEUGEOT CLUB TR ile paylasmaktan cekinmiyorum 4 adet krankin kalibi + dokumu + 23 farkli islemden ve 2 farkli ısıl islemden gecen krank millerine 1750 sterlin para verdim.. yaklasik 5000 ytl eder.. 4 e bolersenir krank basina maliyet kargo dahil 1250 ytl gibi oldu.. Bugun 306 GTI nin orijinal grankının aksarayda bile markasizlarin 1000 euro oldugunu hesap edersek.. Benim yaptirdigim ozel yaris kranklari resmen bedavaya geliyor.. Bunlardan birini kendi arabam olan 205 mi 16 ya monte ettim.. birini seneye drag yapacak bir arkadasima monte ettim.. diger ikisini ise hemen aninda satildi..
Ben bu arada hemen 4 adet daha siparis verdim.. bir hafta icinde elimde olacaklar.. birini zaten parasini adlim bile diger kalan üç tanesi ise sizlerden veya benim diger baglantilarimdan gelecek talepleri bekler.. BENİM MOTORCUM VAR DİYENLERE SATABİLİRİM VEYA İSTEYENLERE BEN MONTE EDERİM..
boostpower21@yahoo.com
boostpower21@hotmail.com
boostpower21@gmail.com
0 537 5443044
0 544 6300889