Bugün dynoya gittik 10-12 araba ben enson ölçümden bu yana bişey yapmamıştım zevkıne bıdaha girdim aynı dynoya.Son ölçüm ile çok yakın çıktı,
255hp 246nm,
187,7 kW ..paşaoğlu hesabı 263hp:hahaha:
http://img535.imageshack.us/img535/2996/rol.jpg
Printable View
Bugün dynoya gittik 10-12 araba ben enson ölçümden bu yana bişey yapmamıştım zevkıne bıdaha girdim aynı dynoya.Son ölçüm ile çok yakın çıktı,
255hp 246nm,
187,7 kW ..paşaoğlu hesabı 263hp:hahaha:
http://img535.imageshack.us/img535/2996/rol.jpg
bu dyno verileri bana biraz gari geldi...
1.motor gucu ile hesaplanan motor gucu arasında ciddi bir fark var...
2.eğri oyle bir gitmiski vtec acma noktasında hiç bir farklılık yok direk yakaladıgı cizgide tırmanmıs arac.
3. 255 hp 8000 rpm de yakalamasının mantıgı nedir mesela bizim arac 8200 de son gucu 212 hp uretti niye boyle farklılıklar var? birde sizin aracınızda exantrik yokmuydu? daha yuksek devir donmuyor musunuz?
4. torku inanılmaz guzel ve yuksek gorunuyor.
kısacası bu dyno cihazının sağlam oldugundan emin miyiz:D
bu arada dynonun sağlam oldgunu ve benim bildiklerimin yetersiz oldgunu varsayarak aracınızın cidden cok guzel değerler verdiğini soylemek isterim allah kaza bela vermesin. bol gazlamalar...
Kadir abi dyno sonucu mükemmel Maşallah fakat bir tiyo vereyim
vteci 6000 de actırın
o egzantrikler ile kesiciyide 9000 de tutun daha fazla cevirmenin manası yok
sonra bir ayar daha cekip tekrar dyno yap egrideki düzelmeleri farkediceksin
maşallah çok güzel çıkmış
Veriler gayet güzel , ince birkaç ayar ile daha verimli olabilir..
:D bu tork kpro'nun nimetlerinden sanırım :D
maaşallah , kazasız belasız abi :)
benim egiriyi koymaktan vazgectim kadir abi olayı bitirmiş maşallah :)
Bu headers yerine test pipe takin cok daha guzel gucler cikar orjinal egsoz sistemiyle :)
Sırayla cevaplayım,
1.)Dyno ankarada yapıldığı için DIN 70020 normuna göre 1 bardaki gücü hesaplanarak "ölçülen güç-hesaplanan güç" farkı ortaya çıkıyor..İstanbulda ölçülse aşşa yukarı eşit olacaktı o değer ;)
2.) Vtec açma noktası sizin gazladığınız typera göre 1400dd aşağığa yani 4500 de başlıyor ;)
3.)Dynoyu kullanan operatör Devir/km olayını tam kalibre etsede o değer hatalı dynonun kestiği nokta 8900dd ;) Yani 8000 lerin baya üstünde alıyor max. gücünü :)
4.)Torkun öyle çıkmasıda normal nedenine gelince ince conta sayesinde yüksek sıkıştırma var,dc headers ve egsoz borularının etkiside cabası... SSR headers ile 76mm ara boru o torku 225-230 lara çeker diye düşünüyorum..Tabi hp olarak 9000-9100 dd lerde enaz 265 olmalı :D
Kısacası bu dynoya 15 gün ara ile girdim %1 hata vardı bence sağlıklı ama başka dyno seçeneğimiz olmadığı için şimdilik buna devam :)
Hilmi vtec konusunda haklısın ama devamlı roll yaptığımızdan 60km gibi açık olması hoş oluyo be :D 9k olayına gelince zaten kproya göre 8900 çeviriyorum şuan;)
Hilmi senden bir ricam var veya benim speclerde yani toda n2,rbc kullanan ctr dynosu bulabilirmisiniz bek baktım bakındım bulamadım:)
Eyvallah darısı başına :D
Sağol combo :) kpro ile yapılan ayarla tabiki tork geliyor ama rbc,ince conta,(kapak+rbc) port polish vs.etkiside var tabi:icon_tup:
Cümlemizinkine maşallah serkan sende sergile bakem :D Ben 260 larda uçuyodum ,iki kez giripte aynı sonucu alınca gördümkü DC yolcu:D
kadir abi vtec 6K devire 6-9K devir , guzel bir headers 76 mm ara borular bosver alt devirleri 6 .vites 80-120 yapacak halin yok su set up ın la hayvani degerler bekliyoruz senden .
http://passwordjdm.com/Skunk2-K-Seri...3147C1308.aspx
para degil dusunursen ..
IPS K2 ile toda N2 arasında ne kadar guc farkı olur biliyormusun ?
Alt devir olsun istemiyorum tabiki ama çok dolu şuan ve araba inanılmaz az yakıyor.. Gazlıyoruz gidiyoruz geliyoruz 11lt.ortalama.. Vtec'in 4500 olmasının tek avantajı roll de erken açması :) Max torku tabi 6000 lerde veriyor..
IPS mi Toda mı o konuda kullanan ve siteleri araştıran arkadaşlar değerlendirsin ama ben çok memnunum sanki egz.li değil o kadar sakin :D
Kadir abinin egzantrikler todanın ilk K serisi için cıakrdıgı cam lerdir cok soft tune camlerdir
hatta ITR cam ler ile cok yakındır degerleri turbo da da cok güsel olur bilginize
ips egzantrikler tamamen forum egzantrigi diyorum ben
ips KT1 ve KT2 harci cam lerinden olumlu sonuç cok az alınıyor
NA camlerde crower ve skunk 2 en uygun ve tercih edilmesi gerekn egzantrikler
TODA ya parası yeten alsın tabikide :)
kadir abi merak ettigin şey için dyno egrisine gerek yok
RBC ve 70mm BDL her K20 nin NA yada turbo farketmez ihtiyacıdır 10 hp alırsın diyemem
ama 5 hp rahat alırsın zaten bunları takınca HP olayına pek takılmamak lazım yolda aracının yol alışı degişicek aracın daha rahat ve daha debili hava alıcak flowun artıcak vs vs hatta ozaman biraz yakıt bile isticek aracın bu ne demektir
hava + daha fazla yakıt = daha fazla HP
ben yine sölüyorum 60 da basmak için 4500 de vtec actırmak cok sacma
6000 de vtec actır 80 de bas
4500 den 6000 e kadar boşu boşuna vakit kaybediyorsun
ya ben sana bişi demedimki neden alındın :)
aydınlatıyorum işte gördükçe
K2 lerde güsel egzantrikler
ama 12.5 cr ve üzeri sıkıştırmalarda iş yapar mesela orcunun 13 cr olsaydı arabası ozaman işte hep tartıştıgınız 270 hp ler varya o gerçek olurdu