User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: B16A2 problem

  1. #1
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    B16A2 problem

    Kayıplardan selamlar

    Şimdi problemimiz şöyle,
    Aracıma motor yapıldı, mekanik olarak hiçbir problem yok. Yağ eksiltmiyor, biryerlerinden ses gelmiyor,...vs vs vs

    O2 sensör,Knock sensor,Distribütör SIFIR...(evet biraz kılım) Bujiydi, filtrelerdi bahsetmiyorum bile tabiki...

    Araçtaki parçalar:

    B16B piston(10.8cr) + Mugen ince conta(sitesinde +0.4cr yazıyor) = ~11.2cr civarında bir sıkıştırma mevcut...

    81mm B16B Pistonlar
    Mugen İnce Silindir Contası
    Port Polished kapak
    XTD Stage 3 Baskı-Balata
    XTD %50 Lighter Volan
    DC 4-1 Ceramic Header (2")
    Custom ShortRam + Aem Dryflow Air Filter
    51mm Krom Ara Borular
    VTi HB için bireber SS Magnum

    Rodaj döneminde 5-6 kere yağ ve yağ filtresi değişimi yaptım(evet evet bayağı kılım)... KM olarak da 1800km civarında...

    Araçtaki problem:

    7000-8000rpm arasında araç kasılıyor, tam açılıp hızla indirmesi gereken aralık olan 7000-8000rpm aralığında araç devirlenmekte zorlanıyor ve çok az ve hissedilmesi çok güç olsada hafif bir vibrasyon oluyor... Ve açıkcası gitmesi gerektiği gibi gitmiyor... Bu kasılma sanki silencer takılmış gibi ya da egzoz tıkalıymış gibi bir his uyandırıyor, sanki sonra 35-40mm girişli bir egzoz var da aracın egzoz çıkışını zorluyor gibi kasılma ama tabiki egzoz sisteminde headerdan itibaren hiçbir problem yok... Sıkıştırma yüksek olduğu ve orjinal ECU(P2T) olduğu için mekanik olarak distribütörden avansı biraz kıstım, araç biraz daha rahatladı ama tabi çok ince ayar yapmayı beceremediğim için sorunu çözemedim...

    Dediğim gibi mekanik olarak bir sorun bulamadım, araç yağ eksiltmiyor, kompresyonlar düzgün, yağın rengi ve vizkozitesi normal(2 parmak testi ), o devir aralığına girmedikten sonra motorda hiçbir anormallik yok; gidişi,vtec açışı,...etc diğer herşey normal... Biraz yakıt yüksek ama onu da bu probleme bağlıyorum, problemi çözebilirsem o da düzelicektir kanımca...

    NOT: Araca motor yapılmadan önceki setupı birebir aynı, sadece mugen ince conta yerine OEM conta kullanılıyordu ve hiçbir problem yoktu ve orjinal vti'lardan daha hızlıydı piston sebebiyle, motor yapma sebebim de 2. silindir yağ segmanım biraz kaçırıyordu(fazla değil 2000-2500km'de 750-900ml), amacım daha iyi olmasa da aynı performansı yakalamak...

    Üstadlardan yardımlarını bekliyorum, herkese selamlar ve saygılar...
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  2. #2
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. Sen nerdesin be adam yaşıyormusun.
    2. Subap ayarlarını tekrar bir kontrol etmeni öneririm.

  3. #3
    sportinger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    06
    Mesaj
    943
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nakardar rötar dasın birazın bi ölçüsü varmı, bende aynı sorunu yaşadım, direk ateşlemeyle alakalı...

  4. #4
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    subap ayarı olabilir evt sıkıştırman yüksek yazılım ayarı gerekir

  5. #5
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1-) Buna yaşamak denirse
    2-) Subap ayarları 1 ay önce yapıldı (Hem de INCH olarak :P)
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  6. #6
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sportinger Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nakardar rötar dasın birazın bi ölçüsü varmı, bende aynı sorunu yaşadım, direk ateşlemeyle alakalı...
    Daha önce 16'ya tabancayla sabitlediğimiz zamankinden 2-2.5mm rödarda, tahminimce 14 civarıdır +-0.5...

    Sizin sorunu siz nasıl çözdünüz ?
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  7. #7
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki sorun yaşadığın devirler kesiciye yakın en yüksek destek gerektiren devirler

    Ne verir bu desteği
    Benzin pompası
    Enjektörler
    Benzin rayı
    Benzin filtren

    Veya emme tarafını kontrol ettinmi kelebek falan terse dönüyor olmasın.

  8. #8
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    subap ayarı olabilir evt sıkıştırman yüksek yazılım ayarı gerekir
    Yakın zamanda inşallah Neptune,S300 ya da equivalent bir ECU alıcam zaten para ayarlamaya çalışıyorum ama sanırım önce sorunu çözmek daha sağlıklı olacaktır Murat'cım, dediğim gibi subap ayarları da yeni yapıldı Manual'daki inch değerleriyle...
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  9. #9
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MiaMi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki sorun yaşadığın devirler kesiciye yakın en yüksek destek gerektiren devirler

    Ne verir bu desteği
    Benzin pompası
    Enjektörler
    Benzin rayı
    Benzin filtren

    Veya emme tarafını kontrol ettinmi kelebek falan terse dönüyor olmasın.
    Hepsinin kontrolü ve gerekli temizliği detaylı ve dikkatli şekilde motor yapılırken yapıldı, bunlardan olduğunu zannetmiyorum...
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  10. #10
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya canımı nasıl sıktın kanka biliyormusun. Dün akşam kayınperderde bi laf etti canım sıkıldı sen bu arabaya motor yap bak görürsün istediğin performansı alamayacaksın.

    Nerden çıkarki bu lanet sorun. Hallet şunuda içime dert düşmesin.

  11. #11
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ugur hatırlarsan benim eski vtec imde dyno sonucu görmüştük kii arac 7900 devirden sonra bir düşüklük yaşıyordu işin acıkcası hiç ellememiştim ama şavaş abi ile bir görüşmemdede dile getirmeden duramadım bana enjektörlerimden yapabilecegini söylemişti.
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  12. #12
    shumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2007
    Yaş
    50
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ihtimalen aynı problem gerçi senin araç kasılmıyordu erol ?? yanlışmı hatırlıyorum...

  13. #13
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evt kasılma yokdu bende öle hatırlıyorum sanki..
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  14. #14
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu sıralar sitede bunu yaşıyan çok var en az 4üncü konu aynı sorunu yaşıyan..ben ayarsızlıktan diorum bakmak lazım..ciddi bir şey değildir..
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  15. #15
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MiaMi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya canımı nasıl sıktın kanka biliyormusun. Dün akşam kayınperderde bi laf etti canım sıkıldı sen bu arabaya motor yap bak görürsün istediğin performansı alamayacaksın.

    Nerden çıkarki bu lanet sorun. Hallet şunuda içime dert düşmesin.
    Canını sıkma Tayfun'cum, önemli olan mekanik, geri kalan çözülür, Allah'a şükür mekaniğim çok düzgün oldu, içime sindi gerisi zamanla hallolur... Benimki her zamanki gibi bahtsız bedevi durumları, ben alıştım

    Alıntı EGVTEC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ugur hatırlarsan benim eski vtec imde dyno sonucu görmüştük kii arac 7900 devirden sonra bir düşüklük yaşıyordu işin acıkcası hiç ellememiştim ama şavaş abi ile bir görüşmemdede dile getirmeden duramadım bana enjektörlerimden yapabilecegini söylemişti.
    Evet o benim de aklıma geldi Erol ama onunla pek alakası yok kanımca, senin o dyno olayını biliyorum ve seninki kasılmıyordu, benimki bariz bir arıza, sanırım ateşleme olabilir...

    Alıntı stlegal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu sıralar sitede bunu yaşıyan çok var en az 4üncü konu aynı sorunu yaşıyan..ben ayarsızlıktan diorum bakmak lazım..ciddi bir şey değildir..
    Bu da olabilir ama subap ayarları düzgün bir şekilde manual değerlerinde yapıldı, avans'ı 16'ya sabitledik, bir ara 18'di, şimdi ben rötara aldım, durum devam ediyor sanırım ayardan çok bir problem var, ateşleme bana da mantıklı geliyor ama distribütörü değiştirdim, bütün distribütör tesisatı kontrol edildi(ben de yakından inceledim) bütün kablolar düzgün, sanırım bir problem var ama bulup çözmek dert işte...
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  16. #16
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    distributor değiştim diosun onu sildik zaten ister inan ister inanma ama inan bobin ve ateşleme ünütesi değiştikten sonra inanılmaz fark ediyo araba bunlarıda değiştim diosun sübap ayarın nasıl yapıldı hangi değerlerde oda çok etkiler...
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  17. #17
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı stlegal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    distributor değiştim diosun onu sildik zaten ister inan ister inanma ama inan bobin ve ateşleme ünütesi değiştikten sonra inanılmaz fark ediyo araba bunlarıda değiştim diosun sübap ayarın nasıl yapıldı hangi değerlerde oda çok etkiler...
    Emme - 0.006"
    Egzoz - 0.008"

    yapıldı... Hatta başında durdum, sentilleri ben ayarladım ellerimle
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  18. #18
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayar kalıo artık zaten yapılması lazım ciddi bir şekilde düşün bence ayarına baktır..
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  19. #19
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    distributoru değiştirdim derken ne marka aldın? oem mi kullandın ateşleme yedek parçalarını?
    egzoz sistemini de b16b piston ince conta ile 2.5" liğe çıkarırsan üst devirlerde daha iyi olur.
    sıkıştırma oranı hesaplarken çoğu yapılan hata, sadece piston piston tepe ölçüsü ve krank ölçüsüne bakılmasıdır. piston kompresyon yüksekliği, kapak yüzeyinden alınması, piston yüzeyi ile blok arası ölçüsüde vardır. b16b pistonu kendi bloğunda 77.4 krank ile 10.8 olan sıkıştırma b16a bloğunda aynı sıkıştırmayı vermez, çünkü stadandart b16a nın piston kompresyon yüksekliği 30.00mm iken, b16b pistonun kompresyon yüksekliği 30.73mm dir.

    egzoz sisteminde yapacağın değişiklik büyük ihtimalle kasılmayı giderecektir.

    ve cem inde dediğin gibi ayar büyük bir etken. kesinlikle işletim sistemi ile ayar yapılması iyi olur, wideband ile afr gözlenmesi gerekir.
    Failure is not an option.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •