User Tag List

Sayfa 2/5 İlkİlk 1234 ... SonSon
87 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Vtec2 Piston Yardım Acil

  1. #20
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Pistonlarda kod aynı olup usdm jdm eudm farkediyor,mesela itr p73 usdm piston ile itr p73 jdm pistonları farklıdır. büyük ihtimalle, p2m pistonu içinde aynı şey söz konusudur. sıkıştırma oranı programında bir terslik olacağını sanmıyorum, sonuçta hesap standart motorlara göre doğru çıkıyor. blok boyu, deck height, piston kompresyon yüksekliğini doğruluna emin olduktan sonra hesap doğru.
    Failure is not an option.

  2. #21
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pistonlarda kod aynı olup usdm jdm eudm farkediyor,mesela itr p73 usdm piston ile itr p73 jdm pistonları farklıdır. büyük ihtimalle, p2m pistonu içinde aynı şey söz konusudur. sıkıştırma oranı programında bir terslik olacağını sanmıyorum, sonuçta hesap standart motorlara göre doğru çıkıyor. blok boyu, deck height, piston kompresyon yüksekliğini doğruluna emin olduktan sonra hesap doğru.
    kesinlikle doğru bu şeyde bazen ciddi sıkıntılar yaşanıyo hesaplarken bi de blok boyları emin değilim ama sanki trdeki i es d16y4 yani p2e blok sanki z6lardan uzun ama emin değilim calculatordeki piston uymayabilir mantıklı geliyo yan yana ölçtüm çünkü aynı sıkıntıdan dolayı bi de trde d17 krank hiç yok d17yle kollar aynı ama yine d15blerin 137mm kollarındaki geyiği yaşıyoruz aslında hesaplayamıyoruz burdan
    ECUTECH İstanbul

  3. #22
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    en sağlıklısı, bütün ölçülerin doğruluğunu ölçüp görmek programa girip skıştırmayı hesaplamak. bilgilerde yanlışlık olabiliyor.
    Failure is not an option.

  4. #23
    MeJo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kanka kolay gelsn
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    goduum değil koyduğum olması lazım...

  5. #24
    DC2-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    KIBRIS/Magusa
    Mesaj
    438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben tam olarak hangi motoru kullanacağını anlamadım ama.. d16/17 blok kullanılacaksa 90mm stroke mu yoksa 94.4mm stoke lu kranklardan hangisini kullanıldığına dikkat edin. Her 2crank da 137mm rod kullanıyor.. Eger 90mm ise p29/pm7 lar ile 11.5-11.8 arası bir sıkıştırma elde edersiniz .. Tabi ben kapağı 35.80 cc den kullandm..

  6. #25
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konuya bi güncel çekelim

    crank : d16
    head : d17a2
    piston : P29 / PM7 (ZC)
    Connecting Rod : d16-d17
    Headgasket Thickness : d17a2

    bu bilgilere göre 12.06 cr oluyor sıkıştırma

    bu calculator ün doğruluğu nedir ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  7. #26
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlıştır o öyle hesaplanmaz d17 piston alakasız bişey ki d16 kol krankla d17blokta aynı noktada durmuyolar
    ECUTECH İstanbul

  8. #27
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlıştır o öyle hesaplanmaz d17 piston alakasız bişey ki d16 kol krankla d17blokta aynı noktada durmuyolar
    peki tam net cevap için hangi bilgilere ihtiyaç va erkut ?

    yani biz bu arabaların sıkıştırmasını arttıramayacakmıyız ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  9. #28
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    blok u taşlatırız ancak bırcet sıkıstırmayı arttırmak için ahush

  10. #29
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    de get olum yaw bulun çıkma bi kapak hazır kapakçı kankamızda var altından girip üstünden çıkalım
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  11. #30
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizim kapaklarla oynasan oynasan 0.5 mm onarsın bırcet kapak sökulunce sende gördün sübaplar kapak yüzeyne cok yakın yanı taslatmak falan bızım sıkıstırmaya care değil ince conta lazım ama bızımkıler zaten ince oldugu için oda bişi vermez allah kahretsınkı aile arabasını yürütmeye calısıyoruz

  12. #31
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben sana söölim bırcet bız bu arabalara üfletmessek en fazla stage4 de 140 hp olur daha da bişi olmaz

  13. #32
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki tam net cevap için hangi bilgilere ihtiyaç va erkut ?

    yani biz bu arabaların sıkıştırmasını arttıramayacakmıyız ?




    kaç cr lazım
    ECUTECH İstanbul

  14. #33

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    erkut piston yüksekliklerine bakarak tahmin yürütmen bence yanlış kardeşim..
    çünkü P2M pistonu 2.70 Dish (çukur) ölçüsüne sahip, oysa PDN pistonu 2.50 Dome (tepe) ölçüsüne sahip.
    P2M pistonlu D16Y5 in CR si 9.4, PDN pistonlu D16B5 CR si ise 12.5.. sen P2M pistonunu hiç D16V1 e taktın mı?

    CR li piston Dome ölçülü pistondur bence.. Dish'li piston takarsan CR düşer..

    http://www.knology.net/~jediklc/specs.htm

  15. #34

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.carcraft.com/techarticles...tio/index.html

    buradan alıntıdır..

    What Is Compression Ratio?
    There are five factors that affect compression ratio: cylinder swept volume, clearance volume, piston dome or dish, head-gasket volume, and chamber volume.

    Piston Dome

    Note that clearance volume does not take into account any pop-up domes or sunken-in dishes on the head of the piston. These configurations also increase or decrease volume in the combustion chamber and affect the compression ratio. The manufacturer's catalog will list the displacement in cubic centimeters of the dishes or domes on the piston, but we've found that it's not consistent whether they express the cc's of a dish as a positive or a negative number. For the purposes of calculating compression, we prefer to view the cc's of a dish as a positive number because a dish adds volume to the cylinder (and reduces the compression ratio); a dome is a negative number because it subtracts volume from the cylinder (and increases the compression ratio).


    bu konuda sonuçlanmıştır.. Dish'li piston CR yi düşürür, Dome'lu piston ise arttırır..

  16. #35
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çöznün şu işi hadi yaw
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  17. #36

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çözdük emre kardeş

  18. #37
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basit cvp vericem evet taktım
    piston hangi motorda + hangi kapakta kaç cr veriyo bence biraz daha bakın araman gereken piston kodu PMIG / pm2 kapak çeşitleri de önemli o zaman p29 u da d17 ye takalım 9.5 cr çıksın gibi bişey oluyo bi önceki sayfada çukur dediğin piston duruyo yüksek crın yanında sen bu piston çukur diyosun halen parçaya bi bak pnd mi şimdi yüksek cr verecek
    ECUTECH İstanbul

  19. #38

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla erkut pistonların hesabını yapan yanlış yapmış o zaman.. P2M pistonu 2,7 dish e sahip.. senin p2m diye gösterdiğin fake'tir

    artı kendi gösterdiğin fotoya dikkat et.. P2M in çukuru çok dipte yani hacim büyüyor kardeşim nasılş görmezsin....


Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •