Bişey dicem ya sürücüleri değiştirip denesenize bir de..
Printable View
Bişey dicem ya sürücüleri değiştirip denesenize bir de..
Yaşamak denirse evet... Yoğunluk var bu aralar bayrama kadar böyle...
Havuz problemine dönmüş A araç B araç vs...
O zmn ben şöyle bir hesap yaptım
Güçler:
A=160.9
B=153.8
Boy farkı = güç(A-B)/hgt boyu*
Not: rollinde type r vtec cart curt olduunda * tır boyu alınabilir
Boy farkı = güç(A-B)*rollingde geçme katsayısı
gercek hgt boyu = 4.03m
4 boy*gercek hgt boyu = 7*rollingde geçme katsayısı
rollingde geçme katsayısı = 0.55
Sonuç: Rollinglerde araçlar arasındaki 1 hp lik fark 0.55mlik bir fark oluşturmaktadır...
İzzet hangi kitaptan aldıysan bi de referans gösterseydin ya çok bilimsel olmuş :)
gerçekten enterasan.pilotajdan olamaz sonuçta dyno verisi var araçlarda her şey eşit
klima standartmı hgt lerde ağırlık araçların ağırlıkları eşitmi?
çok ilginç bir yaklaşım olacak o kadarda etkilermi bilmem ama sorunlu diye düşünülen araçta body kit vs varmı?
çoğu 106 gti lar birbirini 4 de ayırmaya başlar işte bunun sebebi sıkıştırmadır...siz o 2 aracı aynı dynoya sokun kesinlikle hp ve tork u farkl cıkcaktır..tam güç 4.viteste hissedilir...hızlı giden aracın gücü daha fazladır....mesela 11.1 psi skıştırması olan bi 106 10.6 sıkıştırması olan bi 106 yı 4.viteste gecıyo...geriye kalan herşeyi şanzumanından kılosuna kadar aynı...
B aracı konuşuyor :D
Kaan'cım açıklamalar için teşekkürler kesinlikle yanlış anlama felan söz konusu değil. Amacımız sorunu çözebilmek.
Evet beyler, bugün Mustafa abi sponsorluğunda kompresör testimizi yaptık ve sonuç, kompresyon oranları oldukça iyi ve silindirler arası kompresyon değeri birbirine oldukça yakın. 1-5. silindirlerde 180 2-3-4. silindirlerde de 175 çıktı değerler. Yani sorunumuz sıkıştırmayla ilgili de değil.
Buji kablosu diyen arkadaş olmuş. HGT de buji kablosu yok. Her silindir için ayrı ateşleme bobini var. Ağırlık diyen olmuş. Kaan'ın dediği gibi benim araç 5-10kg daha hafiftir ***** bende spor koltuklar var. Body kit diyen olmuş. Ön tampon tasarımları bire bir aynı hatta benim tampon daha pürüzsüz kaan'ın dediğine göre. Lastik ve jant diyen olmuş. Jantlar kaan'da orjinal bende KM diye bir marka. Jantların ağırlıklarını bilmiyoruz ama jant boyutu ve lastik ölçüleri aynı. 195/55/15 standart HGT.
Çok enteresan :D
Kompresyon değerlerin iyi de bir de kaanınkiyle karşılaştırmak lazım. Yada aracın orjinal verisiyle.
tekere kac verdın dynoda ?
Beyler sanırım sorunu çözmek üzereyim kaan hazırlan bu hafta içinde denememiz lazım :D:D:D
neymiş acaba merak ettim bende :)
sorun neymiş?
bir gelişme oldu mu ?
merak ettim cidden sorun nedir :D
Bakmadığımız tek unsurun debimetre ve aracın hava emiş/filtre sistemi olduğunu düşünerek sorunu debimetreye yorduk. Ancak ne ben debimetreye bakabildim ne de kaan müsait olabildi. Sanırım gelecek hafta içerisinde deneme şansımız olacak. Bunun haricinde başka fikri olan varsa buyrun lütfen..
debimetreleri takas edip öyle denersiniz belli olur.
Her iki arabada std. değerlerin üzerinde vermiş.
Dyno doğruluğu yanlışlığı nedir bilemiyeceğim ama her ikiside aynı yerde ölçüldüğünden.
Avantaj ve dezavantajları ortak.Oradan yola çıkaraktan şunu diyebilirim.
Tekerde 2/3kw lik bir fark oluştuğunda.Yüksek süratlerde yavaş yavaş
diğer aracın öbürünü geçtiğini gözlemlemek mümkün.
Teker gücünü etkliyen unsurlar ise araçlarınızdaki sıkıştırma yüksekliği ve emisyon değerleriniz.
Sıkıştırması yüksek aracın tekere aktarımı daha çoğalıcaktır.Bunun dışında benim önerim.
Bir A.F.R alıp emisyon değerinizi ölçmeniz.Dip gazda 12,5 değeri yakaladığınızda mevcut vermesi gereken gücü vericektir.
Bence bütün spor otomobillerde olması gereken birşey.
Ama şunlarıda mutlaka hesaba katın.Lastik,baskı balata durumu,debriyaj ayarı,Elektrik tesisatındaki birinin diğerine olağan veri yolu hızı kaybı gibi.Düşüklükler sözkonusu olabilir.Kompresyon değerleri güzel.Üzerine yapılacak modifikasyonlara cevap verebilecek değerler.Ama bunun dışında değinmek istediğim ;
Motorcuların sıkça yaptıkları hatayı belirteyim.. Ölçüm geyci genelde PSI gösterir.. örneğin ölçtünüz 150 PSI geldi.. hemen 15 bar deyip kesip atarlar.. 150 PSI / 14,123 = 10,5 bar eder.. Bu da motorun aslında 15 bar mukemmel bir değerde değilde 10,5 bar gibi kötüye yakın bir değer olduğunu gösterir.. 10 bar ve altı kesinlikle motor isteyen bir basınçtır.. Çalışırmı çalışır sorun çıkarmaz ama güç almak imkansızdır.. Bazı üniversal değerleri aşağıda veriyorum..
100 PSI = 7,08 bar……………….Motor köfte olmuş
150 PSI = 10,62 bar………………..Kötünün iyisi..
200 PSI = 14,16 bar………………..Yeni yapılmış bir makinede olması gereken değer..
250 PSI = 17,70 bar……………….Modifiye bir makinede olması gerken değer..
sıkıştırma vs tekerlekteki gücü etkiler derken? zaten gücü etkileyecek zaten onları vermişlerki bu konuda çok alakası yok ölçümlerde çıkan sonuç eğer servis verilerinden farklı değilse
AFR nin 12.5 olacağı diye bir kayde yok otomobile göre değişecektir, orijinal motor üzerine konuşuyorsak zaten servis datalarından bu kolayca bulunabilir.
kompresyon değerinin universali olmaz taktığın egzantriğe derecelendirilmesine göre bir kaç faktöre göre değişir ki zaten her motorun kompresyon değeri farklıdır bunun genellemesi yapılmaz
2jz toplanıyor egzantrik koyuluyor yüksek lift ve dereceye sahip 120 130larda çıkıyor şimdi köftemi bu motor?
ayrıca bir bar 14.7 psidır
evet semihin dedigi gibi verilen sayilar referans kabul edilmesin her aracin, hatta motorun ustundeki malzemelere gore cikarmasi gereken deger farklidir. Bu bilgileri referans almamak lazim. cogu turbo arabada 4g63,ej207,ej257,2jz,rb26 vs vs 150 psi ust limittir;) hatta yaris makinelerinde, cok yuksek oktanli yakit kullanilmiyorsa bu deger tercih edilmez, cok daha dusukleri kullanilir. 12.5 de cok genel bir soylem olmus, hicbir afr degeri referans olarak kabul edilmez. 11.5 de yuruyen bir araba 12.5 yuruyeni gecebilir veya 13.5 yuruyen bir araba 12.5 yuruyeni gecebilir o tarz bir genelleme yanlis olur.
bence sizin sorununuz buyuk ihtimal maf veya baski balatadan kaynaklaniyor.
yeni rolling sonucunu merakla bekliyoruz
korhan abiyle senna iyi söylemiş dogru söylemişte bizim bahsettıgımız konu bu diil konu 2 aracın arasındaki kompressor farkı tabiki dediin speclerdeki araın 120 130 cıkması kofte oldugu manasına gelmez ...ama bu 2 araçta stok sayılır vede çıkması gereken deger bellidir fabrka cıkışı 200 cıkması gerekıyosa 180 cıkmışsa demekki kaçırma var dier araba muhtemelen daha yuksek cıkcaktır tabi sadece bu olamaz..
bnce siz aynı kompressor saatiyle aynı yerde bi olcturun eger onlarda birbirine çok eş değer cıkıyosa sorunu debriyajda arayın veya benzın pompası olabilir veya o yeni bakımdan cıkmış bujjılerı filtreler herşeyi yenidir snnki uzun zmndır duruyodur yani belli olmas bakmak lazım...tabikide soforlukte de olabilir :) bide arabaları deiştirin öyle deneyin
Benim yazdığım değer.Bahsettiğin 2jz motorlar için verilmiş bir değer değildir.Zaten öyle olsa 2jz swap yapılan gene sizin sitenizdeki konu başlığı altına yazardım yazıcaklarımda burdakiler ile aynı olmazdı...
2jz motorun bulunduğu karoser bir nevi yarış arabasıdır.Ve buradaki HGT lerin karşılaştırmasıyla bir bağlantı göremiyorum...
Konunun durumu itibariyle en alt düzey spor otomobillerden bahsediyoruz.Arkadaşlarda yanlış anlamasınlar bizim arabalarımızda öyle.Yarış için üretilmedi altımızdaki makinelerin motor güçleri.
Bu oran Atmosferik arabalarda 1/9 ile 1/11 arasında değişirken, turbo arabalarda ise 1/8 ile 1/9 civarındadır..
A.F.R Değerinede gelince elbette bu 12.5 değeri sabit bir değer değildir.Ama konuştuğumuz arabalar için bu değeri dyno üstünde gördüğünüzde mevcut motor gücü ney ise aktarması gereken kadarını tekere ileticektir.Yani bu emisyon değerini daha fakir yada daha zengine getirmek teker gücünü attırmak yerine düşürmektedir.
İllaki 12,5 değildir.12,5 Bir referans değeridir (+ ve -)' lerinde teker hp si max. yakalanır...
Bunuda zaten bu arabalarda yazmamın sebebi ise araçlarda ciddi hard bir atmosferik gücün olmamayışıdır...
Yoksa şuan bizde mi16 + stroker kit takılı bir makine 12.5 değerlerinde avans vurmakta.Yeterli olan mevcut yazılım yetersiz gelmekte.Ve bunun içinde piggy back ile gideriyoruz.Bu makineninde sıkıştırması 1/12 lerde.Elbette böyle bir arabada 12,5 A.F.R değerinden bahsetmek yanlış olur.
Şu bar konusunada okadar takılmıyalım.Her kaynakta farklı birşey yazıyor. 14,5 siz 14,7 demişsiniz ben 14.123 demişim.:)
Burdaki sorun çözülsünde biz yeterki psi bar konusunda bir orta noktaya varırız....
Arkadaşlar yardım istemişler bildiğimiz kadarını aktardık.Ne kadar yanlış doğru arkadaşlarımızın değerlendirmesine bırakıyorum.
Umarım işlerine yarar...
edit:Bold karakter kullanma!!
arkadaşlar benimde çalıştığım şirkette 2tane aynı araçtan var ikiside clio 2008 aynı gün trafiğe çıktı biri 67.000 km de diğeri 81.000 km de km si düşük olanı kullanan kişi çok kılçık pimpirikli ruh hastasının teki diğerinide ben kullanıyorum.bu km uzun yolda yapıldı pek şehir içi yok.iki aracıda devamlı kullanıyorum km si düşük olan araç 160-170 km hız geçmiyor hemde yokuş aşağı.diğeri düz yolda 180 görüyor hemde banamısın demeden. burda araçların rodajını belirtmek istedim rodajı ve arabanın sağır kalmamasıda çok önemli.şöför farkıda var tabiki.