nan soner sen bu işleri bilen adamsın beni konuşturma şimdi :D
Printable View
Yarı sentetik magnatec 10-40 yerine neden tam sentetik düşünmüyorsunuz, mesela edge 5-40 falan?
Maşallah bu arada.
bg ler kolay olmuyor beyler....bıras nakıt bırasda becerı ısı ama bu arabalrımız bu ıslere uygun dgl fıltre eksoz yapıp keyfe keder alman pesıne kosmalı:) yada turbo yapıp noktalamalı...kendı emsallerı arasında iii sayılır benı hıc uzmedı..tabı arabam 130 oldu deyıpte ona buna sarkmadım olcumu bıldım:)))
egsoz sistemindeki modifikasyon ciddi bi fark gösteriyo dynoda bu tip araçlarda ama dikkatinizi çekerim kasnak egz yay subap hp olarak çok yansımaz o araçdaki en büyük tutar dal egz ve ems olması 140 ını bilmem tork değerini görmek isterdim oradan bazı farkları görürüz net olarak
doğru düzgün ölçen bir dyno olsa bizde sokacaz erkut ama maalesef yok.kabaca şöyle bir bakarsak 20 senelik 136 hp olan stock bir motor çok çok iyi ihtimalle 130 hp çevirse,sahibininde 3.vites geçirme problemi ile birlikte bu bordo'dan 1-1,5 boy yiyor.arada da 100-150 kg fark var.bu faktörlerin hepsinin tartıp biçersen bordonunda 140 civarı bişi olduğunu düşünürsün.hıı aynı bordo sizinde yakından tanıdığınız eski gny şimdiki boc vti'dan 3-4 boy yiyor.az çok kafanda canlandır işte.
yok aslında bahsettiğim o değil crx in 120 hp olduğunu düşümelim 3.888 final 3.25 1 vites 900kg ağırlık LPG flan var mıdır ağırlık ekleyen bilmem vtec2 nin cevirme kabiliyetiyse burda kendini gösteriyo 1 vites sardığı halde öne doğru çıkışı var daha kısa 1 vites oranıyla egz yi burda görüyoruz ama ilerki viteslerde ağırlık devreye girmiş oluyo ve crx in kendini toparlayan diğer kısa oranları ve hafifliği
ya asıl anlatmak istediğim durum şu dynoda gördüğünüz değerleri hp yi aracın yürüyüşü olarak baz almayın dyno konusunda şöyle yapabilirsiniz eğer mesela serp de ölçerseniz ankarada da istanbulda da serp de ölçülmüş vtec 2 lerle kıyaslama mantıklı olur gibime geliyo ya da stock vtec 2 yi ölçüp aynı dynoda bunu ölçerek bu arada kapak işlenmeden ve piston olmadan emme tb de olmadan o araçtan yüksek hpler beklemek yanlış olur
yani araç bi şekilde kıslmışsa onu ortadan kaldırınca komik güçler çıkabilir bu da olmaz dedirtir
sen son dyno çıktını koysana abi orda da bakalım duruma
ozaman benimde bi dynoya çıkmam şart oldu :D
gökhanın arabasının maşallahı var işallah daha fazla güçler görücez
Yol müthişmiş.
Dyno çıktıları için bir yoruma gerek duymuyorum ölçümler ortada.
Fakat şunu söylemek istiyorum.Örnek istanbulda paşaoğlu (kat sayı 1.36 çarpıldığında.)
Ankara urazlar servis. gibi sağlıklı ölçüm yapılan noktalarda vardır. Şimdi hepsini yazmıyorum bilindikler diye bunları verdim.
Özellikle izmit/kocaeli ender bosch car servisdir.Eski manuel dyno kullanılmakta.
XY diagramına bir kalem vasıtası ile çizer. Bazı rallikross arabaları hazırlıyan özel servislerde burayı kullanırlar. En net ölçümleri buralarda alabilirsiniz.
Hatta birçok kişi normali çok yüksek ama oralarda şok yaşıyan düşüklükte ölçümler ile karşılaşabiliyorlar.
Ama bahsettiğim yerdeki dyno kullananlarında hepsi + birşeyler takmadan fabrikasyon değerleri yakalıyabiliyorlar.Yani normalin altında ölçüm yapan bir yer değil.
Zaten genelde orayı kullananların çoğu arıza gidermek ve sağlıklı ayar yapmak amaçlı kullanırlar.
bence gökhan35 in aracının ölçüldüğü dyno çok sağlıklı değil bana göre..1.6 tipo ya egzantrik takılıp dynoya çıkarmışlar ..araç 200 hp vermiş ilk ölçümde daha sonra 2 defa daha ölçülmüş birinde 170 birindede 150 hp vermiş araç..ama yürüyüşü hiç 150 hp gibi değildi:)draglarda gördüm gökhanın aracı yinede güzel yürüyordu..maşallah..
Arkadaşlar iyi güzel yazmışsınız kimisi iman demiş bişeyler demiş, biz tahta diyip element uydurmuyoruz, biyerimize güvendik ki bu dyno çıktısını koyduk buraya kaldı ki ben buraya bu çıktıyı dyno eğrisini bilgili arkadaşların yorumlaması + vtec2 sahiplerini araçlarını çok da yabana atmamaları konusunda birazcık daha olsun uyandırmak için açmıştım.
Neyse şimdi dyno konusuna gelince;
aynı dyno da benim son 2 orjinal susturucumun durduğu ve dyno ya çıktığım akşam, başka bir Vtec2 li arkadaşım aracını çıkardı dyno ya, "short ram + 4-1 headers + 51 lik komple + otto son susturucu" şeklinde onun aracı 115.4 hp çıktı, ben ondan sonra çıktım benim vtec2 çıktı 124.2 hp çıktı.
aynı dyno da aynı gece tamamen stock ve sağlıklı bir 110 hp lik megane 109.5 hp çıktı.
ben dyno ya çıkmadan önce benim rolling yaptığımızda 4. vitesin ortalarına kadar 2 boy geçtiğim başka bir arkadaşımın civic i de 122.2hp 147nm tork çıktı ki biz de o zaman benim arabanın az biraz fazla çıkması lazım dedik mantıken bakalım dedik çıktım 124.2hp 163nm tork çıktı. Allah bereket versin dedik.
bir abimizin vti yı da aem v2 + dc 4-1 + 51lik düz boru + ss replika ile 173 çıktı, bir diğer aynı spec vti 167 hp çıktı. vs. vs. vs.
bu en son ölçtürdüğümde de son 2 orjinal susturucuyu çıkartıp HKS style son susturucuyu takınca egsoz sistemim de tamamlandı basit olarak yapabiliceklerimi yaptım bu spor son susturucuyla ne kadar daha farketti dyno da da görmek istedim ve hem hp olarak hem de tork olarak fazlasını aldım, zaten bekliyordum, çünkü egsoz taktıktan sonra çok daha rahat çeviriyodu deviri dyno da da görmüş olduk.
dediğim gibi 5 senedir vtec2 lerin üzerindeyim ıvırını zıvırını çok şükür bilirim, kronik sorunları cartı curtu vs. o yüzden daha çok vtec2 kullanan ya da bu araçları yakınen tanıyan arkadaşların olumlu-olumsuz yorumlarını keyifle dinlemek yettiğim kadar cevaplamak isterim.
Soner ve erkut yazmış bu arabaların fabrikasyon egsoz sistemlerinin ne kadar sıkıntılı olduğunu, bilen biliyor, ben 2. vtec2 mi aldığımda 1 hafta sonra hemen taktırdım headersı, ilk yaptığım şey o cola pipeti gibi boruları olan orjinal manifoldu çıkarmak oldu. o yüzden hep diyoruz vtec2 ye bişey yapıcaksanız egsoz sisteminden başlayın diye, diğer araçlardan çok daha fazla güçler alabiliyorsunuz 2 kere 2 4 bu böyle yani. o yüzden başka bir araca yapılan egsoz sisteminden alınan güçle bu yüzden kıyaslamayın diye yırtınıyoruz.
bursa da bordo vtec2 yi yükleyen arkadaşı da tebrik ediyorum böyle bir araçla uğraştığı ve tr de öncülük yaptığı için. umarım istediği güçleri alır ki bence 145hp lerden az olmıycak gücü, fazlası çıkar eksiği çıkmaz diye düşünüyorum, daha da iyi olur inşallah hepberaber keyifle izleriz.
hep 10-40 kullandım, memnun kaldım o yüzden değiştirmeyi düşünmedim hiç, sadece 1 kere servis e sorduğumda 10-40 da kalmamı tavsiye etmişlerdi, o yüzden karıştırmadım hiç, ama teşekkürler önerin için yine aklımda olsun bi daha kine düşünürüm.
sağolasın ;)
bir üstte ki msjında type o aynı spec lerle 220 olmuyor demişsin, bir altta ki msjında type-r ın 20-25 alması doğal demişsin? heralde aceleyle yazdın.
bir kat iptali 10bg vermez demişsin, çok şükür biliyoruz.
bu arada simota cai yi bir an önce sökmenizi tavsiye ederim, vtec2 yi en çok kasan filtre kitidir tecrübeyle sabit.
Mert sağolasın kardeşim inşallah yaza doğru :) seninkinin yanında lafı olmaz ama :)
açıklamaları yukarda yaptım zaten de, tipo nun ölçüldüğü zamanı bilmiyorum, biz ölçümleri yapmadan 1 hafta önce dyno nun kalibrasyonu yapılmıştı, ondan önceydi büyük ihtimalle ;) hatta gösterge hata oranı dahi %1.1 dikkat ettiysen.
teşekkür ederim, drag larda hiç denemeden kullandığım lastiklerim sayesinde hiç kalkamadım hep 1. viteste olduğum yerde kaldım araçlar kalkışta 1 boy önüme geçtiler, geçtiğim ies i de arkadan gelip geçtim zaten görüşsünüzdür, palio sportingle de yarışırken açtığı farka rağmen arkadan yaklaşıp arka kapısında bitirdim yarışı, biraz şansız bi drag oldu benim için ama keyfine girmiştim iyi de eğlendim :) 2 ve 3. viteslerim çok güzeldi ama 1 de lastik sebebiyle hep patinaja düştüm. bi ara 2300 devirle kaldırdım yine sardı sonra saldım zaten bende :) drag tecrübesi oldu bize.
gökhan güzel yazmışsın.. ankaraya yolun düşmez mi arabanla?
THT den özel mesaj atan gökhan sen miydin? :) izmirde görüşmek için
ya bi ara ortak bi noktada buluşup vtec2 ler hem tanışır hem deneriz yapalım öyle bişeyler :D
vtec2 de basitçe yapılabilcek işlemler bellidir.
headers + egzoz sistemi ( düz boru susturucusuz en performans verenidir )
güzel bi filtre sistemi
gaz kelebeğine giren sıcak su hortumlarının iptali
egr iptali ( arıza ışığı yakıyor )
bu işlemler olan bi vtec2 125 ten aşağı çıkmaz. bilmeyen denemeyen bu araçlarla uğraşmayan arkadaşlar konuşuyorlar olmaz diye ama bu işlemler olan bi vtec2 ile stocka yakın yada stock olan vtec2 arasında inanın dağlar kadar fark oluyor ve bu raçlar okadar hassas ki sadece son susturucunun bile değişmesi aracın gidişini etkiliyor. ben kendi aracımda yaptığım her işlmenden sonra arabamı aynı araçlarla denemiş birisiyim defalarca neyin nekadar fark ettiğini artık biliyorum.
gökhanın edğerleri bence doğrudur çünkü yakın speclerde farklı bir ilde farklı bi dynoda ölçülen değerde neredeyse aynı.
maasallah gercekten......kazasız belasız sürüşler.....bütün vtec2 lerin biraraya toplanması fikride gercekten ilginç olabilir :D
yakında forumda açar bu vtec2'ciler.bayağı fanatik bunlar ya :) www.vtec2kardesligi.com
aynen abi öyle bi plan projemiz var ;D
bakalım yarın bi aksilik olmazsa bende sokuyorum aracı dynoya. egr li ve egr siz. ecu lu ve ecusuz olarak. gerçi şu an üst devirlerim çok fazla zengin ama görelim bakalım ecu ve egr fark etçek mi :)
ben ıptal ederımde fark etmezmı canım bırcetım :D
görecez bakalım bırçet :D
ben bıde dua okurum ona kafadan 1.5 hp :D
Konu baya tartışılmış, konuyu açan arkadaşı olumlu olarak desteklemek adına ben de bireysel fikir ve tecrübelerimi paylaşayım.
Araç SERP Dynoda ölçülmüş, aynı marka dynoda bir diğer aracı ölçmekte, kıyaslamaları buna göre yapmakta fayda var. Hemfikirim bu konuda.
2,5 sene önce ben de SERP dynoda aracımı ölçmüştüm. O zamanlardaki spec şu şekilde idi.
4-1 Headers
Headersla beraber gelen kat iptal tüpü
Standart ara borular
Standart orta susturucu
Otto Son susturucu
KN açık filtre
-'ler ise
Bozuk sübap ayarı
Yaklaşık 2 senedir temizlenmemiş gaz kelebeği
Kirli yağ
Son demlerindeki bujiler
Dyno yerine yeni monte edildiğinden önünde soğuk hava vermesi için kullanılan pervane yoktu. Sonuç olarak ise 122,1 bir değer elde etmiştim.
Mevcut specler ve -'ler sonrası elde ettiğim değer göz önüne alındığında bir başka aracın eksiklikleri giderilip spec içerisinde de ( özellikle egsos sistemi ve soğuk hava alınışına imkan sağlayan dyno pervanesi ) değişiklikler yapıldığında bu değerin üzerine 6-7 hp eklemesi anormal sayılmamalı.
En basiti doğru düzgün ara borular ve doğru düzgün bir son susturucunun aracın gidişini nasıl değiştirdiğini dyno esnasında araç üzerinde mevcut olmayan ancak sonradan satın aldığım Magnaflow Cat back kit ile tecrübe ettim. Keza açık filtre yerine CAI kullanmanın da olumlu etki getireceği aşikâr.
http://img237.imageshack.us/img237/3589/bc8063iw6.jpg
http://img37.imageshack.us/img37/5189/spa0015q.jpg
Evrenoz,nanocharger... kulandın heralde..??faydası var mı tavsıye edermısın??
Bu arada 3 tane vtec2 dyno verısı konuldu;sırası ıle yere verılen guc yuzdelerı %91-87 ve 85..yanı aynı speclerdekı 3 arac bırbırıne 1-2 boy fark yapcak..aracın bu verımı nasıl arttırılabılır veya farkın sebebı nedır???:soru:
Maşallahı var aracın 5500 devir civarında biraz daha desteklenirse sportif sürüşlerde daha da keyif verir araç
Evet nanocharger mevcut araçta. O zamanlar bunun testi için yapılan dynoydu. Mantığına halen aklım %100 ermese de 10 dakika ara ile yapılan 2 dyno işlemi arasında 4,6 hp gibi olumlu bir fark mevcut.
Bildiğim kadarıyla bahsettiğin farkın sebebi aktarma organları ve yürüyen aksam. Jant-lastik ebat/ağırlığından tut balataların durumu ve türevine kadar bir çok etken mevcut. Bu bölüme el atılırsa kayıp azaltılabilir.
Evrencim benim de bir sorum olacak sana :) otto ile magna flow arasında hp olarak değil de izlenim olarak ne kadar ve nasıl bir fark hissetmiştin, bir de cai ve short ram arasındaki + ve - ler olarak senin görüşün nedir?
Otto ve Magnaflowu kıyaslamak doğru olmaz.
Otto son susturucu varken standart ince ara borular ve standart orta susturucu mevcuttu.
Magnaflow ise son susturucu değil malumun cat back sistem, ara borular kalın ve orta susturucu bu sisteme uygun bir orta susturucu.
2'si arasında olması gerektiği gibi dağlar kadar fark var. Kıyaslamak eş ürünler kullanılmadığından doğru olmaz, aralarında dünya kadar fark olması gerekir ki var da. =)
CAI ve Short Rami şöyle açıklamaya çalışayım.
Arka arkaya 2 adet dyno yaptım. Birinde cai'nin tampon portu filtreye bağlı değilken ( Yani kelebeğin az ilerisinde pipercross un filtresi mevcut, porta giden boru takılı değil ), diğerinde ön tarafta bağlıyken. 1hp fark çıkmıştı.
Keza bundan öncesine gidersem KN filtremden hiç memnun değildim. Özellikle headersın ısısı canına okuyordu performansın. Pipercross CAI'de böyle bir durum söz konusu değil.
Anladım kardeşim, sendeki cat back fiyatlı bi üründü yanlış hatırlamıyorsam. tek son susturucu olarak vtec2 ye tavsiyen varmı. ben arabayı satacam diye herşeyi sattım. şimdi tekrar satmama durumu sözkonusu. daha derli toplu bişeler yapmaya çalışacam sanırım.
1000 Euro gibi bir şeye gelmişti vakti zamanında. Şimdiki Euro'nun TL karşılığı ile kıyaslamak yanlış olur ama :)
Son susturucu olarak bir şey tavsiye etmek istemiyorum. Piyasaya çok ürün girdi, bende takip etmeyi 1.5 sene önce bıraktığımdan ne iyidir ne değildir bilemiyorum. Yanlış yönlendirmek istemem.