User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: eksoz sistemi hakkinda bilgiler ?

  1. #1
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question eksoz sistemi hakkinda bilgiler ?

    forumda pek karsilasmadim fakat eksoz sistemi hakkinda bilgisi olan varmi
    -51lik boru neden sart ?
    -tup susturucular sesi azaltmaktan baska ne ise yarar performansa katkisi olurmu
    -kac orta (tup) susuturucu kullanilmali 2 daha iyi diyenler var(performans icin)
    -neden dumduzboru hava geri donusumu sart degilmi performans icin
    -sesini begenipte aldigimiz son susturucularin performansa artisi eksisi olumlu olumsuz ne yonde olur
    -hava akis sitemi hakkinda bilgiler bulabilecegim bir kaynak varmi
    cok soru yazdim galiba umarim bana ve foruma faydali cevaplar verecek birileri cikar
    simdiden tesekkur ederim

  2. #2
    Cihan Çizmeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmit / Bodrum
    Mesaj
    3.053
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erhann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    forumda pek karsilasmadim fakat eksoz sistemi hakkinda bilgisi olan varmi
    -51lik boru neden sart ?
    -tup susturucular sesi azaltmaktan baska ne ise yarar performansa katkisi olurmu
    -kac orta (tup) susuturucu kullanilmali 2 daha iyi diyenler var(performans icin)
    -neden dumduzboru hava geri donusumu sart degilmi performans icin
    -sesini begenipte aldigimiz son susturucularin performansa artisi eksisi olumlu olumsuz ne yonde olur
    -hava akis sitemi hakkinda bilgiler bulabilecegim bir kaynak varmi
    cok soru yazdim galiba umarim bana ve foruma faydali cevaplar verecek birileri cikar
    simdiden tesekkur ederim
    Aslında forumda bu konuyla ilgili bayağı bir konu var ama siz kesinlikle bakmışsınızdır bulamayıp konu açmışsınızdır.Onun için ben yardımcı olmaya çalışıyım. Kusura bakmayın birazda geç görmüşüm


    1-51'lik boru şart değil arabanız 1.6 ise size en faydalı bu mm olacaktır Arabadan arabaya yükten yüke değişir kaç mm olacağı.İsterseniz 60 takın sesiniz toklaşır cızırtı azalır ve altlarınız bayağı bir ölür birde fazla yakarsınız (bu söylediklerim Vti için geçerli değil tabiki.)

    2-Orta susturucular sesi azaltır.Kimine göre (mesela bana) alt devirleri canlandırır üstleri ise sıkar.Bunu farklı şekilde savununda var ama benim gördüğüm deneyimim bu yönde.Ama sizin aracınız 1.6 ise bende olsam 51 lik düz + ortaya 51 lik susturucu takarım çünkü zaten uzun uzadıya vtec ler gibi devir dönmeyeceksiniz ve o devirlerde denemeyeceksiniz size alt devirler lazım.

    3-O tartışılır.Kim demiş 2 tüpü? Bence tek yeter.Bu arada umarım o (2) 2" değildir

    4-Back Pressure bir şekilde şart zaten çap bunun için önemli.Çünkü bizim araçlarımız sizinkide benimkide yürüyecekse sıkıştırma ile yürüyen araçlar.Yoksa bizde yüksüz 106 lara 60 lık yaptırırdık yada tüm type r lar 70 lik eksoz borusu yapardı Back Pressure olması için uygun mm'leri kullanıyoruz.Bp'yi spor bir orta susturucuda desteler.

    Yani illaha Back Pressure için orta susturucu lazım değil

    5-Doğrusunu söylemek gerekirse istediğiniz ölçüde olsun içi yani önemli olan içi kaçlık? Sizin işinizi 51'likte 60 lıkta görür tercih sizin.51 olsa bence daha iyi olur düşüncesindeyim Sanayi işi olmadıktan sonra hepsi aynı işi görür.Arada sadece ses ve görüntü farkı yani kalite farkı vardır o kadar Tabiki kaliteden kaynaklı eksozun ömür süreside değişecektir buda performansa yansır.Eksoz seçiminiz dandik olmıcak seviyede olup sadece hoşlandığınız sese ve görüntüye odaklı olsa en net tercihi yaparsınız

    6-Bunu anlamadım ama hava sirkilasyonundan bahsediyorsanız eksoz boru dönüşlerinde katlanma olmaz ise daha rahat bir sirkilasyonla hava tağziği dışarı aktarılır daha iyi sonuç alınır Kıvrımları podsuz dönecek biryerde eksoz borusu yaptırabilirsiniz kaynaksız.Bunun için yardımcıda olurum yerim var ist.te

    Umarım yardımcı olabilimişimdir.

    Bu arada ben tşk. ederim

    En baştan sormam gerekirdi ama online değilsiniz araba 1.6'dır inşallah

    Civic ise 1.4'te olsa sonuç az farkeder.48 daha iyi iş görebilir ama tam emin değilim deneyimlemedim.
    PUG 106 - 306 , Honda Vti EP3

  3. #3
    Frank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Mesaj
    687
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cihan Çizmeci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında forumda bu konuyla ilgili bayağı bir konu var ama siz kesinlikle bakmışsınızdır bulamayıp konu açmışsınızdır.Onun için ben yardımcı olmaya çalışıyım. Kusura bakmayın birazda geç görmüşüm


    1-51'lik boru şart değil arabanız 1.6 ise size en faydalı bu mm olacaktır Arabadan arabaya yükten yüke değişir kaç mm olacağı.İsterseniz 60 takın sesiniz toklaşır cızırtı azalır ve altlarınız bayağı bir ölür birde fazla yakarsınız (bu söylediklerim Vti için geçerli değil tabiki.)

    2-Orta susturucular sesi azaltır.Kimine göre (mesela bana) alt devirleri canlandırır üstleri ise sıkar.Bunu farklı şekilde savununda var ama benim gördüğüm deneyimim bu yönde.Ama sizin aracınız 1.6 ise bende olsam 51 lik düz + ortaya 51 lik susturucu takarım çünkü zaten uzun uzadıya vtec ler gibi devir dönmeyeceksiniz ve o devirlerde denemeyeceksiniz size alt devirler lazım.

    3-O tartışılır.Kim demiş 2 tüpü? Bence tek yeter.Bu arada umarım o (2) 2" değildir

    4-Back Pressure bir şekilde şart zaten çap bunun için önemli.Çünkü bizim araçlarımız sizinkide benimkide yürüyecekse sıkıştırma ile yürüyen araçlar.Yoksa bizde yüksüz 106 lara 60 lık yaptırırdık yada tüm type r lar 70 lik eksoz borusu yapardı Back Pressure olması için uygun mm'leri kullanıyoruz.Bp'yi spor bir orta susturucuda desteler.

    Yani illaha Back Pressure için orta susturucu lazım değil

    5-Doğrusunu söylemek gerekirse istediğiniz ölçüde olsun içi yani önemli olan içi kaçlık? Sizin işinizi 51'likte 60 lıkta görür tercih sizin.51 olsa bence daha iyi olur düşüncesindeyim Sanayi işi olmadıktan sonra hepsi aynı işi görür.Arada sadece ses ve görüntü farkı yani kalite farkı vardır o kadar Tabiki kaliteden kaynaklı eksozun ömür süreside değişecektir buda performansa yansır.Eksoz seçiminiz dandik olmıcak seviyede olup sadece hoşlandığınız sese ve görüntüye odaklı olsa en net tercihi yaparsınız

    6-Bunu anlamadım ama hava sirkilasyonundan bahsediyorsanız eksoz boru dönüşlerinde katlanma olmaz ise daha rahat bir sirkilasyonla hava tağziği dışarı aktarılır daha iyi sonuç alınır Kıvrımları podsuz dönecek biryerde eksoz borusu yaptırabilirsiniz kaynaksız.Bunun için yardımcıda olurum yerim var ist.te

    Umarım yardımcı olabilimişimdir.

    Bu arada ben tşk. ederim

    En baştan sormam gerekirdi ama online değilsiniz araba 1.6'dır inşallah

    Civic ise 1.4'te olsa sonuç az farkeder.48 daha iyi iş görebilir ama tam emin değilim deneyimlemedim.
    Cihan kardesıme aynen katılıyorum senın ıcın en faydalı olacak sekılde yazms.
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacı ben bildiğin su bardağı ile shot atıyorum

  4. #4
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tesekkur ederim cıhan degerlı bılgılerını bızımle paylaştıgın ıçın elıne saglık bayagı uzun ve detaylı bır anlatım olmus evet arac 1,6 ıes

  5. #5
    Frank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Mesaj
    687
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erhann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tesekkur ederim cıhan degerlı bılgılerını bızımle paylaştıgın ıçın elıne saglık bayagı uzun ve detaylı bır anlatım olmus evet arac 1,6 ıes
    1.6 ise 51 lık kullan kardesm en faydalısı o olacaktır
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacı ben bildiğin su bardağı ile shot atıyorum

  6. #6
    Ertan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Kocaeli-Gebze
    Mesaj
    1.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Atmo taypar a sence 76mm olurmu cihan

  7. #7
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frank07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 ise 51 lık kullan kardesm en faydalısı o olacaktır
    evet 51mm boru 51mm tup susuturucu ve sessız bır son susturucu ıyı olacak ses ıstemıyorum performans olsun yeter dıye dusunuyorum 4 2 1 headers ve sımota bıgtube mevcut zaten

  8. #8
    Frank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Mesaj
    687
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erhann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet 51mm boru 51mm tup susuturucu ve sessız bır son susturucu ıyı olacak ses ıstemıyorum performans olsun yeter dıye dusunuyorum 4 2 1 headers ve sımota bıgtube mevcut zaten
    ses ıstemıyosan oem egsoz bul kardesm bence
    Arkadaslar vtı egsozu olmaz demısler o olmazsa typer oem egsoz al tak sessız bınersn
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacı ben bildiğin su bardağı ile shot atıyorum

  9. #9
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frank07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ses ıstemıyosan oem egsoz bul kardesm bence
    Arkadaslar vtı egsozu olmaz demısler o olmazsa typer oem egsoz al tak sessız bınersn
    evet vtı ıle ıes son arasında fark yok dıyorlar

  10. #10
    Frank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Mesaj
    687
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erhann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet vtı ıle ıes son arasında fark yok dıyorlar
    ama ben katılmıyorm bu duruma
    ıcın rahat etsın dye typer onerıyorm abı
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacı ben bildiğin su bardağı ile shot atıyorum

  11. #11
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frank07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama ben katılmıyorm bu duruma
    ıcın rahat etsın dye typer onerıyorm abı
    bencde zaten farklı performans motora farklı son koymuslardr ama temız bulmak zor yaslanan araclar sonucta
    en ıyı typer senn dedıgın gıbı

  12. #12
    Cihan Çizmeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmit / Bodrum
    Mesaj
    3.053
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erhann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bencde zaten farklı performans motora farklı son koymuslardr ama temız bulmak zor yaslanan araclar sonucta
    en ıyı typer senn dedıgın gıbı
    EP3 son susturucusu çokta güzel olur abi Hem cızırtı hemde performans alırsınız.

    Ama fiyatları 200 TL civarı.O paralara ses çıkarmıcak oem stili daha kaliteli performans eksozlarıda bulunabilir

    Tercih sizin


    Alıntı ertan typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Atmo taypar a sence 76mm olurmu cihan

    Yaparız olur abi 76 Lığı T.Charger'lılar kullanıyor tabiki Ben teşbih yapmıştım
    PUG 106 - 306 , Honda Vti EP3

  13. #13
    trll
    Misafir
    arkadaşlar benimde son susturucudan yana sorunum var civic si headers 51 lik düz boru ve silncerli bir son susturucu var silincer i çıkıyorum çok aşırı bağırıyor takıyorum sesi kesiyor biraz ama tatmin edici değil bu setup un sonuna normal bi susturucu düşünüyorum yorumlarda typer-r ın susturucusunu kullan demiş genelde arkadaşlar ama bulmak zor biraz sanırım ...bu sistemi kaldıracak ve baş ağrıtmayacak sessiz bir son susturucu ne tafsiye ediyorsunuz

  14. #14
    The_Doctor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.219
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar. benimde sorum olucak size.
    Peugeot 205 1.9 gti aracım var.
    şuan üzerinde 60 lık düz boru ve otto spec egzoz var.
    60 lığın fazla geliyor gibi. sizce napmalıyım ?
    -60 lık borularım kalsa da ortaya tüp susturucu mu taksam ?
    -51 lık düz borumu çeksem sadece. yoksa
    -51 lık düz boru + tüp susturucumu koysam.

    ses önemli deil performans çok çok önemli hangisi daha faydalı olucaktır bana...
    Burak Karagöz

    ' BE ' 106 GTİ

  15. #15
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    burak dokunma bence sesi gücü bence en iyi seviyede bulabiliyosan headers bul kendine daha fazla güç alırsın

    51mm düz boru veya 60mm ufak bir orta susturculu ile biraz daha alt devirlerin güçlenir

  16. #16
    Cihan Çizmeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmit / Bodrum
    Mesaj
    3.053
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı The_Doctor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar. benimde sorum olucak size.
    Peugeot 205 1.9 gti aracım var.
    şuan üzerinde 60 lık düz boru ve otto spec egzoz var.
    60 lığın fazla geliyor gibi. sizce napmalıyım ?
    -60 lık borularım kalsa da ortaya tüp susturucu mu taksam ?
    -51 lık düz borumu çeksem sadece. yoksa
    -51 lık düz boru + tüp susturucumu koysam.

    ses önemli deil performans çok çok önemli hangisi daha faydalı olucaktır bana...


    Eğer uğraşıyım hem bir değişikliğe gidip deniyim derseniz bence eksoz manifoldundan sonra 51 mm boru + ortaya 60 lık tüp güzel susturucu + onun devamını 60'lık devam eder denerdim

    Uğraşmak istemezseniz ortaya 60 lık bir tüp takıp devam edebilirsiniz.


    Alıntı trll Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar benimde son susturucudan yana sorunum var civic si headers 51 lik düz boru ve silncerli bir son susturucu var silincer i çıkıyorum çok aşırı bağırıyor takıyorum sesi kesiyor biraz ama tatmin edici değil bu setup un sonuna normal bi susturucu düşünüyorum yorumlarda typer-r ın susturucusunu kullan demiş genelde arkadaşlar ama bulmak zor biraz sanırım ...bu sistemi kaldıracak ve baş ağrıtmayacak sessiz bir son susturucu ne tafsiye ediyorsunuz

    İyi günler abi..Ben sizin durumunuzda olsam vti son susturucusu takar keyfime bakarım
    PUG 106 - 306 , Honda Vti EP3

  17. #17
    engin_ant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    antalya/kumluca
    Mesaj
    361
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cihanım stok vtec için 51mm yoksa 60 mm sana göre

  18. #18
    trll
    Misafir
    cihan yardımın için teşekkürler kardeşim....headers ve 51 lik orta susturucu ve 51 lik düz boru ile rahatlattığım sisteme sonda bi ağırlık yapmaz demi vti son susturucu , bir de performansda kayıp yaşarmıyım yoksa daha mı iyi olur =))

  19. #19
    Cihan Çizmeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmit / Bodrum
    Mesaj
    3.053
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı trll Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cihan yardımın için teşekkürler kardeşim....headers ve 51 lik orta susturucu ve 51 lik düz boru ile rahatlattığım sisteme sonda bi ağırlık yapmaz demi vti son susturucu , bir de performansda kayıp yaşarmıyım yoksa daha mı iyi olur =))
    Ben tşk. ederim abicim

    Tek sıkıntımız olur taktığınız vti son susturucu yıllar itibari ile artık ölmüş olup arabayı bir nebzede olsa daraltabilir.İmkan varsa orjinal oem tarzı SS alırsanız daha kaliteli olacaktır



    Alıntı engin_ant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cihanım stok vtec için 51mm yoksa 60 mm sana göre

    Engin abim bomboş olsa bile 60 lık derim Tabi bu performansa yönelik sistem.Eğer doğal kullanımsa 51 daha mantıklı ama ben olsam ki hep yaptığım bu şekilde vti'da 60 mm kullanırım.Ömer'in resimlerni koyduğu yeşil AP 015 vtec bendeydi ona eksoz sistemi yaptırmaya ist.e giderken benim sarı Si ile denedim.

    O zaman tamamen stocktu araba kat'ına kadar.Giderken denedik tam kafa kafaya gidiyorduk her vites.

    60'lık düz boru sonada sessiz 60 lık son koyduk handmade dönerken yine denedik Arada bir 6 boy falan fark oldu Kafa kafaya gittiğimiz araba 2'de oturduğumuz gibi çıkıp sonra her viteste açmaya başladım Si'a 60 iyidir vti'da abi 51 az gelir
    PUG 106 - 306 , Honda Vti EP3

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •