User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: rektefiyeciler hakkında birkaç soru?

  1. #1
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    rektefiyeciler hakkında birkaç soru?

    araçtaki sıkıştırma oranını artırıp atmosferikde son noktaya ulaşmak istesem rektefiyeciye mi gitmem gerekli acaba?

    gittim diyelim, ustalar nasıl hesap kitap yapacak da sıkıştırmayı artıracak, tepeli piston kullanıldığını okumuştum.

    ne kadar sağlıklı uzun ömürlü iş çıkarırlar?

    piston kol silindir de değişse araç iyice sapıtır mı? sadece sorunsuz bir işlem için piston yeterli mi?

    pistonun forged karakter kazanması için ustalar stock parçaya ısıl işlem mi uygulayacaklar, becerebilirler mi?
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oem parçayı daha sağlam hale getirmek ısıl işlemle mümkün olmayabilir.***** alaşımda önemli.Alaşım karışım oranı yada demir karbon oranı diyelim uygun olsa dahi nasıl bir ısıl işlem uygulanacağıda önemli.Yüzeysel mi mesela? Yada su ile ani soğturak mı yada oda sıcaklığında bırakarak mı vs vs çok dallı budaklı ve teknoloji isteyen bir iş direk o kısmı geçebiliriz.

    Sıkıştırma arttırmak için gerkeli hesaplamaları yapmak gerek(arzu edersen hafta sonu birgün gerekli hesaplamaları vs gösterir formulleri veririm) Doğru hesaplamadan sonra uygun malzemeleri toplayıp hesaba sadık kalarak motoru toplamalı.Lafta kolayda olsa uygulamada çok sanıcılı bir iş olabiliyor.

    Günümüz rektefiyecilerinin büyük bir kısmı(hepsi diyip genelleme yapmamalı) hesap kitabı 2. plana atmış ezberden yapar haldeler malesef.Bu tip bir adamda oturup hesabını yapamaz.Hatta belki bilmiyordur bile

    Sıkıştırma arttıkça piston kol vs değişirse sapıtmanın tam aksine daha sağlam ve sağlıklı bir motor elde edilir.Tabi kolu kısa tutarım vs dersen o zaman sapıtma mümkün.İŞte burdada gene hesap kitap devreye giriyor.

    Özetlersek;
    Kaliteli malzeme+iyi hesaplama ve işçilik=mutlu son

  3. #3
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanayide bu işi ustalara güvenip yaptırıp memnun olan var mı acaba? oradan ne kadar bir maliyet çıkar, tahmin edebiliyormusunuz?
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  4. #4
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapan uğraşan yerler tabiki var.Hatta forumda yaptırtanlarda mevcut.Sağlık konusunda benim şahsi düşüncem asla fabrikasyon gibi olmayacağı.Yaptıran arkadaşlar düşünce görüş ve tecrübelerini paylaşırlar sanırım.

  5. #5
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    usta var usta var, sıkıştırmayı hesaplayabilirsin ama, diğer türlü tepeli piston vs işin içine girdiğinde güzelşekilde hesaplanması lazım

    forged demek kabaca dövme demek,

    normal oem parçalar çoğu zaman döküm yöntemiyle yapılır dökme malzemedir bu malzemenin dayanımı bir yere kadardır, forged dediğin malzemede ise malzeme kaba haldeyken yüksek basınçlar altında sıkıştırılarak şekil verilerek iç yapısının daha düzgün, haliyle malzemenin daha mukavemetli hale getirilmesi sağlanıyor. bunu usta yapamaz kimse yapamaz çok farklı şeyler değişebiliyor çünkü

    atmosferik modifikasyonda çoğu zman piston yeterli olacaktır çoğu zaman kol yapılacaksa yine atmosferiğe uygun gerekli hafiflikte iyi bir kol seçilmelidir.

    sıkıştırmayı çeşitli yollarla artırırsın sonuç olarak yanma odasının hacmini değiştirerek sıkıştırma değişecek bunu kapağı taşlayarak ince conta takarak piston tasarımı değişerek vs yapılabilir bu sana yada senin maddi olanaklarına bağlı birazda
    körler sağırlar

  6. #6
    Cihan Çizmeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmit / Bodrum
    Mesaj
    3.053
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence çook güvenilir işini piri bir yer olmadıktan sonra kesinlikle güvenipte yaptırmayın derim.Çünkü bu işlerde mikronlar oynuyor milim hesapları herhangi birinin yada bilgisi olupta yeteneği deneyimi olmayan birinin yapabileceği işler değil..


    Edit:Ben sizin yerinizde olsam kol yatak bacak piston yapacağıma ince conta koymayı daha mantıklı bulurum tabiki çok farkları var ama işçilik ve risk olarakta çok büyük farklılıkları var.Conta her şekilde daha zahmetsiz ve amaca yönelik olur.Diğer seçenek ondan 15 kat daha ayrıntılı
    PUG 106 - 306 , Honda Vti EP3

  7. #7
    orcuns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    KARSIYAKA
    Mesaj
    1.333
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ıyıde blok ısını zaten rektefıyecı yapıyo usta sadece bunları derlı toplu bır sekılde temız ıscılıgıne guvenerek verıyosun hornlama yada ne bılıyıım bazı ustalar harıc genel butun ıslerı rektefıyecı halledıyo ustaya kalan sadece montajını yapmak benım burda aklıma takılan konu su bosluklar dunya uzerınde standart dıye duydum atmosferık ıcın yatak olculerı nasıl hesaplanıyo mesela motor acıldı dıyelım yataklarda bır cızık veya sorun yok ama ıcımız rahat olsun dıye sıfır oem yatak taksak bu ıslem dogrumudur yanlısmıdır? bunların bır hesap kıtap ısı varmıs bıraz arastırdım ama bır bılgı edınemedım

  8. #8
    Cihan Çizmeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmit / Bodrum
    Mesaj
    3.053
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orcuns Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mesela motor acıldı dıyelım yataklarda bır cızık veya sorun yok ama ıcımız rahat olsun dıye sıfır oem yatak taksak bu ıslem dogrumudur yanlısmıdır? bunların bır hesap kıtap ısı varmıs bıraz arastırdım ama bır bılgı edınemedım


    Motorunda bir sıkıntı yoksa yatak niye değiştiresinki.

    Dediğin gibi açtın motoru baktın hiçbir sorun yok gömleklerinde sekmanlarnda yataklarında vs.... Oem contanı koy kapa motoru devam Yada yataklarında hafif taşlanma veya çizik mi var.Demekki kolda yada yataklarda sorun var demektir ztn değiştirirsin Sorun yoksa ne diye yatak değiştiresin
    PUG 106 - 306 , Honda Vti EP3

  9. #9
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orcuns Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ıyıde blok ısını zaten rektefıyecı yapıyo usta sadece bunları derlı toplu bır sekılde temız ıscılıgıne guvenerek verıyosun hornlama yada ne bılıyıım bazı ustalar harıc genel butun ıslerı rektefıyecı halledıyo ustaya kalan sadece montajını yapmak benım burda aklıma takılan konu su bosluklar dunya uzerınde standart dıye duydum atmosferık ıcın yatak olculerı nasıl hesaplanıyo mesela motor acıldı dıyelım yataklarda bır cızık veya sorun yok ama ıcımız rahat olsun dıye sıfır oem yatak taksak bu ıslem dogrumudur yanlısmıdır? bunların bır hesap kıtap ısı varmıs bıraz arastırdım ama bır bılgı edınemedım

    atmosferik için değilde genel olarak yatak boşluğu hesaplama alacağın güç motorun çevireceği devir malzeme yapısı kullandığı yatak gibi şeylere göre hesaplanması doğru olur yatak boşluğunu kağıt üzerinde hesaplamak basittir ama her zaman kağıt üzerindeki pratikte olmayabilir bunun içinde biraz tecrübe gerekebilir.aslına bakarsanız bu yatak hesapları vs basit makine elemanları hesaplarıdır ama kağıt üzerinde tabiiki yağ pompası her zaman nasıl çalışacak yağ nasıl olacak bunlar tecrübe sonucu düşünüp ona göre yeniden değerlendirilecek şeyler ama kağıt üzerinde zor şeyler değil önemli olan bazı değişkenlerin değerlerini doğru malzeme, motor üzerinden okuyarak doğru hesap yapabilmek

    yatakta çizik vs birşey yokke n değiştirmek eğer için rahat edecekse yapabilirsin uygun boşluk uygun malzemede sorun yoksa çokta değiştirmeye gerek yok aslında



    uygun bir zamanda yatak boşlukları ile alakalı bi,r yazı yazarız bilgilendirme amacıyla
    körler sağırlar

  10. #10
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanayıdeki hiç bir usta sıkıştırma hesabını bılmez artık hepsi montajcı getır oem parcayı takayım modundalar, bilmedikleri bişeyi söyleyincede fabrikadan daha iyi biliyosunuz sankı bu motordan daha fazla güç üretilebilse zaten fabrıka yapardı sız onlardan dahamı akıllı sanıyosunuz kendınızı ugraşmayın böyle boş işlerle deyip bilgisizliklerini göstermekten memnun oluyolar bence

  11. #11
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amerikayı keşfetmeye gerek varmı? al aracın için hazır piston kit. koy yürüsün gtsin.

    yanlışmıyım?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  12. #12
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cihan Çizmeci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Edit:Ben sizin yerinizde olsam kol yatak bacak piston yapacağıma ince conta koymayı daha mantıklı bulurum tabiki çok farkları var ama işçilik ve risk olarakta çok büyük farklılıkları var.Conta her şekilde daha zahmetsiz ve amaca yönelik olur.Diğer seçenek ondan 15 kat daha ayrıntılı
    sadece ince conta takmakla ufak da olsa bir iyileşme olur mu? bir rakam verilebilir mi?

    bu işlemde ileride sorun yaşama daha az olur mu?

    motordaki parçaların ömrüne etki eder mi?

    maliyet sizce ne olur? bu contanın da markası varmıdır? yoksa özel imalat mı yaptırıcaz sanayide?
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  13. #13
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Amerikayı keşfetmeye gerek varmı? al aracın için hazır piston kit. koy yürüsün gtsin.

    yanlışmıyım?
    bulsam, aracım için mevcut olsa hayhay
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  14. #14
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı polo34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bulsam, aracım için mevcut olsa hayhay
    o zaman iş başka


    sıkıştırmaya bişiy diyemem ama motor açmışken bir sorun yok ise sıfır ölçü ile yataklarını yenile derim. nekadar da olsa sıfır gbi olmaz.illaki yer yer aşınma olacaktır.sonuçta her gün motor açılmıyor
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  15. #15
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Amerikayı keşfetmeye gerek varmı? al aracın için hazır piston kit. koy yürüsün gtsin.

    yanlışmıyım?
    yoksada yaptırılır sorun olmaz biraz daha uzun süre beklenir birazda maliyet artar

    Alıntı polo34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadece ince conta takmakla ufak da olsa bir iyileşme olur mu? bir rakam verilebilir mi?

    bu işlemde ileride sorun yaşama daha az olur mu?

    motordaki parçaların ömrüne etki eder mi?

    maliyet sizce ne olur? bu contanın da markası varmıdır? yoksa özel imalat mı yaptırıcaz sanayide?
    Alıntı polo34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bulsam, aracım için mevcut olsa hayhay

    takılan contaya göre bu değişir, formülü direk kopyalıyorum bruaya kendim yazmadım şu an



    burada Vc değişrse formülde görüldüğü gibi sıkıştırma da değişecek. Alt Ölü Noktadaki hacim ile Üst Ölü Noktadaki hacmin birbirine oranıdır sıkıştırma oranı kabaca dersek şmidi düşünürsek o zaman ,

    biz ince conta yaptığımızda yada yüksek sıkıştırma için piston taktığımızda piston ÜÖNde iken hacim azaldı oranladığımızda sıkıştırma arttı olay bu, güç artışı artacak sıkıştırma oranı ile değişiklik gösterecektir, tabi sıkıştırma oranını her zaman arttırmak iyi olmaz, sıcaklıklar artacak volumetrik verim azalacak yakıta karşı duyarlılık artacak bunun gibi sorunlar ortaya çıkacaktır.

    sorun yaşama yaşamama , yapılacak işlemle kullanılacak malzemeye göre değişir uygun elemanlarla uygun yazılımla çok problem olmayacaktır. maliyet hakkında bilgim en azından benim yok belki yoksa öel yapılması gerekirse maliyeti artar onunda
    körler sağırlar

  16. #16
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yoksada yaptırılır sorun olmaz biraz daha uzun süre beklenir birazda maliyet artar






    takılan contaya göre bu değişir, formülü direk kopyalıyorum bruaya kendim yazmadım şu an



    burada Vc değişrse formülde görüldüğü gibi sıkıştırma da değişecek. Alt Ölü Noktadaki hacim ile Üst Ölü Noktadaki hacmin birbirine oranıdır sıkıştırma oranı kabaca dersek şmidi düşünürsek o zaman ,

    biz ince conta yaptığımızda yada yüksek sıkıştırma için piston taktığımızda piston ÜÖNde iken hacim azaldı oranladığımızda sıkıştırma arttı olay bu, güç artışı artacak sıkıştırma oranı ile değişiklik gösterecektir, tabi sıkıştırma oranını her zaman arttırmak iyi olmaz, sıcaklıklar artacak volumetrik verim azalacak yakıta karşı duyarlılık artacak bunun gibi sorunlar ortaya çıkacaktır.

    sorun yaşama yaşamama , yapılacak işlemle kullanılacak malzemeye göre değişir uygun elemanlarla uygun yazılımla çok problem olmayacaktır. maliyet hakkında bilgim en azından benim yok belki yoksa öel yapılması gerekirse maliyeti artar onunda
    bu yazıya istinaden kalın conta takıp hacim arttırmak mümkün müdür peki ? yani buradaki mantığım tam tersi. ve buna görede avans haritası yenilense

    şöyle söyleyeyim

    yurt dışında vtec2 ler 1668 cc 9.4:1 cr 127 hp srtoke 94,4 connecting rod 137 mm
    tr de vtec2 1590 cc 10.5:1 cr 110 hp stroke 90 connecting rod 137 mm
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  17. #17
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu yazıya istinaden kalın conta takıp hacim arttırmak mümkün müdür peki ? yani buradaki mantığım tam tersi. ve buna görede avans haritası yenilense

    şöyle söyleyeyim

    yurt dışında vtec2 ler 1668 cc 9.4:1 cr 127 hp srtoke 94,4
    tr de vtec2 1590 cc 10.5:1 cr 110 hp stroke 90

    e kesinlikle kalın contayla sıkıştırma düşürülür işte tabi alınan güç verim düşecektir bu yalnız yazdığın hacimle olmaz stroklar farklı senin yazdığın gibi şimdi görüp editledim


    bir edit daha senin yazdığın motorlardaki hacim farkı stroktan boredanda meydana geliyor olabilir tam bilmiyorum incelemedim kalın conta taktığında sıkıştırma düşecek, sonrasında ne olacak genel olarak kalın conta sıkıştırma düşürmek için tercih edilen yöntemdir
    körler sağırlar

  18. #18
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e kesinlikle kalın contayla sıkıştırma düşürülür işte tabi alınan güç verim düşecektir bu yalnız yazdığın hacimle olmaz stroklar farklı senin yazdığın gibi şimdi görüp editledim
    ama şimdi mantık olarak 10.5:1 cr olan bir aracın gücünün daha fazla olması lazım değil mi. aynı kapak ile. sadece crank farklı

    9.4:1 cr olan 127 hp
    10.5:1 cr olan 110 hp

    yani mantığa göre tam tersi olmuş olmuyor mu.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  19. #19
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama şimdi mantık olarak 10.5:1 cr olan bir aracın gücünün daha fazla olması lazım değil mi. aynı kapak ile. sadece crank farklı

    9.4:1 cr olan 127 hp
    10.5:1 cr olan 110 hp

    yani mantığa göre tam tersi olmuş olmuyor mu.
    güç sadece sıkıştırmayla alınmazki eksantrik profilleri farklıdır kol boyu kol/strok oranı farklıdır avanslar farklıdır

    statik sıkıştırma bir yere kadar bize bilgi verir araç gücü hakkında belki ön bilgi mantık olarak verebilir, önemli olan dinamik sıkıştırmadır dinamik sıkıştırmada eksantrikler avans eksantiklerin derecelendirilmesi sıcaklık vs gibi bir çok değişken var bunlar önemli, şu varki bu verdiğin iki motor çok güzel örnek sıkıştırması düşük olup yüksek sıkıştırmalı motordan daha fazla güç çıkaran böyle motorlarda var önemli olan dinamik sıkıştırma bu tip durumlarda
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •