206 1.6 16v ların contası 106 gti larda ince conta olarak kullanılıyor. 206 daki motor blok olarak aynı ama kapak farkı var. 206 nın sıkıştırması daha düşük olmasına rağmen contası ince ve 106 da sıkıştırma yükseltmek için kullanılıyor. :)
Printable View
zaten şanzımanda aynı. sadece oranları farklı. ayna mahruti ile hallolcak bişi. zaten bendeki 14/60 kısa şanzıman 106 gti kısası. 2004 ler için beyin olarak sistem zor işler. çünkü 2004 ve üzeri 206 lar multiplexed diye bilinen tam elektronik sisteme geçtiler. bu yüzden gaz kelebeğide elektronik. zaten yurt dışında özellikle yunanistanda 106 üst kapağı felan gibi diğer motor parçaları swaplanıyo. çok enteresan projeler bile var :) bu arada 2004 öncesi 206 ların beyinleri 106 ninkine oldukça ama oldukça benzer. ayrıca 206 ya 106 gti kapağı yerine C2 VTS kapağı daha mantıklı çünkü 106 gti sahipleri bile C2 VTS kapağı kullanıyorlar. ;)
yukarda dedigin gibi, 1000-3000ytl ye nasıl turbo yapılır, suan tr de en yaygın olan turbo sekli oda soyle yapılıyo:
Servisten iyi durumda cıkma turbo alınır cope atıolar ordan cıkmacılara:)
manifolt kesilier araya kaynakalanır yada sacma sapan bi manifolt bulunur 2 si aynı kapi.
20 ytl ye bi benzin regulatoru.
bide safc yada smt6.
Uff al sana turbo, birde tavsiyem cıkan filitre kutunu filanda satarsan kara bile gecersin.
Yada direk işletim sistemi dahil bolt on kit o malzemelere gore bedava sayılıcak manifoltlar uretildi. uk de 106 ve saxolar oldugu gibi turbo oldu.
yada cıtı bi egzantirik kısa cip.
atmosforik yuklemek icin c2 vts kapagi filan olabilir subabları daha geniş ve farklı emmeye sahip
bende paraya kıyıp 8 enjektör yapıcam:p
geç kalmısız ama:Dchip.valeo baskı-balata seti.peugeotsport kısa sanzıman-filtre kazanı-sebring eksoz 61-51 düz boru işini fazlasıyla görur emın ol.ust kapak port polshte yaparsan verim artar
geç kalmısız amachip.valeo baskı-balata seti.peugeotsport kısa sanzıman-filtre kazanı-sebring eksoz 61-51 düz boru işini fazlasıyla görur emın ol.ust kapak port polshte yaparsan verim artar
görmez emin ol...
olduki araç ilerde conta yaktı:D dediğin 206 contasını dırek taksak eskiye göre fark ne olur ?
direk timinglerin kacar:)
ve zaten blokta ovalleşme oldugu için belki eski sıkıstırmaya donmus gibi olursun.
onun yerine cometic conta al bari conta yakma derdiyle ugrasmazsın
+ arac kac model 2000 sonrası ise boşuna kapagı sokmeyin.
arac 99 model, geçenlerde contasını değiştirmiştim, eğer bana bi katkısı olucaksa ince contanın keşke ondan taksaydım :(
2000 ve üst modellerin kapaklarında ufak değişiklikler var. katalog verilerinde sıkıştırma aynı gözüksede kompression testinde fark ortaya çıkıyo. ince conta ile çok ufakta olsa sübap yakalama ihtimalin olur. cometic contayı hiç bilmiyorum. hatta peugeot uyumlu contalarının olduklarını tahmin dahi etmemiştim. 2000 üstü için c2vts üst kapak ve buna uygun c2 vts egzantirikleri güzel olur.bu arada 106 da 280 dereceler rolantiyi çok bozarken kapak yapısından dolayı c2 vts te 280 normal kadar olmasada vahşi olmadan çalışabiliyor. O yüzden 106, 206, 307 lere egzantirik yükseltileceği zaman c2 vts kapak ve egzantirik kullanılabiliniyor.
murat en verimli modları demissin istiyosan yazalım
pt54eksantrik
quıafe 6 speed hollinger sanzıman
wiseco piston kol 1.8lt
440cc enjektör
kent cams kasnaklar yaylar şapkalar
ciddi rally aracı toplayacak birisi dışında kimse o kadar para vermez o şanzımana. yurtdışında nice turbo 106 ve saxo larda bile yok o şanzıman. bir ikitanesi pert olan eski maxi 106 lardan felan söküp kullandılar. ama çok az sayıda. fia homolog olması fiyatı arttıran tek unsur sanırım.
bu arada bahsettiğim şanzıman sıralı 6.
ewt pardon sıralı6:D
abi superchips chip tuning yapacaksın sonra colombo bariani y6ada pipercams egzantirik millerini takacaksın sonra pug ssporttan kısa oranlı şanzuman yapacaksın paran varsa forged piston yapıcaksın çok güzel bir hav afiltresi kiti yapacaksın custom olacak sonra süper bir egzoz sistemi eğer istanbuldaysan iskender usta yardımcı olur sonra yukarıdada belirmişler dbilas emme manifoldu seni şimdilik idare eder
asırı beslme yaparsanda o parcalar lasım olur dostum:Dpt54 alma ozaman
106 ve Saxo 'ya chip yapılır (ŞİRKET SATIŞI DEĞİLDİR !!! ) yönetim için...
Peugeot Sports 500 ytl ( limitörsüz) 10-12 hp 12-16 tork
Superchips 400 ytl (8000 limitörlü) 7-9 hp 10-12 tork
Allcar Racing 350 ytl (8000 limitörlü) 7-8 hp 9-11 tork
irtibat 05324456400 ve ozantapici@yahoo.com (msn)
arda ben bayiyim demedimki sana.nerden çıkaruyorsun? yönetim şirket satışı yasak diye uyarı yaptım o yüzden yazdım onu ben.sonra açıkladım.geri geldi konum.elimde chipler var sonuçta ,olmayan bişeyi yazmıyorum burda.
ozan yazlılımlar kopyamı orjinal pug- superchipmi?