172'liklere cuk montajlanıyor mu bu abi..Yoksa flanş yapıp mı takıcaksınız?
Printable View
172'liklere cuk montajlanıyor mu bu abi..Yoksa flanş yapıp mı takıcaksınız?
Düşünen arkadaşlara bilgi amaçlı,
Flanşa ihtiyaç yoktur.
Clio 172 'nin orijinal headersı 51 mm çıkışlı,
Clio 182 'nin orijinal headersı 63 mm çıkışlıdır.
Boruları ve kollektörü orijinalinden daha geniştir, araca faydalı olmasının asıl sebebi budur. 4-2-1 olması değil.
Bende RS varken yapılsa kaçırmazdım.
Hazır sökülmüşken sarılıp takılması çok çok iyi olur..
Konuyu dagıtmayalım, 182 headers = 172 header + kat bitimi kadar mesafeye kadar uzanır. 172 capının dar olmasından dolayı 1.6 larda is yapar ama flans lazım haliyle. 172 headers k4m uzerinde uygulama ornegi var. 182 henuz ben gormedim k4m uzerinde ve cokta manalı olmaz zaten.
Sunu da soyleyim Reno cıkıslı olmasına ragmen aynı koda sahip 3 farklı 182 headers var. O yuzden detay resimlerini gormem lazım.
172 lik RS lere bunu takarsanız motor tarafına cuk diye olur fakat bunun diger ucuna tadilat yapmanız lazım aksi halde 172 nin kat iptaline veya orta susturucusuna cuk oturmaz linking pipe gerekir.
Port çıkışları 45mm ikiye düştüğü yer 51mm egsoz tarafı 63mm,
http://img820.imageshack.us/img820/2870/dsc00752vv.jpg
http://img210.imageshack.us/img210/9745/dsc00753yu.jpg
buda sırt görüntüsü Alper hocam ;)
http://img684.imageshack.us/img684/6564/dsc00754r.jpg
Utku bilgiler için teşekkürler ;)
cok guzel cift sarılısı gelmis, Kadir sanslısın :D
Çift sarılı derken hocam :D
boru capları iri olanı, cift sarılı yumurta kıvamında :D
70 sona kadar gitsin, sona da HKS spec 76 lik son.
headersı soğutmanın sana ya da arabaya ne faydası var? hiç :)
ısınan hava yukarı çıkıyor, headersın zaten hiç soğumuyor, alttan soğuk hava gelip, ısınıp, motorun içine doğru ilerliyor.
Bu da emme manifoldunu ısıtıyor, boğazını ısıtıyor, filtre borunu ısıtıyor..
Sonuç? IAT yükseliyor..
IAT yükselirse, havanın yoğunluğu azalır..
http://en.wikipedia.org/wiki/Density_of_air
Linkte havanın yoğunluğunun sıcaklığa göre değişimini görebilirsin..
IAT'yi 15 derece (C) kadar düşürebildiğinde ortalama %5 daha fazla havayı motora sokmuş oluyorsun...
Sarmayınca ne fayda? Hiç bişey :)
Bence sen "kaliteli" malzeme ile headersı sarılmış bi Clio 172 görmedin :)
bence bu topicin yerini değişelim biz, güze bilgileri ekledik. Bu arada teflon conta ve header wrap ikisi birarada Clio RS icin gerekli IAT muthis dusuyor. Fakat sehir ici surekli dur kalklarda faydasını alamazsınız onu soyleyim.
egzoz manıfoltun on tarafta olursa bu dedıklerıne katılırım.sarmakta fayda var.on taraftan gelen hava dırek manıfolta vurur o hava ısınır ve motorun ıcıne dolar.
ama bızde egzoz manıfoltu arkada.orjınalınde zaten manıfoltun ustunda alüminyum levha var.yoksa gene bı levha yapılarak sıcak havanın dırek yukarı cıkması engellenır.zaten seyır halınde yukarı sıcak hava cıkmaz bence.
egzoz manıfoltunu sararak dışarıya verecegı ısıyı ıcıne hapsedıyosun.headersın ısısı artıyo.iat ı dusurdum dıyosun ama egt yı yukseltıyosun.
evet gormedım.kımsede gostermedi bende suc yok:)
istanbuldakı ıyı gıden rs lerde de sargı yoktu yoksa benmı yanılıyorum:)
Ben yarıya kadar saracam :) Yarıdan sonrası zaten motor altında kalıyo,sarılı kısım motor içinde kalan kısım olursa etkisi olur 1beygir alırım :D
benimde sarmam gerekiyor ama kıyamıyorum sarı mor rengine büründü o güzelliği bez parçası ile kapatmak hiç içimden gelmiyor :D