6 yıllık bir araba için degerler o kadar kötü degil ama tam dogru oldugunu sanmıyorum tork biraz fazla çıkmış bu aralar forum türk dil kurumundan çıkmış gibi bir fikir bilgi vermek yerini yazılan yazıyı degerlendirmekte iyimiş..
Printable View
6 yıllık bir araba için degerler o kadar kötü degil ama tam dogru oldugunu sanmıyorum tork biraz fazla çıkmış bu aralar forum türk dil kurumundan çıkmış gibi bir fikir bilgi vermek yerini yazılan yazıyı degerlendirmekte iyimiş..
bu şekilde cevaplar gelince , sanki sadece yazım hatalarını sadece ben mi yapıyorum diye düşündüm . tabi bu ben mi yapıyorum demek , herkes yapıyo bende yaparım anlamında ve herkesin yaptığı yazım hatalarında bu kadar ince düşünceler ortaya çıkıyomu anlamında değil kesinlikle . ben ilk cevaplarımda da söylediğim gibi , daha düzgün bi metin olması anlamıyla bu şekilde yazmıştım . bu bi hata ise , yada konu içeriği anlaşılmasında zorluklar yaşatıyo ise , düzgün bi şekilde uyarı yapılır bende hemen düzeltirdim . konu ile ilgili cevapların için ayrıca teşekkür ederim . sen gibi düşünenler olmasa , konu ile ilgili cevapda alamıyacaz ...
Kayıp güç benim de dikkatimi çekti. Model ve Km'sine göre güç normal sayılabilir ama tekerleğe aktarılırkenki kayıp çok fazla.
Tork ise garip bir şekilde yüksek çıkmış..
Dynoda bir hata var orası kesin gibi duruyor da tekerlek-motor arasındaki kayıpta araçta da bir sorun olabilir.
vallaha yazı benimde gözümü yorsada bi yardmc olmaya çalışalım diye bende okudum ama bende yardımc olacak seviyede değilim fakat banada hatılı geldi cihaz yeni ise kalibrasyonda hata vardır belki yada altta hava sıcaklığı -74 diyor acaba oratama göre verilerle arasında bir hesaplama yapıyor bu sıcaklıktada arabayı güçlü görebiliyor olabilir...
dyno hatalı ölçmüş büyük ihtimal, yada ölçüm esnasında bişeyler olmuş. tork felaket çıkmış çünkü :)
evet yazım tarzı bıraz farklı olabılır ama bu kadarda yuklenılecek bısey goremıyorum herkes bı koseden bastırmış :)
neyse sorduğun soru ıle ılgılıde bende olçumun yanlış yapıldığı konusunda görüşünü belirten arkadaslar ıle hemfıkırım ...
Arkadaşlar her insan hata yapabilir tabiiki yanlış olmuş olabilir bence bu tartışma gereksiz bugün muratın yaptıgı hatayı yarın bizlerde yapabiliriz sonucta kelimelik bi laf için birbirimizi kırmaya değmez boşu boşuna can sıkıntısı oluyor herkeze iyi forumlar dilerim
Dyno sonucları pek dogru degıl gıbı baska bı yerde daha olcum yaptır ordan ne sonuc alıcaksın ılk olcum ıle bı kıyaslama yap bakalım
yazı tamam goz yorsada bu kadar yuklenmeye gerek yok sanki olmus artık bundan sonra dıkkate alınır
+1324321 katılıyorum sana
murat kardeşim konuda dyno hataları hakkında bilgi almak isterken, yazım hataları hakkında bilgi verilmesi garip olmuş biraz :icon_wack
bu dyno konyada tek denebilir,bende gittim. 1bar turbo basıncı ve 0-100 hızlanması 10sn olan bi arabanın beygirini 69 beygir çıkardı.bende şaşırdım kaldım bu dyno'ya. onun resmini de koyuyorum arkadaşlar.nasıl oluyor bu iş ben de anlamadım.
birde bunu incelerseniz sevinirim arkadaşlar..
http://img856.imageshack.us/img856/1125/unled2r.jpg
Uploaded with ImageShack.us
bazı arkadaşlar girilen değerlerin yanlış oldugunu söylemiş.katılıyorum benim 50 sefer söyledigim halde o degerleri görevli arkadaş girmedi. -74derece sıcaklıkta arabamı çalışır yaa :D :D :D
ayriyeten ben okuldaki tezim için 16 ayrı test yapmam gerekiyordu. ancak 4test yaptırabildim.onlarda yanlış oldu.hoca fırçayı bastı bana. orda yaşadığım rezilliklerde cabası.kep contası patladı.westinghouse sibobu patladı. ve ısrarla vites oranlarını gir dememe ragmen girilmedi.diff oranıda 4.1 değil 10-43 olacaktı ama ..herşey yanlış yaaa...var bi gariplik bu işte.....
Boşuna para veriyorsunuz bu dynoya.. Adam anlaşılan tekel, bunu kullanıyor..
pancar motor leon da arkadaşımın arabasındada %30 tekerlek kayıbı vardı 100 hp araba 70 hp tekerde
hoca otomatik mi o araba, %30 kayıp olmaz ya.. ortalama %13-15 dir FF manuel vitesli arabalarda..
bi de %30 kayıp olduğuna nasıl emin oluyorsunuz?
sonuçta dyno sadece teker gücü ölçer, kağıtta yazan motor gücü parametreler sonucu hesaplanan güçtür.. %30 kayba emin olmak için, tekerlekten ve doğrudan motor üzerinden ayrı ayrı güç ölçümü yapılması lazım..
bak bende dynolicious programı var ona bile parametredir o motor-tekerlek arası güç kaybı oranı.. güç kaybını arttırdıkça motor gücü artar..
bence kalibrasyonu düzgün olmayan dyno sahiplerinin yaptığı bir aldatmaca o tekerlek kayıp oranı..
evet hocam manuel vitesli önden çeker araçta %36 kayıp olmaz.. zaten olsa sen hissedersin, araban hiç gitmiyor gelir sana..
genel kabul önden çeker araçlarda güç kaybı %13-15 civarı olduğudur, yani araç fabrikadan çıksa dahi, muhakkak kayıpla yere aktarılır..
hatta otomatik viteslilerde kayıp daha fazladır, manuellere göre.. genel kabul %20 civarında olduğu yönünde :)
şimdi bu dynocu abinin büyük ihtimalle dynosu kalibrasyonsuz, dolayısıyla deneye deneye yaklaşık bu kayıp parametresini bulmuş, ben %36 girersem insanlar yaklaşık motor gücünü görür memnun kalır die düşünmüş olsa gerek :)
şimdi senin aracın std 105 hp ise, ortalama kayıp %15 olsun, 88-89 hp tekerlek gücü ölçmesi lazım.. yani 66 kw tekerlek gücü görmemiz lazım..
ama bu dyno 48 kw ölçmüş..
bu fark çok ciddi.. senin gibi araba sevdalısı birini bi kenara bırakalım, arabaya oturan herkes bu anormalliği hissederdi (eğer ciddi problem olsa idi)
867mb basınçta hiçbir zaman "Engine power" Rule power dan büyük veya eşit çıkamaz .. Ölçüm komple hatalı..
Ankarada Erkaya kıymetini bilemedi paşaoğlu çatır çatır para kazanıyo bu Vamag dan
Konyadaki cihazda Vamag mış yollayın istanbula bakın nasıl kullanılıyor :)