Abicim doldurma sprey boyaların dayanımı düşük olmuyor mu ? İçindeki sertleştirici oranı az olduğu için boya sağlam olmuyor dedi(boyacı)
Printable View
Güzel bı soruda benden gelsin :)
@SULTANOGLU
Krom kaplı olan plastik kapı çıtalarını gövde rengi yapmak istiyoruz, çıtalara ne tür işlem gerekiyor(mu)?
Soru :1 Bu macunları zımpara takozu ile zımparalıyorum. Ancak korkum boya atıldıktan sonra çekilen macunun öbek öbek ortaya çıkması. Bunun için bir öneriniz var mı acaba ?
Yabancı amcalarımız guide coat diye bir şey kullanıyor. Buna benzer bir sistem biz yapabilir miyiz ?
Kullandığım macun GA diye geçiyor. Kaba macunu (zımpara takozu yardımıyla) 80 ile alıyorum, sonrasında 120-220 diyerek kuru zımparayı bitiriyorum. Üzerine astar atıp sulu 400 zımpara yapıyorum. Elimi macun çekilen yere sürdüğümde herhangi hata gelmeyene kadar zımparalıyorum.
Soru :2 Aracın kordonlarına nasıl şekil verebiliriz ?
https://i.hizliresim.com/kXPJb9.jpg
https://i.hizliresim.com/NOQWpL.jpg
Hafta sonu tam yazıyordum pilim bitti. Yazamadım. tabanca memesinin büyük olması boyayı yüzeye löp löp düşürür. 1.8 ile sakın boya uygulamayın çünkü istediğiniz gibi olmaz çok kötü bir görünüm oılur. 1.8 astar için.
1.4 ilede uygularsınız ama bu iş sırasında kullanılması gereken 1.3 tür. Kullanacağınız ürünün TDS ine bakarsanız orada daha net bilgi görebilirsiniz. 1.4 genelde opak düz renk olan boyalarda ve ticari araçlarda kullanılan daha kalın boyalar için kullanılır.
arka arkaya çok post oldu ama unutmadan yazim. Astar zımparasını sulu olarak 600 ve 800 yaparak bitirin.
Kuru olarak astar zımparası yapsanız P 320 ve P400 yapmanız yeterli olacaktı. Makine olmadan kendi yaptığınız gibi elle yapılan uygulamalrda Sulu olarak en son 800 ile bitirmeniz yüzeydeki zımpara çiziklerini boyanın kapatması açısından daha iyi olur.
birde Macun ve Astar zımparası yaparken yüzeyde delik veya başka bir kusur kalıp kalmadığını görmek için toz kontrol boyası sürmeniz çok iyi olur.
http://solutions.3m.com.tr/3MContent...ThumbnailImage
Bu toz kontrol boyası yerine sprey siyah boyada skullananlar var ve o oygulamada bir yere kadar iş görür fakat Toz siyah boya kadar iyi sonuç vermez.
Bu tozun uygulamasıda macunlu veya astarlı yüzey kuduruktan sonra bunu yüzeye sürersiniz. Bu aslıdan bir boyadan çok siyah tozdur ve yüzeydeki bütün deliklere girip, siz zımpara yaptıkça gider. en son zımparanızı yaptığınızda eğer yüzeyde ufak ufak deliklerde siyah noktalar kalıyorsa oralara yoklama macunu çekilmesi gerektiğini veya bazı düzeltmeler yapmanız gerektiğini belli eder.
Yazarak ancak bu kadar anlatabildim :) elbet internette videosu vardır.
toplantı arasında hızlı hızlı yazdım olabildiğince devrik cümleleri şimdi düzeltmeye çalıştım :D saygılar
doğduğumdan beri sanayideyim bu toz kontrol boyasını ilk defa görüyorum abi :D İşi iyice profesyolliğe vurmadan gitsek daha iyi sanki , işin renginin çok değişmesinden korkuyorum :D
bugün zımpara işini bitirdim, enerjim olursa en azından pastasını vuracağım, çok şükür, altta görünmeyen bir dönüş hariç zımparayla açtığın yer olmadı, 1500-2000-3000 sulu uyguladım
bu 2000 gridden sonra
https://i.hizliresim.com/a16L6g.jpg
bu da 3000... kurumadığı için izli görünüyor ama kuruyunca bildiğiniz yarı mat bir kaput oldu, bu arada 3M in 3000 inini kullandım
https://i.hizliresim.com/8NJMBA.jpg
https://i.hizliresim.com/YOADAE.jpg
https://i.hizliresim.com/8NJMJW.jpg
Baslacın verniği gerçekten kaliteli, normalde zımpara işi zulümdür bilirsiniz ama Baslac 40-40 ın sertliği tam ideal, çok yumşak kalmıyor zımparaya dolamıyor kendini o nedenle çok rahat yapabildim zımparayı, bütün tozlar alındı bakalım nasıl parlayacak :)
fotoğraf makinesini şarj ediyorum diğer fotolar kaliteli makineden gelecek bana küfür etmeyin :D
şöyle ucundan tadımlık bir köşe yapayım dedim :)
kalın pasta
https://i.hizliresim.com/2EbE6E.jpg
https://i.hizliresim.com/jQoQgW.jpg
ince pasta
https://i.hizliresim.com/o616XX.jpg
https://i.hizliresim.com/ZO0OX3.jpg
https://i.hizliresim.com/BykyaL.jpg
şu ana kadar sonuçlardan çok memnunum :)
Abı elıne saglık muhteşem olmuş bence,gaza geldım bende yapacagım kaputa :D , 3000 harıc dıger zımparalar normal zımpara kağıdı ile mi yapıldı ?
Bulent abi ellerine sağlık muhteşem olmuş. Hemen dukkan açmalıyız :D
Bende demin airbrush tabancası aldım :D
öncelikle kaliteli malzeme ve de her şekilde bizleri doğru ürünlere yönlendiren Hakan @SULTANOGLU :) bu vernik gerçekten çok başarılı, yani üzerindeki tozlar olmasa zımparalamaya falan kıyamazsınız, o kadar tatlı bir portakallık bırakıyor ki... şimdi bilmesek 3 kuruş ucuza satıcı yönlendirmesiyle kempolu basacaktık bir şeye benzemeyecekti... bu arada evet 3000 haricindekileri normal kağıt zımpara kullandım, 3000 i de elle uyguladım...
Abi valla bn teşekkur ederim. Bu işi yapmak cesaret etmek buyuk bir olay. Boya konularında bilinçlenme arttıkça nasıl arabalarıma lastik jant veya motor parçası seçerken ozen gosteriyrsak bu işlerde bir gun o seviyelere gelicek :)
Urunu begenmene cok sevindim. Aklına takıln her soru için burdayım :D
Valla Benim bir sorum olacaktı :) (hatta birden fazla :) )
Bülent beyin yapmış olduğu boya karışımında, boyaya sertleştirici EKLENMEMİŞ yalnızca vernike eklenmiş gözükmektedir. Bu doğru bir yöntem midir ?
Boyaya da sertleştirici eklenmesi gerekmez miydi ?
Oysaki boya kutularının özellik bölümlerinde yapılacak işlerin açıklama resimleri ve yazıları bulunmaktadır. Aşağıda örnek bir resim paylaştım. (Umarım çıkmıştır. :) ) Kırmızı ile gördüğünüz üzere 100 birim boyaya 50 birim sertleştirici ve 50 birim (%10 değil) tiner katılmasını öneriyor üretici. Benim öğrenmek istediğim bu boya hazırlama+karışım konusu çok çeşitli olduğu için sizin öneriniz ne yönde olur ?
- Hiç bir ustayı, tecrübeyi, yılların deneyimini dinlemeyip yalnızca üreticinin boya kutusunda belirttiği oranları hazırlamak mı ?
- Bu oranları biraz esnetip tecrübeli boyacıların veya bu boyaları satan kişilerin sözünü dinleyip boyayı hazırlamak mı ?
Boya bir şekilde yapıldıktan sonra (tabiki de boya yapmak cesaret işi ) önemli olan dayanıklılığı,kalıcılığı. Bir boya yaparsınız 1 yıl gider. Bir boya yaparsınız 20 yıl gider. Ben sanayide (herhangi bir sanayi ) en az 5 yıl giden bir boya (araba) görmedim. Hepside farklı ölçülerde boyayı karıştırıp hazırlıyor. Sorsan hepsi 20 yıllık boya ustası. :) Bu yüzden bu kriter sizce ne olmalı o yüzden size sormak istedim.
Bu arada Bülent beyin sayfasını işgal etmek istemedim.
Bülent bey elinize sağlık çok güzel bir uygulama olmuş.
Tebrikler.
Saygılar.
https://i.hizliresim.com/yzXvRN.jpg
https://i.hizliresim.com/yzXvRN.jpg
Abi selam tabikide istedigini sorabilirsin ne demek :D onemli olan bu konudaki bilinci arttirmak.
Simdi en basitinden anlatalım 2 cesit boya sistemi var.
1 baz kat sistem
2 opak duz sistem
Baz kat sistem dedigimiz uzerine mutlaka vernik uygulamasi yapilmasi gereken bir sistemdir. Baz kat sistem ile ağırlıklı olarak metalik boyalar boyanir ve ardindan uzerine vernik islemi uygulanir. Bu sistemde uyguladigimiz boyanin bir sertlestiriciye ihtiyaci yoktur. Baz kat dediğimiz katmanın uzerine vernik aticagimiz icin o katmanin tas gibi olmasi ve dis etkenlere karsi koruyucu olmasi gerekmez. Vernikli uygulama yapacagim zaman uyguladigim boyanin uzerine vernik atarak aslında 2 asamali bir boya uygulamasi yapmis oluyorum.
Sizin koymus oldugunuz duz boya aslina bakarsaniz kaba tabirle zaten vernigi kendi icinde olan ve atilan katin zon kat oldugu bir uygulamadir. Bu durumda benim bu yuzeyi yukarda bahsettigim gibi sert ve koruyucu yapmam gerekir. Bu uygulamalarda metalik renkler uygulanamaz. ( yukarida bahsettigim baz kat sistemde vernikli olarak ayrica duz renkte boyayabilirsiniz.)
Abi simdi su olaya gelelim ve su ornekle yola cikalim. Ben 20 yildan beri araba kullaniyorum ve kafama gore diyorumki yahu emliyet seridini kullansam ne olacak ? Zaten gitmek isyedigim yere gidebiliyorum. Neden trafikte bekliyim ? iki şekildede isteidğim yere gidiyorum ama bir tanesinde risk var ve doğru değil. Ne ile karşılaşacağımı kimse söyleyemez.
Kesin ve net olarak uretici kutunun arkasına ne yazmışsa, benim onu uygulamam gerekli. Bu bahsetmis oldugumuz boya isi icin ürünler piyasaya cikmadan 1001 testten geciyorlar. Hele birde boya oem onayli ise kimse kafasina gore karisim yapamaz.
Her boya ureticisinin karisim orani farkli olabilir burada bir standart yok. O yuzden eger bir karisim yapilacaksa mutlaka kutunun arkasina bakilmasi gerekli.
Kafaya gore yapilan karisimlarda boyanin solmasi, ileriye donuk dokulme, yapismama, matlasma, cokme gibi bir suru problemle karsilasilabilir.
Umarim kisaca aciklayabilmisimdir.
Bülent abi eline sağlık süper gözüküyor. :) :o
Ellerinize sağlık çok başarılı olmuş. Eğer boyayı tozsuz bir ortamda atmış olsa idiniz, verniğe zımpara uygulamak yine de gerekir miydi?
Selamlar, boyadığınız parça için gerekmez, fakat yan komşu parçalara pasta ve cila yapmanız gerekirdi. Gerekmesinin nedenide boya attığınız yüzey pürüzsüz bu sebepten orayı düzeltmeye gerek yok. Komşu parçayı niye yapıyoruz ? çünkü oradaki kılcal çizikleri almamız ve yeni boyanan parçanın parlaklığına ulaşmamız lazım.
Verniği attıktan sonra vernikte oluşan portakal kabuğu yahut pütürlülük görüntüsü düzelmeyecek seviyede olursa sadece verniğe sulu zımpara yapıp tekrardan vernik atarak durumu kurtarabilir miyiz? Yoksa illa tekrardan boya atmak gerekir mi? Eğer zımpara ve vernik ile kurtaracaksak sırasıyla kaç kumluk zımpara yapmamız gerekir?
Bir de yapışan tozları almak için sırasıyla 1500-2000-3000 sulu zımpara doğru sıralama mıdır? Üzerine hangi ürünleri kullanmamız gerekir? Ayrıca bu ürünleri uygulamamız için polisaj makinesi şart mıdır?
boya ve vernikten sonra zimpara yapilinca vernik gitmiyor mu?
Gayet bilinçsiz bir tüketici olarak soruyorum, biz araabaya pasta cila yaptığımızda atıyorum heavy cut bir ürün kullandık (manzerna 400) gibi.
13 yaşında ve boya görmemiş gri bir araçta uyguladığımızı var sayarsak boyaya zarar mı veriyoruz ? Daha doğrusu vernik var üzerinde haliyle.
Bu pasta işi vernik üzerindeki çizikleri verniğin o katmanını aşındırarak dolayısıyla incelterek almıyor mu ?
Pasta işlemi ile aracın boyasını ne kadar incelttiğimizi nasıl anlayabiliriz ?
Aracın vernik sertliğine göre pasta seçimi yapılmalı ve direk 400 gibi şartlanılmamalı bazı durumlarda 2500 bile yeterli olabiliyor.Japon ve fransızlar vernik konusunda hayli yumuşak o sebeble deneme yanılma ve spot testler önemli.
Eğer arabanın boyasının bu bakıma ihtiyacı varsa zarardan çok yararı olur.Verniğe ilk uygulama yapıldığında çiziğin uç noktasına kadar inceltme yapıldığında çizik giderilmiş oluyor,eğer çiziklere tırnak takılıyorsa o bölgede çalışmak gereksiz vernikten götürmek oluyor.
Ne kadar inceltildiği Boya ölçer ile anlaşılabilir.Uygulama öncesi ve sonrası aynı panelde ne derecede mikron gittiği belli olur.
Peki makro foto paylaşsam mesela, sen şunu kullanmalısın diye bir yorum gelir mi ?
400 ü atmıştım bu arada, amatör olarak kendim yapmak istiyorum. Beklenti düşük bu yüzden, daha önce 1-2 tecrübem var ama std 3m ve noname ped ile siyah araçta.
Kaş yaparken göz çıkarmak istemiyorum işin gerçeği. Hatırı sayılır kılcal çizikler var. Tırnak takılan da 1-2 tane onlara yapacak bir şey yok boya harici farkındayım.
@tolga_kaan_
Malesef fotoğraf ile verniğin inceliğini kalınlığını tahmin edebilecek insan yoktur heralde .Ama spot altında çizik durumunu gösteren bir fotoğraf atarsanız tahmin biraz daha kolaylaşır.
Aracımın arka çamurluk ağzında (kapı ile birleştiği yerde) boyamak istediğim bir kısım var. 5cmx20cm civarında yaklaşık. Zımpara ve astar atacağım. Üstüne boya+vernik. Ancak boyayı lokal yapacağım için eski boya ile birleştiği yere izlediğim videolarda parça verniği atıyorlar. Ben aracın boyasını sprey boyaya bastırdım. Sprey boya ile yapacağım. Bu parça tiner olayını nasıl yapabilirim? Kompresörüm yok.
Muhtesem bir konu olmus.Emegi gecen herkese cok tesekkurler.
Yeni konu açmaktansa buradan birkaç soru sormak isterim tecrübelerinize ihtiyacım var.
Kendime 50 lt sessiz kompresör ve boya tabancaları alarak bende bu işe bulaştım yorucu ama garip bi şeklide zevk verici (Zımpara hariç :D )
Akripol markanın Astar / Baz Kat 1. Grup Boyası / 2K Sertleştirici (hızlı) / Tiner (hızlı) / 2K SuperClear Vernik aldım ve kutunun üzerindeki tüm ölçeklere uyarak boya işini kapalı alanda yaptım ardındanda temiz tossuz bir alanda kurumaya bıraktım. Fakat 1 gün geçmesine rağmen köşesinden tırnağımla sertçe bastırınca iz çıkıyor.
Kaç gün sertleşmesi için beklemeliyim. Arabanın üzerinde görmek için sabırsızlanıyorum ama onca emeğinde heves uğruna çöp olmasını istemem.
https://i.hizliresim.com/zubp0L.jpg
Uygulamaya saat öğleden sonra 2-3 gibi başlayıp her kat arası 20 dakika bekleyerek sürdürdüm .Bu sıralar Ankarada hava 24 derece nem %30 civarındaymış.
Konuya emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Çok faydalı olmuş gerçekten. Teşekkürler.
Keşke bu konuyu 5-6 ay önce görseydim.. Güzel bilgiler mevcut teşekkürler emeği geçenlere
Hakan abi gazıyla bende bagajı boyuycam hafta sonu.
Bagajda boya atmaları, patlamalar, boya çatlakları oluştu. Malesef kış geliyo en azından kaportayı koruyayım diye hakan abiye yazdım, kendimi boyacıda buldum. :D
Sprey usulu el zımparalı uğraşıp deniycem bakalım, nası bi sonuç çıkıcak konuya ekleme yaparım bende. :)
İlk defa elime macun almama göre gayet iyi ama istediğim sonucu alamadım kanka :D
Macun üstü astar hazırlığı aceleye geldi, yüzey pütürlü kaldı. Hava karardığı içinde astarlayıp boyadım ama tekrardan ince zımpara, astar boya yapıcam.
Araba boyalı olduğundan hiç sorun etmiyorum zaten. Zaten komple kaporta ve boyanacağı için 4/4'lük işte beklemiyorum az düzgün olsun yeter bana :)
Konuyu bilmem kaç sene sonra okudum.Bu işlerden biraz korkardım ama Bülent abinin kaputu görünce gerçekten heveslendim.Mükemmel işçilik eğer ilk defa yapıyorsa.Burda yıllardır kaportacıyım diyen ustacıklar böyle boyayamaz.Elinize emeğinize sağlık.