Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 29 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 19 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Multijet II - Euro 5 motor hakkında herşey!

  1. #1
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,621
    Post Thanks / Like

    Post Multijet II - Euro 5 motor hakkında herşey!

    MULTIJET II

    1997 yılında Common-rail'in mucidi olan Fiat, 2003'te piyasaya sunduğu multijet motor ile common-rail motorda tek döngüde çoklu püskürtmeyi piyasaya sunmuştu. 2003'te herbir döngüde ardarda 5 ayrı püskürtme ile dizel motorlarda büyük bir yeniliğin başlangıcını yapan Fiat 2009 yılı sonunda bu motoru geliştirerek Euro 5 normlarına uygun bir şekilde, herbir döngüde ardarda 8 püskürtme ile tüketimi düşürüp, performansı arttırmayı hedefledi. Ve sonuçta ortaya Euro 6 normlarını bile karşılayan, 1500 devirde maksimum torkunu sunmaya başlayan, 1.3 motora göre oldukça güçlü ve tüketimi düşük bir motor çıktı. Ayrıca bu motorun kullanıldığı tüm fiat modellerinde start&stop sistemi de standart olarak sunuluyor.

    Aşağıdaki linklerden ayrıntılar görülebilir;


    MultiJet II





    BORKED


    Working Flux 8 injections - MultiJet II

    2003 çıkışlı 1.3 multijet motorun 70-75-90 hp'lik versiyonları satıldı ve halen satılıyor. 2009 sonunda geliştirilen ve ancak 2 ay önce Türkiye'de satışa sunulan 1.3 multijet II motoru ise Fiat ilk olarak 95 hp gücünde piyasaya sundu. Bu motorun özelliği Euro 5 normlarını karşılaması ve değişken geometrili turbosu ve geliştirilmiş enjeksiyon sistemi sayesinde maksimum torkunu 1500 devirden itibaren sunmaya başlayarak özellikle şehiriçinde düşük devirde kullanıma imkan tanıması. Ayrıca dizel partikül filtresi ile neredeyse sıfır dumanla çalışması.

    BORKED

    İki hafta önce bu motora sahip bir Fiorino satın aldım. Öncesinde 95 hp versiyonunu sadece yazılım+turbo farkı olduğunu düşünüyordum. Ama ortada blok dahil apayrı bir motor olduğunu, bu motorun multijet II diye adlandırıldığını çok geçmeden farkettim ve bunu diğer kullanıcılarla paylaşmak istedim.

    Bu başlıkta multijet II ile ilgili bilgi paylaşımı yapmaya çalışacağım. Elinde bilgi olan varsa paylaşarak başlığı zenginleştirirse sevinirim. Ayrıca birbirimize merak ettiklerimizi sorarak bilmediklerimizi de öğrenme fırsatı bulabiliriz.


    O.B.K
    Konu Osman Bahadır tarafından (18.Kasım.2011 Saat 19:14 ) değiştirilmiştir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  2. #2
    efe_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22.Eylül.2009
    Yaş
    24
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    4,245
    Post Thanks / Like
    Fabrika çıkışı aynı motor versiyonlarının en ufak hp-nm farklarında bile umulmadık değişik parçalar çıkıyor lakin genel kanı ezbere yazılım farkıdır oluyor 1.3 multijet verimli bir motor gerçekten.

  3. #3
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10.Ocak.2006
    Yaş
    25
    Şehir
    Alanya/Edirne
    Mesaj
    13,389
    Post Thanks / Like
    Opeldeki falan şu start-stoplu 1.3 cdti 95 hp lik motor da bununla aynı mıdır peki?

  4. #4
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27.Ekim.2009
    Yaş
    23
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    6,064
    Post Thanks / Like
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Opeldeki falan şu start-stoplu 1.3 cdti 95 hp lik motor da bununla aynı mıdır peki?
    evet ayni sistem

  5. #5
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02.Eylül.2010
    Yaş
    26
    Şehir
    İSTANBUL/ BAHÇELİEVLER
    Mesaj
    6,960
    Post Thanks / Like
    Video müthiş somutlaştırdı.
    Instagram : 63owen63

  6. #6
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,621
    Post Thanks / Like
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Opeldeki falan şu start-stoplu 1.3 cdti 95 hp lik motor da bununla aynı mıdır peki?
    Astra J'deki motor da aynı motor.

    Bu motor Fiat'ın FPT(Fiat Powertrain Tech.) şirketinin geliştirdiği ve Opel'e de sattığı bir motor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #7
    gokhan882 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12.Nisan.2011
    Yaş
    27
    Şehir
    -
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Astra J'deki motor da aynı motor.

    Bu motor Fiat'ın FPT(Fiat Powertrain Tech.) şirketinin geliştirdiği ve Opel'e de sattığı bir motor.
    Corsa D ve diğer modellerde de var ecoflex diye gecen motor ve ayrıca
    Yeni Chevrolet Aveo da da aynı motor var

  8. #8

    Üyelik
    30.Kasım.2007
    Yaş
    24
    Şehir
    ---
    Mesaj
    805
    Post Thanks / Like
    Şuan satılmakta olan 1.3 75hp motorda euro5 o da değişken geometrili turbo harici bu sisteme geçmiş demek oluyor?

    Emisyon değerleri ve tüketimi 95 hp olan motordan daha düşük.

  9. #9
    gokhan882 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12.Nisan.2011
    Yaş
    27
    Şehir
    -
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şuan satılmakta olan 1.3 75hp motorda euro5 o da değişken geometrili turbo harici bu sisteme geçmiş demek oluyor?

    Emisyon değerleri ve tüketimi 95 hp olan motordan daha düşük.
    ve de 6 ileri şanzuman

  10. #10

    Üyelik
    30.Kasım.2007
    Yaş
    24
    Şehir
    ---
    Mesaj
    805
    Post Thanks / Like
    Alıntı gokhan882 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ve de 6 ileri şanzuman
    6 ileriden vazgeçtiler 1.3 motorda 95hp, 75hp ikiside 5 ileri oldu.

  11. #11
    backer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12.Haziran.2011
    Yaş
    24
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    19
    Post Thanks / Like
    Euro 5 75 lerde değişken geometrili... Fiat ın sitesindede yazıyor...

  12. #12
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Haziran.2007
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2,520
    Post Thanks / Like
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Opeldeki falan şu start-stoplu 1.3 cdti 95 hp lik motor da bununla aynı mıdır peki?

    FIAT ile OPEL bu sefer farklı işletim sistemi kullanmışlar..

    FIAT Marelli de devam etmiş OPEL Bosch EDC17 ye gecmis..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  13. #13
    gokhan882 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12.Nisan.2011
    Yaş
    27
    Şehir
    -
    Mesaj
    143
    Post Thanks / Like
    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    6 ileriden vazgeçtiler 1.3 motorda 95hp, 75hp ikiside 5 ileri oldu.
    Hakaten 5 geçmişler neden acaba
    Ben 6 ileriye geçti yakıt için diyodum.

  14. #14
    backer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12.Haziran.2011
    Yaş
    24
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    19
    Post Thanks / Like
    Euro 5 75 lerde değişken geometrili... Fiat ın sitesindede yazıyor...

  15. #15
    TechTurkey Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07.Eylül.2010
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,621
    Post Thanks / Like
    Bu motor tabi ki ilk değişken geometrili turbolu ve ilk Euro 5 motor değil. Zaten öyle de yazmadım. Ama bu motorun 1500 devirden itibaren 200nm tork veren ve 95hp gibi hacmine göre yüksek bir gücü de üretecek kadar yüksek devirlerde de gücünü koruyabilen tek versiyonu. Bu da tek değişken olmasa da en değişkeni olduğu anlamına geliyor

    Kaldı ki bu başlıkta vurguladığım ve bu motordaki asıl yenilik enjeksiyon sisteminde...
    Konu Osman Bahadır tarafından (19.Kasım.2011 Saat 00:47 ) değiştirilmiştir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  16. #16
    efe_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22.Eylül.2009
    Yaş
    24
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    4,245
    Post Thanks / Like
    Astra J'deki hantallığı napacağız arkadaşlar

  17. #17
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    10.Mart.2008
    Yaş
    28
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,498
    Post Thanks / Like
    Yeni nesil dizeller tdi,psa d2 ler ile multijetlerde maksimum devri 1500 rpm de veriyor artk

    Daha kucuk turbo ile lag kapatilmis,lakin daha yuksek basinc ile 110 hp seviyesindeki gucler alinmis(1.6 seviyesi icin)

    Bu arada vw opel fiat 6 ileri sanzimandan 5 ileri manuele donus yaptilar fakat ford 6 ileri manuelde israr ediyor.Kanimca 1500 rpm de dolan turbolu motora 5 ileri sanziman yeterli geliyor.Zaten vites 5 vw golf tdi'in sanziman oranlari,6 ileri ford focus tdci dan daha uzun 5 ileri disli olmasina ragmen

    Son olarakta surus keyfi bakimindan yeni nesil dizel araclar sanki benzinli arac gibi daha lineer tork sagliyorlar.Eski dizellerdeki (2003-2009 diyelim kabaca) bi anda koltuga yapistiran tork hissi yok.Tabi ayni tork degerlerine ulasiliyor yine (hatta 10,20 tork fazlalari var) ama torku daha genis devir bandinda ve daha hafif gecislerle sunarak..

  18. #18
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13.Mart.2011
    Yaş
    28
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1,341
    Post Thanks / Like
    o bu degilde bu haberler izdirap olmaya basladi bana
    devlet baba mtv yi emisyon degerlerine gore almaya baslayinca bizim 73 merc le ne yapicaz cok merak ediyorum..
    araba bildigin cevre dusmani

  19. #19
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Haziran.2007
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2,520
    Post Thanks / Like
    Alıntı YEY® Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni nesil dizeller tdi,psa d2 ler ile multijetlerde maksimum devri 1500 rpm de veriyor artk

    Daha kucuk turbo ile lag kapatilmis,lakin daha yuksek basinc ile 110 hp seviyesindeki gucler alinmis(1.6 seviyesi icin)

    Bu arada vw opel fiat 6 ileri sanzimandan 5 ileri manuele donus yaptilar fakat ford 6 ileri manuelde israr ediyor.Kanimca 1500 rpm de dolan turbolu motora 5 ileri sanziman yeterli geliyor.Zaten vites 5 vw golf tdi'in sanziman oranlari,6 ileri ford focus tdci dan daha uzun 5 ileri disli olmasina ragmen

    Son olarakta surus keyfi bakimindan yeni nesil dizel araclar sanki benzinli arac gibi daha lineer tork sagliyorlar.Eski dizellerdeki (2003-2009 diyelim kabaca) bi anda koltuga yapistiran tork hissi yok.Tabi ayni tork degerlerine ulasiliyor yine (hatta 10,20 tork fazlalari var) ama torku daha genis devir bandinda ve daha hafif gecislerle sunarak..

    Ben Euro normlarını Mazot musluğuna benzetiyorum

    Norm yükseldikçe musluğun açılma hızı yavaşlıyor..

    özellikle e-HDI lar D2 ler ve ford 115hp ler bunu bariz hissettiriyor.. 30nm arttırılmış torku hissedemiyorsunuz, aksine sanki eski motordan daha hantalmıs gibi hissettiriyor.. eski C5 ini satıp yenisini alan bi çok müşterimden bunu duydum.. Chiptuning sonrasında hem ciddi oranda yakıt ekonomisi yapıyorlar hemde eski tork keyfine geri donuyorlar..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •