iyide kim aracının motorunu daha fazla zorlamak yormak istesin ki?Alıntı:
VTEC® Nickli Üyeden Alıntı
servisler bilmez mi daha fazla kac basacagını???
Printable View
iyide kim aracının motorunu daha fazla zorlamak yormak istesin ki?Alıntı:
VTEC® Nickli Üyeden Alıntı
servisler bilmez mi daha fazla kac basacagını???
Servisler en ufak birşey olabilirmi dediğinizde 'olmaz öyle şey orjinalliği bozulur' felsefesi ile bilgi vermekten kaçıyorlar yada bilgi vermek istemiyorlar..
Arka sağ sisleri açtırmak istediğimizde bile (far yuvası vs herşey hazır) bize bunu dediler..
evcut chip tuning ler olsun box uygulamaları olsun turbo basıncını arttırmıyor.Carpediem in dediği gibi enjektör basıncını arttırıyor.
Dizellerde orjinalden 0.2 veya 0.3 bar fazla bastırmanız sorun çıkarmaz.Nedeni ise dizel araçların sıkıştırması yüksek olduğundan pistonlar ona dayanıklı yapılmış ve bu küçük bar basıncını karşılayabilecek yapıdadır.Yani benzinli araçların pistonlarından daha dayanıklı bir yapıya sahiptir.Ama bu da motorunuzun normalden %10 - % 15 daha erken bitmesine neden olabilmekte.
En doğru yapılcak şey dijital bir boost - controller alarak sadece gerektiği zaman bu yüklemeyi yapmak w-g den bu işlem yapmanız her zaman için kolay olmaz.Ayrıca haricen bağlıyacağınız bar saatinin doğru gösterme ihtimali % 50 dir.
unutmayın Dünyada belirli kurallar var skyline da 280 beygirlik bi araç değil fakat mecbur kuralllar için kısılıyorlar
Chip aracın işletim sistemine direk yüklenen enjektörü ayarlayan bir program. Chipbox ise kutu şeklinde olup kolaylıkla sökülüp takılabilen ve aracının yazılımını takıldığı zaman değiştirerek enjektörü ayarlayan bi sistem. İkisinin arasındaki tek fark chipbox ın sökülebilir olması. Eğer garantin devam ediyorsa chipbox almanı tavsiye ederim. Normal chipli bir aracla servise gittiğin taktirde garantin iptal olur. ChipBoxın en güzel yanı sevise gitmeden önce kendinde sökebiliyorsun. Böylece garanti dışı da olmuyor aracın.Alıntı:
VTEC® Nickli Üyeden Alıntı
Ama şöylede birşey var.Chip ile box arasında 5-10 bg lik fark oluyor mutlaka.
evet işte benimde aklımdaki soru bu arada fark olmasıAlıntı:
Bülent-A Nickli Üyeden Alıntı
box un daha aşağı değerler çıkarması madem böle bir işe gireceğim tam yapmalıyım die düşünüyorum sizce???
yanlız electronic boost controller ve boost gostergeso ıle ypılmıs bır basınc arttırma ıslemı bir CHIP sisteminden daha az bir guc saglar. neden? çünkü chip hem basıncı arttırdığı gıbı + yakıtı da arttırıo yanı basınc yakıt ıle paralel yukselıo. ama sadece boost arttırdıgınızda yakıt yetersız olabılır. yakıtın yetersızlıgı de buyuk belalar basınıza acabılr. (fakır olayı)
o zaman CHIP işleme uygulanmalı ve yakıt-boost aynı anda arttırılmalı diyorsunuz. hedefim bu o zaman benim. çünkü konuştuğum birkaç yerde bu durumun daha verimli olacağını söylüyorlar.
Biraz beklersen p.tesi daha net cevap verebilirim.Bende CHIP var.c.teside boost controller takıyorum.Sonucu söylerim.Dyno çıktılarıyla
Arkadaşlar Chip box taktığınız bi araca eğer turbonuzu değiştirmiyor iseniz ayrıca beyine chip yükletmenin bi mantığı yok bence.
SelamlarAlıntı:
Bülent-A Nickli Üyeden Alıntı
Arkadaşlar ben bost saati bağladım ve turbo 1.1 bar basıyor. bi de dizel motorlar benzinli motorlardan daha da dayanıklıdır. dizelin motoru her zaman benzinliden çok daha geç biter neden der iseniz makine devir çevirmiyor torka dayalı bi motor ve basınç arttırmada da ömrü kısalır ona bişe demiyorum ama 300 bin gideceğine dolu dolu 250 bin gitsin. bu benim düşüncem tabiki ama dizellede caddede senden güçlü bi dizeli tokatlaması da ayrı bi zevk tabiki :)
dizellerin sıkıştırması 18 19 yada 20 lerde oldugunu biliormusunuz
1.3 16V Multijet
Active / Dynamic
MOTOR
Silindir adedi ve yerleşimi 4 tek sıra
Silindir başına supap sayısı 2 4
Çap ve stork (mm) 70.8 x 78.86 80.5 x 78.4
69.6 x 82
Silindir hacmi (cc) 1242 1596
1248
Sıkıştırma oranı 9.8:1 10.6:1 10.5:1 18:1
Maksimum güç EC:bhp (kW) -d/d 60 / 5000 80 -5000 103 - 5750 70 / 4000
Maksimum tork EC:Nm (kgm) - d/d 102 - 2500 114 - 4000 145 - 4000 180 / 1750
Yakıt besleme Elektronik çok nokta enjeksiyon MPI, sıra fazlı ateşlemeye entegre sistem Common-rail tip Multijet direkt enjeksiyon, turbo ve intercooler destekli elektronik kontrol
carpediem,
verdigin bilgilerde bir yanlislik var.
1.3L Multijetlerin sikistirma orani 17.6:1 dir.
Kaynak: http://www.fiat.com.tr/g_punto_tek_tablo.htm
Farkettim ya özür. Sıkıştırma oranı 18 olarak geçiyor
kaynak : http://www.opel.com.tr/site/local_im...corsa_tech.pdf
ECU ile turbo basıncı artırılabiliyor, c2 70hp lik dizel dyno da 98.8 verdi...Racimax öneriyorlar
ecu ile kaç bar basıyordu eksiden siz kaça arttırdınız da 70 hp. 98.8 verdi sormamda bi sakınca yok ise elbette
Turbo basıncını ölçmedi arkadaş bildiğim kadarı ile ancak ecu nun program mantığında turbo basıncının artması söz konusu 98.8 dyno verisi bu arada eğer isterseniz emre den rica ederim scan edip gönderir bize.